SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Dacia Logan 1,4 Ambiance

Na redakčný test sme vybrali horúcu „ľudovú“ novinku Dacia Logan 1,4 iba o málo drahšiu od základnej verzie Base. Vybavenie Ambiance neobsahuje posilňovač riadenia ani airbag spolujazdca, nechýba však centrálne zamykanie, tónované sklá, nárazníky vo farbe


Priestor pre rodinu
Vnútorný priestor (šírka v oblasti ramien, výška a priestor na nohy) patrí k najväčším plusom Loganu a v tejto cenovej hladine neexistuje rovnako priestranné vozidlo. prístrojový panel Pokiaľ ide o centimetre vnútorného priestoru Logan možno porovnať s nižšou strednou až strednou triedou. Nevýrazné tvarovanie sedadiel a poťahový materiál však zodpovedá nižšej cene auta. Do vyššie položených sedadiel sa ľahko nastupuje a všetky tri miesta na sedenie sú vybavené trojbodovými bezpečnostnými pásmi (predné pásy sú výškovo nastaviteľné). K ergonómii pracoviska vodiča i stvárneniu prístrojovej dosky nemáme vážnejšie výhrady. Akurát ovládače vykurovacej a sedenie vzaduventilačnej sústavy sú nízko a plynový pedál je voči brzdovému umiestnený príliš hlboko. Do úzkych odkladacích boxov vo dverách nemožno vsunúť vyššie predmety, lebo prekážajú kľuke na manuálne otváranie okien. Interiér Loganu nás oslovil výborným odhlučnením od vonkajších ruchov a slušným dielenským spracovaním. Ani na rozbitých cestách nič nevŕzgalo, povrch plastov sa ľahko udržiava čistý a vôbec nezaostáva za automobilmi B segmentu. Čakali sme však lepšie odhlučnenie motora vo vyšších otáčkach a viac odkladacích priestorov. Pre majiteľov starších automobilov ako Favorit, Felícia, či iných vozidiel tejto kategórie bude Dacia Logan výrazný posun k lepšiemu.

 

Bez posilňovača riadenia
Bez posilňovača riadenia sa nám nejazdilo zle, ale kto šoféruje aspoň raz až dvakrát do týždňa, mal by si zaň priplatiť (12 900 Sk) alebo siahnuť po vyššom stupni vybavenia Laureate, kde je posilňovač štandardne. Sila potrebná na otáčanie volantu je ešte prijateľná, ale na väčšie natočenie kolies treba otočiť volantom viackrát (iný prevod riadenia) ako pri verzii s posilňovačom. Opäť však záleží na prioritách a nárokoch motoristu, vzhľadom na naše skúsenosti ho odporúčame. Výškové nastavovanie volantu a ani sedadla nám vďaka konfekčnej postave vodiča nechýbalo.


Lodný kufor
K priestrannému interiéru patrí nadštandardný batožinový priestor objemu 510 l. Ako mnoho karosérií typu sedan aj táto ponúka obmedzený nakladací otvor a nesklápateľné operadlá zadných sedadiel. Otváranie batožinového priestoru kľúčom (otváranie z miesta vodiča nie je v ponuke) je nepraktické, na druhej strane nikdy nenecháte veko kufra odomknuté.

 

Na ceste nesklamala
Obavy z vyslovene nebezpečných jazdných vlastností Loganu iba preto, že je to Dacia, sú neopodstatnené. Podvozok Loganu spĺňa nutný štandard bezpečného rodinného auta. Brzdy nesklamali ani pri brzdení z vysokej rýchlosti (auto bolo stabilné), hoci s ABS by to bolo lepšie. Motor Renault 1,4i s prijateľnou dynamikou sa vo vyšších rýchlostiach s veľkým autom zapotí, ale na diaľnici s rezervou udržiava rýchlosť od 130 do 150 km/h. Skúšaný exemplár bol paradoxne najhlučnejší pásme otáčok od 3500 hlučné pásmo otáčokdo 4100 ot/min. Vo vyšších otáčkach išiel subjektívne tichšie, ale hlučné pásmo sa nachádzalo práve v obľúbenej rýchlosti 130 až 140 km/h. S nábehom a účinkom kúrenia budú určite spokojní aj Eskimáci. Výrobca šetril prostriedky na tlmiacich materiáloch, krytoch skrutiek a na čalúnení batožinového priestoru, ale nezabudol na spodný plastový kryt motora. Spotrebu udávanú výrobcom (6,9 l/100 km) sme sa nedosiahli, no v rodinnom tempe sme jazdili za 7,5 l/100km. Pri dynamickej jazde v podmienkach zimy stúpla spotreba na 8,6 l/100km. V nočnej prevádzke sa nám celkom pozdávalo podsvietenie prístrojovej dosky, ale hlavne výborné svetlomety. Nová Dacia Logan (najazdených 3000 km) nás nesklamala a potvrdila záruky, ktoré do projektu vložil Renault. Na prvé skúsenosti s dlhodobím používaním vozidla si musíme počkať.

 

 

Losí test

Losí testJazdné vlastnosti Loganu sa nezmenili ani po naložení 100 kg závažia do batožinového priestoru. Podvozok na kvalitných cestách spĺňa nutný štandard, ale v náročných podmienkach rozbitých ciest schová do vrecka aj technologicky vyspelejšie automobily. Robustný podvozok Dacie s vyššou svetlosťou zvláda väčšie jamy a nerovnosti bez tvrdých rázov a rezonovania.

 

Pomer ceny a ponúknutých úžitkových vlastností je pre zákazníka mimoriadne priaznivý, dokonca v niektorých parametroch (vnútorný priestor) kvality auta prevyšujú cenu.  Na bežné rodinné používanie postačí motor objemu 1,4 litra a testovaný model Ambiance. Najlacnejšia verzia Base sa nám vzhľadom na dnešnú dobu zdá chudobná. Prijateľné vybavenie Ambiance začína na 279 900 Sk a ideálna verzia Laureate na 309 900 Sk. Pokiaľ ide o hornú hranicu oplatí sa ísť do 350 000 Sk (ABS, druhý airbag, palubný počítač, el. okná, 15“kolesá, posilňovač riadenia, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, el. ovládané a vyhrievané zrkadlá a predné hmlovky). Podľa prvých skúseností patrí Logan hlavne do rodiny, na videk a do taxislužby.

Motor  je kompletne prevzatý z materskej fabriky Renault, vrátane reklamných nadpisov, kábeláže a príslušenstva. Autobatéria nemá plastový kryt, ktorý by ju chránil pred vplyvom okolia.  V porovnaní s predsériovým modelom, ktorý sme videli v Paríži pribudli  v motorovom priestore elegantné plastové uchytenia kábeláže (pre tým boli plechové). Medzi prednú masku a motor sa na prianie montuje klimatizácia a nádržka servoriadenia.

 

Spodný kryt motora má iba máloktoré auto segmentu B a na naše veľké prekvapenie sa tento kryt objavil aj v Logane. Pri jazde po rozbitých, prašných, prípadne zablatených cestách chráni motorový priestor pred vplyvom prostredia.

 

Na niektorých miestach  vidieť systém sporenia peňazí v konštrukcii lacného rodinného sedanu. Napríklad závesy prednej kapoty sú viditeľné a vystavené vrtochom počasia. Naopak veľmi pedantne spracované tesnenie dverí dobre tesní aj pri rýchlosti okolo 150 km/h.

 

 

Jazda po lesných cestách Daciu nevystraší a ak sa bude po pár rokoch prevádzky tak dobre správať  na rozbitej štrkovej ceste ako počas testu, potom klobúk dole.  Svetlosť podvozka narástla oproti bežným osobným automobilom iba o pár centimetrov ale na lesných cestách to znamená veľa. Dokonca aj na rozbahnenom sklade dreva sme prešli bez väčších problémov. Lepší prenos sily na  šmykľavom povrchu bude mať verzia s posiľňovačom riadenia a torzným stabilizátorom prednej nápravy. Dacia Logan nie je Off-road ale pohodlnú jazdu po lesných cestách ocenia najmä chalupári, poľovníci a rybári.

Centrálne zamykanie  reaguje na odomknutie dverí na strane vodiča. Ak kľúčom otvoríte spolujazdcove dvere, ostatné  sa neodomknú. Horšia situácia je pri otváraní batožinového priestoru. Otvoríte ho jedine kľúčom a to aj v najdrahšom stupni vybavenia (podľa dostupných informácií). Ak vás čaká manželka s nákupom pred obchodom musíte po príjazde na miesto  vypnúť motor výjsť von, odomknúť veko kufra a až potom naložiť nákup.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 471
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 809
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 407
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 771
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 507
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 298
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 817
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 159
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V charkovskom kryte žijú stovky ľudí. Mnohí sa nemajú kam vrátiť.

Reportáž z ukrajinského Charkova.


1. júl
Do gulagov odvliekli vyše 7-tisíc obyvateľov Slovenska.

Išlo o tisíce nevinných ľudí, ktorým na príkaz z Moskvy prišili vymyslené obvinenia.


1. júl
Onkologička Zuzana Pribulová.

Problémové sú aj u žien populárne slimky.


29. jún
Zničený dom v Lysyčansku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  2. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  3. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  4. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  5. Ľubomír Maretta: Trauer
  6. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  7. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  8. Jana Hanuliaková: Pani Remišová, konajte!
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 081
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 002
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 937
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 951
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 895
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 196
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 167
  8. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 2 894
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu