SME

Prvá jazda s Audi A4

Nasledovník modelu Audi 80 sa pod označením A4 objavil na konci roka 1994. Prvá zmena vzhľadu prišla na rad začiatkom roka 1999 a vzápätí, koncom roka 2000, predstavilo Audi novú generáciu A4. Podľa zaužívaného zvyku šesťročnej obmeny modelov by bol bol&n

Najviditeľnejšie zmeny dizajnu vidno na čelnej maske navrhnutej v štýle konceptu Nuvolari a tiež na predných svetlometoch, vďaka ktorým nové Audi A4 rozoznáme od súrodencov. Na trh netypicky prichádza spolu s karosériou typu sedan aj kombi nazvané Avant. Vzdialenosť oboch náprav sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom nemení, nová je ich konštrukcia. Ako vzor pre konštrukčné riešenie podvozka poslúžilo športové Audi S4, na nápravách teda ostalo iba 20 percent pôvodných dielov. Nový navigačný a komunikačný systém MMI nemá ovládač na stredovom tuneli (ako A6), ale hneď vedľa displeja, tak ako  A3 Sportback. Navigačný systém zobrazuje pohľad na mapu z vtáčej perspektívy. Rad technických inovácií sa začína pri nových motoroch 2,0 TFSI (147 kW/ 200 k), 3,2 FSI (188 kW/255 k) a 3,0 TDI (150 kW/204 k).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Doteraz používané stabilizačné systémy ESP zabránili vzniku šmyku, prípadne "hodín", ale počas zásahu zväčšovali oblúk opisovaný vozidlom v zákrute. Najnovšie ESP ôsmej generácie má funkciu zabraňujúcu vzniku nedotáčavosti. Počas zásahu dokáže pribrzdiť až tri kolesá súčasne a zmenšiť oblúk tak, aby vodič nezišiel z cesty. Vylepšené brzdy dostali stierače, ktoré priebežne zotierajú vodu a vlhkosť z povrchu kotúča, voda na kotúčoch totiž spôsobuje oneskorený nástup brzdného účinku. Aktivujú sa vždy, keď vonku prší a sú pustené stierače. Brzdová sústava je takto pripravená na okamžité krízové brzdenie. Ďalší zaujímavý systém kompenzuje slabnutie účinku bŕzd zvyšovaním tlaku v brzdovom systéme. Počas opakovaného intenzívneho brzdenia alebo pri jazde z hôr vodič nepocíti zohriatie a slabnutie bŕzd. Snáď najpozitívnejšou zmenou v porovnaní s predchodcom je nezmenená cena - aj napriek mnohým technickým inováciám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 281
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 803
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 252
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 674
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 439
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 594
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 520
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 908
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 461
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 393
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 002
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 615
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 958
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu