SME
Nedeľa, 16. jún, 2019 | Meniny má Blanka, Bianka

Mercedes Benz A 150

Na rozdiel od iných luxusných značiek, ktoré začali neúspešne ponúkať malé autá, sa Mercedes A stal mimoriadne populárnym a o opodstatnenosti jeho nástupcu nebolo pochýb. Základná koncepcia automobilu so "sendvičovou" konštrukciou karosérie ostala zachova

Praktický "sendvič"

Najmenší Mercedes dostal nový, modernejší oblek, plochú zadnú nápravu, nové materiály a niekoľko ďalších vylepšení. Dizajnéri si dali na peknom vzhľade záležať a vytvorili rodinné auto s dynamickým profilom, ktoré mierne vystupuje z konzervatívneho štýlu značky. Mercedes A 150Konštrukcia sendvičovej karosérie s technikou pod podlahou prináša výhody hlavne pasažierom, pretože sedia o niečo vyššie ako v bežnom aute, majú lepší prehľad na ceste a v prípade nárazu sú lepšie chránení. Pritom sedenie za volantom nepripomína dodávku, ale osobné auto. Po otvorení dverí nás čakal veľký vnútorný priestor a praktické nasadanie za volant. Šírka vnútorného priestoru v oblasti ramien patrí k bežne dostupným hodnotám kompaktnej triedy, ale dĺžka interiéru a výška nad sedadlami je nadpriemerná. Citeľný posun vpred oproti prvej generácii nastal na prístrojovej doske. Nové prístroje sú prehľadnejšie a krajšie. Ergonómii nemožno takmer nič vytknúť, našli sme však pár drobností, ktoré nás prekvapili. Mercedes má opäť iba jednu páčku pod volantom so združeným ovládaním svetiel a stieračov a ťažko čitateľný displej autorádia, ak naň dopadajú priame slnečné lúče. Špeciálne nás potešil volant s ovládaním autorádia i palubného počítača a prehľadné ovládanie ventilačnej sústavy. Pasažierov na zadných sedadlách okrem takmer rovnej podlahy potešia aj veľké odkladacie boxy vo dverách s miestom na fľašu.

Bezpečnosť

Okrem vysokej karosérie chránia posádku aj nové bočné airbagy s dvojitým účinkom - chránia nielen bedrá a hruď, ale aj hlavu cestujúcich. Bočné i čelné airbagy patria do sériovej výbavy spolu s ABS a so stabilizačným systémom ESP.

Malé úžitkové vozidlo?

batožinový priestorMercedes A nám v praxi dokázal, aké veľké môže byť auto na malej podvozkovej platforme. Okrem miesta na sedenie ponúka slušný batožinový priestor objemu 425 l a prestaviteľné dno, ktoré sa dá zdvihnúť do jednej roviny s nakladacou hranou. Paradoxne, prestavba na malé úžitkové vozidlo kategórie N1 obmedzuje úžitkové vlastnosti auta. Balík N1 obsahuje sieť za zadnými sedadlami a pevnú lakťovú opierku vzadu, ktorá zaberá miesto piatemu pasažierovi. V súlade s predpismi pre N1 sa navyše pod dnom batožinového priestoru objavila rezerva a dvojstupňové dno už nespustíte do najnižšej polohy. V tej hornej polohe je však zarovno s nakladacou hranou, čo poteší pri vykladaní nákupu alebo tovaru. Mercedes A 150 v úprave N1 má miesto iba pre štyroch cestujúcich a sedadlá sa sklopiť nedajú, jedine po demontáži deliacej siete a mohutnej lakťovej opierky (boxu). Je na zváženie, či odpočet DPH stojí za takéto oklieštenie úžitkových vlastností.

Hlasný motor

Základný benzínový motor objemu 1,5 litra a výkonu 70 kW (90 k) ponúka priemernú dynamiku, ktorá však s pribúdajúcimi otáčkami zaujímavo stúpa v sprievode mohutného zvuku. Cenovo najprijateľnejší motor padne vhod vodičom, ktorí jazdia plynule a zriedkakedy sa na cestách pretekajú. Pri pokojnom štýle jazdy sa nám priemerná spotreba ustálila na 7,2 l. Keď sme motor trochu zaťažili, spotreboval 9,5 litra. Za istých okolností je síce úsporný, ale podľa nás by mohla byť spotreba o niečo nižšia a tiež by mohol byť lepšie odhlučnený. V ochrane životného prostredia spĺňa najprísnejšiu normu Euro 4 a dokonale si rozumie s manuálnou prevodovkou. Pre mesto i blízke okolie sú prevody veľmi dobre odstupňované.

Krok vpred

Pokroková sendvičová konštrukcia s technikou v podlahe a veľkým vnútorným priestorom dostala naozaj pekné šaty a vylepšenie podstatných detailov. Malý Mercedes je po praktickej stránke zaujímavé rodinné vozidlo so štandardmi, prestížou i cenou značky Mercedes. Prestavba na N1 však výrazne okliešťuje inak zaujímavé úžitkové vlastnosti auta. Model A 150 s päťdverovou karosériou stojí 698 828 korún.

 

 

podvozok

Krátky rázvor náprav i nadpriemernú výšku karosérie eliminovať nemožno, ale zadná náprava posunula podvozok "Ačka" o jednu triedu vpred po stránke komfortu i ovládania. Na nerovnej ceste a v zákrutách je auto výrazne pokojnejšie. Keď sme ho dostali na hranicu možností, zasiahol stabilizačný systém ESP (sériové vybavenie).


 


Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Keď ide o kožu
  2. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  3. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu
  4. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu?
  5. ​​​​​​​Bratislavský kraj reformuje stredné školstvo
  6. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť
  7. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí
  8. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní
  9. Výlet do minulosti: Černobyľ a tajomné mesto Pripiať
  10. GlobalLogic oslavuje piate narodeniny a rozširuje pôsobenie
  1. Ako správne pripraviť džem či marmeládu?
  2. Keď ide o kožu
  3. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  4. Najlepšie mliečne produkty vlastnej značky má COOP Jednota
  5. BILLA partnerom jedinečného filmu o M. R. Štefánikovi
  6. Výstupy projektu Restaura na EU v Bratislave
  7. Budova Obchodnej a priemyselnej komory je zrekonštruovaná
  8. Výučba v teréne upevňuje teoretické vedomosti študentov SvF STU
  9. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu
  10. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu?
  1. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní 28 531
  2. Výlet do minulosti: Černobyľ a tajomné mesto Pripiať 12 101
  3. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť 10 960
  4. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu? 10 551
  5. Potešte vášho otca kvalitným čítaním 7 627
  6. Z Popolušky kráľovná. Poštová známka je vzácna vďaka chybe 5 066
  7. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí 5 039
  8. Vôňa alebo zápach? Profesionáli otestovali rôzne typy domov 3 972
  9. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu 3 930
  10. Skoro 40% detí nešportuje: Ako ich dostať od tabletov k pohybu 2 416

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Čo zabilo akademika Legasova, ktorý vedel všetko o Černobyle

Vedec sa vraj zabil deň predtým, ako mal oznámiť výsledok skúmania.

Zničená kontrolná veža štvrtého reaktora.

Sagan naháňa formu pred Tour a cíti sa dobre. Má ešte tri pokusy

Slovák skončil v druhej etape na Okolo Švajčiarska druhý.

Peter Sagan počas časovky.
Dnes píše Zuzana Szatmáry

Keď hovorila svoj prejav, počúvali ju

Moji revoluční druhovia ma na rozdiel od chlapíka s diktafónom nepočúvali nikdy.

Prezidentka Zuzana Čaputová.
Komentár Zuzany Kepplovej

Čo ste robili doteraz? Budovali

Nedá sa viac ako desať rokov žiť z ponôs na privatizáciu a Radičovej vyrušenie.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda Octavia Combi

Na Prístavnom moste v Bratislave sa zrazili tri autá

Vodiči sa zdržia aspoň pol hodiny.

Ilustračné foto.

Honda má najrýchlejšiu kosačku na svete, pokorila rýchlosť 240 kilometrov za hodinu

Absurdný počin získal zápis do Guinnessovej knihy rekordov.

BMW radu 3 sa dočkalo praktickej kombi verzie Touring

Zaujímavou verziou je opäť M Sport so šesťvalcom.

BMW radu 3 Touring