Astra bude mať malý diesel Fiat

Malý naftový motor 1,3 CDTI "common-rail" je výsledkom kooperácie spoločností GM a Fiat, pretože hneď po premiére v modelovom rade Fiat Punto 1,3 MultiJet ho začal montovať Opel do Corsy.

Malý naftový motor 1,3 CDTI "common-rail" je výsledkom kooperácie spoločností GM a Fiat, pretože hneď po premiére v modelovom rade Fiat Punto 1,3 MultiJet ho začal montovať Opel do Corsy. Špecialisti z oddelenia Fiat-GM Powertrain postavili motor so štvorventilovou technikou, vysokotlakovým vstrekovaním "common-rail" a technológiou MultiJet.

Ako z názvu vyplýva, ide o možnosť naprogramovania až piatich vstrekov počas jedného pracovného cyklu. Práve viacnásobné vstrekovanie má veľkú zásluhu na vysokom výkone, hospodárnosti a hladkom chode motora. Výkon naftového trpaslíka v základnom prevedení je "iba" 51 kW (70 k), ale jeho potenciál ukázala ľahká štúdia ECO Speedster, v ktorej výkon stúpol na 82 kW/112.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším automobilom, ktorý dostane malý diesel, je Opel Astra. Vzhľadom na jej väčšie rozmery a vyššiu hmotnosť konštruktéri zvýšili výkon agregátu 1,3 CDTI na 66 kW (90 k). Vodič Astry bude mať k dispozícii krútiaci moment 200 Nm, novú šesťstupňovú prevodovku a priemerná spotreba paliva bude iba 4,8 l/100 km. Opel ponúka servisný interval každé dva roky alebo raz za 50 000 km, na čo majú automobiloví odborníci rozporuplné názory.

Opel Astra 1,3 CDTI prvýkrát predstavia motoristickej verejnosti na februárovom autosalóne RAI v Amsterdame. V súčasnosti sa motor montuje do vozidiel Fiat (Panda, Punto, Idea, Doblo) a Opel (Corsa, Tigra, Combo a Agila).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 680
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 797
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 098
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 529