Citroën AX - KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Citroën AX sa začal vyrábať v roku 1986 v dvojdverovej verzii ako nástupca populárneho Citroëna 2 CV. O rok neskôr ponuku rozšírila štvordverová a GT verzia. Najmenší Citroën vyniká najmä nízkou spotrebou všetkých svojich motorov. Ich úspornosť sa zvlášť

prejavuje pri dvoch dieselových agregátoch.

Prvom s objemom 1,4 l a výkonom 38 kW a najmä druhom s výkonom 43 kW a objemom 1,5 l, ktorá pri bežnej jazde neprekročí hranicu štyroch litrov na 100 km. Pri úspornej jazde je dokonca možné ísť aj pod túto hranicu. Vynikajúca spotreba, jednoduché manévrovanie, veľmi komfortné pruženie a solídne jazdné vlastnosti kompenzujú trochu horšie dielenské spracovanie. Podľa štatistiky Dekra pri trojročných exemplároch neprejde až 13 percent z nich hlavnou technickou kontrolou, pri päťročných modeloch je to už celých 17 percent. Najčastejšie ide o poškodenú brzdovú sústavu sprevádzanú poruchami osvetlenia. Aj v každoročne vyhodnocovanej štatistike ADAC patrí Citroën AX k často sa kaziacim malým autám. Kompromisom je aj bezpečnostná výbava. V základnej verzii chýba airbag i ABS. Vysoká hladina hluku vo vnútri karosérie odhaľuje značné rezervy v dielenskom spracovaní. Facelift v roku 1991 bol výraznou zmenou k lepšiemu, aj keď vo výbave naďalej chýbal posilňovač riadenia. Citroën AX vyniká nad mnohými svojimi konkurentmi, čomu nasvedčuje aj jeho obľúbenosť. V mestskej premávke spĺňa požiadavky nenáročného a praktického spoločníka. Jeho sériová výroba sa skončila v roku 1997 keď ho nahradil Citroën Saxo.

Typické slabé miesta
poruchy brzdového systému a elektrických súčiastok, korodujúci hlavný reflektor, opotrebované hnacie hriadele, netesný chladiaci systém, netesný a korodujúci výfuk, slabnúci brzdový účinok
+
komfortné pruženie
dobré jazdné vlastnosti
variabilný batožinový priestor
veľmi úsporné dieselové motory
dobré dielenské spracovanie modelov od roku výroby 1991
-
brzdy
chýbajúci posilňovač riadenia
vysoká hladina hluku
malá sériová výbava
nepohodlné sedadlá
zlé dielenské spracovanie do r. 1990
únik oleja z motora i prevodovky

Odporúčané druhy motorov
1,1 l benzínový s výkonom 55 alebo 60 k. Relatívne kultivovaný a úsporný. Spotreba 6,5 l/100 km.
1,4 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Primeraná spotreba 9 l/100 km.
1,5 l dieselový s výkonom 54 k. Veľmi úsporný, spotreba menej ako 5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.