Automobilka Toyota plánuje v roku 2005 zvýšiť výrobu aj predaj

Tokio 21. decembra (TASR) - Automobilka Toyota Motor Corp. dnes uviedla, že očakáva v budúcom roku 2005 medziročný nárast predaja v celej svojej skupine ...

Tokio 21. decembra (TASR) - Automobilka Toyota Motor Corp. dnes uviedla, že očakáva v budúcom roku 2005 medziročný nárast predaja v celej svojej skupine o 7 %, čo by predstavovalo rekordný celosvetový predaj spoločnosti v objeme 8,03 milióna vozidiel. Je to výsledok rozšírenia výrobných možností do takmer každej časti sveta.

"V Japonsku si samotná Toyota chce udržať podiel na trhu okolo 44 %, pričom v každom ďalšom regióne očakávame vyšší predaj - 5,38 milióna vozidiel v roku 2005, čo pre spoločnosť bude predstavovať 14. rok rastu v poradí," povedal prezident spopočnosti Fujio Cho.

Spoločnosť poháňa silný dopyt, výrobca hybridného sedanu Prius sa minulý mesiac vyjadril, že v roku 2006 plánuje predať 8,5 milióna áut, čím sa priblíži tesne k najväčšiemu svetovému predajcovi General Motors Corp.

Na americkom automobilovom trhu sa nepredpodkladá žiadny rast, prípadne len veľmi malý, Toyota však chce zvýšiť predaj na tomto najväčšom svetovom trhu o asi 5 %, čo by predstavovalo 2,15 milióna kusov v roku 2005. Keďže výrobná kapacita nestačí pokryť dopyt, Toyota hľadá miesto pre výstavbu siedmeho montážneho závodu v Severnej Amerike.

Napriek nevýraznému domácemu trhu je Toyota najviac profitujúcou automobilkou na svete a plánuje svoje zisky ešte zvýšiť uvedením luxusného radu Lexus na trh v auguste roku 2005.

Po tom, čo Toyota predstavila prototyp prvého Lexusu s novým dizajnom, GS 430 a GS 350 sedan, zatiaľ plánuje predať v Japonsku od 50 000 do 60 000 týchto vozidel ročne.

Nový model GS sedan, ktorý sa začne predávať v marci v USA, bude v Japonsku uvedený na trh v auguste prostredníctvom 140 predvádzacích miestností. Informovala o tom agentúra Reuters.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 820
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 179
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 617
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 755
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 592
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 774
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 846
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 389
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 179
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 853

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.