SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
ARMIN SCHWARZ: "MÁM OBAVY"

Nové pravidlá pre MS rely WRC

Stúpajúca popularita automobilových súťaží rely je v ostatnom období tŕňom v oku niektorých činovníkov medzinárodnej automobilovej federácie FIA, zvlášť tých, ktorí sú finančne prepojení so stále nepopulárnejšou F1.

Pripravované zmeny v pravidlách WRC mali podľa skeptikov pochovať najvznešenejšiu disciplínu motoristického športu. Napokon sa tak nestalo a WRC s istými zmenami pokračuje ďalej. Faktom však ostáva, že nové pravidlá vo WRC by mali prispieť k nižším nákladom už aj tak predraženej skupine. Prípadné zmeny majú znížiť vynakladané prostriedky do takej miery, aby sa WRC stalo lákadlom pre viac automobilových značiek. K výraznému „utiahnutiu opaska“ dochádza v oblasti pneumatík. Na vybraných súťažiach MS WRC budú musieť továrenskí jazdci používať rovnaký vzor dezénu pneumatiky. Nové pravidlo odkonzultovalo vedenie FIA so samotnými dodávateľmi pneumatík Michelin a Pirelli. Napokon sa však dohodli, že aj v sezóne 2005 bude možné prerezávať dezén pneumatiky ručne. Jednotný dezén sa bude používať na rely Švédska, Talianska, Argentíny, Fínska a Japonska. Naďalej sa však počíta so znižovaním povoleného počtu použitých pneumatík na jedno auto. Na Novom Zélande a v Taliansku si môžu jazdci vyberať z 35 pneumatík. V náročných podmienkach Grécka bude mať jazdec k dispozícii iba 40 pneumatík. Pravidlo prevzaté zo súťaží Superrally umožní jazdcom, ktorí odstúpia zo súťaže pre malú nehodu alebo poruchu, odštartovať v ďalšej etape súťaže (po oprave auta), pričom za každú neabsolvovanú rýchlostnú skúšku dostanú penalizáciu 5 minút. Pre WRC 2005 sú povolené širšie vozidlá (max. 180 cm), ale túto maximálnu šírku môžu využiť iba tie tímy, ktorých auto dosahuje minimálnu dĺžku 420 cm. Zmenu chcú využiť (od rely Mexiko) továrenské tímy Subaru, Mitsubishi a Peugeot. Citroen a Škoda však musia ostať pri doterajšej šírke vozidla, pretože ich autá nedosahujú predpísanú dĺžku. Flexi servis súťažných automobilov bude povolený iba ráno a večer. Poludňajší servis zo zoznamu vypadol úplne. Na jednom aute môže pracovať najviac šesť mechanikov a dvaja technici. Uprostred jednej etapy bude povolená tridsať minútová zastávka v servise. Maximálna dĺžka rýchlostných skúšok klesla zo 400 na 360 km. V roku 2006 údajne začnú platiť nové pravidlá triedy Super 2000, teda lacnejšej varianty WRC. Armin Schwarz sa pohybuje v MS už od roku 1989 a v pohľade na budúcnoť WRC a nové predpisy je skeptický „Mám obavy, že prichádzajúce pravidlá pre Super 2000 vyradia zo šampionátu Subaru, ktoré nebude mať potrebný motor. Nie som si istý ani s Mitsubishi a Škodou. Teraz máme dvojlitrový turbomotor a vyvíjame jeho ďalšiu verziu. Ak sa zmenia pravidlá, zrejme nezostanú peniaze na zmenu auta podľa pravidiel Super 2000. Moje obavy plynú z toho, že Ford tlačí na FIA práve kvôli zmene pravidiel, lebo má auto pripravené na Super 2000. Jediný výrobca, ktorý chce zmenu, je Ford a už teraz sa hovorí o zmene v roku 2006. “

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 849
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 955
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 766
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 775
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 580
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 737
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 301
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 523
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 174
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 902
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L