SEZÓNA 2005 BUDE PRE ŠKODU V MS RELY ZLOMOVÁ

Fabia sa chce pohybovať okolo stupňa víťazov

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.


Priniesli práve skončené testy očakávané výsledky?
"Sezóna 2004 bola v prvom rade testovacia, to sme deklarovali hneď na jej začiatku, a podľa toho, v akom štádiu je Fabia teraz, môžeme povedať, že to bolo dobré rozhodnutie. Podarilo sa nám zvýšiť spoľahlivosť, prvýkrát vyhrať rýchlostnú skúšku a zvýšiť počet umiestnení v prvej šestke. Verím, že predstavením novej homologácie v marci 2005 urobíme ďalší krok vpred."

Aké zmeny prinesie nová homologácia?
"Je obťažné povedať, čo všetko bude obsahovať, ale pravdepodobne to budú zmeny v aerodynamike, v nastavení podvozka a zmenený by mal byť aj motor."

Článok pokračuje pod video reklamou

Dočkáme sa úplne nového motora, ktorý nahradí slabý agregát súčasnej Fabie?
"Kolegovia z Audi Sport pracujú na vývoji už od začiatku sezóny 2004 a bolo to cítiť na čiastkových výsledkoch v priebehu sezóny. Samozrejme, to nie je konečný stav a pre homologáciu máme pripravené zmeny. V sezóne 2005 však pôjde Fabia WRC s vylepšeným pôvodným motorom. Neverím fámam, že motor je najslabšou stránkou auta."

Máte konkrétne ciele pre sezónu 2005?
"Dostali sme šancu absolvovať kompletné majstrovstvá sveta, čo je vlastne veľký záväzok pre celý tím. Jednoznačne sa chceme na vybraných súťažiach pohybovať na miestach okolo stupňa víťazov."

O ktoré súťaže ide?
"Mohla by to byť väčšina európskych súťaží ako Fínsko, Nemecko alebo Monte Carlo."

Škoda bude mať snáď najväčší počet jazdcov zo všetkých továrenských tímov. Aký bol mechanizmus ich výberu a prečo ste sa tak rozhodli?
"Máme celkom zaujímavú zostavu, dvoch Fínov, Švéda, Čecha, Nemca a Francúza. Vyberali sme to najlepšie, čo sa dalo, a rozhodne sme sa nechceli zviazať iba dvojicou jazdcov. Napokon, podobný trend obsadzovania auta špecialistami na daný povrch cesty presadzujú aj ostatné tímy. Aby sme sa mohli zapísať do MS značiek, museli sme jedného jazdca nasadiť na všetky súťaže a tým je Armin Schwarz, ktorý pozná Škodu a Škoda pozná jeho."


Angažovali ste českého jazdca Jana Kopeckého. Prečo nie Romana Krestu, ktorý sa medzičasom stal jazdcom Fordu?
"Kopecký išiel v tejto sezóne najskôr s prvou verziou Fabie WRC, postupne dostával stále novšiu špecifikáciu a vyjazdil si titul majstra Českej republiky. Je to 22-ročný talent a automobilka deklarovala podporu mladých, takže jeho angažovanie je celkom logické. S Kopeckým sme spolupracovali už druhú sezónu a veríme, že pokiaľ bude na sebe tvrdo pracovať a nezostane na úrovni národných majstrovstiev, dokáže sa presadiť aj v majstrovstvách sveta."


Prečo ste si vybrali aj víťaza okruhových pretekov Mattiasa Ekströma?
"Bol to dobrý nápad. Mattias už vlani išiel svoju prvú rely v rámci MS (Švédsku rely) a hneď vyhral. Fabiou WRC bol nadšený a začala sa rozvíjať obojstranná spolupráca."

O účasť v tíme sa zaujímal aj Colin McRae. Prečo ste sa nedohodli?
"McRae prejavil záujem zviesť sa s Fabiou už v auguste, umožnili sme mu naše auto vyskúšať. Požiadavky, ktoré Colin nastolil, neboli pre Škoda Motorsport akceptovateľné a pritom nešlo iba o plat. Napokon, jazdecké obsadenie vozidla musí byť biznis výhodný pre obe strany."

Jazdci Škoda Motorsport na sústredení: zľava Janne Tuohino, Alex Bengue, Armin Schwarz, šéf tímu Martin Muehlmeier a Fín Janni Paasonen.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 590
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 660
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 064
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 249
  5. Vizuálny smog je problém 2 981
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 777
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 693
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 370
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 643
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 396

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHAELY TERENZANI

Tých, ktorí odišli, svet prijal s otvorenou náručou

Aké by to bolo, len tak sa zbaliť?

KOŠICE KORZÁR

Fotil okupáciu v Košiciach, snajper ho zasiahol do hlavy, ostal ochrnutý

Okupáciu ovplyvnila životy ľudí.

PÍŠE SHASHI THAROOR – FÓRUM

Indii hrozia etnické čistky

Tlejúca kríza hrozí eskaláciou.

Neprehliadnite tiež

Lada Vesta SW Cross je návrat zo zabudnutia (test)

Ruské kombi má perfektný podvozok, ale horší motor.

Vodičov čakajú obmedzenia na diaľnici v Bratislave

Premávka bude presmerovaná po Einsteinovej ulici.

Skontrolujte si, dokedy vám platí váš starý vodičský preukaz

Staré vodičské preukazy mali neobmedzenú platnosť, v roku 2013 ju skrátili.