Vlani predal Renault v SR 5 605 vozidiel, jeho trhový podiel vzrástol o 0,9 %

Renault Slovensko, obsadil na automobilovom trhu v SR napriek očakávaniu druhej priečky tretie miesto, keď predal 5 605 vozidiel.

Bratislava 14. januára (TASR) - Renault Slovensko, s. r. o., Bratislava obsadil na automobilovom trhu v SR tretie miesto, keď predal 5 605 vozidiel.

Slovenský automobilový trh v minulom roku ovplyvnili hospodárske podmienky ako životná úroveň obyvateľov, pomerne nízka kúpna sila, obmedzené domáce investície i vysoká nezamestnanosť. Na predaj vozidiel mal dosah aj vstup SR do Európskej únie (EÚ), slabý štart trhu ojazdených vozidiel a zmeny v distribúcii súvisiace s legislatívu EÚ. Hoci katalógové ceny automobilov sa nemenili, predajcovia poskytovali veľké zľavy, povedal riaditeľ pre marketing a predaj Renault Slovensko Tomasz Mróz.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Na trhu osobných a úžitkových vozidiel v SR sa počas roku 2004 predalo 67 624 vozidiel, trh celkovo vzrástol iba o 0,36 %. Renault Slovensko však zaznamenal zvýšenie svojho podielu na trhu o 0,9 %, čo predstavuje nárast predaja o 601 vozidiel," doplnil Mróz. Celkový podiel Renaultu na automobilom trhu v SR dosiahol 8,3 %.

Napriek tomu, že na trhu malých vozidiel došlo v porovnaní s rokom 2003 k poklesu o 1,4 %, Renault dosiahol medziročný 13-% nárast. V segmente stredných vozidiel, ktorý vzrástol o 4,4 %, obsadil Renault Mégane (okrem Scénic) štvrté miesto. Zaznamenal tak nárast o 5,1 % oproti roku 2003. Na trhu monospasov obsadil Renault so svojim modelom Scénic druhé miesto a s modelom Espace sa umiestnil na desiatej priečke. Predaj Scénicu vzrástol medziročne o 17,6 %, predaj Espace o 13,5 %.

V segmente úžitkových vozidiel, ktorý oproti roku 2003 mierne poklesol, získal Renault v tomto roku trhový podiel 16,5 % pre model Kangoo. V segmente modelov Master a Trafic obsadil 10,8 % podielu na trhu.

Renault Slovensko je aj oficiálny dovozca značky Dacia v SR. Sieť predajcov Dacia vychádza zo štruktúr siete Renault. Na nitrianskom autosalóne bol na trh uvedený model Dacia Logan. Prvých 42 vozidiel Logan bolo zákazníkom odovzdaných v novembri 2004, ďalších 98 v decembri. Celkový podiel Loganu na trhu osobných vozidiel v minulom roku bol 0,3 %.

"V roku 2005 chceme zachovať svoju pozíciu medzi predajcami automobilov a rozvíjať služby zákazníkom," povedal generálny riaditeľ Renault Slovensko Philippe Métras. "Medzi priority značky Dacia v SR na rok 2005 patrí rozširovanie a skvalitňovanie dílerskej siete. Naďalej budeme pokračovať v komunikácií značka Dacia. V budúcom roku by sme chceli predať 1 300 vozidiel Dacia a dosiahnuť tak trhový podiel 2 %," doplnil projektový manažér Dacia Eduard Klockler.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 355
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 25 766
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 002
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 466
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 646
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 6 916
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 6 232
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 041
  10. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 4 221