Simulácia "mestského variantu" V2a podľa propagačných materiálov Dopravoprojektu.
Miestny magistrát i občianski aktivisti sa takému riešeniu roky bránili. Diaľnica povedie estakádou na pilieroch vysokých až 30 metrov a podľa občianskeho aktivistu Juraja Smatanu pretne mesto na dve časti. "Toto rozhodnutie považujem po ôsmich rokoch naťahovania sa s ministerstvom dopravy a Slovenskou správou ciest za kapituláciu," hovorí Smatana. Presadzovanie variantu diaľničného viaduktu je podľa neho pre Považskú Bystricu najhorším možným riešením, ku ktorému poslanci dospeli pod nátlakom. "Negatívny vplyv na životné prostredie, hluk, emisie a vibrácie budú mať na kvalitu života nedozerné následky," myslí si. Smatana kritizoval i to, že mimoriadne zasadnutie mestského zastupiteľstva bolo zvolané narýchlo a tajnostkársky. "Oznam o jeho konaní sa na vývesnej tabuli objavil deň predtým, na internetovej stránke mesta dokonca až podvečer, takže sme sa o ňom dozvedeli až v noci," tvrdí. Na rokovanie zastupiteľstva neboli pozvaní ani novinári.
Výhrady aktivistov primátor Považskej Bystrice Ľuboš Lackovič odmieta. "Aj ja súhlasím, že pre mesto by bol najvýhodnejší tunelový obchvat, ale na ten neexistuje investor. Akákoľvek diaľnica je lepšia ako žiadna," tvrdí.
V súčasnosti sa totiž diaľnica končí pred Považskou Bystricou a všetky vozidlá musia cez Považskú Bystricu prechádzať po štátnej ceste I/61 vedúcej centrom mesta. Doplnok k územnému plánu, ktorý poslanci schválili, súvisí i s preložením štátnej cesty I/61.
Podľa primátora nie je pravdou, že rokovanie zastupiteľstva bolo zvolané narýchlo. "Avizoval som ho už na tom predošlom."
Autor: mp