Pripravované zmeny v pravidlách WRC mali podľa skeptikov pochovať najvznešenejšiu disciplínu motoristického športu. Napokon sa tak nestalo a WRC s istými zmenami pokračuje ďalej. Faktom však ostáva, že nové pravidlá vo WRC by mali prispieť k nižším nákladom už aj tak predraženej skupine. Prípadné zmeny majú znížiť vynakladané prostriedky do takej miery, aby sa WRC stalo lákadlom pre viac automobilových značiek. K výraznému „utiahnutiu opaska“ dochádza v oblasti pneumatík. Na vybraných súťažiach MS WRC budú musieť továrenskí jazdci používať rovnaký vzor dezénu pneumatiky. Nové pravidlo odkonzultovalo vedenie FIA so samotnými dodávateľmi pneumatík Michelin a Pirelli. Napokon sa však dohodli, že aj v sezóne 2005 bude možné prerezávať dezén pneumatiky ručne. Jednotný dezén sa bude používať na rely Švédska, Talianska, Argentíny, Fínska a Japonska. Naďalej sa však počíta so znižovaním povoleného počtu použitých pneumatík na jedno auto. Na Novom Zélande a v Taliansku si môžu jazdci vyberať z 35 pneumatík. V náročných podmienkach Grécka bude mať jazdec k dispozícii iba 40 pneumatík. Pravidlo prevzaté zo súťaží Superrally umožní jazdcom, ktorí odstúpia zo súťaže pre malú nehodu alebo poruchu, odštartovať v ďalšej etape súťaže (po oprave auta), pričom za každú neabsolvovanú rýchlostnú skúšku dostanú penalizáciu 5 minút. Pre WRC 2005 sú povolené širšie vozidlá (max. 180 cm), ale túto maximálnu šírku môžu využiť iba tie tímy, ktorých auto dosahuje minimálnu dĺžku 420 cm. Zmenu chcú využiť (od rely Mexiko) továrenské tímy Subaru, Mitsubishi a Peugeot. Citroen a Škoda však musia ostať pri doterajšej šírke vozidla, pretože ich autá nedosahujú predpísanú dĺžku. Flexi servis súťažných automobilov bude povolený iba ráno a večer. Poludňajší servis zo zoznamu vypadol úplne. Na jednom aute môže pracovať najviac šesť mechanikov a dvaja technici. Uprostred jednej etapy bude povolená tridsať minútová zastávka v servise. Maximálna dĺžka rýchlostných skúšok klesla zo 400 na 360 km. V roku 2006 údajne začnú platiť nové pravidlá triedy Super 2000, teda lacnejšej varianty WRC. Armin Schwarz sa pohybuje v MS už od roku 1989 a v pohľade na budúcnoť WRC a nové predpisy je skeptický „Mám obavy, že prichádzajúce pravidlá pre Super 2000 vyradia zo šampionátu Subaru, ktoré nebude mať potrebný motor. Nie som si istý ani s Mitsubishi a Škodou. Teraz máme dvojlitrový turbomotor a vyvíjame jeho ďalšiu verziu. Ak sa zmenia pravidlá, zrejme nezostanú peniaze na zmenu auta podľa pravidiel Super 2000. Moje obavy plynú z toho, že Ford tlačí na FIA práve kvôli zmene pravidiel, lebo má auto pripravené na Super 2000. Jediný výrobca, ktorý chce zmenu, je Ford a už teraz sa hovorí o zmene v roku 2006. “