ĎALŠIA OBEŤ PÚŠTNEHO DOBRODRUŽSTVA

Meoni skonal v 11. etape Rely Dakar, Kleinschmidtovej prvý triumf

Čiernou škvrnou na 11. etape 27. ročníku Rely Dakar z Ataru do Kiffy v Mauretánii zostane úmrtie talianskeho jazdca na motocykli KTM Fabrizia Meoniho.

Kiffa 11. januára (TASR) - Čiernou škvrnou na 11. etape 27. ročníku tradičných púštnych pretekov Rely Dakar z Ataru do Kiffy v Mauretánii zostane úmrtie talianskeho jazdca na motocykli KTM Fabrizia Meoniho. Dvojnásobný celkový víťaz prestížneho podujatia (2001, 2002) a po 10. etapách druhý v celkovom poradí skonal vo veku 47 rokov na zlyhanie srdca. Riaditeľ Rely Dakar Etienne Lavigne vyhlásil, že Meoni odpadol po prejazde druhým kontrolným stanovišťom o 10.15 h. Už o 20 minút priletela na pomoc helikoptéra so záchranármi, no bolo už neskoro. "Ani po 45-minútovej masáži srdca sa nepodarila obnoviť jeho činnosť," uviedol Lavigne. Meoni bol ženatý a mal dve deti. Pri štarte v Barcelone oznámil, že tohtoročný Dakar je jeho posledný. Fabrizio Meoni je 22. obeťou, ktorú si preteky Dakar vyžiadali od založenia pred 27. rokmi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nemka Jutta Kleinschmidtová na vozidle Volkswagen Touareg dosiahla v 11. etape svoje prvé víťazstvo v tomto ročníku. Druhý skončil Francúz Luc Alphand na Mitsubishi pred krajanom a tímovým kolegom Stephanom Peterhanselom, ktorý naďalej vedie v priebežnom celkovom poradí. V súťaži motocyklov sa z etapového triumfu tešil Španiel Marc Coma na KTM. Druhý skončil Cyril Despres z Francúzska a tretí Isidre Esteve Pujol zo Španielska. Obaja taktiež na strojoch KTM. V celkovom poradí vedie Cyril Despres.

Medzi kamionistami si už tretie etapové víťazstvo pripísal na svoje konto Holanďan Hans Bekx na vozidle DAF. Druhý skončil ďalší Holanďan Gerard De Rooy (DAF) a tretí Vladimir Čagin z Ruska na Kamaze. Celkovo vedie aj naďalej ďalší Rus Firdaus Kabirov na Kamaze. V 11. etape už neštartoval Čech Karel Loprais. Šesťnásobný celkový víťaz odstúpil v predchádzajúcej etape po technických problémoch jeho Tatry.

V stredu účastníci pretekov opustia Mauretániu a presunú sa do Mali. Na trati z Kiffy do hlavného mesta Mali Bamaka ich čaká náročných 819 km, z toho bude 586 km rýchlostná skúška. V 12. etape sa navyše nebudú môcť oprieť o pomoc asistenčných vozidiel.

Výsledky 11. etapy (Atar - Kiffa 400 km):

AUTOMOBILY: 1. Jutta Kleinschmidtová (Nem./VW Touareg) 5:29:37 hod., 2. Luc Alphand (Fra./Mitsubishi) + 1:04, 3. Stephane Peterhansel (Fra./Mitsubishi) + 2:42, 4. Bruno Saby (Fra./VW Touareg) + 19:26, 5. Giniel de Villiers (JAR/VW Touareg) + 20:20

MOTOCYKLE: 1. Marc Coma (Špa/KTM) 5:58:59 h, 2. Cyril Despres (Fra./KTM) + 1:12, 3. Isidre Esteve Pujol (Špa./KTM) + 3:57, 4. Jean De Azevedo (Bra./KTM) + 4:05, 5. Alfie Cox (JAR/KTM) + 4:45

KAMIÓNY: 1. Hans Bekx (Hol./Daf) 7:28:16, 2. Gerard De Rooy (Hol./Daf) + 4:06, 3. Vladimir Čagin (Rus./Kamaz) + 11:19, 4. Firdaus Kabirov (Rus./Kamaz) + 16:24, 5. Jan De Rooy (Hol./Daf) + 21:44

Celkové priebežné poradia:

AUTOMOBILY: 1. Stephane Peterhansel (Fra./Mitsubishi) 33:41:14, 2. Luc Alphand (Fra./Mitsubishi) + 19:50, 3. Jutta Kleinschmidtová (Nem./VW Tourage + 1:08:03, 4. Giniel de Villiers (JAR/Nissan Pick-Up) + 4:10:34, 5. Nani Roma (Špa./Mitsubishi) + 8:30:34

MOTOCYKLE: 1. Cyril Despres (Fra./KTM) 35:13:04, 2. Marc Coma (Špa./KTM) + 14:50, 3. Isidre Esteve Pujol (Špa./KTM) + 22:23, 4. Alfie Cox (JAR/KTM) + 24:28, 5. David Frétigné (FRA/Yamaha) + 40:17

KAMIÓNY: 1. Firdaus Kabirov (Rus./Kamaz) 45:32:31, 2. Hans Bekx (Hol./Daf) + 2:00:55, 3. Jošimasa Sugawara (Jap./Hino) + 4:53:13, 4. Giacomo Vismara (Tal./Mercedes) + 5:04:56, 5. Teruhito Sugawara (Jap./Hino) + 6:49:15

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 064
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 525
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 994
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  7. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 6 675
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 334

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.