SME

Mercedes Benz A 150

Na rozdiel od iných luxusných značiek, ktoré začali neúspešne ponúkať malé autá, sa Mercedes A stal mimoriadne populárnym a o opodstatnenosti jeho nástupcu nebolo pochýb. Základná koncepcia automobilu so "sendvičovou" konštrukciou karosérie ostala zachova

Praktický "sendvič"

Najmenší Mercedes dostal nový, modernejší oblek, plochú zadnú nápravu, nové materiály a niekoľko ďalších vylepšení. Dizajnéri si dali na peknom vzhľade záležať a vytvorili rodinné auto s dynamickým profilom, ktoré mierne vystupuje z konzervatívneho štýlu značky. Konštrukcia sendvičovej karosérie s technikou pod podlahou prináša výhody hlavne pasažierom, pretože sedia o niečo vyššie ako v bežnom aute, majú lepší prehľad na ceste a v prípade nárazu sú lepšie chránení. Pritom sedenie za volantom nepripomína dodávku, ale osobné auto. Po otvorení dverí nás čakal veľký vnútorný priestor a praktické nasadanie za volant. Šírka vnútorného priestoru v oblasti ramien patrí k bežne dostupným hodnotám kompaktnej triedy, ale dĺžka interiéru a výška nad sedadlami je nadpriemerná. Citeľný posun vpred oproti prvej generácii nastal na prístrojovej doske. Nové prístroje sú prehľadnejšie a krajšie. Ergonómii nemožno takmer nič vytknúť, našli sme však pár drobností, ktoré nás prekvapili. Mercedes má opäť iba jednu páčku pod volantom so združeným ovládaním svetiel a stieračov a ťažko čitateľný displej autorádia, ak naň dopadajú priame slnečné lúče. Špeciálne nás potešil volant s ovládaním autorádia i palubného počítača a prehľadné ovládanie ventilačnej sústavy. Pasažierov na zadných sedadlách okrem takmer rovnej podlahy potešia aj veľké odkladacie boxy vo dverách s miestom na fľašu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Bezpečnosť

Okrem vysokej karosérie chránia posádku aj nové bočné airbagy s dvojitým účinkom - chránia nielen bedrá a hruď, ale aj hlavu cestujúcich. Bočné i čelné airbagy patria do sériovej výbavy spolu s ABS a so stabilizačným systémom ESP.

Malé úžitkové vozidlo?

Mercedes A nám v praxi dokázal, aké veľké môže byť auto na malej podvozkovej platforme. Okrem miesta na sedenie ponúka slušný batožinový priestor objemu 425 l a prestaviteľné dno, ktoré sa dá zdvihnúť do jednej roviny s nakladacou hranou. Paradoxne, prestavba na malé úžitkové vozidlo kategórie N1 obmedzuje úžitkové vlastnosti auta. Balík N1 obsahuje sieť za zadnými sedadlami a pevnú lakťovú opierku vzadu, ktorá zaberá miesto piatemu pasažierovi. V súlade s predpismi pre N1 sa navyše pod dnom batožinového priestoru objavila rezerva a dvojstupňové dno už nespustíte do najnižšej polohy. V tej hornej polohe je však zarovno s nakladacou hranou, čo poteší pri vykladaní nákupu alebo tovaru. Mercedes A 150 v úprave N1 má miesto iba pre štyroch cestujúcich a sedadlá sa sklopiť nedajú, jedine po demontáži deliacej siete a mohutnej lakťovej opierky (boxu). Je na zváženie, či odpočet DPH stojí za takéto oklieštenie úžitkových vlastností.

SkryťVypnúť reklamu

Hlasný motor

Základný benzínový motor objemu 1,5 litra a výkonu 70 kW (90 k) ponúka priemernú dynamiku, ktorá však s pribúdajúcimi otáčkami zaujímavo stúpa v sprievode mohutného zvuku. Cenovo najprijateľnejší motor padne vhod vodičom, ktorí jazdia plynule a zriedkakedy sa na cestách pretekajú. Pri pokojnom štýle jazdy sa nám priemerná spotreba ustálila na 7,2 l. Keď sme motor trochu zaťažili, spotreboval 9,5 litra. Za istých okolností je síce úsporný, ale podľa nás by mohla byť spotreba o niečo nižšia a tiež by mohol byť lepšie odhlučnený. V ochrane životného prostredia spĺňa najprísnejšiu normu Euro 4 a dokonale si rozumie s manuálnou prevodovkou. Pre mesto i blízke okolie sú prevody veľmi dobre odstupňované.

Krok vpred

Pokroková sendvičová konštrukcia s technikou v podlahe a veľkým vnútorným priestorom dostala naozaj pekné šaty a vylepšenie podstatných detailov. Malý Mercedes je po praktickej stránke zaujímavé rodinné vozidlo so štandardmi, prestížou i cenou značky Mercedes. Prestavba na N1 však výrazne okliešťuje inak zaujímavé úžitkové vlastnosti auta. Model A 150 s päťdverovou karosériou stojí 698 828 korún.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

Krátky rázvor náprav i nadpriemernú výšku karosérie eliminovať nemožno, ale zadná náprava posunula podvozok "Ačka" o jednu triedu vpred po stránke komfortu i ovládania. Na nerovnej ceste a v zákrutách je auto výrazne pokojnejšie. Keď sme ho dostali na hranicu možností, zasiahol stabilizačný systém ESP (sériové vybavenie).

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  4. Prémiový výkon bez kompromisov. Lexus NX a RX sú ihneď dostupné
  5. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  6. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  7. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  1. Prémiový výkon bez kompromisov. Lexus NX a RX sú ihneď dostupné
  2. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  8. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 9 452
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 660
  3. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 6 368
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 938
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 4 774
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 408
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 2 914
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 513
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  2. Monika Albertiová: Československo bola chyba
  3. Štefan Šturdzík: Už sa blížia - Dušičky. Deň keď všetci bez rozdielu sklonia hlavu a zapália sviečku.
  4. Milan Resutík: Neberte ho..á do rúk
  5. Jana Reková: SONO reality show: Keď sa žena rozhodne byť zodpovedná
  6. Jozef Černek: Problém v hlave, v detstve a bolesť v zadku
  7. Alexandra Drobná: 28.10.
  8. Martin Fronk: Fontána, ktorá vstala z popola
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 18 002
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 166
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 830
  4. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 7 224
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 566
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 6 021
  7. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 5 681
  8. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 5 680
  1. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  2. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  3. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  4. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  5. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  6. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  7. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  8. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
SkryťZatvoriť reklamu