KOLÍN A OKOLIE ZÍSKA 3000 PRACOVNÝCH MIEST

Rodiskom automobilových trojičiek bude Česká republika

Svetová premiéra automobilových „trojičiek“ najmenšej triedy Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 (Autosalón Ženeva 2005) sa nezadržateľne blíži a tak automobilky, ktoré v tomto prípade ťahali za jeden koniec uvoľnili prvé informácie a fotografiu. Spolo

Automobilky koncernu PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation po troch rokoch vzájomnej spolupráce zavŕšili vývoj spoločného automobilu, ktorý bude niesť špecifické znaky každej zúčastnenej značky. Prvá oficiálna fotografia má za úlohu rozptýliť dohady o tom ako budú autíčka vyzerať a aké budú ich mená. Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 sú zároveň ďalšou pýchou českého automobilového priemyslu. Ako je známe Českej republike sa v ostatnom čase nepodarilo prilákať na svoje trojičkyúzemie ivestorov z automobilky Kia i spoločnosti Getrag Ford Transmissions. Od tohto projektu sa očakáva, že vo veľkej miere prispeje k rozvoju priamej a nepriamej zamestnanosti v regióne. Už teraz bolo vytvorených 1500 pracovných miest v závode Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) a očakáva sa prijatie ďalších 1500 zamestnancov, čím sa vytvorí celkom 3000 priamych pracovných miest. Celková investícia vrátane výskumu, vývoja a prvotných nákladov na spustenie prevádzky sa odhaduje na 1,5 miliardy Euro. Všetky tri vozidlá majú rovnaké rozmery (dĺžku 3,4 metra, šírku 1,6 metra a výšku 1,4 metra) a rovnaké motory. Dostanú aj rovnaké motory, konkrétne benzínový motor s objemom 1,0 l alebo diesel s objemom 1,4 l. Okrem nízkej spotreby paliva sa novinky vyznačujú pokrokovými technológiami v oblasti bezpečnosti a ochrany životného prostredia. Konštrukčne sú prispôsobené prevádzke v meste a požiadavkám európskych zákazníkov. Keďže boli vyvinuté na rovnakej podvozkovej skupine, všetky tri modely sa začnú “spúšťať” z výrobnej linky závodu Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíne v Českej republike v roku 2005. Z ročnej produkcie závodu v Kolíne si ukrojí každá značka rovnaký diel, pretože 200 000 automobilov bude patriť značkám Peugeot a Citroën a 100 000 kusov pripadne pre Toyotu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 703
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 871
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 793
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 850
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 716
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 430
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 403
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 318
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 107
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 972

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.