SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Mladoboleslavská Škoda má v Indii problémy s výrobou Octavií

Bombaj, Praha 13.marca (TASR) - Projekt výroby automobilov značky Octavia v Indii, ktorý mladoboleslavská automobilka pripravuje už 3 roky, sa neustále ...


Bombaj, Praha 13.marca (TASR) - Projekt výroby automobilov značky Octavia v Indii, ktorý mladoboleslavská automobilka pripravuje už 3 roky, sa neustále predlžuje a teraz zrejme stojí pred ďalšími komplikáciami. Pôvodne pritom mala Škoda v Indii zmontovať už vlani prvých 3 000 vozidiel. Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.

Český premiér Miloš Zeman v pondelok po rokovaniach s predstaviteľmi regionálnej vlády indického štátu Maháráštra vyhlásil, že zámer automobilky postaviť montážny závod v tamojšom meste Aurangabad bol odložený dovtedy, kým budú známe nové investičné podmienky, stanovené ústrednou indickou vládou. "Osud projektu závisí od vyjasnenia novej automobilovej politiky indickej vlády," povedal M. Zeman. Podmienky majú byť výrazne tvrdšie a pre výrobcu menej priaznivejšie ako terajšia legislatíva.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hovorca mladoboleslavskej automobilky Milan Smutný síce priznal, že kvôli administratívnym problémom sa štart nového závodu odkladá, ale pravidlá pre investíciu sú s indickou vládou vyjasnené a nemajú v nich nastať zmeny. "Rozjazd výroby plánujeme v horizonte niekoľkých budúcich mesiacov. Nové podmienky indickej vlády majú platiť pre projekty, ktoré doteraz neboli dohodnuté, a to nie je náš prípad," uviedol M. Smutný.

Ľudia z českej vládnej delegácie v Indii však tvrdia, že také ľahké to automobilka mať nebude. O tom svedčí aj skutočnosť, že o osude projektu bude musieť rokovať premiér M. Zeman v budúcich dňoch s indickým predsedom vlády Atalom Bihárím Vádžpéjom.

V čom budú nové podmienky pre zahraničných investorov v Indii iné ako tie súčasné? Indickí ekonomickí ministri vláde predovšetkým navrhujú, aby v oblasti automobilového priemyslu podporovala iba projekty s minimálnou výškou investícií 250 miliónov USD, čo je päťnásobok súčasnej sumy. Ak kabinet návrh prijme, majú nové pravidlá pre investorov platiť už od začiatku tohtoročného apríla. Hovorca Škody M. Smutný nechcel povedať, koľko plánuje podnik do indického závodu vložiť. Podľa dostupných informácií má však ísť o čiastku blízku súčasnej minimálnej povinnej hranici a v prípade posudzovania podľa nových pravidiel by to pre firmu mohlo znamenať komplikácie s financovaním, ktoré má poskytnúť jedna z významných nemeckých bánk.

Skryť Vypnúť reklamu

Škoda Auto chce v Indii montovať zatiaľ iba jeden modelový rad Octavia a po nabehnutí výroby plánuje ročnú produkciu 10 000 vozidiel, určených hlavne pre veľké indické mestá. V minulom roku sa pritom v Indii predalo zhruba 15 000 áut nižšej strednej triedy.

Škoda chcela pôvodne začať v Indii montáž koncom minulého roka, potom termín preložila na jeseň. Podobné preťahovania ako v Indii má tiež avizovaný štart výroby škodováckych automobilov v Rusku. Automobilka nedávno oznámila, že po dlhých mesiacoch končí rokovania o spolupráci s firmou Ižmaš-Avto, v závode ktorej chcela ročne vyrábať až 100 000 vozidiel. Teraz firma hľadá sama pozemky na stavbu závodu na zelenej lúke. V zahraničí automobilka v súčasnosti vyrába automobily v poľskej Poznani a bosnianskom hlavnom meste Sarajeve.

Skryť Vypnúť reklamu

(1 USD = 46,991 SKK)

* bam gl

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 868
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 429
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 548
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 542
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 637
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 048
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 910
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 627
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 433
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 760
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.