Súčasný jazdec majstrovstiev sveta v rallye Armin Schwarz sa okrem jazdenia s Fabiou WRC venuje odovzdávaniu skúseností začínajúcim i pokročilým vodičom. Základom bezpečnej jazdy je podľa neho jemné ovládanie auta a včasné brzdenie pred prekážkou. Ak sa dostaneme do nepredvídanej situácie a pred autom sa objaví náhla prekážka, Armin Schwarz odporúča:
- začať intenzívne brzdiť (vozidlo s ABS) a nezľaknúť sa "kopania" v brzdovom pedáli, ktoré spôsobuje práve ABS
- súčasne s brzdovým pedálom stlačiť aj spojkový a snažiť sa prekážku obísť
- natočenie volantu musí byť plynulé a jemné, aby sa celá hmota auta stihla nasmerovať tam, kam chceme
- ak sa automobil začne vychyľovať do požadovaného smeru, môžeme zatočiť volantom viac
- na snehu a ľade je priľnavosť pneumatík k povrchu veľmi nízka a prudkým "strhnutím" volantu do strany dosiahneme akurát to, že sa auto bude rútiť rovno na prekážku a potom, keď pneumatiky zrazu dosiahnu priľnavosť, vozidlo prudko vybočí a "hodiny" sú na svete
- zvládnuť automobil bez ABS bude náročnejšie, pretože v momente natáčania volantu treba brzdiť prerušovane, prípadne na chvíľu prestať brzdiť.
Menej je niekedy viac a o jazde v zime to platí dvojnásobne. Nižšia rýchlosť na snehu znamená väčšiu bezpečnosť a jemné narábanie s volantom je najefektívnejšie. V presne takom istom automobile, na zhodnom type pneumatík a za rovnakých podmienok prichádzajú obaja vodiči k prekážke. Jeden vodič (na ľavej strane) však začal brzdiť skôr , citlivo natočil volant a prekážku bez problémov obišiel (aj vďaka systému ABS). Vodič druhého auta (na pravej strane) spolu so zošliapnutím brzdového pedála prudko strhol volant. Auto sa začalo správať nedotáčavo a rútuilo sa rovno na prekážku aj napriek systému ABS. V tomto prípade si to odniesli iba plastové kužele.