Opel Astra OPC v Ženeve

Koncepčný automobil Opel Astra HPC (High Performance Concept) predstavený minulú jeseň v Paríži má svoje pokračovanie v podobe sériového modelu Opel Astra OPC.

Z prídavného označenia OPC vyplýva, že ide o výrazne športový model postavený v dielňach špecializovaného oddelenia Opel Performance Center. Novinka po technickej stránke vychádza z modelu Astra GTC. Bude mať však výkonnejší motor a výrazný športový styling karosérie. Motor 2.0 Turbo naladený na výkon 176 kW (240 k) prekonáva mnohých konkurentov kompaktnej triedy s podobným objemom motora a turbodúchadlom. Napriek obrovskému výkonu a krútiacemu momentu 320Nm Astra OPC zrýchľuje z 0 –100 km/h „len“ za 7s ale dosiahne rýchlosť vyše 240 km/h. Motor Astry OPC technicky vychádza z preplňovaného dvojlitra 2.0 Turbo, ktorý ma v Astre výkon 200 k. Konštruktéri dosiahli vyšší výkon vylepšením sacieho aj výfukového potrubia a doladením systému preplňovania. Vysokému výkonu prispôsobili aj interaktívny podvozok IDSPlus so systémom elektronickej regulácie tlmičov CDC (Continuous Damping Control). Astra OPC má v štandarde špeciálne osemnásťpalcové liate kolesá s pneumatikami 225/45 R18. Pre maximalistov sú určené príplatkové devätnásťpalcové liate kolesá unikátneho designu, pochádzajúce z konceptu Astra HPC. Súčasťou športového vzhľadu budiaceho rešpekt sú dobre viditeľné strmene kotúčových bŕzd v charakteristickej „OPC“ modrej farbe. Vpredu sú ventilované kotúče s priemerom 321 mm, a vzadu 278 mm. Modelový rad Astra má pomerne strohý interiér , čo zase neplatí o Astre OPC. Na prvý pohľad zaujmú športové sedadlá Recaro, v dvoch verziách čalúnenia - buď v kombinácii koža/textil, alebo v celokoženom prevedení. K ďalším originálnym detailom interiéru Astry OPC patrí nová, kožou obšitá hlavica radiacej páky, chromované rámovanie palubných prístrojov (s modrou rúčkou a čiernymi číselníkmi) a kryty prahov dverí z lešteného nerezového plechu s gravírovaným logom „OPC“. Nová Astra OPC bude na trh uvedená na jeseň 2005.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 153
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 933
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 462
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 380
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124