por nákladov, pretože je oproti klasickým motorovým palivám lacnejší približne o 45 %. Pri jazde na LPG sa okrem toho šetrí motor, predlžujú intervaly na výmenu motorového oleja, znižujú sa škodlivé emisie, motor je aj čistejší. V súčasnosti používa LPG ako motorové palivo V Čechách legálne okolo 10 % automobilov, v Taliansku 15 %, v Holandsku a v Belgicku až 25 %. V Holandsku je 2000 čerpacích staníc LPG, v ČR 600, na Slovensku len okolo 90. V Taliansku, Maďarsku a aj inde štát subvencuje prestavbu na LPG. Na Slovensku až 70 % áut prestavaných na LPG jazdí načierno. Prestavba sa však nedá robiť amatérsky. Náročnosť prestavby áut s motormi s viacbodovým vstrekovaním benzínu spĺňajú iba zariadenia špičkových výrobcov. Jedným z najznámejších je taliansky výrobca LOVATO, ktorého zariadenia montuje u nás firma z Hlohovca. S prestavbou automobilov na LPG sa stretnú aj návštevníci tohtoročného bratislavského autosalónu, ktorý sa začne 21. marca.
Autor: gld