Citroën C5

Španielske mesto Marbella a jeho prekrásne okolie na brehu Stredozemného mora boli miestom oboznamovania sa motoristických novinárov zo všetkých končín sveta s čerstvou novinkou Citroën C5. Päťdesiat exemplárov novučičkej, v súčasnosti vlajkovej lode fran

cúzskej automobilky stálo v komplexe hotela, pripravených podať svedectvá o svojich schopnostiach na španielskych cestách a diaľniciach. Vďaka francúzskej automobilke a slovenskému importérovi Citroën Slovakia mal možnosť byť na prvej prezentácii nového veľkého citroëna aj zástupca našej redakcie.

Nový, v súčasnosti najväčší model automobilky Citroën, ktorý nahrádza XM i Xsantiu, sa po prvý raz predstavil približne pred pol rokom na parížskom autosalóne. Vtedy ako limuzína so štvordverovou karosériou a výklopnou zadnou stenou, v tomto roku po Ženeve už aj ako break – kombi. Citroën C5, automobil strednej triedy, má dizajn karosérie triezvych tvarov, je prozaický ako jeho meno, vzdialený niekdajším osobitým tvarom, vlastným len tejto značke. Nenápadný, zato však výsostne elegantný, možno práve tým oproti dávnejším predchodcom osobitý. Navonok a viditeľne v ničom nevybočuje z radu. Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým nastavovacím podvozkom najnovšej generácie Hydroaktiv III, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Oproti predchádzajúcim generáciám najnovší Hydroaktiv III do 200-tisíc kilometrov nepotrebuje žiadnu údržbu. Bolo preto lákavé sadnúť si do niektorej z pristavených C5-tiek.

S kolegom z mesačníka MOT sa nám ušla C5-ka s výkonnejším vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu nám dá už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Nie inak je to pri zrýchľovaní, ale aj pri jazde, kde by sa ručička tachometra pri policajnej kontrole rýchlosti určite rozklepala. Výrobca v parametroch ďalej udáva najvyšší krútiaci moment 317 Nm už pri otáčkach od 2000 min.-1, zrýchlenie z 0 na 100 km/h a maximálnu rýchlosť s touto prevodovkou 12,0 s a 200 km/h, s manuálnou päťstupňovou prevodovkou sú hodnoty 10,9 s a 205 km/h. Tento automobil i každý ďalší má už v základnej výbave palubný počítač, ABS, klimatizáciu, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien, zrkadiel a zamykanie s diaľkovým ovládaním a ďalšie prvky vysokého komfortu. Náš mal naviac aj kožou čalúnený interiér, samozrejme kvalitnú audiosústavu s množstvom reproduktorov a v cudzích končinách pre orientáciu na cestách neoceniteľný navigačný systém s farebným displejom. Bol pre nás počas cesty neznámym krajom ďalším spolujazdcom, ktorý na každej odbočke či križovatke ukáže správny smer. S presnosťou na metre nás najmä na trase druhého okruhu, keď sme mu lepšie rozumeli a vedeli si už naprogramovať trasu, bezpečne viedol od miesta štartu až po cieľ. Tento okruh sme absolvovali s najvýkonnejším motorom V6 3,0 s výkonom 132 kW/207 k a znovu so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Najvyšší krútiaci moment mal 285 Nm pri otáčkach 3750 min.-1, zrýchľoval na stovku za 9,8 s a dokázal ísť rýchlosťou 232 km/h (s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou 8,2 s a 240 km/h). Nemali sme možnosť vyskúšať novú C-ku s motorom 2,0 HDI (80 kW/109 k). Inak - základný model C5 má zážihový motor 2,0i 16V (100 kW/136 k), ďalší má rovnaký objem 2,0 l (103 kW/140 k), ale už najnovší systém priameho vstrekovania benzínu označovaný HPI.
Po dvoch jazdách na dvoch okruhoch s dvoma autami, blízko pobrežia Stredozemného mora medzi Marbellou a Malagou sme najazdili po kvalitných španielskych cestách okolo dvesto kilometrov. V príjemných automobiloch, ktoré do dvoch mesiacov budú brázdiť už aj slovenské cesty a ktoré svojim vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými vlastnosťami určite zaujmú aj nášho zákazníka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 212
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 949
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 511
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 571
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 213
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 210
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 715
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 600
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.