SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
RAJ NOVÝCH TECHNOLÓGIÍ

Audi Allroad Quattro

Funkčná štúdia druhej generácie luxusného SUV s pracovným názvom Audi Pikes Peak je už hotová a Audi ju v Detroite predstavilo pod zaužívaným názvom Allroad Quattro. Stalo sa tak sedem rokov po premiére súčasného Allroad Quattro a pri príležitosti 25. vý

Funkčná štúdia druhej generácie luxusného SUV s pracovným názvom Audi Pikes Peak je už hotová a Audi ju v Detroite predstavilo pod zaužívaným názvom Allroad Quattro. Stalo sa tak sedem rokov po premiére súčasného Allroad Quattro a pri príležitosti 25. výročia pohonu Quattro. Podobne ako súčasný model aj nový Allroad vychádza z Audi A6 Avant, akurát pôvodné kombi A6 je technicky i opticky zmenené, aby zvládlo jazdu po nespevnených cestách prípadne ľahkom teréne. V porovnaní s Audi A6 Avant je Allroad Quattro vyššie o 6 cm, má výraznejšie lemy blatníkov a ochranu podvozka z nerezového plechu. Výrazná pochromovaná maska chladiča zostane aj sériovému modelu, čo nemožno povedať o predných svetlách s LED diódami. Štúdia má ukázať svetu, ako bude vyzerať sériový model a zároveň demonštrovať vysokú technickú úroveň SUV v podaní Audi. Nový Allroad Quattro dokáže rozpoznať povrch cesty pomocou senzora umiestneného v podvozkovej časti. Podľa zaregistrovaného povrchu cesty (asfalt, štrk, blato, sneh) systém Audi Road Vision nastaví stabilizačný program ESP a podvozok. Zaistí sa tak ľahšie a bezpečnejšie ovládanie auta na akomkoľvek povrchu. V Allroad Quattro sa objavil aj systém kontroly neželaného opustenia jazdného pruhu Audi Lane Assist, ktorý zobudí vodiča z mikrospánku trasením volantu. Radar umiestnený v ľavej zadnej časti auta stráži mŕtvy uhol spätných zrkadiel. Akonáhle sa objaví pri ľavom boku iný automobil, v spätnom zrkadle sa rozsvieti výstražné svetlo. Tvary prístrojovej dosky štúdie Allroad nápadne pripomínajú Audi A6 ale s novým a v dennom svetle ľahšie čitateľným displejom OLCD (Organic Light Emitting Diod). V ponuke sériového modelu sa určite objaví viac motorov a medzi nimi aj nový nafťák V8 4.0 TDI s piezoelektrickými vstrekovačmi a časticovým filtrom výfukových plynov. Motor dosiahne výkon 210 kW (285k) pri 3200 ot./min a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Silnou stránkou Audi Allroad Quattro V8 TDI bude zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Vďaka mamutej sile motora vozidlo zrýchli z 80 na 120 km/h za 4,9 s. Z názvu automobilu vyplýva, že poháňané budú všetky štyri kolesá pomocou systému quattro. Systém vzduchového pruženia umožňuje meniť svetlú výšku podvozka v rozmedzí od 16 do 21 cm. Pri rýchlosti 120 km/h podvozok samočinne klesne zo štandardných 18 cm o dva centimetre.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 915
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 218
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 622
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 961
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 653
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 737
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 942
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 834
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 691
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.