Krásne autá a krásne ženy, tak vyzerajú autosalóny už od svojho vzniku. Oblečenie dám predstavujúcich štvorkolesové novinky často dotvára ich imidž. Nebolo to inak ani na autosalóne v Paríži.
Najnovšie výstrelky módy sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých autosalónov už od doby ich vzniku a inak to nieje ani v meste módy- Paríži, kde sa každý druhý rok koná svetoznámy jesenný autosalón. Na najväčšej automobilovej výstave sveta a módnej prehliadke zároveň je veľmi ťažké odhadnúť, či oblečenie modeliek korešponduje so súčasným módnym trendom. Súvislosť medzi oblečením a chrakterom predstavovaného vozidla však určite existuje.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Mladoboleslavská automobilka Škoda si v ostatných rokoch dala mimoriadne záležať na výbere modeliek a ich oblečenia. Na prvý pohľad obyčajná východoeurópska značka a obyčajné čierne šaty. V skutočnosti však Škoda odvážne a trochu vyzývavo kráča do váženej spoločnosti podobne ako celá skupina modeliek v ústrety fotoaparátom.
Aj tie najhorúcejšie automobilové novinky, v tomto prípade Suzuki Swift, potrebujú magnet pre objektív fotoaparátov. Dizajn Swifu bol nad očakávanie dobrý, ale keď sa na pódiu objavila žena v elegantnom kostýme, prítomní novinári na auto okamžite zabudli. Nešlo ani tak o šaty ako o najznámejšiu slovenskú modelku Adrianu Sklenaříkovu.
Budúcnosť stelesnenú v autách aj v šatách predviedol Opel. Ultramoderné oblečenie modelky v spleti elegantných šiat je skôr výnimkou. To isté platí pre vystavované automobily a ultramoderný Opel Trixx. S najväčšou pravdepodobnosťou o niekoľko rokov neskôr bude takto vyzerať auto do mesta, ale nevedno, či predvedené oblečenie bude vhodné do mesta. V letných horúčavách určite nie.
Pokiaľ ide o módu, talianske automobilky hrajú na autosalónoch prvé husle. Dynamický dizajn ich automobilov veľmi úzko korešponduje s výnimočnosťou šiat. Tieto
konkrétne modely vystihujú smer, ktorým sa vydala Lancia- extravagancia, luxus a výnimočnosť. Donedávna bežná talianska značka Lancia sa stiahla z ulíc, aby jej obyčajné autá nahradilo umenie na štyroch kolesách. V našich zemepisných šírkach sa znovuzrodená Lancia predáva rovnako často ako takéto oblečenie.
Fiat prežíval svoju najväčšiu slávu v 60-tych a 70-tych rokoch minulého storočia a dnes sa k tomuto odkazu vracia. Fiat Panda, auto na každý deň, vyvoláva prirodzený úsmev na perách a voľnosť v preplnenej mestskej premávke. S novinkou Panda 4x4 si možno povyraziť na piknik ďaleko za hranice mesta – samozrejme v oblečení tomu zodpovedajúcom.
Návrhári tohto typu oblečenia trafili trochu vedľa, pretože k športovo-terénnej Alfa Romeo Crosswagon Q4 by sa hodili kožené nohavice, bunda, masívy opasok a odvážny účes. Na druhej strane nablýskaná Alfa Romeo dobre zapadne v nočných uliciach mesta, kde vyniknú aj večerné šaty.
Značka Daewoo upadá do zabudnutia, pretože jej vozidlá nesú v Európe hrdú značku Chevrolet. Méty, ktoré chce Chevrolet (Daewoo) dosiahnuť, naznačuje štúdia S3X. Dizajnéri automobilky Daewoo pod taktovkou koncernu GM postupne prichádzajú na to, že menej je niekedy viac. Šaty tejto modelky s tým stopercentne korešpondujú.