SME
Utorok, 26. september, 2023 | Meniny má Edita
reklama

Vynikajúci výsledok v crash testoch pre Citroen C4 , Ford Focus a BMW 1

Každú automobilovú novinku na Európskom trhu skôr či neskôr čaká ťažká nárazová skúška podľa systému Euro NCAP. Celkové hodnotenie vozidla v „crash teste“ pozostáva z viacerých disciplín, ako čelný náraz, bočný náraz do stĺpa, ochrana detí a ochrana

Výsledok nárazových testov sa pre výrobcov automobilov stal obchodným artiklom a reklamným argumentom. Švédske Volvo, priekopník v oblasti bezpečnosti, však nepovažuje výsledok skúšky Euro NCAP za dôležitý a jej zástupca pre oblasť bezpečnosti sa dokonca vyjadril, že Volvo tu nie je pre hviezdičky ale pre skutočnú bezpečnosť automobilov. Napriek výhradám značky Volvo, laická i odborná verejnosť berie nárazové testy Euro NCAP veľmi vážne. Vynikajúce hodnotenie v ostatnej sérii testov dosiahli kompaktné automobily Citroen C4, BMW 1 a Ford Focus. V tvrdej konkurencii sa nestratila ani Škoda Octavia.



Citroen C4Citroen C4 absolvoval crash test Euro NCAP so ziskom 35 bodov z maximálneho počtu 37 bodov. Získal tak najvyšší počet 5 hviezdičiek a vďaka stabilnej klietke chrániacej pasažierov sa zaradil k najbezpečnejším autám sveta. V teste zrážky s chodcom Citroen C4 dostal 3 hviezdičky (z maximálneho počtu 4) a 22 bodov. Pokiaľ ide o bezpečnosť detí, Citroen sa opäť priblížil maximálnemu hodoteniu so 4 hviezdičkami (z maximálneho počtu 5). V porovnaní s inými značkami Citroen exceluje v ochrane chodcov a detí, kde jeho konkurenti BMW 1 a Ford Focus dosiahli horšie hodnotenie. V prípade Citroenu sa osvedčili čelné dvojstupňové airbagy a hlavové (záclonové) vankúše. Dobré výsledky ešte vylepšil systém upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy pre všetkých päť miest.


BMW 1BMW 1 zase exceloval pri bočnom náraze, kde ponúkol pasažierom maximálny stupeň ochrany na úrovni 100 %. V čelnom náraze dosiahlo malé BMW úroveň 88 % z maximálneho hodnotenia. Aby dosiahlo viac, muselo by byť zaťaženie vodičovho hrudníka menšie. BMW 1 sa napriek slušným výsledkom nepriateľsky správa k chodcom a v tejto disciplíne dostalo slabé hodnotenie podobne ako väčšie BMW 5. Systém upozornenia na nezapnuté pásy má aj BMW a za tento „pískajúci“ detail si spolu s inými automobilmi vyslúžil pár bodovov navyše. To vysvetľuje, prečo vo väčšine nových automobilov upozorňuje na nezapnuté pásy počas jazdy nepríjemný zvuk.


Ford FocusMimoriadne pevná karoséria novej generácie Ford Focus si vyslúžila najvyšší možný bodový zisk za čelný i bočný náraz. Pomohli mu k tomu všetky záchytné systémy vrátane dvojstupňových čelných airbagov a prepínačov bezpečnostných pásov. Za zmienku stojí vysoký stupeň ochrany detí a prijateľná ochrana chodca pri strete s idúcim autom. Ford Focus zvládol všetky nástrahy testu bez slabín a s vyrovanými výsledkami.


Škoda Octavia Škoda Octavia sa môže pochváliť slušným výsledkom zisku štyroch hviezdičiek. Stratu jednej hviezdičky na top kokurentov renomovaných značiek spôsobili iba jednostupňové čelné airbagy a absencia hlavových airbagov , ktoré si musí zákazník prikúpiť aj k najdrahšiemu vybaveniu. Tým pádom stratila Octavia body v čelnom i bočnom náraze. Silnou stránkou Octavie je robustná podvozková platforma Mk3, ktorú využíva aj VW Golf 5. Najnovšia Škoda dobre chráni deti, ale v ochrane chodcov má isté rezervy. Na zisk troch hviezdičiek za ochranu chodcov si bude musieť ešte počkať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  2. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  3. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  4. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  5. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  6. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  7. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  8. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  1. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  2. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  3. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  4. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  5. Nerovnováha v kontrole močového mechúra
  6. Najlepšie poviedky domácich autorov
  7. Košice budú vďaka tejto zmene fungovať efektívnejšie
  8. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 876
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 426
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 593
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 100
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 885
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 2 761
  7. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 2 699
  8. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 445
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

SsangYong Torres

Dojem zásadne nekazí ani vyššia spotreba.


24. sep
Oldtimer Gallery v Ivanke pri Dunaji.

V nenápadnej hale pri Bratislave vznikol raj veteránov.


23. sep
Majiteľ reštaurácie Sypanec Peter Lenárt, ktorý si na rozvoz jedál kúpil plynovú Daciu Sandero

Auto robí denne rozvozy po zlých cestách.


Oliver Varchol 22. sep
Volkswagen Tiguan

Naposledy má širokú paletu spaľovacích motorov.


21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Každý preceda má svojho Erika
  2. Ján Bilohuščin: Dezolát – kto ním je a prečo (možno) rozhodne voľby?
  3. Alena Petrikova: O susedských vzťahoch
  4. Jozef Maťaše: Otvorený list predsedovi
  5. Igor Kossaczký: Ako médiá pretláčajú spoluprácu PSka a Sasky s mafiou
  6. Radko Mačuha: Menšina ostane navždy menšinou.
  7. Vladimír Krátky: „ Pliaga “ ani TRT ... .
  8. Ivan Čáni: Kto skutočne najviac škodí pravici a pomáha Ficovi?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 578
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 44 167
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 888
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 854
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 415
  6. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 29 829
  7. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 27 973
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 165
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu