Ford Fiesta – spokojnosť napriek oneskorenému príchodu

Dlhému čakaniu na nový model Fiesta urobil Ford koniec v nemeckom Frankfurte na minuloročnom jesennom autosalóne. Ani niekoľko modernizácií druhej generácie posledného modelu nedokázalo skryť nespokojnosť priaznivcov značky v modelovom rade malých automob


ilov. Frankfurt teda položil bodku za dlhou dvanásťročnou šnúrou výroby malého forda. Fiesta tretej generácie je na svete. Milo prekvapila verejnosť i odborníkov vlastnosťami, ktoré ju radia na vrchol tohto segmentu. Škoda len, že výroba Fordu Fiesta a uvedenie do predaja sa neprebehlo súčasne alebo aspoň krátko po svetovej premiére.

Ford si však v tomto prípade na malom modeli dal skutočne záležať. Konkurencii, ktorá v priebehu modernizácií Fiesty uviedla viac pozoruhodných noviniek a získala značný náskok, dal Ford jasne na vedomie svoju prítomnosť aj v tomto segmente. Po päťdverovom hatchbacku príde aj trojdverový. Po nich má ešte nasledovať zvýšená verzia v štýle SUV. Novou Fiestou, najmä veľkým vývojovým skokom obsiahnutým v novej Fieste Ford zlikvidoval stratu a dotiahol sa na konkurenciu. Okrem vonkajšieho vzhľadu, ktorý sa podobne ako predchádzajúce modely nesie v štýle New Edge, ale v umiernenejšom vydaní, vyniká nová Fiesta veľkosťou a variabilnosťou vnútorného priestoru. Uspokojí tak vyznávačov moderného štýlu, ale i konzervatívnejšiu časť motoristického publika.

Väčší rázvor náprav o 40 mm dovolil konštruktérom predĺžiť nový model o 84 mm, šírku o 49 mm a výške pridali až 129 mm. Väčší je aj rozchod kolies – vpredu o 48 mm, vzadu o 71 mm. Objem batožinového priestoru získal na šírke, má teraz 284 dm³ a patrí medzi najväčšie v triede. V interiéri upúta volant s hrubším vencom sériovo potiahnutý kožou, vyššie položenie radiacej páky, ale predovšetkým viac priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu.

Bezpečnosť posádky stráži robustnejšia a pevnejšia karoséria, najmä vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele a 6 sériovo montovaným airbagom (predné s dvojstupňovou účinnosťou), z ktorých okenné chránia aj hlavy cestujúcich na zadných sedadlách. Nechýbajú však ani prvky najmodernejšej výbavy ako ABS s EBD, vpredu bezpečnostné pásy s napínačmi a obmedzovačmi ťahu a trojbodový pás aj pre piateho cestujúceho. K pohodliu prispieva dobre odhlučnený podvozok a lepšie jazdné vlastnosti vďaka vylepšeniu zavesenia kolies. O dynamiku sa postará trojica zážihových motorov počnúc štvorvalcom Duratec 1,3 8V, 1,4/1,6 16V a vznetového Duratorq 1,4 TDCi. Nová Fiesta sa začne predávať v priebehu prvého polroku 2002

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 466
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 143
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 423
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 177
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 408
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 193
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 037
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 772
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 661
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 576

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Slovensko sa stalo zbraňovým rajom pre teroristov

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

KOMENTÁRE

Rusi odchádzajú, Sýria ďalej trpí

Účet za Sýriu sme už dostali a je ním vystrájanie dvoch veľmocí v úpadku.

Neprehliadnite tiež

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.