
ilov. Frankfurt teda položil bodku za dlhou dvanásťročnou šnúrou výroby malého forda. Fiesta tretej generácie je na svete. Milo prekvapila verejnosť i odborníkov vlastnosťami, ktoré ju radia na vrchol tohto segmentu. Škoda len, že výroba Fordu Fiesta a uvedenie do predaja sa neprebehlo súčasne alebo aspoň krátko po svetovej premiére.
Ford si však v tomto prípade na malom modeli dal skutočne záležať. Konkurencii, ktorá v priebehu modernizácií Fiesty uviedla viac pozoruhodných noviniek a získala značný náskok, dal Ford jasne na vedomie svoju prítomnosť aj v tomto segmente. Po päťdverovom hatchbacku príde aj trojdverový. Po nich má ešte nasledovať zvýšená verzia v štýle SUV. Novou Fiestou, najmä veľkým vývojovým skokom obsiahnutým v novej Fieste Ford zlikvidoval stratu a dotiahol sa na konkurenciu. Okrem vonkajšieho vzhľadu, ktorý sa podobne ako predchádzajúce modely nesie v štýle New Edge, ale v umiernenejšom vydaní, vyniká nová Fiesta veľkosťou a variabilnosťou vnútorného priestoru. Uspokojí tak vyznávačov moderného štýlu, ale i konzervatívnejšiu časť motoristického publika.
Väčší rázvor náprav o 40 mm dovolil konštruktérom predĺžiť nový model o 84 mm, šírku o 49 mm a výške pridali až 129 mm. Väčší je aj rozchod kolies – vpredu o 48 mm, vzadu o 71 mm. Objem batožinového priestoru získal na šírke, má teraz 284 dm³ a patrí medzi najväčšie v triede. V interiéri upúta volant s hrubším vencom sériovo potiahnutý kožou, vyššie položenie radiacej páky, ale predovšetkým viac priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu.
Bezpečnosť posádky stráži robustnejšia a pevnejšia karoséria, najmä vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele a 6 sériovo montovaným airbagom (predné s dvojstupňovou účinnosťou), z ktorých okenné chránia aj hlavy cestujúcich na zadných sedadlách. Nechýbajú však ani prvky najmodernejšej výbavy ako ABS s EBD, vpredu bezpečnostné pásy s napínačmi a obmedzovačmi ťahu a trojbodový pás aj pre piateho cestujúceho. K pohodliu prispieva dobre odhlučnený podvozok a lepšie jazdné vlastnosti vďaka vylepšeniu zavesenia kolies. O dynamiku sa postará trojica zážihových motorov počnúc štvorvalcom Duratec 1,3 8V, 1,4/1,6 16V a vznetového Duratorq 1,4 TDCi. Nová Fiesta sa začne predávať v priebehu prvého polroku 2002
Autor: gold