BOJ O HVIEZDIČKY V EURO NCAP

Vynikajúci výsledok v crash testoch pre Citroen C4 , Ford Focus a BMW 1

Každú automobilovú novinku na Európskom trhu skôr či neskôr čaká ťažká nárazová skúška podľa systému Euro NCAP. Celkové hodnotenie vozidla v „crash teste“ pozostáva z viacerých disciplín, ako čelný náraz, bočný náraz do stĺpa, ochrana detí a ochrana

Výsledok nárazových testov sa pre výrobcov automobilov stal obchodným artiklom a reklamným argumentom. Švédske Volvo, priekopník v oblasti bezpečnosti, však nepovažuje výsledok skúšky Euro NCAP za dôležitý a jej zástupca pre oblasť bezpečnosti sa dokonca vyjadril, že Volvo tu nie je pre hviezdičky ale pre skutočnú bezpečnosť automobilov. Napriek výhradám značky Volvo, laická i odborná verejnosť berie nárazové testy Euro NCAP veľmi vážne. Vynikajúce hodnotenie v ostatnej sérii testov dosiahli kompaktné automobily Citroen C4, BMW 1 a Ford Focus. V tvrdej konkurencii sa nestratila ani Škoda Octavia.



Citroen C4Citroen C4 absolvoval crash test Euro NCAP so ziskom 35 bodov z maximálneho počtu 37 bodov. Získal tak najvyšší počet 5 hviezdičiek a vďaka stabilnej klietke chrániacej pasažierov sa zaradil k najbezpečnejším autám sveta. V teste zrážky s chodcom Citroen C4 dostal 3 hviezdičky (z maximálneho počtu 4) a 22 bodov. Pokiaľ ide o bezpečnosť detí, Citroen sa opäť priblížil maximálnemu hodoteniu so 4 hviezdičkami (z maximálneho počtu 5). V porovnaní s inými značkami Citroen exceluje v ochrane chodcov a detí, kde jeho konkurenti BMW 1 a Ford Focus dosiahli horšie hodnotenie. V prípade Citroenu sa osvedčili čelné dvojstupňové airbagy a hlavové (záclonové) vankúše. Dobré výsledky ešte vylepšil systém upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy pre všetkých päť miest.


BMW 1BMW 1 zase exceloval pri bočnom náraze, kde ponúkol pasažierom maximálny stupeň ochrany na úrovni 100 %. V čelnom náraze dosiahlo malé BMW úroveň 88 % z maximálneho hodnotenia. Aby dosiahlo viac, muselo by byť zaťaženie vodičovho hrudníka menšie. BMW 1 sa napriek slušným výsledkom nepriateľsky správa k chodcom a v tejto disciplíne dostalo slabé hodnotenie podobne ako väčšie BMW 5. Systém upozornenia na nezapnuté pásy má aj BMW a za tento „pískajúci“ detail si spolu s inými automobilmi vyslúžil pár bodovov navyše. To vysvetľuje, prečo vo väčšine nových automobilov upozorňuje na nezapnuté pásy počas jazdy nepríjemný zvuk.


Ford FocusMimoriadne pevná karoséria novej generácie Ford Focus si vyslúžila najvyšší možný bodový zisk za čelný i bočný náraz. Pomohli mu k tomu všetky záchytné systémy vrátane dvojstupňových čelných airbagov a prepínačov bezpečnostných pásov. Za zmienku stojí vysoký stupeň ochrany detí a prijateľná ochrana chodca pri strete s idúcim autom. Ford Focus zvládol všetky nástrahy testu bez slabín a s vyrovanými výsledkami.


Škoda Octavia Škoda Octavia sa môže pochváliť slušným výsledkom zisku štyroch hviezdičiek. Stratu jednej hviezdičky na top kokurentov renomovaných značiek spôsobili iba jednostupňové čelné airbagy a absencia hlavových airbagov , ktoré si musí zákazník prikúpiť aj k najdrahšiemu vybaveniu. Tým pádom stratila Octavia body v čelnom i bočnom náraze. Silnou stránkou Octavie je robustná podvozková platforma Mk3, ktorú využíva aj VW Golf 5. Najnovšia Škoda dobre chráni deti, ale v ochrane chodcov má isté rezervy. Na zisk troch hviezdičiek za ochranu chodcov si bude musieť ešte počkať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 768
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 643
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 305
  5. Kam do tepla v januári? 2 509
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 380
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 149
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 066

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.