SME
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Ford Fiesta – spokojnosť napriek oneskorenému príchodu

Dlhému čakaniu na nový model Fiesta urobil Ford koniec v nemeckom Frankfurte na minuloročnom jesennom autosalóne. Ani niekoľko modernizácií druhej generácie posledného modelu nedokázalo skryť nespokojnosť priaznivcov značky v modelovom rade malých automob


ilov. Frankfurt teda položil bodku za dlhou dvanásťročnou šnúrou výroby malého forda. Fiesta tretej generácie je na svete. Milo prekvapila verejnosť i odborníkov vlastnosťami, ktoré ju radia na vrchol tohto segmentu. Škoda len, že výroba Fordu Fiesta a uvedenie do predaja sa neprebehlo súčasne alebo aspoň krátko po svetovej premiére.

Ford si však v tomto prípade na malom modeli dal skutočne záležať. Konkurencii, ktorá v priebehu modernizácií Fiesty uviedla viac pozoruhodných noviniek a získala značný náskok, dal Ford jasne na vedomie svoju prítomnosť aj v tomto segmente. Po päťdverovom hatchbacku príde aj trojdverový. Po nich má ešte nasledovať zvýšená verzia v štýle SUV. Novou Fiestou, najmä veľkým vývojovým skokom obsiahnutým v novej Fieste Ford zlikvidoval stratu a dotiahol sa na konkurenciu. Okrem vonkajšieho vzhľadu, ktorý sa podobne ako predchádzajúce modely nesie v štýle New Edge, ale v umiernenejšom vydaní, vyniká nová Fiesta veľkosťou a variabilnosťou vnútorného priestoru. Uspokojí tak vyznávačov moderného štýlu, ale i konzervatívnejšiu časť motoristického publika.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Väčší rázvor náprav o 40 mm dovolil konštruktérom predĺžiť nový model o 84 mm, šírku o 49 mm a výške pridali až 129 mm. Väčší je aj rozchod kolies – vpredu o 48 mm, vzadu o 71 mm. Objem batožinového priestoru získal na šírke, má teraz 284 dm³ a patrí medzi najväčšie v triede. V interiéri upúta volant s hrubším vencom sériovo potiahnutý kožou, vyššie položenie radiacej páky, ale predovšetkým viac priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu.

Bezpečnosť posádky stráži robustnejšia a pevnejšia karoséria, najmä vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele a 6 sériovo montovaným airbagom (predné s dvojstupňovou účinnosťou), z ktorých okenné chránia aj hlavy cestujúcich na zadných sedadlách. Nechýbajú však ani prvky najmodernejšej výbavy ako ABS s EBD, vpredu bezpečnostné pásy s napínačmi a obmedzovačmi ťahu a trojbodový pás aj pre piateho cestujúceho. K pohodliu prispieva dobre odhlučnený podvozok a lepšie jazdné vlastnosti vďaka vylepšeniu zavesenia kolies. O dynamiku sa postará trojica zážihových motorov počnúc štvorvalcom Duratec 1,3 8V, 1,4/1,6 16V a vznetového Duratorq 1,4 TDCi. Nová Fiesta sa začne predávať v priebehu prvého polroku 2002

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 462
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 925
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 014
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 601
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 382
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 600
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 179
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 019
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 903
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 300
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 909
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu