SME

Audi Allroad Quattro

Funkčná štúdia druhej generácie luxusného SUV s pracovným názvom Audi Pikes Peak je už hotová a Audi ju v Detroite predstavilo pod zaužívaným názvom Allroad Quattro. Stalo sa tak sedem rokov po premiére súčasného Allroad Quattro a pri príležitosti 25. vý

Funkčná štúdia druhej generácie luxusného SUV s pracovným názvom Audi Pikes Peak je už hotová a Audi ju v Detroite predstavilo pod zaužívaným názvom Allroad Quattro. Stalo sa tak sedem rokov po premiére súčasného Allroad Quattro a pri príležitosti 25. výročia pohonu Quattro. Podobne ako súčasný model aj nový Allroad vychádza z Audi A6 Avant, akurát pôvodné kombi A6 je technicky i opticky zmenené, aby zvládlo jazdu po nespevnených cestách prípadne ľahkom teréne. V porovnaní s Audi A6 Avant je Allroad Quattro vyššie o 6 cm, má výraznejšie lemy blatníkov a ochranu podvozka z nerezového plechu. Výrazná pochromovaná maska chladiča zostane aj sériovému modelu, čo nemožno povedať o predných svetlách s LED diódami. Štúdia má ukázať svetu, ako bude vyzerať sériový model a zároveň demonštrovať vysokú technickú úroveň SUV v podaní Audi. Nový Allroad Quattro dokáže rozpoznať povrch cesty pomocou senzora umiestneného v podvozkovej časti. Podľa zaregistrovaného povrchu cesty (asfalt, štrk, blato, sneh) systém Audi Road Vision nastaví stabilizačný program ESP a podvozok. Zaistí sa tak ľahšie a bezpečnejšie ovládanie auta na akomkoľvek povrchu. V Allroad Quattro sa objavil aj systém kontroly neželaného opustenia jazdného pruhu Audi Lane Assist, ktorý zobudí vodiča z mikrospánku trasením volantu. Radar umiestnený v ľavej zadnej časti auta stráži mŕtvy uhol spätných zrkadiel. Akonáhle sa objaví pri ľavom boku iný automobil, v spätnom zrkadle sa rozsvieti výstražné svetlo. Tvary prístrojovej dosky štúdie Allroad nápadne pripomínajú Audi A6 ale s novým a v dennom svetle ľahšie čitateľným displejom OLCD (Organic Light Emitting Diod). V ponuke sériového modelu sa určite objaví viac motorov a medzi nimi aj nový nafťák V8 4.0 TDI s piezoelektrickými vstrekovačmi a časticovým filtrom výfukových plynov. Motor dosiahne výkon 210 kW (285k) pri 3200 ot./min a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Silnou stránkou Audi Allroad Quattro V8 TDI bude zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Vďaka mamutej sile motora vozidlo zrýchli z 80 na 120 km/h za 4,9 s. Z názvu automobilu vyplýva, že poháňané budú všetky štyri kolesá pomocou systému quattro. Systém vzduchového pruženia umožňuje meniť svetlú výšku podvozka v rozmedzí od 16 do 21 cm. Pri rýchlosti 120 km/h podvozok samočinne klesne zo štandardných 18 cm o dva centimetre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 802
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 5 045
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 810
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 608
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 313
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 555
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 278
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 2 915
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Tiger sa vyhol súdu za úplatky pre Káľavského
  2. Alexandra Erdélyiová : Šimkovičovej busta
  3. Ján Šeďo: Masívny zásah do II. piliera, alebo 25% - né DPH na vybraný tovar ?
  4. Ivan Čáni: Čo chce „suverénny“ Fico v piatok povedať Zelenskému? Mimochodom hlavnému predstaviteľovi „skorumpovaného a krvavého režimu, …
  5. Miroslav Daniš: Hory nesklamú, sklamú len ľudia II
  6. Ivan Lukšík: Národná identita v novelizovanej ústave bude lákať mytológov a vzdiali nás od EU
  7. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov – Poľsko, hrad Niedzica
  8. Mária Romaňáková: BIBLIA pre drobčekov
  1. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 164
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 097
  3. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 14 778
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 638
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 353
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 075
  7. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 8 112
  8. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 633
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťZatvoriť reklamu