SME
reklama

Rodiskom automobilových trojičiek bude Česká republika

Svetová premiéra automobilových „trojičiek“ najmenšej triedy Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 (Autosalón Ženeva 2005) sa nezadržateľne blíži a tak automobilky, ktoré v tomto prípade ťahali za jeden koniec uvoľnili prvé informácie a fotografiu. Spolo

Automobilky koncernu PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation po troch rokoch vzájomnej spolupráce zavŕšili vývoj spoločného automobilu, ktorý bude niesť špecifické znaky každej zúčastnenej značky. Prvá oficiálna fotografia má za úlohu rozptýliť dohady o tom ako budú autíčka vyzerať a aké budú ich mená. Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 sú zároveň ďalšou pýchou českého automobilového priemyslu. Ako je známe Českej republike sa v ostatnom čase nepodarilo prilákať na svoje trojičkyúzemie ivestorov z automobilky Kia i spoločnosti Getrag Ford Transmissions. Od tohto projektu sa očakáva, že vo veľkej miere prispeje k rozvoju priamej a nepriamej zamestnanosti v regióne. Už teraz bolo vytvorených 1500 pracovných miest v závode Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) a očakáva sa prijatie ďalších 1500 zamestnancov, čím sa vytvorí celkom 3000 priamych pracovných miest. Celková investícia vrátane výskumu, vývoja a prvotných nákladov na spustenie prevádzky sa odhaduje na 1,5 miliardy Euro. Všetky tri vozidlá majú rovnaké rozmery (dĺžku 3,4 metra, šírku 1,6 metra a výšku 1,4 metra) a rovnaké motory. Dostanú aj rovnaké motory, konkrétne benzínový motor s objemom 1,0 l alebo diesel s objemom 1,4 l. Okrem nízkej spotreby paliva sa novinky vyznačujú pokrokovými technológiami v oblasti bezpečnosti a ochrany životného prostredia. Konštrukčne sú prispôsobené prevádzke v meste a požiadavkám európskych zákazníkov. Keďže boli vyvinuté na rovnakej podvozkovej skupine, všetky tri modely sa začnú “spúšťať” z výrobnej linky závodu Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíne v Českej republike v roku 2005. Z ročnej produkcie závodu v Kolíne si ukrojí každá značka rovnaký diel, pretože 200 000 automobilov bude patriť značkám Peugeot a Citroën a 100 000 kusov pripadne pre Toyotu.

Autor: r.ch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 785
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 837
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 049
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 694
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 114
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  2. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  3. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  4. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  5. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant
  7. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  8. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 823
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 560
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 392
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 752
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 391
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 354
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 166
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu