SME

Nové pravidlá pre MS rely WRC

Stúpajúca popularita automobilových súťaží rely je v ostatnom období tŕňom v oku niektorých činovníkov medzinárodnej automobilovej federácie FIA, zvlášť tých, ktorí sú finančne prepojení so stále nepopulárnejšou F1.

Pripravované zmeny v pravidlách WRC mali podľa skeptikov pochovať najvznešenejšiu disciplínu motoristického športu. Napokon sa tak nestalo a WRC s istými zmenami pokračuje ďalej. Faktom však ostáva, že nové pravidlá vo WRC by mali prispieť k nižším nákladom už aj tak predraženej skupine. Prípadné zmeny majú znížiť vynakladané prostriedky do takej miery, aby sa WRC stalo lákadlom pre viac automobilových značiek. K výraznému „utiahnutiu opaska“ dochádza v oblasti pneumatík. Na vybraných súťažiach MS WRC budú musieť továrenskí jazdci používať rovnaký vzor dezénu pneumatiky. Nové pravidlo odkonzultovalo vedenie FIA so samotnými dodávateľmi pneumatík Michelin a Pirelli. Napokon sa však dohodli, že aj v sezóne 2005 bude možné prerezávať dezén pneumatiky ručne. Jednotný dezén sa bude používať na rely Švédska, Talianska, Argentíny, Fínska a Japonska. Naďalej sa však počíta so znižovaním povoleného počtu použitých pneumatík na jedno auto. Na Novom Zélande a v Taliansku si môžu jazdci vyberať z 35 pneumatík. V náročných podmienkach Grécka bude mať jazdec k dispozícii iba 40 pneumatík. Pravidlo prevzaté zo súťaží Superrally umožní jazdcom, ktorí odstúpia zo súťaže pre malú nehodu alebo poruchu, odštartovať v ďalšej etape súťaže (po oprave auta), pričom za každú neabsolvovanú rýchlostnú skúšku dostanú penalizáciu 5 minút. Pre WRC 2005 sú povolené širšie vozidlá (max. 180 cm), ale túto maximálnu šírku môžu využiť iba tie tímy, ktorých auto dosahuje minimálnu dĺžku 420 cm. Zmenu chcú využiť (od rely Mexiko) továrenské tímy Subaru, Mitsubishi a Peugeot. Citroen a Škoda však musia ostať pri doterajšej šírke vozidla, pretože ich autá nedosahujú predpísanú dĺžku. Flexi servis súťažných automobilov bude povolený iba ráno a večer. Poludňajší servis zo zoznamu vypadol úplne. Na jednom aute môže pracovať najviac šesť mechanikov a dvaja technici. Uprostred jednej etapy bude povolená tridsať minútová zastávka v servise. Maximálna dĺžka rýchlostných skúšok klesla zo 400 na 360 km. V roku 2006 údajne začnú platiť nové pravidlá triedy Super 2000, teda lacnejšej varianty WRC. Armin Schwarz sa pohybuje v MS už od roku 1989 a v pohľade na budúcnoť WRC a nové predpisy je skeptický „Mám obavy, že prichádzajúce pravidlá pre Super 2000 vyradia zo šampionátu Subaru, ktoré nebude mať potrebný motor. Nie som si istý ani s Mitsubishi a Škodou. Teraz máme dvojlitrový turbomotor a vyvíjame jeho ďalšiu verziu. Ak sa zmenia pravidlá, zrejme nezostanú peniaze na zmenu auta podľa pravidiel Super 2000. Moje obavy plynú z toho, že Ford tlačí na FIA práve kvôli zmene pravidiel, lebo má auto pripravené na Super 2000. Jediný výrobca, ktorý chce zmenu, je Ford a už teraz sa hovorí o zmene v roku 2006. “

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 34
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


22
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
reklama
SkryťZatvoriť reklamu