Citroën C5

Španielske mesto Marbella a jeho prekrásne okolie na brehu Stredozemného mora boli miestom oboznamovania sa motoristických novinárov zo všetkých končín sveta s čerstvou novinkou Citroën C5. Päťdesiat exemplárov novučičkej, v súčasnosti vlajkovej lode fran

cúzskej automobilky stálo v komplexe hotela, pripravených podať svedectvá o svojich schopnostiach na španielskych cestách a diaľniciach. Vďaka francúzskej automobilke a slovenskému importérovi Citroën Slovakia mal možnosť byť na prvej prezentácii nového veľkého citroëna aj zástupca našej redakcie.

Nový, v súčasnosti najväčší model automobilky Citroën, ktorý nahrádza XM i Xsantiu, sa po prvý raz predstavil približne pred pol rokom na parížskom autosalóne. Vtedy ako limuzína so štvordverovou karosériou a výklopnou zadnou stenou, v tomto roku po Ženeve už aj ako break – kombi. Citroën C5, automobil strednej triedy, má dizajn karosérie triezvych tvarov, je prozaický ako jeho meno, vzdialený niekdajším osobitým tvarom, vlastným len tejto značke. Nenápadný, zato však výsostne elegantný, možno práve tým oproti dávnejším predchodcom osobitý. Navonok a viditeľne v ničom nevybočuje z radu. Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým nastavovacím podvozkom najnovšej generácie Hydroaktiv III, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Oproti predchádzajúcim generáciám najnovší Hydroaktiv III do 200-tisíc kilometrov nepotrebuje žiadnu údržbu. Bolo preto lákavé sadnúť si do niektorej z pristavených C5-tiek.

S kolegom z mesačníka MOT sa nám ušla C5-ka s výkonnejším vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu nám dá už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Nie inak je to pri zrýchľovaní, ale aj pri jazde, kde by sa ručička tachometra pri policajnej kontrole rýchlosti určite rozklepala. Výrobca v parametroch ďalej udáva najvyšší krútiaci moment 317 Nm už pri otáčkach od 2000 min.-1, zrýchlenie z 0 na 100 km/h a maximálnu rýchlosť s touto prevodovkou 12,0 s a 200 km/h, s manuálnou päťstupňovou prevodovkou sú hodnoty 10,9 s a 205 km/h. Tento automobil i každý ďalší má už v základnej výbave palubný počítač, ABS, klimatizáciu, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien, zrkadiel a zamykanie s diaľkovým ovládaním a ďalšie prvky vysokého komfortu. Náš mal naviac aj kožou čalúnený interiér, samozrejme kvalitnú audiosústavu s množstvom reproduktorov a v cudzích končinách pre orientáciu na cestách neoceniteľný navigačný systém s farebným displejom. Bol pre nás počas cesty neznámym krajom ďalším spolujazdcom, ktorý na každej odbočke či križovatke ukáže správny smer. S presnosťou na metre nás najmä na trase druhého okruhu, keď sme mu lepšie rozumeli a vedeli si už naprogramovať trasu, bezpečne viedol od miesta štartu až po cieľ. Tento okruh sme absolvovali s najvýkonnejším motorom V6 3,0 s výkonom 132 kW/207 k a znovu so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Najvyšší krútiaci moment mal 285 Nm pri otáčkach 3750 min.-1, zrýchľoval na stovku za 9,8 s a dokázal ísť rýchlosťou 232 km/h (s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou 8,2 s a 240 km/h). Nemali sme možnosť vyskúšať novú C-ku s motorom 2,0 HDI (80 kW/109 k). Inak - základný model C5 má zážihový motor 2,0i 16V (100 kW/136 k), ďalší má rovnaký objem 2,0 l (103 kW/140 k), ale už najnovší systém priameho vstrekovania benzínu označovaný HPI.
Po dvoch jazdách na dvoch okruhoch s dvoma autami, blízko pobrežia Stredozemného mora medzi Marbellou a Malagou sme najazdili po kvalitných španielskych cestách okolo dvesto kilometrov. V príjemných automobiloch, ktoré do dvoch mesiacov budú brázdiť už aj slovenské cesty a ktoré svojim vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými vlastnosťami určite zaujmú aj nášho zákazníka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 386
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 116
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 307
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 498
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 288
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 898
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 901
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 603
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 753
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 328

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Na Krym nejdú nič zisťovať. Odpoveď si nesú v kufri

Marček a spol. sa idú podpísať pod Putinovu verziu udalostí.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.