SME
Nedeľa, 23. január, 2022 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Audi A3 3,2 DSG Quattro

Za volantom kompaktného auta s pohonom všetkých kolies a výkonom motora 250 koní by asi väčšina motoristov zabudla na každodenné starosti a racionálne požiadavky na svoje auto. Táto neveľká raketa na štyroch kolesách nás počas testu zaujala úplne inými pa

Tajný agent

V rade stojacich automobilov rovnakého typu "nadupaná" verzia Audi A3 doslova zanikla, našťastie sme mali v ruke diaľkové ovládanie, ku ktorému sa prihlásila práve ona. Jedine disky z ľahkých zliatin a pneumatiky rozmeru 225/45 R17 naznačujú potenciál nenápadného auta v čiernej metalíze. Po usadení do nenápadného interiéru a chladnej kože sedadla sa však stačí pozrieť na hustú stupnicu tachometra s maximom 280 km/h a všetko je jasné. Tvarovaný kožený volant a jemne anatomické predné sedadlá sú napokon jediným prvkom zvýrazňujúcim športové poslanie Audi A3 3,2 DSG Quattro. Chrapľavý zvuk čerstvo naštartovaného šesťvalca je jedna z vecí, ktoré sme s napätím očakávali. Po prvom nesmelom pridaní plynu a dotyku s chladným koženým sedadlom nám na chrbte naskočili zimomriavky, takže sme okamžite siahli po vykurovaní sedadiel. Automatickú dvojzónovú klimatizáciu a všetky ovládacie prvky odporúčame nastaviť vopred a potom sa plne sústrediť na jazdu s nesmierne rýchlym autom.

Kombinácia čiernej a červenej nemusí každému vyhovovať, nám sa dokonca páčilo aj čierne čalúnenie strechy. Kvalita použitých materiálov a vypracovanie interiéru zodpovedá vysokej úrovni značky a to isté platí o vzornom usporiadaní prístrojov. Jediným negatívom je ťažšie nasadanie do nízko položeného sedadla a kožený poťah, na ktorom sme sa v zákrutách šmýkali, kým auto pevne držalo stopu. Vzhľadom na ponúkanú motorizáciu by sme čakali viac vonkajších a najmä vnútorných odlišností.

 

1, 2, 3.... 6

Podľa doterajších skúsenosti so šesťstupňovou prevodovkou DSG (systém s dvoma hriadeľmi a dvoma spojkami) si myslíme, že automat je v tomto prípade lepšia a zábavnejšia voľba ako ponúkaná manuálna prevodovka. DSG na rozdiel od prevodoviek typu Tiptronic radí oveľa rýchlejšie, lepšie zrýchľuje z 0 na 100 km/h (6,4 s) a, paradoxne, má nižšiu priemernú spotrebu ako pri manuálnej prevodovke. Systém radenia na volante spôsobuje potešenie a skôr ako prenesiete pohľad z otáčkomera späť na cestu už je preradené. Napokon na prvých troch stupňoch a pri plnom zrýchlení sme občas nestíhali radiť. Do automatického módu môže vodič vstúpiť zaradením potrebného prevodu bez ďalšieho prepínania. Stačí zaradiť tlačidlom na volante.

Systém pohonu všetkých kolies Quattro oslavuje 25 rokov existencie a za ten čas dospel do dokonalého prenášania výkonu na cestu. Na suchom povrchu cesty je podvozok až prehnane ideálny a trochu nudný. Žiadne preklzávanie kolies, žiadne pískanie pneumatík, skrátka ohromujúca dynamika bez korenia. Dokonalosť, ktorá občas prekáža. Perfektné zrýchlenie na snehu vyvoláva dojem, že pneumatiky Audi majú oveľa lepšiu priľnavosť k snehu ako iné značky. Brzdia však rovnako ako na aute s pohonom jednej nápravy a toho si musí byť vodič vedomý. Pocity z jazdy sú také opojné, že by ste najradšej prestali, až keď vám vyschne nádrž, čo sa nám pri priemernej spotrebe 12,6 l stávalo raz za 430 km. Pri jazde podľa predpisov sme mimo mesta dosiahli spotrebu 8,4 l, pri väčšej rýchlosti 16,8 l/100 km.

Audi A3 3,2 DSG Quattro ponúka dobrý kompromis medzi zábavou a komfortom na dlhé cesty. Priaznivcom automobilových súťaží rely bude prekážať vyššia hmotnosť auta a mierne nedotáčavá charakteristika podvozka. Výnimočnosť modelu je okrem jazdných vlastností podchytená v základnej cene 1 560 000 korún. Počas celého testu nás v mysli prenasledovalo prirovnanie vlk v barančom rúchu. Právom.

Auto s ľahko dosiahnuteľnou maximálnou rýchlosťou 250 km/h patrí do rúk skúseného vodiča, ktorý dynamiku nezneužíva na ohrozenie iných účastníkov premávky. Po patričnom školení na voľnej ploche sa možno s Audi A3 Quattro pošmýkať na zasneženej ceste.

 

V druhý deň testu napadol sneh a my sme sa konečne dočkali vytúženého "powerslide" (jazda šmykom pod plynom). Na šantenie je dobrá voľná zasnežená plocha, kde sa najlepšie učí narábať s výkonom a hmotou vozidla (1530 kg).



 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 749
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 043
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 911
  4. Marrákeš je červená perla Maroka 3 497
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 188
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 953
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 2 823
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 466
  9. Mecom ide na zelenú 1 958
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 594
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Čo robíme na mobiloch 5 hodín denne?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 27. - Heroické dobývanie Antarktídy - Dosiahnutie južného pólu (1910 - 1913) - časť 1/2
  3. Jozef Legény: Mestské lesy Revúca 2012-2021: Šklbanie sliepky čo znáša zlaté vajcia. Rok 2026 - predaj vopred určenému záujemcovi?
  4. Viktor Pamula: Čo nám dali čiastočné výsledky sčítania obyvateľstva
  5. Anton Kaiser: Vzácne archeologické objavy germánskej kultúry
  6. Dušan Vršanský: Informačná spoločnosť 21. storočia - ako RTVS zarába peniaze
  7. Anna Milanová: Parfém... 2021
  8. Věra Tepličková: 2 roky s COVIDom mojimi očami...
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 076
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 9 115
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 050
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 809
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 402
  6. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 4 322
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 259
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 730
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu