SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Mladoboleslavská Škoda má v Indii problémy s výrobou Octavií

Bombaj, Praha 13.marca (TASR) - Projekt výroby automobilov značky Octavia v Indii, ktorý mladoboleslavská automobilka pripravuje už 3 roky, sa neustále ...


Bombaj, Praha 13.marca (TASR) - Projekt výroby automobilov značky Octavia v Indii, ktorý mladoboleslavská automobilka pripravuje už 3 roky, sa neustále predlžuje a teraz zrejme stojí pred ďalšími komplikáciami. Pôvodne pritom mala Škoda v Indii zmontovať už vlani prvých 3 000 vozidiel. Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.

Český premiér Miloš Zeman v pondelok po rokovaniach s predstaviteľmi regionálnej vlády indického štátu Maháráštra vyhlásil, že zámer automobilky postaviť montážny závod v tamojšom meste Aurangabad bol odložený dovtedy, kým budú známe nové investičné podmienky, stanovené ústrednou indickou vládou. "Osud projektu závisí od vyjasnenia novej automobilovej politiky indickej vlády," povedal M. Zeman. Podmienky majú byť výrazne tvrdšie a pre výrobcu menej priaznivejšie ako terajšia legislatíva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hovorca mladoboleslavskej automobilky Milan Smutný síce priznal, že kvôli administratívnym problémom sa štart nového závodu odkladá, ale pravidlá pre investíciu sú s indickou vládou vyjasnené a nemajú v nich nastať zmeny. "Rozjazd výroby plánujeme v horizonte niekoľkých budúcich mesiacov. Nové podmienky indickej vlády majú platiť pre projekty, ktoré doteraz neboli dohodnuté, a to nie je náš prípad," uviedol M. Smutný.

Ľudia z českej vládnej delegácie v Indii však tvrdia, že také ľahké to automobilka mať nebude. O tom svedčí aj skutočnosť, že o osude projektu bude musieť rokovať premiér M. Zeman v budúcich dňoch s indickým predsedom vlády Atalom Bihárím Vádžpéjom.

V čom budú nové podmienky pre zahraničných investorov v Indii iné ako tie súčasné? Indickí ekonomickí ministri vláde predovšetkým navrhujú, aby v oblasti automobilového priemyslu podporovala iba projekty s minimálnou výškou investícií 250 miliónov USD, čo je päťnásobok súčasnej sumy. Ak kabinet návrh prijme, majú nové pravidlá pre investorov platiť už od začiatku tohtoročného apríla. Hovorca Škody M. Smutný nechcel povedať, koľko plánuje podnik do indického závodu vložiť. Podľa dostupných informácií má však ísť o čiastku blízku súčasnej minimálnej povinnej hranici a v prípade posudzovania podľa nových pravidiel by to pre firmu mohlo znamenať komplikácie s financovaním, ktoré má poskytnúť jedna z významných nemeckých bánk.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Auto chce v Indii montovať zatiaľ iba jeden modelový rad Octavia a po nabehnutí výroby plánuje ročnú produkciu 10 000 vozidiel, určených hlavne pre veľké indické mestá. V minulom roku sa pritom v Indii predalo zhruba 15 000 áut nižšej strednej triedy.

Škoda chcela pôvodne začať v Indii montáž koncom minulého roka, potom termín preložila na jeseň. Podobné preťahovania ako v Indii má tiež avizovaný štart výroby škodováckych automobilov v Rusku. Automobilka nedávno oznámila, že po dlhých mesiacoch končí rokovania o spolupráci s firmou Ižmaš-Avto, v závode ktorej chcela ročne vyrábať až 100 000 vozidiel. Teraz firma hľadá sama pozemky na stavbu závodu na zelenej lúke. V zahraničí automobilka v súčasnosti vyrába automobily v poľskej Poznani a bosnianskom hlavnom meste Sarajeve.

SkryťVypnúť reklamu

(1 USD = 46,991 SKK)

* bam gl

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 7 677
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 912
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 130
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 382
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 380
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 5 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


20 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  2. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  4. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  5. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  6. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  7. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  8. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 056
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 379
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 713
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 655
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 591
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 794
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 649
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 613
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu