SME

Chevrolet Lacetti 1,4 SE Start

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpo

V druhej polovici minulého roka koncern GM rozhodol o zmene obchodného mena Daewoo na Chevrolet. Stalo sa tak v Európe a na vybraných svetových trhoch. Zmene názvu však predchádzali obrovské investície do vývoja nových modelov, aby značke Chevrolet zodpovedala aj kvalita a technická úroveň. Zaujímalo nás, či sa pod novým menom ukrýva kvalitnejšie a technicky vyspelejšie Daewoo. Skúške sme podrobili cenovo prijateľný rodinný hatchback s motorom objemu 1,4 l.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výborná práca Ital dizajn

Karoséria navrhnutá v talianskom štúdiu Ital Design má všetky vlastnosti pekného auta. Vyzerá robustne, športovo a my sme sa k tomuto dobre vyzerajúcemu vozidlu s hrdosťou priznávali, hoci je to "kórejec". Pri parkovaní sa nám osvedčili praktické výhody peknej karosérie, ako vyššie položený predný spojler a dobrý výhľad z miesta vodiča. Po otvorení batožinového priestoru objemu 275 l sme chvíľu ostali v rozpakoch, pretože na túto triedu by mohol mať o 70 litrov viac. Nálada sa nám zlepšila až po naložení detského kočíka. Pri jeho vykladaní nám však prekážala vysoká nakladacia hrana umiestnená až 18 cm nad dnom batožinového priestoru. Komu naozaj záleží na objeme batožinového priestoru, mal by sa zaujímať o Lacetti Station Wagon (kombi). Z menšieho objemu kufra ťaží posádka na zadných sedadlách, kde je miesta na rozdávanie. Ku komfortu sedenia prispieva príjemné čalúnenie a tvar sedadiel vpredu i vzadu.Druhým milým prekvapením bol tvar prístrojovej dosky, kvalitné materiály, slušné dielenské spracovanie a množstvo odkladacích priestorov, vrátane skrinky pred spolujazdcom a poličky pod stredovou konzolou. Naopak sklamali nás úzke odkladacie boxy v predných dverách. Privítali by sme aj krajšie a prehľadnejšie ciferníky rýchlomera a otáčkomera.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru dominuje priestor, príjemné materiály, množstvo praktických riešení a vzhľadom na cenu verzie 449 900 korún slušné vybavenie. V tejto cene je klimatizácia, čelné airbagy, antiblokovací systém ABS, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD prehrávačom, elektricky ovládané predné okná, diaľkové centrálne zamykanie a delené zadné sedadlá. Chevrolet sa sústredil na nutný štandard triedy, ale vyhol sa zbytočnému preplateniu vozidla. Na hrane toho, čo by v aute nižšej strednej triedy malo byť, a čo nie, sú manuálne ovládané vonkajšie spätné zrkadlá. Elektrické spätné zrkadlá nie sú zbytočnosťou, ak sa za volantom denne striedajú osoby rôzneho vzrastu.

Dobrá a zlá správa

Zlou správou pre budúcich majiteľov Lacetti je chod radiacej páky. Na dnešné pomery sú dráhy radenia dlhé a nepresné. Podvozok si však zaslúži slová uznania, pretože Lacetti je primerane komfortné, dobre drží stopu a poskytuje stabilnú oporu pri brzdení z vysokej rýchlosti. V spolupráci s kvalitnými pneumatikami podvozok nezaostáva za športovým nábojom karosérie. Na šmykľavej ceste alebo na hranici svojich možností prechádza Lacetti do jemného pretáčavého šmyku, ktorý sa pomerne ľahko koriguje. Motory objemu 1,4 l zvyknú byť v nižšej strednej triede nutným zlom lacnejších verzií. Benzínový štvorvalec v Lacetti má však výkon 69 kW (94 k) a nie najhoršie dynamické vlastnosti. Aby sa však vypol k lepším jazdným výkonom, potrebuje vysoké otáčky. Svoje základné poslanie určite splní a môže sa stať rodinným miláčikom, ale len s priemernými vlastnosťami. Počas testu spotreboval v priemere 7,9 l/100 km, kým výrobca udáva 7,1 l/100km.

SkryťVypnúť reklamu

Presný zásah

Chevrolet Lacetti sa nehrá na nositeľa technologického pokroku, ale ponúka veľmi slušný štandard za priaznivú cenu. Najlepšie vozidlá v nižšej strednej triede majú stále viac techniky, komfortu, ale pôvodnej cenovej hladine sa na míle vzďaľujú. Vzniknutú medzeru vhodne zapĺňa práve model Lacetti. Pokrok v dizajne, priestore pre posádku a technike je markantný, navyše výrobca ponúka trojročnú záruku na mechaniku vozidla. So šesťročnou zárukou proti prehrdzaveniu karosérie však Lacetti za európskou konkurenciou výrazne zaostáva.

 

 

 Šírka v ramenách dosahuje 142 cm a miesto na nohy je tiež úctyhodné. Ideálnemu stavu prekáža iba vyšší stredový tunel a menej miesta nad hlavou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 560
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 078
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 908
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 608
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 352
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 344
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 170
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 775
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  2. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  3. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  4. Ivan Mlynár: Ombucman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  6. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  8. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 312
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 452
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 58 894
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 136
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 418
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 658
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 421
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 085
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu