Frankfurt nad Mohanom 4. januára (TASR) - Japonské a juhokórejské automobilky budú veľkými víťazmi na západoeurópskom trhu s motorovými vozidlami v roku 2004.
Nemecký denník Handelsblatt uvádza, že to potvrdzuje počet ich vozidiel zaradených do cestnej premávky za 11 mesiacov minulého roka. Podľa štatistiky juhokórejská Kia predala do konca novembra na západe starého kontinentu 142 393 vozidiel, čo bol medziročný prírastok o 42,2 %. Deawoo predalo 130 206 vozidiel (plus 22 %), japonská Mazda našla odbyt pre 229 868 svojich vozidiel (plus 19,3 %), juhokórejský Hyundai predal 269 494 áut (plus 18,9 %).
Dvojciferné prírastky v predaji zaznamenali aj japonské automobilky Honda a Suzuki. Z európskych výrobcov sa najviac darilo nemeckému BMW, ktorého medziročný odbyt na spomínanom trhu dosiahol 11,6-% prírastok. Volkswagen predal vlani v západnej Európe 1 330 621 vozidiel, čo bolo o 1,4 % viac ako pred rokom. Nedarilo sa však automobilkám Opel/Vauxhall, Peugeot a Marcedes.
Najväčší podiel na západoeurópskom trhu s osobnými vozidlami majú Volkswagen 9,9 %, Opel/Vauxhall 9 %, Peugeot 7,9 %. Podiel ostatných výrobcov je od 5 % po 1 %. Ich poradie je nasledujúce: Toyota & Lexus (5 %), Mercedes (4,7), BMW (3,9), Mazda (1,7), Honda (1,5), Suzuki a Kia (po 1,1) a Deawoo (1 %).
Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt.