SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
SEZÓNA 2005 BUDE PRE ŠKODU V MS RELY ZLOMOVÁ

Fabia sa chce pohybovať okolo stupňa víťazov

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.


Priniesli práve skončené testy očakávané výsledky?
"Sezóna 2004 bola v prvom rade testovacia, to sme deklarovali hneď na jej začiatku, a podľa toho, v akom štádiu je Fabia teraz, môžeme povedať, že to bolo dobré rozhodnutie. Podarilo sa nám zvýšiť spoľahlivosť, prvýkrát vyhrať rýchlostnú skúšku a zvýšiť počet umiestnení v prvej šestke. Verím, že predstavením novej homologácie v marci 2005 urobíme ďalší krok vpred."

Aké zmeny prinesie nová homologácia?
"Je obťažné povedať, čo všetko bude obsahovať, ale pravdepodobne to budú zmeny v aerodynamike, v nastavení podvozka a zmenený by mal byť aj motor."

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Dočkáme sa úplne nového motora, ktorý nahradí slabý agregát súčasnej Fabie?
"Kolegovia z Audi Sport pracujú na vývoji už od začiatku sezóny 2004 a bolo to cítiť na čiastkových výsledkoch v priebehu sezóny. Samozrejme, to nie je konečný stav a pre homologáciu máme pripravené zmeny. V sezóne 2005 však pôjde Fabia WRC s vylepšeným pôvodným motorom. Neverím fámam, že motor je najslabšou stránkou auta."

Máte konkrétne ciele pre sezónu 2005?
"Dostali sme šancu absolvovať kompletné majstrovstvá sveta, čo je vlastne veľký záväzok pre celý tím. Jednoznačne sa chceme na vybraných súťažiach pohybovať na miestach okolo stupňa víťazov."

O ktoré súťaže ide?
"Mohla by to byť väčšina európskych súťaží ako Fínsko, Nemecko alebo Monte Carlo."

Skryť Vypnúť reklamu

Škoda bude mať snáď najväčší počet jazdcov zo všetkých továrenských tímov. Aký bol mechanizmus ich výberu a prečo ste sa tak rozhodli?
"Máme celkom zaujímavú zostavu, dvoch Fínov, Švéda, Čecha, Nemca a Francúza. Vyberali sme to najlepšie, čo sa dalo, a rozhodne sme sa nechceli zviazať iba dvojicou jazdcov. Napokon, podobný trend obsadzovania auta špecialistami na daný povrch cesty presadzujú aj ostatné tímy. Aby sme sa mohli zapísať do MS značiek, museli sme jedného jazdca nasadiť na všetky súťaže a tým je Armin Schwarz, ktorý pozná Škodu a Škoda pozná jeho."


Angažovali ste českého jazdca Jana Kopeckého. Prečo nie Romana Krestu, ktorý sa medzičasom stal jazdcom Fordu?
"Kopecký išiel v tejto sezóne najskôr s prvou verziou Fabie WRC, postupne dostával stále novšiu špecifikáciu a vyjazdil si titul majstra Českej republiky. Je to 22-ročný talent a automobilka deklarovala podporu mladých, takže jeho angažovanie je celkom logické. S Kopeckým sme spolupracovali už druhú sezónu a veríme, že pokiaľ bude na sebe tvrdo pracovať a nezostane na úrovni národných majstrovstiev, dokáže sa presadiť aj v majstrovstvách sveta."

Skryť Vypnúť reklamu


Prečo ste si vybrali aj víťaza okruhových pretekov Mattiasa Ekströma?
"Bol to dobrý nápad. Mattias už vlani išiel svoju prvú rely v rámci MS (Švédsku rely) a hneď vyhral. Fabiou WRC bol nadšený a začala sa rozvíjať obojstranná spolupráca."

O účasť v tíme sa zaujímal aj Colin McRae. Prečo ste sa nedohodli?
"McRae prejavil záujem zviesť sa s Fabiou už v auguste, umožnili sme mu naše auto vyskúšať. Požiadavky, ktoré Colin nastolil, neboli pre Škoda Motorsport akceptovateľné a pritom nešlo iba o plat. Napokon, jazdecké obsadenie vozidla musí byť biznis výhodný pre obe strany."

Jazdci Škoda Motorsport na sústredení: zľava Janne Tuohino, Alex Bengue, Armin Schwarz, šéf tímu Martin Muehlmeier a Fín Janni Paasonen.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 877
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 200
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 338
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 960
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 635
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 735
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 951
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 836
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 690
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.