Citroën C5 2,0i a Citroën C5 Break 2,0 HDi

Citroën uviedol modernizovaný modelový rad C5 naraz v dvoch vyhotoveniach karosérie a s pestrou paletou motorov. Pre milovníkov pohodlných automobilov tak vznikla dilema: hatchback alebo kombi, benzín alebo diesel? Aj nám sa odpoveď hľadala veľmi ťažko.

Väčší a menší vagón

Zmena vzhľadu najviac prospela päťdverovému hatchbacku, ktorý už nevyzerá tak ťažkopádne ako predtým. C5 Break (kombi) je napohľad určite menej príťažlivé auto, vyzerá však majestátnejšie a robustnejšie ako limuzína (hatchback). Základný objem batožinového priestoru kombi je o 92 litrov väčší a oproti limuzíne má výhodu v nakladacej hrane umiestnenej v jednej rovine s dnom kufra. Využiteľnosť batožinového priestoru limuzíny je však taká dobrá, že kombi potrebujete iba pri prevoze väčšieho športového, prípadne pracovného náradia.

 

 

Ako v obývačke

Veľký vnútorný priestor a ľahké nastupovanie patrí k výrazným kladom C5. Zvažujúca sa strecha limuzíny je nad zadnými sedadlami o 4 cm nižšia ako v kombi. Jediný rozdiel v komforte sedenia medzi limuzínou a kombi teda pocítia vysokí pasažieri na zadných sedadlách. Tvarovanie primerane tuhých sedadiel pripomína kreslá v obývačke, ktoré v ostrých zákrutách poskytujú slabú bočnú oporu. Sedenie, kvalitné poťahové látky a pohodlie je na vysokej úrovni. Na pohodlí sa podieľa aj sériovo montovaná dvojzónová klimatizácia s rýchlym účinkom chladenia i kúrenia. V kombi nás príjemne prekvapil rýchly účinok kúrenia i napriek tomu, že pod kapotou bol diesel a vonku -24 stupňov. Citroën C5 je auto elektronického veku pripravené na najnovšie komunikačné systémy. Tomu žiaľ zodpovedá počet tlačidiel na stredovej konzole i menej prehľadné ovládanie. To sa týka aj nastavovania klimatizačnej sústavy. Vodič má však v tesnej blízkosti volantu jednoduché ovládanie autorádia a tempomatu. Interiér zrejme nepoteší športovo založených vodičov so zmyslom pre ostré línie. Citroën by mal dostať cenu za vykúzlenie pohody za volantom, pretože v tomto aute nemáte chuť lepiť sa niekomu na chrbát a ísť, čo to dá. Skôr sme sa tešili na pohodlnú a tichú "plavbu" krajinou. Kombi odporúčame športovcom, ktorí často vozia svojich dospelých kolegov na zadných sedadlách. Limuzína je typické manažérske vozidlo vhodné pre päťčlennú rodinu.


Vznášadlo

Jazdné vlastnosti podvozka s pružením Hydroactive II pripomínajú vznášadlo, pretože Citroën C5 sa jemne hojdá na nerovnostiach slovenských ciest. Skúšané verzie nemali nastaviteľnú tuhosť pre športovú jazdu, ale Citro¨en C5 dokáže v rýchlych zákrutách držať stopu a karoséria sa nenakláňa. S podvozkom, komfortom jazdy a brzdami sme boli spokojní, hoci vodič "necíti" cestu. V teste sme nenašli rozdiel v jazdných vlastnostiach limuzíny a kombi, pretože hydraulika eliminuje zaťaženie batožinového priestoru udržiavaním stálej svetlej výšky. Obe vozidlá mali sériovo montovaný systém ESP a ABS, takže na snehu sme si vychutnali bezpečnú jazdu. Okrem toho posádku štandardne chráni sedem airbagov vrátane nového kolenného vankúša.


Víťazom je...

Proti benzínovému agregátu 2,0 i 16V s výkonom 103 kW (143) stál iba o 3 kW slabší, ale o 83 000 korún drahší nafťák 2,0 HDi. Výkonové parametre oboch motorov sú porovnateľné, s minimálnym rozdielom v zrýchlení. V praxi sa nám zdal lepší výborne odhlučnený naftový motor s plynulým ťahom od nízkych otáčok. Benzín bol však kultivovanejší s dobrým priebehom výkonu. Za zváženie stojí rozdiel v spotrebe ale i nákupnej cene. Limuzína s benzínovým motorom 2,0i spotrebovala 8,9 l/100 km a kombi s naftovým motorom 7,2 l/100 km. Na vrátenie rozdielu v nákupnej cene vybavenia však musí diesel najazdiť 143 000 km, a to sa nám zdá priveľa.Naše sympatie si získalo luxusné kombi C5 Break 2,0 HDi Pack (1 052 900 Sk) s bohatším vybavením. V skutočnosti by sme sa rozhodli pre limuzínu C5 s benzínovým motorom a vybavením Pack (919 900 Sk).

 

Verzia Break mala nové bi-xenónové a natáčacie svetlomety, ktoré nám učarovali. Rozdiel oproti bežným svetlometom bol citeľný pri prejazde Šturca ale i v mestách a na neosvetlených križovatkách. Vrelo ich odporúčame aj keď vo verzii pack stoja 39 900 Sk.

 

Nastaviteľnú svetlú výšku podvozka možno využiť pri prejazde problematického miesta, vyhrabávaní sa zo snehového záveja.

 

 

 

 

 

Model Break (kombi) je dlhší o 10,4 cm, a z toho pramení väčšia a dobre prístupná úložná plocha s dĺžkou 109 cm (+9 cm) a šírkou 113 cm (-4 cm). V batožinovom priestore je tlačidlo, ktorým sa spúšťa podvozok do najnižšej polohy pri nakladaní ťažkých predmetov.

 

 

 

 

 

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 894
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 355
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 937
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 966
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 957
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 355
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 444
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 262
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 855
  10. Kreditná karta – áno alebo nie 3 335

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štyri mesiace po Kuciakovej vražde verejnosť pozná len čas úmrtia

Politici po vražde novinára odmietali odstúpiť, polícia čelila kritike za postup pri vyšetrovaní.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočner skončil. Aj keby ho pustili na slobodu

Čo znamená zadržanie Kočnera a Ruska.

Stĺpček Jakuba Fila

Treba to stále pripomínať, moc pochádza od občanov

Verejnosť si zrejme až časom uvedomí, že za posledné mesiace dosiahla veľmi veľa.

ŠPORT

Argentína podľahla Chorvátsku a hrozí jej koniec na šampionáte

Brankár Caballero spravil fatálnu chybu.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.