SME

Mercedes ML a Mazda MX - Crossport

Väčšina svetových premiér športovo úžitkových automobilov SUV je načasovaná na autosalón Detroit, pretože v Amerike je o ne najväčší záujem. Na januárovej prehliadke automobilového priemyslu budú mať svoje želiezka v ohni Mercedes a Mazda. Kým japonská au

tomobilka predstaví štúdiu terénneho auta, Mercedes ukáže sériovú podobu triedy ML.

Mercedes ML
Prvú generáciu Mercedes-Benz ML (r.1997) možno považovať za zrod kategórie športovo úžitkových automobilov SUV alebo terénnych vozidiel s jazdnými vlastnosťami a komfortom osobnej limuzíny. Mercedes-Benz ML si za sedem rokov existencie kúpilo až 620-tisíc zákazníkov a objavil sa aj vo voľnom pokračovaní Jurského parku s názvom Stratený svet. Obľúbený ľahký terénny automobil dostal nový dynamický vzhľad a v porovnaní s predchodcom je dlhší (+15 cm), širší (7,1 cm) a nižší (- 0,8 cm). Rázvor kolies narástol o 9,5 cm, z čoho budú profitovať hlavne kolená posádky. S novým dizajnom klesol súčiniteľ odporu vzduchu a tým pádom aj spotreba. Mimochodom na spotrebe si dal Mercedes záležať, pretože okrem vylepšenej aerodynamiky sériovo montuje do všetkých verzií sedem stupňovú prevodovku 7G-TRONIC s ovládaním na volante, ktorá pracuje rýchlo a tiež prispieva k zníženiu spotreby. Pod kapotou sa objaví nový šesťvalcový diesel v dvoch verziách ML 320 CDI a ML 280 CDI. Naftový motor so vstrekovaním common-rail tretej generácie dosahuje výkon 165 kW (ML 320 CDI) resp. 140 kW vo verzii ML 280 CDI. Palivová spotreba ML 280 CDI klesla pod 10 l na 9,4 l/100 km. Na rozdiel od konkurencie Mercedes ML bude možné objednať s dvoma rôznymi typmi systému pohonu všetkých kolies. Ku klasickej verzii si možno objednať balík off-road s dvojrýchlostnou skriňou diferenciálu, s manuálnou alebo automatickou uzávierkou (100 %), s prepínaním medzi prednou a zadnou nápravou a uzávierkou zadnej nápravy. Takto sa z SUV stane skutočný off-road. Pre použitie v ťažkom teréne poslúži modifikované vzduchové pruženie AIRMATIC s možnosťou zmeny svetlej výšky na 29,1 cm (+11cm ). Mercedes ML s vybavením off-road prejde vodný brod s hĺbkou 60 cm. Technologicky vyspelý a ojedinelý systém PRE-SAFE® v priebehu pár milisekúnd pripraví interiér na hroziaci náraz. Konkrétne s predstihom pritiahne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, upraví nastavenie sedáku a operadla (elektricky polohovateľné predné sedadlá) do priaznivejšej polohy a zatvorí strešné okno, ak hrozí prevrátenie vozidla. Vítaným prvkom budú bixenónové svetlomety so systémom Active Light a funkcia svietenia do zákrut (príplatková výbava). Predaj ML II začína v Spojených štátoch na jar tohto roka a do Európy príde v lete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mazda MX-Crossport
Nový koncept ľahkého terénneho automobilu navrhli v hlavnom dizajnérskom centre v Hirošime. Automobil, ktorý sa začne vyrábať najskôr o dva roky, stelesňuje športový automobil, teréniak a vlajkovú loď značky v jednom. Veľký rázvor kolies s mimoriadne širokou karosériou (193 cm) umožňili stavbu luxusného a priestranného interiéru. Športový vzhľad konceptu MX – Crossport podčiarkujú veľké kolesá rozmeru 275/45 R-20 a niektoré štylistické prvky (predný a zadný nárazník, široké zadné blatníky) spoločné so športovými modelmi Mazda RX-8 a Mazda 6 MPS. Sklenená strecha púšťa do interiéru toľko svetla, koľko chce posádka a v prípade potreby môže byť sklo číre alebo úplne tmavé. Pre MX-Crossport bude typické pohodlie a zábava, preto sa na palube našlo miesto pre tri LCD monitory, DVD a batožinový priestor pre tri vaky s golfovými palicami. Páka automatickej prevodovky sa v automatickom režime zasunie do stredovej konzoly a pri poloautomatickom radení (plus/mínus) zaujme klasickú polohu. Podľa vlastností konceptu MX – Crossport možno očakávať, že sériové SUV Mazda bude mať silný benzínový motor a luxusný interiér. V Európe sú však stále populárnejšie naftové motory a vysoký úžitok za priateľnú cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 828
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 517
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 124
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 255
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 753
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 327
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  3. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  4. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  5. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  6. Štefan Šturdzík: Rakovina
  7. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 939
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 559
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 355
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 052
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 042
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 545
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 460
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu