Mercedes Benz A 150

Na rozdiel od iných luxusných značiek, ktoré začali neúspešne ponúkať malé autá, sa Mercedes A stal mimoriadne populárnym a o opodstatnenosti jeho nástupcu nebolo pochýb. Základná koncepcia automobilu so "sendvičovou" konštrukciou karosérie ostala zachova

Praktický "sendvič"

Najmenší Mercedes dostal nový, modernejší oblek, plochú zadnú nápravu, nové materiály a niekoľko ďalších vylepšení. Dizajnéri si dali na peknom vzhľade záležať a vytvorili rodinné auto s dynamickým profilom, ktoré mierne vystupuje z konzervatívneho štýlu značky. Mercedes A 150Konštrukcia sendvičovej karosérie s technikou pod podlahou prináša výhody hlavne pasažierom, pretože sedia o niečo vyššie ako v bežnom aute, majú lepší prehľad na ceste a v prípade nárazu sú lepšie chránení. Pritom sedenie za volantom nepripomína dodávku, ale osobné auto. Po otvorení dverí nás čakal veľký vnútorný priestor a praktické nasadanie za volant. Šírka vnútorného priestoru v oblasti ramien patrí k bežne dostupným hodnotám kompaktnej triedy, ale dĺžka interiéru a výška nad sedadlami je nadpriemerná. Citeľný posun vpred oproti prvej generácii nastal na prístrojovej doske. Nové prístroje sú prehľadnejšie a krajšie. Ergonómii nemožno takmer nič vytknúť, našli sme však pár drobností, ktoré nás prekvapili. Mercedes má opäť iba jednu páčku pod volantom so združeným ovládaním svetiel a stieračov a ťažko čitateľný displej autorádia, ak naň dopadajú priame slnečné lúče. Špeciálne nás potešil volant s ovládaním autorádia i palubného počítača a prehľadné ovládanie ventilačnej sústavy. Pasažierov na zadných sedadlách okrem takmer rovnej podlahy potešia aj veľké odkladacie boxy vo dverách s miestom na fľašu.

Bezpečnosť

Okrem vysokej karosérie chránia posádku aj nové bočné airbagy s dvojitým účinkom - chránia nielen bedrá a hruď, ale aj hlavu cestujúcich. Bočné i čelné airbagy patria do sériovej výbavy spolu s ABS a so stabilizačným systémom ESP.

Malé úžitkové vozidlo?

batožinový priestorMercedes A nám v praxi dokázal, aké veľké môže byť auto na malej podvozkovej platforme. Okrem miesta na sedenie ponúka slušný batožinový priestor objemu 425 l a prestaviteľné dno, ktoré sa dá zdvihnúť do jednej roviny s nakladacou hranou. Paradoxne, prestavba na malé úžitkové vozidlo kategórie N1 obmedzuje úžitkové vlastnosti auta. Balík N1 obsahuje sieť za zadnými sedadlami a pevnú lakťovú opierku vzadu, ktorá zaberá miesto piatemu pasažierovi. V súlade s predpismi pre N1 sa navyše pod dnom batožinového priestoru objavila rezerva a dvojstupňové dno už nespustíte do najnižšej polohy. V tej hornej polohe je však zarovno s nakladacou hranou, čo poteší pri vykladaní nákupu alebo tovaru. Mercedes A 150 v úprave N1 má miesto iba pre štyroch cestujúcich a sedadlá sa sklopiť nedajú, jedine po demontáži deliacej siete a mohutnej lakťovej opierky (boxu). Je na zváženie, či odpočet DPH stojí za takéto oklieštenie úžitkových vlastností.

Hlasný motor

Základný benzínový motor objemu 1,5 litra a výkonu 70 kW (90 k) ponúka priemernú dynamiku, ktorá však s pribúdajúcimi otáčkami zaujímavo stúpa v sprievode mohutného zvuku. Cenovo najprijateľnejší motor padne vhod vodičom, ktorí jazdia plynule a zriedkakedy sa na cestách pretekajú. Pri pokojnom štýle jazdy sa nám priemerná spotreba ustálila na 7,2 l. Keď sme motor trochu zaťažili, spotreboval 9,5 litra. Za istých okolností je síce úsporný, ale podľa nás by mohla byť spotreba o niečo nižšia a tiež by mohol byť lepšie odhlučnený. V ochrane životného prostredia spĺňa najprísnejšiu normu Euro 4 a dokonale si rozumie s manuálnou prevodovkou. Pre mesto i blízke okolie sú prevody veľmi dobre odstupňované.

Krok vpred

Pokroková sendvičová konštrukcia s technikou v podlahe a veľkým vnútorným priestorom dostala naozaj pekné šaty a vylepšenie podstatných detailov. Malý Mercedes je po praktickej stránke zaujímavé rodinné vozidlo so štandardmi, prestížou i cenou značky Mercedes. Prestavba na N1 však výrazne okliešťuje inak zaujímavé úžitkové vlastnosti auta. Model A 150 s päťdverovou karosériou stojí 698 828 korún.

 

 

podvozok

Krátky rázvor náprav i nadpriemernú výšku karosérie eliminovať nemožno, ale zadná náprava posunula podvozok "Ačka" o jednu triedu vpred po stránke komfortu i ovládania. Na nerovnej ceste a v zákrutách je auto výrazne pokojnejšie. Keď sme ho dostali na hranicu možností, zasiahol stabilizačný systém ESP (sériové vybavenie).


 


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 17 486
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 637
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 326
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 984
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 193
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 066
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 039
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 814
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 318
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 206

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Valach: Ak Saganovi niekto nepomáha a prešprintuje ho, divák to vidí

Dva roky za sebou priviedol Ján Valach ako tréner mužskej reprezentácie Petra Sagana k titulu majstra sveta.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

KULTÚRA

Argentínsky kritik pre SME: Slováci, zostaňte takí, akí ste

Prestížne americké médiá chvália Učiteľku.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.