SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mercedes Benz A 150

Na rozdiel od iných luxusných značiek, ktoré začali neúspešne ponúkať malé autá, sa Mercedes A stal mimoriadne populárnym a o opodstatnenosti jeho nástupcu nebolo pochýb. Základná koncepcia automobilu so "sendvičovou" konštrukciou karosérie ostala zachova

Praktický "sendvič"

Najmenší Mercedes dostal nový, modernejší oblek, plochú zadnú nápravu, nové materiály a niekoľko ďalších vylepšení. Dizajnéri si dali na peknom vzhľade záležať a vytvorili rodinné auto s dynamickým profilom, ktoré mierne vystupuje z konzervatívneho štýlu značky. Mercedes A 150Konštrukcia sendvičovej karosérie s technikou pod podlahou prináša výhody hlavne pasažierom, pretože sedia o niečo vyššie ako v bežnom aute, majú lepší prehľad na ceste a v prípade nárazu sú lepšie chránení. Pritom sedenie za volantom nepripomína dodávku, ale osobné auto. Po otvorení dverí nás čakal veľký vnútorný priestor a praktické nasadanie za volant. Šírka vnútorného priestoru v oblasti ramien patrí k bežne dostupným hodnotám kompaktnej triedy, ale dĺžka interiéru a výška nad sedadlami je nadpriemerná. Citeľný posun vpred oproti prvej generácii nastal na prístrojovej doske. Nové prístroje sú prehľadnejšie a krajšie. Ergonómii nemožno takmer nič vytknúť, našli sme však pár drobností, ktoré nás prekvapili. Mercedes má opäť iba jednu páčku pod volantom so združeným ovládaním svetiel a stieračov a ťažko čitateľný displej autorádia, ak naň dopadajú priame slnečné lúče. Špeciálne nás potešil volant s ovládaním autorádia i palubného počítača a prehľadné ovládanie ventilačnej sústavy. Pasažierov na zadných sedadlách okrem takmer rovnej podlahy potešia aj veľké odkladacie boxy vo dverách s miestom na fľašu.

Bezpečnosť

Okrem vysokej karosérie chránia posádku aj nové bočné airbagy s dvojitým účinkom - chránia nielen bedrá a hruď, ale aj hlavu cestujúcich. Bočné i čelné airbagy patria do sériovej výbavy spolu s ABS a so stabilizačným systémom ESP.

Malé úžitkové vozidlo?

batožinový priestorMercedes A nám v praxi dokázal, aké veľké môže byť auto na malej podvozkovej platforme. Okrem miesta na sedenie ponúka slušný batožinový priestor objemu 425 l a prestaviteľné dno, ktoré sa dá zdvihnúť do jednej roviny s nakladacou hranou. Paradoxne, prestavba na malé úžitkové vozidlo kategórie N1 obmedzuje úžitkové vlastnosti auta. Balík N1 obsahuje sieť za zadnými sedadlami a pevnú lakťovú opierku vzadu, ktorá zaberá miesto piatemu pasažierovi. V súlade s predpismi pre N1 sa navyše pod dnom batožinového priestoru objavila rezerva a dvojstupňové dno už nespustíte do najnižšej polohy. V tej hornej polohe je však zarovno s nakladacou hranou, čo poteší pri vykladaní nákupu alebo tovaru. Mercedes A 150 v úprave N1 má miesto iba pre štyroch cestujúcich a sedadlá sa sklopiť nedajú, jedine po demontáži deliacej siete a mohutnej lakťovej opierky (boxu). Je na zváženie, či odpočet DPH stojí za takéto oklieštenie úžitkových vlastností.

Hlasný motor

Základný benzínový motor objemu 1,5 litra a výkonu 70 kW (90 k) ponúka priemernú dynamiku, ktorá však s pribúdajúcimi otáčkami zaujímavo stúpa v sprievode mohutného zvuku. Cenovo najprijateľnejší motor padne vhod vodičom, ktorí jazdia plynule a zriedkakedy sa na cestách pretekajú. Pri pokojnom štýle jazdy sa nám priemerná spotreba ustálila na 7,2 l. Keď sme motor trochu zaťažili, spotreboval 9,5 litra. Za istých okolností je síce úsporný, ale podľa nás by mohla byť spotreba o niečo nižšia a tiež by mohol byť lepšie odhlučnený. V ochrane životného prostredia spĺňa najprísnejšiu normu Euro 4 a dokonale si rozumie s manuálnou prevodovkou. Pre mesto i blízke okolie sú prevody veľmi dobre odstupňované.

Krok vpred

Pokroková sendvičová konštrukcia s technikou v podlahe a veľkým vnútorným priestorom dostala naozaj pekné šaty a vylepšenie podstatných detailov. Malý Mercedes je po praktickej stránke zaujímavé rodinné vozidlo so štandardmi, prestížou i cenou značky Mercedes. Prestavba na N1 však výrazne okliešťuje inak zaujímavé úžitkové vlastnosti auta. Model A 150 s päťdverovou karosériou stojí 698 828 korún.

 

 

podvozok

Krátky rázvor náprav i nadpriemernú výšku karosérie eliminovať nemožno, ale zadná náprava posunula podvozok "Ačka" o jednu triedu vpred po stránke komfortu i ovládania. Na nerovnej ceste a v zákrutách je auto výrazne pokojnejšie. Keď sme ho dostali na hranicu možností, zasiahol stabilizačný systém ESP (sériové vybavenie).


 


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  3. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  4. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  5. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Hygge ako životný štýl
  9. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 611
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 927
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 731
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 269
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 858
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 778
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 320
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 269
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 146
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto na covid.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

6 h
Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

23 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Vo výbere sú už len Kovařík a Hamran.

3 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan