SME

Renault Megane 1,6 Exeption

Renault Megane druhej generácie spôsobil rozruch už počas premiéry na parížskom autosalóne v roku 2002 a vďaka svojskej zadnej partii karosérie sa stal najextravagantnejším vozidlom kompaktnej triedy. Časom však aj výnimočné autá zovšednejú, preto Re

Renault Megane druhej generácie spôsobil rozruch už počas premiéry na parížskom autosalóne v roku 2002 a vďaka svojskej zadnej partii karosérie sa stal najextravagantnejším vozidlom kompaktnej triedy. Časom však aj výnimočné autá zovšednejú, preto Renault pripravil oživenie v podobe limitovanej série Megane Exeption.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nenápadný zovňajšok
Navonok nám Megane Exeption pripadal celkom všedne, pretože jedinou špecialitou sú 17-palcové disky z ľahkej zliatiny. Citeľná zmena však nastáva v interiéri, kde tradičné svetlé odtiene plastov nahradili tmavé v zaujímavej kombinácii rôzneho povrchu. Stredová konzola má zvláštny povrchový lesk a prehľadne usporiadané prístroje. Konečne sa našiel výrobca, ktorý umiestnil ovládanie automatickej klimatizačnej jednotky čo najvyššie do zorného poľa vodiča. S peknou prístrojovou doskou ladí aj kožený poťah interiéru kombinovaný so sivou látkou Carbone. Koža je všade tam, kde pekne vyzerá, ale kde neprekáža. So stupnicou tachometra až do 250 km/h to tvorcovia športového imidžu prehnali, pretože výrobcom stanovená maximálna rýchlosť je 192 km/h. Bohato dimenzované poličky a boxy ostali zachované a s nimi aj praktické výhody interiéru. Najviac sa nám páčili malé skrinky v madlách dverí a obe lakťové opierky. Ochrannú ruku nad posádkou drží až šesť airbagov a antiblokovací systém ABS. Za zváženie stojí rozšírenie vybavenia o xenónové svetlomety. Jediným negatívom ovládania je prepínanie diaľkových svetiel systémom priťahovania páčky smerom k vodičovi.

SkryťVypnúť reklamu

 

Vydarený motor
Na pohon Limitovanej série Exeption zvolil výrobca komerčne úspešný motor 1,6 – 16V s výkonom 83 kW (113k). Spočiatku sme si mysleli, že limitovaná séria by si zaslúžila silnejší a hlavne objemnejší agregát, ale dynamický motor nás veľmi rýchlo presvedčil o opaku. S vhodne navrhnutou prevodovkou uspokojí aj náročnejšieho motoristu a pri tom ostáva v prijateľných medziach zákonného poistenia i nákupnej ceny. Okrem dynamiky a kultivovaného prejavu motora nás potešila slušná spotreba 7,6 l/100km. Výrobca udáva priemer 6,9 l/100 km, čo sa nám občas podarilo dosiahnuť. Po odmeraní spotreby v dynamickom režime jazdy 8,8 l/ 100km si dovolíme tvrdiť, že Renault má jeden z najlepších motorov v objemovej triede 1,6 l. Jedinou neresťou motora zostáva hluk vo vyšších otáčkach.

SkryťVypnúť reklamu

 

Skrytý talent
Po motore bol druhým príjemným prekvapením komfortný ale tvrdý podvozok s účinnými brzdami a dobrým vedením stopy. Stačí však ostrejšie „rezať“ zákruty, silnejšie brzdiť a Megane okamžite odhalí trinástu komnatu. Na druhej strane milovník pohodlnej jazdy sa nebude sťažovať na nedostatok komfortu. Súčasťou rozsiahlej výbavy by však mal byť stabilizačný systém ESP. Megane Exeption nepatrí k zberateľským skvostom, ale od šedého priemeru ostatných modelov je dostatočne odlíšený, zrejme ako jeho budúci majitelia. K ponúknutému nám chýbala výkonnejšia audio sústava, viac vonkajších zmien a vypínateľný systém ESP. Takto vyšperkovaný Megane nestojí málo, ale vzhľadom na ponúkané vybavenie a športový akcent vozidla považujeme cenu 650 700 Sk za atraktívnu. Ceny náhradných dielov karosérie však určite nepatria k najlacnejším.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

Spojiť netradičnú krásu a úžitkové vlastnosti nebolo ľahké. Päťdverová verzia má objem batožinového priestoru 330 l a s prevozom hranatých predmetov sú problémy. Výrazne lepšie úžitkové vlastnosti ponúka megane v prevedení sedan alebo kombi.

 

Vnútorný priestor Meganu rozhodne nepatrí k najväčším v triede ale ponúka nutný štandard. Za vodičom strednej postavy sa pohodlne usadia aj osoby vyššieho vzrastu.  Strednému pasažierovi na zadných sedadlách prekáža teleso prednej lakťovej opierky. Vodičovi i spolujazdcovi však opierka s odkladacím priestorom padne vhod.

 

 

 

 

Praktický systém otvárania palivovej nádrže poteší najmä dámy, pretože po otvorení krytu netreba otáčať  znečisteným vekom nádrže. Renault Megane má jednoduchú klapku, do ktorej stačí  zasunúť tankovaciu pištoľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 


 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 139
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 862
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 098
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 871
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tlačová konferencia premiéra Fica a Tibora Gašpara.

Prvý prieskum v ére transakčnej dane meria Smeru pokles.


a 1 ďalší 34
Nataša Holinová

Prečo sa Smer zlostí na Šutaja Eštoka?


22
Désiré Doué sa teší z gólu.

Paríž St. Germain zdolal Aston Villu 3:1.


4
Ilustračné foto.

Burzy vo Frankfurte, Londýne a Miláne si pripísali zisky v rozmedzí šesť až osem percent.


SITA a 1 ďalší
reklama
SkryťZatvoriť reklamu