

a, Sainzovi zostávali len dva testy na to, aby strhol víťazstvo na svoju stranu. Španiel sa do boja s Mäkinenom pustil skutočne naplno a na 21. rýchlostnej skúške porazil porazil Makinena o 13,3 sekundy. Tým sa tiež ujal celkového vedenia len o 3 desatiny sekundy. Pred poslednou skúškou teda dvojica Mäkinan – Sainz začínala prakticky od nuly. Na 11,15 km dlhej vložke Ponte de Lima – Sul bol však naopak úspešnejší Mäkinen a porazil tu Sainza o 8,9 sekundy, čo znamenalo jediné – absolútne víťazstvo. Tommi teda oslávil svoj stý štart v majstrovstvách sveta tým najlepším možným spôsobom. Sainz bol pritom uprostred skúšky len o štyri desatiny pomalší než Fín, ale tesne pre cieľom v blate schybil a musel sa tak uspokojiť s druhou priečkou. Pre tretie miesto si v relatívnej pohode prišiel Marcus Grönholm, keď Richard Burns eliminoval jeho minulý náskok až na poslednú RZ. S desaťminútovou stratou prišiel do cieľa Portugalskej rallye piaty Francúz Francois Delecour, nasledovaný oboma vozmi Hyundai v poradí A. McRae a Eriksson.
V skupine N nakoniec zaslúžene zvíťazil Rakúšan Stohl, keď vynikajúcimi výkonmi v závere rallye porazil nielen svojho najväčšieho rivala Ligata, ale aj autá kategórie WRC.
Výsledky: 1. Tommi Mäkinen (Fín.) Mitsubisjhi 3:46:42,1 hod, 2. Carlos Sainz (Šp.) Ford +8,6 sek, 3. Marcus Grönholm (Fín.) Peugeot +2:55,6 min, 4. Richard Burns (V. Brit.) Subaru +3:24,3, 5. Francois Delecour (Fr.) Ford +10:06,8, 6. Alister McRae (V. Brit.) Hyundai +12:08,4, 7. Kenneth Eriksson (Švéd.) Hyundai +13:32,5, 8. Didier Auriol (Fr.) Peugeot +16:08,6, 9. Tapio Laukkanen (Fín.) Toyota +16:35,9, 10. Pasi Hagström (Fín.) Toyota +19:32,5
Priebežné poradie MS po troch podujatiach: 1. Tommi Mäkinen 20 bodov, 2. Carlos Sainz 16, 3. Harri Rovanpera (Fín.) Peugeot 10, 4. Francois Delecour 8, 5. Thomas Radström (Švéd.) Mitsubishi 6, 6. Toni Gardemeister (Fín.) Peugeot 5
Pohár konštruktérov: 1. Mitsubishi 33 bodov, 2. Ford 20, 3. Hyundai 8, 4. Subaru 7, 5. Škoda 6, 6. Peugeot 4
Autor: int-net