Citroën C5

Španielske mesto Marbella a jeho prekrásne okolie na brehu Stredozemného mora boli miestom oboznamovania sa motoristických novinárov zo všetkých končín sveta s čerstvou novinkou Citroën C5. Päťdesiat exemplárov novučičkej, v súčasnosti vlajkovej lode fran

cúzskej automobilky stálo v komplexe hotela, pripravených podať svedectvá o svojich schopnostiach na španielskych cestách a diaľniciach. Vďaka francúzskej automobilke a slovenskému importérovi Citroën Slovakia mal možnosť byť na prvej prezentácii nového veľkého citroëna aj zástupca našej redakcie.

Nový, v súčasnosti najväčší model automobilky Citroën, ktorý nahrádza XM i Xsantiu, sa po prvý raz predstavil približne pred pol rokom na parížskom autosalóne. Vtedy ako limuzína so štvordverovou karosériou a výklopnou zadnou stenou, v tomto roku po Ženeve už aj ako break – kombi. Citroën C5, automobil strednej triedy, má dizajn karosérie triezvych tvarov, je prozaický ako jeho meno, vzdialený niekdajším osobitým tvarom, vlastným len tejto značke. Nenápadný, zato však výsostne elegantný, možno práve tým oproti dávnejším predchodcom osobitý. Navonok a viditeľne v ničom nevybočuje z radu. Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým nastavovacím podvozkom najnovšej generácie Hydroaktiv III, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Oproti predchádzajúcim generáciám najnovší Hydroaktiv III do 200-tisíc kilometrov nepotrebuje žiadnu údržbu. Bolo preto lákavé sadnúť si do niektorej z pristavených C5-tiek.

S kolegom z mesačníka MOT sa nám ušla C5-ka s výkonnejším vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu nám dá už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Nie inak je to pri zrýchľovaní, ale aj pri jazde, kde by sa ručička tachometra pri policajnej kontrole rýchlosti určite rozklepala. Výrobca v parametroch ďalej udáva najvyšší krútiaci moment 317 Nm už pri otáčkach od 2000 min.-1, zrýchlenie z 0 na 100 km/h a maximálnu rýchlosť s touto prevodovkou 12,0 s a 200 km/h, s manuálnou päťstupňovou prevodovkou sú hodnoty 10,9 s a 205 km/h. Tento automobil i každý ďalší má už v základnej výbave palubný počítač, ABS, klimatizáciu, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien, zrkadiel a zamykanie s diaľkovým ovládaním a ďalšie prvky vysokého komfortu. Náš mal naviac aj kožou čalúnený interiér, samozrejme kvalitnú audiosústavu s množstvom reproduktorov a v cudzích končinách pre orientáciu na cestách neoceniteľný navigačný systém s farebným displejom. Bol pre nás počas cesty neznámym krajom ďalším spolujazdcom, ktorý na každej odbočke či križovatke ukáže správny smer. S presnosťou na metre nás najmä na trase druhého okruhu, keď sme mu lepšie rozumeli a vedeli si už naprogramovať trasu, bezpečne viedol od miesta štartu až po cieľ. Tento okruh sme absolvovali s najvýkonnejším motorom V6 3,0 s výkonom 132 kW/207 k a znovu so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Najvyšší krútiaci moment mal 285 Nm pri otáčkach 3750 min.-1, zrýchľoval na stovku za 9,8 s a dokázal ísť rýchlosťou 232 km/h (s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou 8,2 s a 240 km/h). Nemali sme možnosť vyskúšať novú C-ku s motorom 2,0 HDI (80 kW/109 k). Inak - základný model C5 má zážihový motor 2,0i 16V (100 kW/136 k), ďalší má rovnaký objem 2,0 l (103 kW/140 k), ale už najnovší systém priameho vstrekovania benzínu označovaný HPI.
Po dvoch jazdách na dvoch okruhoch s dvoma autami, blízko pobrežia Stredozemného mora medzi Marbellou a Malagou sme najazdili po kvalitných španielskych cestách okolo dvesto kilometrov. V príjemných automobiloch, ktoré do dvoch mesiacov budú brázdiť už aj slovenské cesty a ktoré svojim vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými vlastnosťami určite zaujmú aj nášho zákazníka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 400
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 531
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 937
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 638
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 496
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 380
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 307
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 271
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 135

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.