Najviditeľnejšie zmeny dizajnu vidno na čelnej maske navrhnutej v štýle konceptu Nuvolari a tiež na predných svetlometoch, vďaka ktorým nové Audi A4 rozoznáme od súrodencov. Na trh netypicky prichádza spolu s karosériou typu sedan aj kombi nazvané Avant. Vzdialenosť oboch náprav sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom nemení, nová je ich konštrukcia. Ako vzor pre konštrukčné riešenie podvozka poslúžilo športové Audi S4, na nápravách teda ostalo iba 20 percent pôvodných dielov. Nový navigačný a komunikačný systém MMI nemá ovládač na stredovom tuneli (ako A6), ale hneď vedľa displeja, tak ako A3 Sportback. Navigačný systém zobrazuje pohľad na mapu z vtáčej perspektívy. Rad technických inovácií sa začína pri nových motoroch 2,0 TFSI (147 kW/ 200 k), 3,2 FSI (188 kW/255 k) a 3,0 TDI (150 kW/204 k).
Doteraz používané stabilizačné systémy ESP zabránili vzniku šmyku, prípadne "hodín", ale počas zásahu zväčšovali oblúk opisovaný vozidlom v zákrute. Najnovšie ESP ôsmej generácie má funkciu zabraňujúcu vzniku nedotáčavosti. Počas zásahu dokáže pribrzdiť až tri kolesá súčasne a zmenšiť oblúk tak, aby vodič nezišiel z cesty. Vylepšené brzdy dostali stierače, ktoré priebežne zotierajú vodu a vlhkosť z povrchu kotúča, voda na kotúčoch totiž spôsobuje oneskorený nástup brzdného účinku. Aktivujú sa vždy, keď vonku prší a sú pustené stierače. Brzdová sústava je takto pripravená na okamžité krízové brzdenie. Ďalší zaujímavý systém kompenzuje slabnutie účinku bŕzd zvyšovaním tlaku v brzdovom systéme. Počas opakovaného intenzívneho brzdenia alebo pri jazde z hôr vodič nepocíti zohriatie a slabnutie bŕzd. Snáď najpozitívnejšou zmenou v porovnaní s predchodcom je nezmenená cena - aj napriek mnohým technickým inováciám.