Citroën AX - KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Citroën AX sa začal vyrábať v roku 1986 v dvojdverovej verzii ako nástupca populárneho Citroëna 2 CV. O rok neskôr ponuku rozšírila štvordverová a GT verzia. Najmenší Citroën vyniká najmä nízkou spotrebou všetkých svojich motorov. Ich úspornosť sa zvlášť

prejavuje pri dvoch dieselových agregátoch.

Prvom s objemom 1,4 l a výkonom 38 kW a najmä druhom s výkonom 43 kW a objemom 1,5 l, ktorá pri bežnej jazde neprekročí hranicu štyroch litrov na 100 km. Pri úspornej jazde je dokonca možné ísť aj pod túto hranicu. Vynikajúca spotreba, jednoduché manévrovanie, veľmi komfortné pruženie a solídne jazdné vlastnosti kompenzujú trochu horšie dielenské spracovanie. Podľa štatistiky Dekra pri trojročných exemplároch neprejde až 13 percent z nich hlavnou technickou kontrolou, pri päťročných modeloch je to už celých 17 percent. Najčastejšie ide o poškodenú brzdovú sústavu sprevádzanú poruchami osvetlenia. Aj v každoročne vyhodnocovanej štatistike ADAC patrí Citroën AX k často sa kaziacim malým autám. Kompromisom je aj bezpečnostná výbava. V základnej verzii chýba airbag i ABS. Vysoká hladina hluku vo vnútri karosérie odhaľuje značné rezervy v dielenskom spracovaní. Facelift v roku 1991 bol výraznou zmenou k lepšiemu, aj keď vo výbave naďalej chýbal posilňovač riadenia. Citroën AX vyniká nad mnohými svojimi konkurentmi, čomu nasvedčuje aj jeho obľúbenosť. V mestskej premávke spĺňa požiadavky nenáročného a praktického spoločníka. Jeho sériová výroba sa skončila v roku 1997 keď ho nahradil Citroën Saxo.

Typické slabé miesta
poruchy brzdového systému a elektrických súčiastok, korodujúci hlavný reflektor, opotrebované hnacie hriadele, netesný chladiaci systém, netesný a korodujúci výfuk, slabnúci brzdový účinok
+
komfortné pruženie
dobré jazdné vlastnosti
variabilný batožinový priestor
veľmi úsporné dieselové motory
dobré dielenské spracovanie modelov od roku výroby 1991
-
brzdy
chýbajúci posilňovač riadenia
vysoká hladina hluku
malá sériová výbava
nepohodlné sedadlá
zlé dielenské spracovanie do r. 1990
únik oleja z motora i prevodovky

Odporúčané druhy motorov
1,1 l benzínový s výkonom 55 alebo 60 k. Relatívne kultivovaný a úsporný. Spotreba 6,5 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Primeraná spotreba 9 l/100 km.
1,5 l dieselový s výkonom 54 k. Veľmi úsporný, spotreba menej ako 5 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 230
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 440
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 193
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 549
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 187
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 573
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 494
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 4 248
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 816
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 350

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.