Prvá jazda s Audi A4

Nasledovník modelu Audi 80 sa pod označením A4 objavil na konci roka 1994. Prvá zmena vzhľadu prišla na rad začiatkom roka 1999 a vzápätí, koncom roka 2000, predstavilo Audi novú generáciu A4. Podľa zaužívaného zvyku šesťročnej obmeny modelov by bol bol&n

Najviditeľnejšie zmeny dizajnu vidno na čelnej maske navrhnutej v štýle konceptu Nuvolari a tiež na predných svetlometoch, vďaka ktorým nové Audi A4 rozoznáme od súrodencov. Na trh netypicky prichádza spolu s karosériou typu sedan aj kombi nazvané Avant. Vzdialenosť oboch náprav sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom nemení, nová je ich konštrukcia. Ako vzor Audi A4pre konštrukčné riešenie podvozka poslúžilo športové Audi S4, na nápravách teda ostalo iba 20 percent pôvodných dielov. Nový navigačný a komunikačný systém MMI nemá ovládač na stredovom tuneli (ako A6), ale hneď vedľa displeja, tak ako  A3 Sportback. Navigačný systém zobrazuje pohľad na mapu z vtáčej perspektívy. Rad technických inovácií sa začína pri nových motoroch 2,0 TFSI (147 kW/ 200 k), 3,2 FSI (188 kW/255 k) a 3,0 TDI (150 kW/204 k).

Doteraz používané stabilizačné systémy ESP zabránili vzniku šmyku, prípadne "hodín", ale počas zásahu zväčšovali oblúk opisovaný vozidlom v zákrute. Najnovšie ESP ôsmej generácie má funkciu zabraňujúcu vzniku nedotáčavosti. Počas zásahu dokáže pribrzdiť až tri kolesá súčasne a zmenšiť oblúk tak, aby vodič nezišiel z cesty. Vylepšené brzdy dostali stierače, ktoré priebežne zotierajú vodu a vlhkosť z povrchu kotúča, voda na kotúčoch totiž spôsobuje oneskorený nástup brzdného účinku. Aktivujú sa vždy, keď vonku prší a sú pustené stierače. Brzdová sústava je takto pripravená na okamžité krízové brzdenie. Ďalší zaujímavý systém kompenzuje slabnutie účinku bŕzd zvyšovaním tlaku v brzdovom systéme. Počas opakovaného intenzívneho brzdenia alebo pri jazde z hôr vodič nepocíti zohriatie a slabnutie bŕzd. Snáď najpozitívnejšou zmenou v porovnaní s predchodcom je nezmenená cena - aj napriek mnohým technickým inováciám.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 892
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 611
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 10 583
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 591
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 157
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 222
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 639
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 109
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 983
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 2 985