tomobilka predstaví štúdiu terénneho auta, Mercedes ukáže sériovú podobu triedy ML.
Mercedes ML
Prvú generáciu Mercedes-Benz ML (r.1997) možno považovať za zrod kategórie športovo úžitkových automobilov SUV alebo terénnych vozidiel s jazdnými vlastnosťami a komfortom osobnej limuzíny. Mercedes-Benz ML si za sedem rokov existencie kúpilo až 620-tisíc zákazníkov a objavil sa aj vo voľnom pokračovaní Jurského parku s názvom Stratený svet. Obľúbený ľahký terénny automobil dostal nový dynamický vzhľad a v porovnaní s predchodcom je dlhší (+15 cm), širší (7,1 cm) a nižší (- 0,8 cm). Rázvor kolies narástol o 9,5 cm, z čoho budú profitovať hlavne kolená posádky. S novým dizajnom klesol súčiniteľ odporu vzduchu a tým pádom aj spotreba. Mimochodom na spotrebe si dal Mercedes záležať, pretože okrem vylepšenej aerodynamiky sériovo montuje do všetkých verzií sedem stupňovú prevodovku 7G-TRONIC s ovládaním na volante, ktorá pracuje rýchlo a tiež prispieva k zníženiu spotreby. Pod
kapotou sa objaví nový šesťvalcový diesel v dvoch verziách ML 320 CDI a ML 280 CDI. Naftový motor so vstrekovaním common-rail tretej generácie dosahuje výkon 165 kW (ML 320 CDI) resp. 140 kW vo verzii ML 280 CDI. Palivová spotreba ML 280 CDI klesla pod 10 l na 9,4 l/100 km. Na rozdiel od konkurencie Mercedes ML bude možné objednať s dvoma rôznymi typmi systému pohonu všetkých kolies. Ku klasickej verzii si možno objednať balík off-road s dvojrýchlostnou skriňou diferenciálu, s manuálnou alebo automatickou uzávierkou (100 %), s prepínaním medzi prednou a zadnou nápravou a uzávierkou zadnej nápravy. Takto sa z SUV stane skutočný off-road. Pre použitie v ťažkom teréne poslúži modifikované vzduchové pruženie AIRMATIC s možnosťou zmeny svetlej výšky na 29,1 cm (+11cm ). Mercedes ML s vybavením off-road prejde vodný brod s hĺbkou 60 cm. Technologicky vyspelý a ojedinelý systém PRE-SAFE® v priebehu pár milisekúnd pripraví interiér na hroziaci náraz. Konkrétne s predstihom pritiahne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, upraví nastavenie sedáku a operadla (elektricky polohovateľné predné sedadlá) do priaznivejšej polohy a zatvorí strešné okno, ak hrozí prevrátenie vozidla. Vítaným prvkom budú bixenónové svetlomety so systémom Active Light a funkcia svietenia do zákrut (príplatková výbava). Predaj ML II začína v Spojených štátoch na jar tohto roka a do Európy príde v lete.
Mazda MX-Crossport
Nový koncept ľahkého terénneho automobilu navrhli v hlavnom dizajnérskom centre v Hirošime. Automobil, ktorý sa začne vyrábať najskôr o dva roky, stelesňuje športový automobil, teréniak a vlajkovú loď značky v jednom. Veľký rázvor kolies s mimoriadne širokou karosériou (193 cm) umožňili stavbu luxusného a priestranného interiéru. Športový vzhľad konceptu MX – Crossport podčiarkujú veľké kolesá rozmeru 275/45 R-20 a niektoré štylistické prvky (predný a zadný nárazník, široké zadné blatníky) spoločné so športovými modelmi Mazda RX-8 a Mazda 6 MPS. Sklenená strecha púšťa do interiéru toľko svetla, koľko chce posádka a v prípade potreby môže byť sklo číre alebo úplne tmavé. Pre MX-Crossport bude typické pohodlie a zábava, preto sa na palube našlo miesto pre tri LCD monitory, DVD a batožinový priestor pre tri vaky s golfovými palicami. Páka automatickej prevodovky sa v automatickom režime zasunie do stredovej konzoly a pri poloautomatickom radení (plus/mínus) zaujme klasickú polohu. Podľa vlastností konceptu MX – Crossport možno očakávať, že sériové SUV Mazda bude mať silný benzínový motor a luxusný interiér. V Európe sú však stále populárnejšie naftové motory a vysoký úžitok za priateľnú cenu.