Berlín 9. januára (TASR) - Po úspešnom štarte vyberania mýta za jazdu nákladných vozidiel po nemeckých diaľniciach sa čoraz viac politikov prikláňa k prijatiu rovnakého opatrenia aj pre osobné vozidlá. Avšak po jej zavedení by muselo dôjsť v krajine k zníženiu dane na pohonné látky a k poklesu dane za vozidlá, aby sa zamedzilo ďalšiemu finančnému zaťaženiu prevádzkovateľov motorových vozidiel.
Za zavedenie elektronického vyberania mýta aj pre osobné vozidlá sú politici tak z vládneho, ako aj opozičných tábora. Spolkový minister dopravy Manfred Stople je však proti tomuto opatreniu. Jeho hovorca uviedol, že ministerstvo o zavedení mýta pre osobné vozidlá vôbec nerozhodovalo a nemá ani v pláne, aby sa touto témou zaoberalo.
Spolková krajina Dolné Sasko chce v Spolkovej rade, ktorá je hornou komorou nemeckého parlamentu, dosiahnuť, aby diaľnice mohli budovať aj súkromné spoločnosti. Tie by si náklady na ich výstavbu a prevádzku kryli výberom mýtneho za ich používanie. Takéto rozhodnutie podporuje aj Herbert Bodner, šéf stavebného koncernu Bilfinger Berger, ktorý povedal, že budovaním súkromných diaľnic by štát získal nový finančný zdroj, ktorým by sa dala zvládnuť rastúca preprava nákladov a osôb po nemeckých cestách.
Informovala o tom DPA.