Funkčná štúdia druhej generácie luxusného SUV s pracovným názvom Audi Pikes Peak je už hotová a Audi ju v Detroite predstavilo pod zaužívaným názvom Allroad Quattro. Stalo sa tak sedem rokov po premiére súčasného Allroad Quattro a pri príležitosti 25. výročia pohonu Quattro. Podobne ako súčasný model aj nový Allroad vychádza z Audi A6 Avant, akurát pôvodné kombi A6 je technicky i opticky zmenené, aby zvládlo jazdu po nespevnených cestách prípadne ľahkom teréne. V porovnaní s Audi A6 Avant je Allroad Quattro vyššie o 6 cm, má výraznejšie lemy blatníkov a ochranu podvozka z nerezového plechu. Výrazná pochromovaná maska chladiča zostane aj sériovému modelu, čo nemožno povedať o predných svetlách s LED diódami. Štúdia má ukázať svetu, ako bude vyzerať sériový model a zároveň demonštrovať vysokú technickú úroveň SUV v podaní Audi. Nový Allroad Quattro dokáže rozpoznať povrch cesty pomocou senzora umiestneného v podvozkovej časti. Podľa zaregistrovaného povrchu cesty (asfalt, štrk, blato, sneh) systém Audi Road Vision nastaví stabilizačný program ESP a podvozok. Zaistí sa tak ľahšie a bezpečnejšie ovládanie auta na akomkoľvek povrchu. V Allroad Quattro sa objavil aj systém kontroly neželaného opustenia jazdného pruhu Audi Lane Assist, ktorý zobudí vodiča z mikrospánku trasením volantu. Radar umiestnený v ľavej zadnej časti auta stráži mŕtvy uhol spätných zrkadiel. Akonáhle sa objaví pri ľavom boku iný automobil, v spätnom zrkadle sa rozsvieti výstražné svetlo. Tvary prístrojovej dosky štúdie Allroad nápadne pripomínajú Audi A6 ale s novým a v dennom svetle ľahšie čitateľným displejom OLCD (Organic Light Emitting Diod). V ponuke sériového modelu sa určite objaví viac motorov a medzi nimi aj nový nafťák V8 4.0 TDI s piezoelektrickými vstrekovačmi a časticovým filtrom výfukových plynov. Motor dosiahne výkon 210 kW (285k) pri 3200 ot./min a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Silnou stránkou Audi Allroad Quattro V8 TDI bude zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Vďaka mamutej sile motora vozidlo zrýchli z 80 na 120 km/h za 4,9 s. Z názvu automobilu vyplýva, že poháňané budú všetky štyri kolesá pomocou systému quattro. Systém vzduchového pruženia umožňuje meniť svetlú výšku podvozka v rozmedzí od 16 do 21 cm. Pri rýchlosti 120 km/h podvozok samočinne klesne zo štandardných 18 cm o dva centimetre.
Autor: rch