SME

Fabia sa chce pohybovať okolo stupňa víťazov

Prípravu tímu Škoda na sezónu 2005 sme hodnotili s Romanom Meliškom, hovorcom Škoda Motorsport.


Priniesli práve skončené testy očakávané výsledky?
"Sezóna 2004 bola v prvom rade testovacia, to sme deklarovali hneď na jej začiatku, a podľa toho, v akom štádiu je Fabia teraz, môžeme povedať, že to bolo dobré rozhodnutie. Podarilo sa nám zvýšiť spoľahlivosť, prvýkrát vyhrať rýchlostnú skúšku a zvýšiť počet umiestnení v prvej šestke. Verím, že predstavením novej homologácie v marci 2005 urobíme ďalší krok vpred."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aké zmeny prinesie nová homologácia?
"Je obťažné povedať, čo všetko bude obsahovať, ale pravdepodobne to budú zmeny v aerodynamike, v nastavení podvozka a zmenený by mal byť aj motor."

SkryťVypnúť reklamu

Dočkáme sa úplne nového motora, ktorý nahradí slabý agregát súčasnej Fabie?
"Kolegovia z Audi Sport pracujú na vývoji už od začiatku sezóny 2004 a bolo to cítiť na čiastkových výsledkoch v priebehu sezóny. Samozrejme, to nie je konečný stav a pre homologáciu máme pripravené zmeny. V sezóne 2005 však pôjde Fabia WRC s vylepšeným pôvodným motorom. Neverím fámam, že motor je najslabšou stránkou auta."

Máte konkrétne ciele pre sezónu 2005?
"Dostali sme šancu absolvovať kompletné majstrovstvá sveta, čo je vlastne veľký záväzok pre celý tím. Jednoznačne sa chceme na vybraných súťažiach pohybovať na miestach okolo stupňa víťazov."

O ktoré súťaže ide?
"Mohla by to byť väčšina európskych súťaží ako Fínsko, Nemecko alebo Monte Carlo."

SkryťVypnúť reklamu

Škoda bude mať snáď najväčší počet jazdcov zo všetkých továrenských tímov. Aký bol mechanizmus ich výberu a prečo ste sa tak rozhodli?
"Máme celkom zaujímavú zostavu, dvoch Fínov, Švéda, Čecha, Nemca a Francúza. Vyberali sme to najlepšie, čo sa dalo, a rozhodne sme sa nechceli zviazať iba dvojicou jazdcov. Napokon, podobný trend obsadzovania auta špecialistami na daný povrch cesty presadzujú aj ostatné tímy. Aby sme sa mohli zapísať do MS značiek, museli sme jedného jazdca nasadiť na všetky súťaže a tým je Armin Schwarz, ktorý pozná Škodu a Škoda pozná jeho."


Angažovali ste českého jazdca Jana Kopeckého. Prečo nie Romana Krestu, ktorý sa medzičasom stal jazdcom Fordu?
"Kopecký išiel v tejto sezóne najskôr s prvou verziou Fabie WRC, postupne dostával stále novšiu špecifikáciu a vyjazdil si titul majstra Českej republiky. Je to 22-ročný talent a automobilka deklarovala podporu mladých, takže jeho angažovanie je celkom logické. S Kopeckým sme spolupracovali už druhú sezónu a veríme, že pokiaľ bude na sebe tvrdo pracovať a nezostane na úrovni národných majstrovstiev, dokáže sa presadiť aj v majstrovstvách sveta."

SkryťVypnúť reklamu


Prečo ste si vybrali aj víťaza okruhových pretekov Mattiasa Ekströma?
"Bol to dobrý nápad. Mattias už vlani išiel svoju prvú rely v rámci MS (Švédsku rely) a hneď vyhral. Fabiou WRC bol nadšený a začala sa rozvíjať obojstranná spolupráca."

O účasť v tíme sa zaujímal aj Colin McRae. Prečo ste sa nedohodli?
"McRae prejavil záujem zviesť sa s Fabiou už v auguste, umožnili sme mu naše auto vyskúšať. Požiadavky, ktoré Colin nastolil, neboli pre Škoda Motorsport akceptovateľné a pritom nešlo iba o plat. Napokon, jazdecké obsadenie vozidla musí byť biznis výhodný pre obe strany."

Jazdci Škoda Motorsport na sústredení: zľava Janne Tuohino, Alex Bengue, Armin Schwarz, šéf tímu Martin Muehlmeier a Fín Janni Paasonen.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 35
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


24
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
reklama
SkryťZatvoriť reklamu