SME
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Mercedes Benz A 150

Na rozdiel od iných luxusných značiek, ktoré začali neúspešne ponúkať malé autá, sa Mercedes A stal mimoriadne populárnym a o opodstatnenosti jeho nástupcu nebolo pochýb. Základná koncepcia automobilu so "sendvičovou" konštrukciou karosérie ostala zachova

Praktický "sendvič"

Najmenší Mercedes dostal nový, modernejší oblek, plochú zadnú nápravu, nové materiály a niekoľko ďalších vylepšení. Dizajnéri si dali na peknom vzhľade záležať a vytvorili rodinné auto s dynamickým profilom, ktoré mierne vystupuje z konzervatívneho štýlu značky. Mercedes A 150Konštrukcia sendvičovej karosérie s technikou pod podlahou prináša výhody hlavne pasažierom, pretože sedia o niečo vyššie ako v bežnom aute, majú lepší prehľad na ceste a v prípade nárazu sú lepšie chránení. Pritom sedenie za volantom nepripomína dodávku, ale osobné auto. Po otvorení dverí nás čakal veľký vnútorný priestor a praktické nasadanie za volant. Šírka vnútorného priestoru v oblasti ramien patrí k bežne dostupným hodnotám kompaktnej triedy, ale dĺžka interiéru a výška nad sedadlami je nadpriemerná. Citeľný posun vpred oproti prvej generácii nastal na prístrojovej doske. Nové prístroje sú prehľadnejšie a krajšie. Ergonómii nemožno takmer nič vytknúť, našli sme však pár drobností, ktoré nás prekvapili. Mercedes má opäť iba jednu páčku pod volantom so združeným ovládaním svetiel a stieračov a ťažko čitateľný displej autorádia, ak naň dopadajú priame slnečné lúče. Špeciálne nás potešil volant s ovládaním autorádia i palubného počítača a prehľadné ovládanie ventilačnej sústavy. Pasažierov na zadných sedadlách okrem takmer rovnej podlahy potešia aj veľké odkladacie boxy vo dverách s miestom na fľašu.

Bezpečnosť

Okrem vysokej karosérie chránia posádku aj nové bočné airbagy s dvojitým účinkom - chránia nielen bedrá a hruď, ale aj hlavu cestujúcich. Bočné i čelné airbagy patria do sériovej výbavy spolu s ABS a so stabilizačným systémom ESP.

Malé úžitkové vozidlo?

batožinový priestorMercedes A nám v praxi dokázal, aké veľké môže byť auto na malej podvozkovej platforme. Okrem miesta na sedenie ponúka slušný batožinový priestor objemu 425 l a prestaviteľné dno, ktoré sa dá zdvihnúť do jednej roviny s nakladacou hranou. Paradoxne, prestavba na malé úžitkové vozidlo kategórie N1 obmedzuje úžitkové vlastnosti auta. Balík N1 obsahuje sieť za zadnými sedadlami a pevnú lakťovú opierku vzadu, ktorá zaberá miesto piatemu pasažierovi. V súlade s predpismi pre N1 sa navyše pod dnom batožinového priestoru objavila rezerva a dvojstupňové dno už nespustíte do najnižšej polohy. V tej hornej polohe je však zarovno s nakladacou hranou, čo poteší pri vykladaní nákupu alebo tovaru. Mercedes A 150 v úprave N1 má miesto iba pre štyroch cestujúcich a sedadlá sa sklopiť nedajú, jedine po demontáži deliacej siete a mohutnej lakťovej opierky (boxu). Je na zváženie, či odpočet DPH stojí za takéto oklieštenie úžitkových vlastností.

Hlasný motor

Základný benzínový motor objemu 1,5 litra a výkonu 70 kW (90 k) ponúka priemernú dynamiku, ktorá však s pribúdajúcimi otáčkami zaujímavo stúpa v sprievode mohutného zvuku. Cenovo najprijateľnejší motor padne vhod vodičom, ktorí jazdia plynule a zriedkakedy sa na cestách pretekajú. Pri pokojnom štýle jazdy sa nám priemerná spotreba ustálila na 7,2 l. Keď sme motor trochu zaťažili, spotreboval 9,5 litra. Za istých okolností je síce úsporný, ale podľa nás by mohla byť spotreba o niečo nižšia a tiež by mohol byť lepšie odhlučnený. V ochrane životného prostredia spĺňa najprísnejšiu normu Euro 4 a dokonale si rozumie s manuálnou prevodovkou. Pre mesto i blízke okolie sú prevody veľmi dobre odstupňované.

Krok vpred

Pokroková sendvičová konštrukcia s technikou v podlahe a veľkým vnútorným priestorom dostala naozaj pekné šaty a vylepšenie podstatných detailov. Malý Mercedes je po praktickej stránke zaujímavé rodinné vozidlo so štandardmi, prestížou i cenou značky Mercedes. Prestavba na N1 však výrazne okliešťuje inak zaujímavé úžitkové vlastnosti auta. Model A 150 s päťdverovou karosériou stojí 698 828 korún.

 

 

podvozok

Krátky rázvor náprav i nadpriemernú výšku karosérie eliminovať nemožno, ale zadná náprava posunula podvozok "Ačka" o jednu triedu vpred po stránke komfortu i ovládania. Na nerovnej ceste a v zákrutách je auto výrazne pokojnejšie. Keď sme ho dostali na hranicu možností, zasiahol stabilizačný systém ESP (sériové vybavenie).


 


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 488
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 920
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 014
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 595
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 406
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 360
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 599
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 176
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 042
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 900
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 299
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 903
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu