Chevrolet Lacetti 1,4 SE Start

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpo

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpovedala aj kvalita a technická úroveň. Zaujímalo nás, či sa pod novým menom ukrýva kvalitnejšie a technicky vyspelejšie Daewoo. Skúške sme podrobili cenovo prijateľný rodinný hatchback s motorom objemu 1,4 l.

Výborná práca Ital dizajn

Karoséria navrhnutá v talianskom štúdiu Ital Design má všetky vlastnosti pekného auta. Vyzerá robustne, športovo a my sme sa k tomuto dobre vyzerajúcemu vozidlu s hrdosťou priznávali, hoci je to "kórejec". Pri parkovaní sa nám osvedčili praktické výhody peknej karosérie, ako vyššie položený predný spojler a dobrý výhľad z miesta vodiča. Po otvorení batožinového priestoru objemu 275 l sme chvíľu ostali v rozpakoch, pretože na túto triedu by mohol mať o 70 litrov viac. Nálada sa nám zlepšila až po naložení detského kočíka. Pri jeho vykladaní nám však prekážala vysoká nakladacia hrana umiestnená až 18 cm nad dnom batožinového priestoru. Komu naozaj záleží na objeme batožinového priestoru, mal by sa zaujímať o Lacetti Station Wagon (kombi). Z menšieho objemu kufra ťaží posádka na zadných sedadlách, kde je miesta na rozdávanie. Ku komfortu sedenia prispieva príjemné čalúnenie a tvar sedadiel vpredu i vzadu.Druhým milým prekvapením bol tvar prístrojovej dosky, kvalitné materiály, slušné dielenské spracovanie a množstvo odkladacích priestorov, vrátane skrinky pred spolujazdcom a poličky pod stredovou konzolou. Naopak sklamali nás úzke odkladacie boxy v predných dverách. Privítali by sme aj krajšie a prehľadnejšie ciferníky rýchlomera a otáčkomera.

Interiéru dominuje priestor, príjemné materiály, množstvo praktických riešení a vzhľadom na cenu verzie 449 900 korún slušné vybavenie. V tejto cene je klimatizácia, čelné airbagy, antiblokovací systém ABS, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD prehrávačom, elektricky ovládané predné okná, diaľkové centrálne zamykanie a delené zadné sedadlá. Chevrolet sa sústredil na nutný štandard triedy, ale vyhol sa zbytočnému preplateniu vozidla. Na hrane toho, čo by v aute nižšej strednej triedy malo byť, a čo nie, sú manuálne ovládané vonkajšie spätné zrkadlá. Elektrické spätné zrkadlá nie sú zbytočnosťou, ak sa za volantom denne striedajú osoby rôzneho vzrastu.

Dobrá a zlá správa

Zlou správou pre budúcich majiteľov Lacetti je chod radiacej páky. Na dnešné pomery sú dráhy radenia dlhé a nepresné. Podvozok si však zaslúži slová uznania, pretože Lacetti je primerane komfortné, dobre drží stopu a poskytuje stabilnú oporu pri brzdení z vysokej rýchlosti. V spolupráci s kvalitnými pneumatikami podvozok nezaostáva za športovým nábojom karosérie. Na šmykľavej ceste alebo na hranici svojich možností prechádza Lacetti do jemného pretáčavého šmyku, ktorý sa pomerne ľahko koriguje. Motory objemu 1,4 l zvyknú byť v nižšej strednej triede nutným zlom lacnejších verzií. Benzínový štvorvalec v Lacetti má však výkon 69 kW (94 k) a nie najhoršie dynamické vlastnosti. Aby sa však vypol k lepším jazdným výkonom, potrebuje vysoké otáčky. Svoje základné poslanie určite splní a môže sa stať rodinným miláčikom, ale len s priemernými vlastnosťami. Počas testu spotreboval v priemere 7,9 l/100 km, kým výrobca udáva 7,1 l/100km.

Presný zásah

Chevrolet Lacetti sa nehrá na nositeľa technologického pokroku, ale ponúka veľmi slušný štandard za priaznivú cenu. Najlepšie vozidlá v nižšej strednej triede majú stále viac techniky, komfortu, ale pôvodnej cenovej hladine sa na míle vzďaľujú. Vzniknutú medzeru vhodne zapĺňa práve model Lacetti. Pokrok v dizajne, priestore pre posádku a technike je markantný, navyše výrobca ponúka trojročnú záruku na mechaniku vozidla. So šesťročnou zárukou proti prehrdzaveniu karosérie však Lacetti za európskou konkurenciou výrazne zaostáva.

 

 

 Šírka v ramenách dosahuje 142 cm a miesto na nohy je tiež úctyhodné. Ideálnemu stavu prekáža iba vyšší stredový tunel a menej miesta nad hlavou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  6. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  7. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  8. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  10. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  1. Najužitočnejšia appka 16 526
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 107
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 948
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 10 576
  5. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 10 427
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 569
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 327
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 5 788
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 609
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 418

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Biskupov prípad údajného obťažovania už rieši prokuratúra

Polícia tvrdí, že skutok sexuálneho zneužívania sa nestal.

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

DOMOV

Odchod Matoviča už Danko nerieši, poslanci o ňom nehlasovali

Výbor navrhol pokutu ešte vlani v marci.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.