BOJ O HVIEZDIČKY V EURO NCAP

Vynikajúci výsledok v crash testoch pre Citroen C4 , Ford Focus a BMW 1

Každú automobilovú novinku na Európskom trhu skôr či neskôr čaká ťažká nárazová skúška podľa systému Euro NCAP. Celkové hodnotenie vozidla v „crash teste“ pozostáva z viacerých disciplín, ako čelný náraz, bočný náraz do stĺpa, ochrana detí a ochrana

Výsledok nárazových testov sa pre výrobcov automobilov stal obchodným artiklom a reklamným argumentom. Švédske Volvo, priekopník v oblasti bezpečnosti, však nepovažuje výsledok skúšky Euro NCAP za dôležitý a jej zástupca pre oblasť bezpečnosti sa dokonca vyjadril, že Volvo tu nie je pre hviezdičky ale pre skutočnú bezpečnosť automobilov. Napriek výhradám značky Volvo, laická i odborná verejnosť berie nárazové testy Euro NCAP veľmi vážne. Vynikajúce hodnotenie v ostatnej sérii testov dosiahli kompaktné automobily Citroen C4, BMW 1 a Ford Focus. V tvrdej konkurencii sa nestratila ani Škoda Octavia.



Citroen C4Citroen C4 absolvoval crash test Euro NCAP so ziskom 35 bodov z maximálneho počtu 37 bodov. Získal tak najvyšší počet 5 hviezdičiek a vďaka stabilnej klietke chrániacej pasažierov sa zaradil k najbezpečnejším autám sveta. V teste zrážky s chodcom Citroen C4 dostal 3 hviezdičky (z maximálneho počtu 4) a 22 bodov. Pokiaľ ide o bezpečnosť detí, Citroen sa opäť priblížil maximálnemu hodoteniu so 4 hviezdičkami (z maximálneho počtu 5). V porovnaní s inými značkami Citroen exceluje v ochrane chodcov a detí, kde jeho konkurenti BMW 1 a Ford Focus dosiahli horšie hodnotenie. V prípade Citroenu sa osvedčili čelné dvojstupňové airbagy a hlavové (záclonové) vankúše. Dobré výsledky ešte vylepšil systém upozornenia na nezapnuté bezpečnostné pásy pre všetkých päť miest.


BMW 1BMW 1 zase exceloval pri bočnom náraze, kde ponúkol pasažierom maximálny stupeň ochrany na úrovni 100 %. V čelnom náraze dosiahlo malé BMW úroveň 88 % z maximálneho hodnotenia. Aby dosiahlo viac, muselo by byť zaťaženie vodičovho hrudníka menšie. BMW 1 sa napriek slušným výsledkom nepriateľsky správa k chodcom a v tejto disciplíne dostalo slabé hodnotenie podobne ako väčšie BMW 5. Systém upozornenia na nezapnuté pásy má aj BMW a za tento „pískajúci“ detail si spolu s inými automobilmi vyslúžil pár bodovov navyše. To vysvetľuje, prečo vo väčšine nových automobilov upozorňuje na nezapnuté pásy počas jazdy nepríjemný zvuk.


Ford FocusMimoriadne pevná karoséria novej generácie Ford Focus si vyslúžila najvyšší možný bodový zisk za čelný i bočný náraz. Pomohli mu k tomu všetky záchytné systémy vrátane dvojstupňových čelných airbagov a prepínačov bezpečnostných pásov. Za zmienku stojí vysoký stupeň ochrany detí a prijateľná ochrana chodca pri strete s idúcim autom. Ford Focus zvládol všetky nástrahy testu bez slabín a s vyrovanými výsledkami.


Škoda Octavia Škoda Octavia sa môže pochváliť slušným výsledkom zisku štyroch hviezdičiek. Stratu jednej hviezdičky na top kokurentov renomovaných značiek spôsobili iba jednostupňové čelné airbagy a absencia hlavových airbagov , ktoré si musí zákazník prikúpiť aj k najdrahšiemu vybaveniu. Tým pádom stratila Octavia body v čelnom i bočnom náraze. Silnou stránkou Octavie je robustná podvozková platforma Mk3, ktorú využíva aj VW Golf 5. Najnovšia Škoda dobre chráni deti, ale v ochrane chodcov má isté rezervy. Na zisk troch hviezdičiek za ochranu chodcov si bude musieť ešte počkať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 454
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 321
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 957
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 122
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 555
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 451
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 360
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 243
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 092
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 071

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.