SME

Ford Fiesta – spokojnosť napriek oneskorenému príchodu

Dlhému čakaniu na nový model Fiesta urobil Ford koniec v nemeckom Frankfurte na minuloročnom jesennom autosalóne. Ani niekoľko modernizácií druhej generácie posledného modelu nedokázalo skryť nespokojnosť priaznivcov značky v modelovom rade malých automob


ilov. Frankfurt teda položil bodku za dlhou dvanásťročnou šnúrou výroby malého forda. Fiesta tretej generácie je na svete. Milo prekvapila verejnosť i odborníkov vlastnosťami, ktoré ju radia na vrchol tohto segmentu. Škoda len, že výroba Fordu Fiesta a uvedenie do predaja sa neprebehlo súčasne alebo aspoň krátko po svetovej premiére.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ford si však v tomto prípade na malom modeli dal skutočne záležať. Konkurencii, ktorá v priebehu modernizácií Fiesty uviedla viac pozoruhodných noviniek a získala značný náskok, dal Ford jasne na vedomie svoju prítomnosť aj v tomto segmente. Po päťdverovom hatchbacku príde aj trojdverový. Po nich má ešte nasledovať zvýšená verzia v štýle SUV. Novou Fiestou, najmä veľkým vývojovým skokom obsiahnutým v novej Fieste Ford zlikvidoval stratu a dotiahol sa na konkurenciu. Okrem vonkajšieho vzhľadu, ktorý sa podobne ako predchádzajúce modely nesie v štýle New Edge, ale v umiernenejšom vydaní, vyniká nová Fiesta veľkosťou a variabilnosťou vnútorného priestoru. Uspokojí tak vyznávačov moderného štýlu, ale i konzervatívnejšiu časť motoristického publika.

SkryťVypnúť reklamu

Väčší rázvor náprav o 40 mm dovolil konštruktérom predĺžiť nový model o 84 mm, šírku o 49 mm a výške pridali až 129 mm. Väčší je aj rozchod kolies – vpredu o 48 mm, vzadu o 71 mm. Objem batožinového priestoru získal na šírke, má teraz 284 dm³ a patrí medzi najväčšie v triede. V interiéri upúta volant s hrubším vencom sériovo potiahnutý kožou, vyššie položenie radiacej páky, ale predovšetkým viac priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu.

Bezpečnosť posádky stráži robustnejšia a pevnejšia karoséria, najmä vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele a 6 sériovo montovaným airbagom (predné s dvojstupňovou účinnosťou), z ktorých okenné chránia aj hlavy cestujúcich na zadných sedadlách. Nechýbajú však ani prvky najmodernejšej výbavy ako ABS s EBD, vpredu bezpečnostné pásy s napínačmi a obmedzovačmi ťahu a trojbodový pás aj pre piateho cestujúceho. K pohodliu prispieva dobre odhlučnený podvozok a lepšie jazdné vlastnosti vďaka vylepšeniu zavesenia kolies. O dynamiku sa postará trojica zážihových motorov počnúc štvorvalcom Duratec 1,3 8V, 1,4/1,6 16V a vznetového Duratorq 1,4 TDCi. Nová Fiesta sa začne predávať v priebehu prvého polroku 2002

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 331
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 310
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 530
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 250
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 697
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 556
  7. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 441
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 679
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  2. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  3. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  4. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  5. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  6. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  7. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  8. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 890
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 912
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 003
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 256
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 190
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 719
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 533
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu