BOJ O HVIEZDIČKY V EURO NCAP

Vynikajúci výsledok v crash testoch pre Citroen C4 , Ford Focus a BMW 1

Každú automobilovú novinku na Európskom trhu skôr či neskôr čaká ťažká nárazová skúška podľa systému Euro NCAP. Celkové hodnotenie vozidla v „crash teste“ pozostáva z viacerých disciplín, ako čelný náraz, bočný náraz do stĺpa, ochrana detí a ochrana

Výsledok nárazových testov sa pre výrobcov automobilov stal obchodným artiklom a reklamným argumentom. Švédske Volvo, priekopník v oblasti bezpečnosti, však nepovažuje výsledok skúšky Euro NCAP za dôležitý a jej zástupca pre oblasť bezpečnosti sa dokonca vyjadril, že Volvo tu nie je pre hviezdičky ale pre skutočnú bezpečnosť automobilov. Napriek výhradám značky Volvo, laická i odborná verejnosť berie nárazové testy Euro NCAP veľmi vážne. Vynikajúce hodnotenie v ostatnej sérii testov dosiahli kompaktné automobily Citroen C4, BMW 1 a Ford Focus. V tvrdej konkurencii sa nestratila ani Škoda Octavia.



Citroen C4Citroen C4 absolvoval crash test Euro NCAP so ziskom 35 bodov z maximálneho počtu 37 bodov. Získal tak najvyšší počet 5 hviezdičiek a vďaka stabilnej klietke chrániacej pasažierov sa zaradil k najbezpečnejším autám sveta. V teste zrážky s chodcom Citroen C4 dostal 3 hviezdičky (z maximálneho počtu 4) a 22 bodov. Pokiaľ ide o bezpečnosť detí, Citroen sa opäť priblížil maximálnemu hodoteniu so 4 hviezdičkami (z maximálneho počtu 5). V porovnaní s inými značkami Citroen exceluje v ochrane chodcov a detí, kde jeho konkurenti BMW 1 a Ford Focus dosiahli horšie hodnotenie. V prípade Citroenu sa osvedčili čelné dvojstupňové airbagy a hlavové (záclonové) vankúše. Dobré výsledky ešte vylepšil systém upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy pre všetkých päť miest.


BMW 1BMW 1 zase exceloval pri bočnom náraze, kde ponúkol pasažierom maximálny stupeň ochrany na úrovni 100 %. V čelnom náraze dosiahlo malé BMW úroveň 88 % z maximálneho hodnotenia. Aby dosiahlo viac, muselo by byť zaťaženie vodičovho hrudníka menšie. BMW 1 sa napriek slušným výsledkom nepriateľsky správa k chodcom a v tejto disciplíne dostalo slabé hodnotenie podobne ako väčšie BMW 5. Systém upozornenia na nezapnuté pásy má aj BMW a za tento „pískajúci“ detail si spolu s inými automobilmi vyslúžil pár bodovov navyše. To vysvetľuje, prečo vo väčšine nových automobilov upozorňuje na nezapnuté pásy počas jazdy nepríjemný zvuk.


Ford FocusMimoriadne pevná karoséria novej generácie Ford Focus si vyslúžila najvyšší možný bodový zisk za čelný i bočný náraz. Pomohli mu k tomu všetky záchytné systémy vrátane dvojstupňových čelných airbagov a prepínačov bezpečnostných pásov. Za zmienku stojí vysoký stupeň ochrany detí a prijateľná ochrana chodca pri strete s idúcim autom. Ford Focus zvládol všetky nástrahy testu bez slabín a s vyrovanými výsledkami.


Škoda Octavia Škoda Octavia sa môže pochváliť slušným výsledkom zisku štyroch hviezdičiek. Stratu jednej hviezdičky na top kokurentov renomovaných značiek spôsobili iba jednostupňové čelné airbagy a absencia hlavových airbagov , ktoré si musí zákazník prikúpiť aj k najdrahšiemu vybaveniu. Tým pádom stratila Octavia body v čelnom i bočnom náraze. Silnou stránkou Octavie je robustná podvozková platforma Mk3, ktorú využíva aj VW Golf 5. Najnovšia Škoda dobre chráni deti, ale v ochrane chodcov má isté rezervy. Na zisk troch hviezdičiek za ochranu chodcov si bude musieť ešte počkať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 480
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 881
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 712
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 691
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 796
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 588
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 277
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 276
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 188
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 790

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.