SME

Citroën AX - KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Citroën AX sa začal vyrábať v roku 1986 v dvojdverovej verzii ako nástupca populárneho Citroëna 2 CV. O rok neskôr ponuku rozšírila štvordverová a GT verzia. Najmenší Citroën vyniká najmä nízkou spotrebou všetkých svojich motorov. Ich úspornosť sa zvlášť

prejavuje pri dvoch dieselových agregátoch.

Prvom s objemom 1,4 l a výkonom 38 kW a najmä druhom s výkonom 43 kW a objemom 1,5 l, ktorá pri bežnej jazde neprekročí hranicu štyroch litrov na 100 km. Pri úspornej jazde je dokonca možné ísť aj pod túto hranicu. Vynikajúca spotreba, jednoduché manévrovanie, veľmi komfortné pruženie a solídne jazdné vlastnosti kompenzujú trochu horšie dielenské spracovanie. Podľa štatistiky Dekra pri trojročných exemplároch neprejde až 13 percent z nich hlavnou technickou kontrolou, pri päťročných modeloch je to už celých 17 percent. Najčastejšie ide o poškodenú brzdovú sústavu sprevádzanú poruchami osvetlenia. Aj v každoročne vyhodnocovanej štatistike ADAC patrí Citroën AX k často sa kaziacim malým autám. Kompromisom je aj bezpečnostná výbava. V základnej verzii chýba airbag i ABS. Vysoká hladina hluku vo vnútri karosérie odhaľuje značné rezervy v dielenskom spracovaní. Facelift v roku 1991 bol výraznou zmenou k lepšiemu, aj keď vo výbave naďalej chýbal posilňovač riadenia. Citroën AX vyniká nad mnohými svojimi konkurentmi, čomu nasvedčuje aj jeho obľúbenosť. V mestskej premávke spĺňa požiadavky nenáročného a praktického spoločníka. Jeho sériová výroba sa skončila v roku 1997 keď ho nahradil Citroën Saxo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta
poruchy brzdového systému a elektrických súčiastok, korodujúci hlavný reflektor, opotrebované hnacie hriadele, netesný chladiaci systém, netesný a korodujúci výfuk, slabnúci brzdový účinok
+
komfortné pruženie
dobré jazdné vlastnosti
variabilný batožinový priestor
veľmi úsporné dieselové motory
dobré dielenské spracovanie modelov od roku výroby 1991
-
brzdy
chýbajúci posilňovač riadenia
vysoká hladina hluku
malá sériová výbava
nepohodlné sedadlá
zlé dielenské spracovanie do r. 1990
únik oleja z motora i prevodovky

Odporúčané druhy motorov
1,1 l benzínový s výkonom 55 alebo 60 k. Relatívne kultivovaný a úsporný. Spotreba 6,5 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Primeraná spotreba 9 l/100 km.
1,5 l dieselový s výkonom 54 k. Veľmi úsporný, spotreba menej ako 5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 449
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 401
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 047
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 784
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 625
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 572
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 029
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 694
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 369
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 809
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 318
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 081
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 467
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 503
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu