Citroën AX - KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Citroën AX sa začal vyrábať v roku 1986 v dvojdverovej verzii ako nástupca populárneho Citroëna 2 CV. O rok neskôr ponuku rozšírila štvordverová a GT verzia. Najmenší Citroën vyniká najmä nízkou spotrebou všetkých svojich motorov. Ich úspornosť sa zvlášť

prejavuje pri dvoch dieselových agregátoch.

Prvom s objemom 1,4 l a výkonom 38 kW a najmä druhom s výkonom 43 kW a objemom 1,5 l, ktorá pri bežnej jazde neprekročí hranicu štyroch litrov na 100 km. Pri úspornej jazde je dokonca možné ísť aj pod túto hranicu. Vynikajúca spotreba, jednoduché manévrovanie, veľmi komfortné pruženie a solídne jazdné vlastnosti kompenzujú trochu horšie dielenské spracovanie. Podľa štatistiky Dekra pri trojročných exemplároch neprejde až 13 percent z nich hlavnou technickou kontrolou, pri päťročných modeloch je to už celých 17 percent. Najčastejšie ide o poškodenú brzdovú sústavu sprevádzanú poruchami osvetlenia. Aj v každoročne vyhodnocovanej štatistike ADAC patrí Citroën AX k často sa kaziacim malým autám. Kompromisom je aj bezpečnostná výbava. V základnej verzii chýba airbag i ABS. Vysoká hladina hluku vo vnútri karosérie odhaľuje značné rezervy v dielenskom spracovaní. Facelift v roku 1991 bol výraznou zmenou k lepšiemu, aj keď vo výbave naďalej chýbal posilňovač riadenia. Citroën AX vyniká nad mnohými svojimi konkurentmi, čomu nasvedčuje aj jeho obľúbenosť. V mestskej premávke spĺňa požiadavky nenáročného a praktického spoločníka. Jeho sériová výroba sa skončila v roku 1997 keď ho nahradil Citroën Saxo.

Typické slabé miesta
poruchy brzdového systému a elektrických súčiastok, korodujúci hlavný reflektor, opotrebované hnacie hriadele, netesný chladiaci systém, netesný a korodujúci výfuk, slabnúci brzdový účinok
+
komfortné pruženie
dobré jazdné vlastnosti
variabilný batožinový priestor
veľmi úsporné dieselové motory
dobré dielenské spracovanie modelov od roku výroby 1991
-
brzdy
chýbajúci posilňovač riadenia
vysoká hladina hluku
malá sériová výbava
nepohodlné sedadlá
zlé dielenské spracovanie do r. 1990
únik oleja z motora i prevodovky

Odporúčané druhy motorov
1,1 l benzínový s výkonom 55 alebo 60 k. Relatívne kultivovaný a úsporný. Spotreba 6,5 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Primeraná spotreba 9 l/100 km.
1,5 l dieselový s výkonom 54 k. Veľmi úsporný, spotreba menej ako 5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 168
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 487
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 320
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 892
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 784
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 689
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 477
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 448
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 214
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 139

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.