Audi A3 3,2 DSG Quattro

Za volantom kompaktného auta s pohonom všetkých kolies a výkonom motora 250 koní by asi väčšina motoristov zabudla na každodenné starosti a racionálne požiadavky na svoje auto. Táto neveľká raketa na štyroch kolesách nás počas testu zaujala úplne inými pa

Tajný agent

V rade stojacich automobilov rovnakého typu "nadupaná" verzia Audi A3 doslova zanikla, našťastie sme mali v ruke diaľkové ovládanie, ku ktorému sa prihlásila práve ona. Jedine disky z ľahkých zliatin a pneumatiky rozmeru 225/45 R17 naznačujú potenciál nenápadného auta v čiernej metalíze. Po usadení do nenápadného interiéru a chladnej kože sedadla sa však stačí pozrieť na hustú stupnicu tachometra s maximom 280 km/h a všetko je jasné. Tvarovaný kožený volant a jemne anatomické predné sedadlá sú napokon jediným prvkom zvýrazňujúcim športové poslanie Audi A3 3,2 DSG Quattro. Chrapľavý zvuk čerstvo naštartovaného šesťvalca je jedna z vecí, ktoré sme s napätím očakávali. Po prvom nesmelom pridaní plynu a dotyku s chladným koženým sedadlom nám na chrbte naskočili zimomriavky, takže sme okamžite siahli po vykurovaní sedadiel. Automatickú dvojzónovú klimatizáciu a všetky ovládacie prvky odporúčame nastaviť vopred a potom sa plne sústrediť na jazdu s nesmierne rýchlym autom.

Kombinácia čiernej a červenej nemusí každému vyhovovať, nám sa dokonca páčilo aj čierne čalúnenie strechy. Kvalita použitých materiálov a vypracovanie interiéru zodpovedá vysokej úrovni značky a to isté platí o vzornom usporiadaní prístrojov. Jediným negatívom je ťažšie nasadanie do nízko položeného sedadla a kožený poťah, na ktorom sme sa v zákrutách šmýkali, kým auto pevne držalo stopu. Vzhľadom na ponúkanú motorizáciu by sme čakali viac vonkajších a najmä vnútorných odlišností.

 

1, 2, 3.... 6

Podľa doterajších skúsenosti so šesťstupňovou prevodovkou DSG (systém s dvoma hriadeľmi a dvoma spojkami) si myslíme, že automat je v tomto prípade lepšia a zábavnejšia voľba ako ponúkaná manuálna prevodovka. DSG na rozdiel od prevodoviek typu Tiptronic radí oveľa rýchlejšie, lepšie zrýchľuje z 0 na 100 km/h (6,4 s) a, paradoxne, má nižšiu priemernú spotrebu ako pri manuálnej prevodovke. Systém radenia na volante spôsobuje potešenie a skôr ako prenesiete pohľad z otáčkomera späť na cestu už je preradené. Napokon na prvých troch stupňoch a pri plnom zrýchlení sme občas nestíhali radiť. Do automatického módu môže vodič vstúpiť zaradením potrebného prevodu bez ďalšieho prepínania. Stačí zaradiť tlačidlom na volante.

Systém pohonu všetkých kolies Quattro oslavuje 25 rokov existencie a za ten čas dospel do dokonalého prenášania výkonu na cestu. Na suchom povrchu cesty je podvozok až prehnane ideálny a trochu nudný. Žiadne preklzávanie kolies, žiadne pískanie pneumatík, skrátka ohromujúca dynamika bez korenia. Dokonalosť, ktorá občas prekáža. Perfektné zrýchlenie na snehu vyvoláva dojem, že pneumatiky Audi majú oveľa lepšiu priľnavosť k snehu ako iné značky. Brzdia však rovnako ako na aute s pohonom jednej nápravy a toho si musí byť vodič vedomý. Pocity z jazdy sú také opojné, že by ste najradšej prestali, až keď vám vyschne nádrž, čo sa nám pri priemernej spotrebe 12,6 l stávalo raz za 430 km. Pri jazde podľa predpisov sme mimo mesta dosiahli spotrebu 8,4 l, pri väčšej rýchlosti 16,8 l/100 km.

Audi A3 3,2 DSG Quattro ponúka dobrý kompromis medzi zábavou a komfortom na dlhé cesty. Priaznivcom automobilových súťaží rely bude prekážať vyššia hmotnosť auta a mierne nedotáčavá charakteristika podvozka. Výnimočnosť modelu je okrem jazdných vlastností podchytená v základnej cene 1 560 000 korún. Počas celého testu nás v mysli prenasledovalo prirovnanie vlk v barančom rúchu. Právom.

Auto s ľahko dosiahnuteľnou maximálnou rýchlosťou 250 km/h patrí do rúk skúseného vodiča, ktorý dynamiku nezneužíva na ohrozenie iných účastníkov premávky. Po patričnom školení na voľnej ploche sa možno s Audi A3 Quattro pošmýkať na zasneženej ceste.

 

V druhý deň testu napadol sneh a my sme sa konečne dočkali vytúženého "powerslide" (jazda šmykom pod plynom). Na šantenie je dobrá voľná zasnežená plocha, kde sa najlepšie učí narábať s výkonom a hmotou vozidla (1530 kg).



 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  5. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  6. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  7. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  8. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  9. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  10. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 46 036
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 115
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 499
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 038
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 676
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 754
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 203
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 203
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 507
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 048

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdošovi úradníci vybrali stíhačky F-16, čakajú na vládu

Ponuku na kúpu stíhačiek F-16 za 2,91 miliardy dolárov schválil americký kongres. Švédske gripeny by boli lacnejšie.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako SNS vyberá nové slovenské stíhačky

Koľko slovenských migov ešte dokáže lietať?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

V SNS opäť vymenili hodnoty za peniaze

Už Mečiar o Slotovi povedal, že jeho hrdosť sa končí v Slovenskej poisťovni.

SVET

Spojené štáty vystupujú z Rady OSN pre ľudské práva

Haleyová kritizovala členstvo takých krajín v rade ako Čína, Kuba a Venezuela.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.