SME
Sobota, 15. máj, 2021 | Meniny má ŽofiaKrížovkyKrížovky

Citroën C5 2,0i a Citroën C5 Break 2,0 HDi

Citroën uviedol modernizovaný modelový rad C5 naraz v dvoch vyhotoveniach karosérie a s pestrou paletou motorov. Pre milovníkov pohodlných automobilov tak vznikla dilema: hatchback alebo kombi, benzín alebo diesel? Aj nám sa odpoveď hľadala veľmi ťažko.

Väčší a menší vagón

Zmena vzhľadu najviac prospela päťdverovému hatchbacku, ktorý už nevyzerá tak ťažkopádne ako predtým. C5 Break (kombi) je napohľad určite menej príťažlivé auto, vyzerá však majestátnejšie a robustnejšie ako limuzína (hatchback). Základný objem batožinového priestoru kombi je o 92 litrov väčší a oproti limuzíne má výhodu v nakladacej hrane umiestnenej v jednej rovine s dnom kufra. Využiteľnosť batožinového priestoru limuzíny je však taká dobrá, že kombi potrebujete iba pri prevoze väčšieho športového, prípadne pracovného náradia.

 

 

Ako v obývačke

Veľký vnútorný priestor a ľahké nastupovanie patrí k výrazným kladom C5. Zvažujúca sa strecha limuzíny je nad zadnými sedadlami o 4 cm nižšia ako v kombi. Jediný rozdiel v komforte sedenia medzi limuzínou a kombi teda pocítia vysokí pasažieri na zadných sedadlách. Tvarovanie primerane tuhých sedadiel pripomína kreslá v obývačke, ktoré v ostrých zákrutách poskytujú slabú bočnú oporu. Sedenie, kvalitné poťahové látky a pohodlie je na vysokej úrovni. Na pohodlí sa podieľa aj sériovo montovaná dvojzónová klimatizácia s rýchlym účinkom chladenia i kúrenia. V kombi nás príjemne prekvapil rýchly účinok kúrenia i napriek tomu, že pod kapotou bol diesel a vonku -24 stupňov. Citroën C5 je auto elektronického veku pripravené na najnovšie komunikačné systémy. Tomu žiaľ zodpovedá počet tlačidiel na stredovej konzole i menej prehľadné ovládanie. To sa týka aj nastavovania klimatizačnej sústavy. Vodič má však v tesnej blízkosti volantu jednoduché ovládanie autorádia a tempomatu. Interiér zrejme nepoteší športovo založených vodičov so zmyslom pre ostré línie. Citroën by mal dostať cenu za vykúzlenie pohody za volantom, pretože v tomto aute nemáte chuť lepiť sa niekomu na chrbát a ísť, čo to dá. Skôr sme sa tešili na pohodlnú a tichú "plavbu" krajinou. Kombi odporúčame športovcom, ktorí často vozia svojich dospelých kolegov na zadných sedadlách. Limuzína je typické manažérske vozidlo vhodné pre päťčlennú rodinu.


Vznášadlo

Jazdné vlastnosti podvozka s pružením Hydroactive II pripomínajú vznášadlo, pretože Citroën C5 sa jemne hojdá na nerovnostiach slovenských ciest. Skúšané verzie nemali nastaviteľnú tuhosť pre športovú jazdu, ale Citro¨en C5 dokáže v rýchlych zákrutách držať stopu a karoséria sa nenakláňa. S podvozkom, komfortom jazdy a brzdami sme boli spokojní, hoci vodič "necíti" cestu. V teste sme nenašli rozdiel v jazdných vlastnostiach limuzíny a kombi, pretože hydraulika eliminuje zaťaženie batožinového priestoru udržiavaním stálej svetlej výšky. Obe vozidlá mali sériovo montovaný systém ESP a ABS, takže na snehu sme si vychutnali bezpečnú jazdu. Okrem toho posádku štandardne chráni sedem airbagov vrátane nového kolenného vankúša.


Víťazom je...

Proti benzínovému agregátu 2,0 i 16V s výkonom 103 kW (143) stál iba o 3 kW slabší, ale o 83 000 korún drahší nafťák 2,0 HDi. Výkonové parametre oboch motorov sú porovnateľné, s minimálnym rozdielom v zrýchlení. V praxi sa nám zdal lepší výborne odhlučnený naftový motor s plynulým ťahom od nízkych otáčok. Benzín bol však kultivovanejší s dobrým priebehom výkonu. Za zváženie stojí rozdiel v spotrebe ale i nákupnej cene. Limuzína s benzínovým motorom 2,0i spotrebovala 8,9 l/100 km a kombi s naftovým motorom 7,2 l/100 km. Na vrátenie rozdielu v nákupnej cene vybavenia však musí diesel najazdiť 143 000 km, a to sa nám zdá priveľa.Naše sympatie si získalo luxusné kombi C5 Break 2,0 HDi Pack (1 052 900 Sk) s bohatším vybavením. V skutočnosti by sme sa rozhodli pre limuzínu C5 s benzínovým motorom a vybavením Pack (919 900 Sk).

 

Verzia Break mala nové bi-xenónové a natáčacie svetlomety, ktoré nám učarovali. Rozdiel oproti bežným svetlometom bol citeľný pri prejazde Šturca ale i v mestách a na neosvetlených križovatkách. Vrelo ich odporúčame aj keď vo verzii pack stoja 39 900 Sk.

 

Nastaviteľnú svetlú výšku podvozka možno využiť pri prejazde problematického miesta, vyhrabávaní sa zo snehového záveja.

 

 

 

 

 

Model Break (kombi) je dlhší o 10,4 cm, a z toho pramení väčšia a dobre prístupná úložná plocha s dĺžkou 109 cm (+9 cm) a šírkou 113 cm (-4 cm). V batožinovom priestore je tlačidlo, ktorým sa spúšťa podvozok do najnižšej polohy pri nakladaní ťažkých predmetov.

 

 

 

 

 

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  5. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  6. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  7. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  8. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  9. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  10. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 16 337
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 12 497
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 10 137
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 406
  5. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 7 575
  6. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 094
  7. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 7 073
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 355
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 132
  10. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť 5 454
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Makroekonóm VÚB banky Michal Lehuta.

V dobiehaní Západu zaostávame, upozorňuje analytik Michal Lehuta.

14. máj
Označenie hranice s Českou republikou.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 387-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 203 obetí.

16 h
Futbalisti ŠK Slovan Bratislava sa radujú po zisku majstrovského titulu vo Fortuna lige.

Slovan potvrdil titul suverénnou výhrou.

3 h
Raketový útok na výškovú budovu v Gaze, v ktorej malo svoje kancelárie viacero zahraničných médií.

Izraelská armáda na chystaný útok upozornila, budovu včas evakuovali.

7 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

13 h
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj