SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Renault Megane 1,6 Exeption

Renault Megane druhej generácie spôsobil rozruch už počas premiéry na parížskom autosalóne v roku 2002 a vďaka svojskej zadnej partii karosérie sa stal najextravagantnejším vozidlom kompaktnej triedy. Časom však aj výnimočné autá zovšednejú, preto Re

Renault Megane druhej generácie spôsobil rozruch už počas premiéry na parížskom autosalóne v roku 2002 a vďaka svojskej zadnej partii karosérie sa stal najextravagantnejším vozidlom kompaktnej triedy. Časom však aj výnimočné autá zovšednejú, preto Renault pripravil oživenie v podobe limitovanej série Megane Exeption.

Nenápadný zovňajšok
Navonok nám Megane Exeption pripadal celkom všedne, pretože jedinou špecialitou sú 17-palcové disky z ľahkej zliatiny. Citeľná zmena však nastáva v interiéri, kde tradičné svetlé odtiene plastov nahradili tmavé v zaujímavej kombinácii rôzneho povrchu. Stredová konzola má zvláštny povrchový lesk a prehľadne usporiadané prístroje. Konečne sa našiel výrobca, ktorý umiestnil ovládanie automatickej klimatizačnej jednotky čo najvyššie do zorného poľa vodiča. S peknou prístrojovou doskou ladí aj kožený poťah interiéru kombinovaný so sivou látkou Carbone. Koža je všade tam, kde pekne vyzerá, ale kde neprekáža. So stupnicou tachometra až do 250 km/h to tvorcovia športového imidžu prehnali, pretože výrobcom stanovená maximálna rýchlosť je 192 km/h. Bohato dimenzované poličky a boxy ostali zachované a s nimi aj praktické výhody interiéru. Najviac sa nám páčili malé skrinky v madlách dverí a obe lakťové opierky. Ochrannú ruku nad posádkou drží až šesť airbagov a antiblokovací systém ABS. Za zváženie stojí rozšírenie vybavenia o xenónové svetlomety. Jediným negatívom ovládania je prepínanie diaľkových svetiel systémom priťahovania páčky smerom k vodičovi.

 

Vydarený motor
Na pohon Limitovanej série Exeption zvolil výrobca komerčne úspešný motor 1,6 – 16V s výkonom 83 kW (113k). Spočiatku sme si mysleli, že limitovaná séria by si zaslúžila silnejší a hlavne objemnejší agregát, ale dynamický motor nás veľmi rýchlo presvedčil o opaku. S vhodne navrhnutou prevodovkou uspokojí aj náročnejšieho motoristu a pri tom ostáva v prijateľných medziach zákonného poistenia i nákupnej ceny. Okrem dynamiky a kultivovaného prejavu motora nás potešila slušná spotreba 7,6 l/100km. Výrobca udáva priemer 6,9 l/100 km, čo sa nám občas podarilo dosiahnuť. Po odmeraní spotreby v dynamickom režime jazdy 8,8 l/ 100km si dovolíme tvrdiť, že Renault má jeden z najlepších motorov v objemovej triede 1,6 l. Jedinou neresťou motora zostáva hluk vo vyšších otáčkach.

 

Skrytý talent
Po motore bol druhým príjemným prekvapením komfortný ale tvrdý podvozok s účinnými brzdami a dobrým vedením stopy. Stačí však ostrejšie „rezať“ zákruty, silnejšie brzdiť a Megane okamžite odhalí trinástu komnatu. Na druhej strane milovník pohodlnej jazdy sa nebude sťažovať na nedostatok komfortu. Súčasťou rozsiahlej výbavy by však mal byť stabilizačný systém ESP. Megane Exeption nepatrí k zberateľským skvostom, ale od šedého priemeru ostatných modelov je dostatočne odlíšený, zrejme ako jeho budúci majitelia. K ponúknutému nám chýbala výkonnejšia audio sústava, viac vonkajších zmien a vypínateľný systém ESP. Takto vyšperkovaný Megane nestojí málo, ale vzhľadom na ponúkané vybavenie a športový akcent vozidla považujeme cenu 650 700 Sk za atraktívnu. Ceny náhradných dielov karosérie však určite nepatria k najlacnejším.

 

 

Spojiť netradičnú krásu a úžitkové vlastnosti nebolo ľahké. Päťdverová verzia má objem batožinového priestoru 330 l a s prevozom hranatých predmetov sú problémy. Výrazne lepšie úžitkové vlastnosti ponúka megane v prevedení sedan alebo kombi.

 

Vnútorný priestor Meganu rozhodne nepatrí k najväčším v triede ale ponúka nutný štandard. Za vodičom strednej postavy sa pohodlne usadia aj osoby vyššieho vzrastu.  Strednému pasažierovi na zadných sedadlách prekáža teleso prednej lakťovej opierky. Vodičovi i spolujazdcovi však opierka s odkladacím priestorom padne vhod.

 

 

 

 

Praktický systém otvárania palivovej nádrže poteší najmä dámy, pretože po otvorení krytu netreba otáčať  znečisteným vekom nádrže. Renault Megane má jednoduchú klapku, do ktorej stačí  zasunúť tankovaciu pištoľ.

 


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 723
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 830
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 691
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 668
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 519
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 547
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 365
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 266
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 113
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 101
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Ilustračné foto.