ARMIN SCHWARZ: "MÁM OBAVY"

Nové pravidlá pre MS rely WRC

Stúpajúca popularita automobilových súťaží rely je v ostatnom období tŕňom v oku niektorých činovníkov medzinárodnej automobilovej federácie FIA, zvlášť tých, ktorí sú finančne prepojení so stále nepopulárnejšou F1.

Pripravované zmeny v pravidlách WRC mali podľa skeptikov pochovať najvznešenejšiu disciplínu motoristického športu. Napokon sa tak nestalo a WRC s istými zmenami pokračuje ďalej. Faktom však ostáva, že nové pravidlá vo WRC by mali prispieť k nižším nákladom už aj tak predraženej skupine. Prípadné zmeny majú znížiť vynakladané prostriedky do takej miery, aby sa WRC stalo lákadlom pre viac automobilových značiek. K výraznému „utiahnutiu opaska“ dochádza v oblasti pneumatík. Na vybraných súťažiach MS WRC budú musieť továrenskí jazdci používať rovnaký vzor dezénu pneumatiky. Nové pravidlo odkonzultovalo vedenie FIA so samotnými dodávateľmi pneumatík Michelin a Pirelli. Napokon sa však dohodli, že aj v sezóne 2005 bude možné prerezávať dezén pneumatiky ručne. Jednotný dezén sa bude používať na rely Švédska, Talianska, Argentíny, Fínska a Japonska. Naďalej sa však počíta so znižovaním povoleného počtu použitých pneumatík na jedno auto. Na Novom Zélande a v Taliansku si môžu jazdci vyberať z 35 pneumatík. V náročných podmienkach Grécka bude mať jazdec k dispozícii iba 40 pneumatík. Pravidlo prevzaté zo súťaží Superrally umožní jazdcom, ktorí odstúpia zo súťaže pre malú nehodu alebo poruchu, odštartovať v ďalšej etape súťaže (po oprave auta), pričom za každú neabsolvovanú rýchlostnú skúšku dostanú penalizáciu 5 minút. Pre WRC 2005 sú povolené širšie vozidlá (max. 180 cm), ale túto maximálnu šírku môžu využiť iba tie tímy, ktorých auto dosahuje minimálnu dĺžku 420 cm. Zmenu chcú využiť (od rely Mexiko) továrenské tímy Subaru, Mitsubishi a Peugeot. Citroen a Škoda však musia ostať pri doterajšej šírke vozidla, pretože ich autá nedosahujú predpísanú dĺžku. Flexi servis súťažných automobilov bude povolený iba ráno a večer. Poludňajší servis zo zoznamu vypadol úplne. Na jednom aute môže pracovať najviac šesť mechanikov a dvaja technici. Uprostred jednej etapy bude povolená tridsať minútová zastávka v servise. Maximálna dĺžka rýchlostných skúšok klesla zo 400 na 360 km. V roku 2006 údajne začnú platiť nové pravidlá triedy Super 2000, teda lacnejšej varianty WRC. Armin Schwarz sa pohybuje v MS už od roku 1989 a v pohľade na budúcnoť WRC a nové predpisy je skeptický „Mám obavy, že prichádzajúce pravidlá pre Super 2000 vyradia zo šampionátu Subaru, ktoré nebude mať potrebný motor. Nie som si istý ani s Mitsubishi a Škodou. Teraz máme dvojlitrový turbomotor a vyvíjame jeho ďalšiu verziu. Ak sa zmenia pravidlá, zrejme nezostanú peniaze na zmenu auta podľa pravidiel Super 2000. Moje obavy plynú z toho, že Ford tlačí na FIA práve kvôli zmene pravidiel, lebo má auto pripravené na Super 2000. Jediný výrobca, ktorý chce zmenu, je Ford a už teraz sa hovorí o zmene v roku 2006. “

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 323
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 830
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 990
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 969
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 372
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 051
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 767
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 369
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 364

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež