SME
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Citroën C5 2,0i a Citroën C5 Break 2,0 HDi

Citroën uviedol modernizovaný modelový rad C5 naraz v dvoch vyhotoveniach karosérie a s pestrou paletou motorov. Pre milovníkov pohodlných automobilov tak vznikla dilema: hatchback alebo kombi, benzín alebo diesel? Aj nám sa odpoveď hľadala veľmi ťažko.

Väčší a menší vagón

Zmena vzhľadu najviac prospela päťdverovému hatchbacku, ktorý už nevyzerá tak ťažkopádne ako predtým. C5 Break (kombi) je napohľad určite menej príťažlivé auto, vyzerá však majestátnejšie a robustnejšie ako limuzína (hatchback). Základný objem batožinového priestoru kombi je o 92 litrov väčší a oproti limuzíne má výhodu v nakladacej hrane umiestnenej v jednej rovine s dnom kufra. Využiteľnosť batožinového priestoru limuzíny je však taká dobrá, že kombi potrebujete iba pri prevoze väčšieho športového, prípadne pracovného náradia.

 

 

Ako v obývačke

Veľký vnútorný priestor a ľahké nastupovanie patrí k výrazným kladom C5. Zvažujúca sa strecha limuzíny je nad zadnými sedadlami o 4 cm nižšia ako v kombi. Jediný rozdiel v komforte sedenia medzi limuzínou a kombi teda pocítia vysokí pasažieri na zadných sedadlách. Tvarovanie primerane tuhých sedadiel pripomína kreslá v obývačke, ktoré v ostrých zákrutách poskytujú slabú bočnú oporu. Sedenie, kvalitné poťahové látky a pohodlie je na vysokej úrovni. Na pohodlí sa podieľa aj sériovo montovaná dvojzónová klimatizácia s rýchlym účinkom chladenia i kúrenia. V kombi nás príjemne prekvapil rýchly účinok kúrenia i napriek tomu, že pod kapotou bol diesel a vonku -24 stupňov. Citroën C5 je auto elektronického veku pripravené na najnovšie komunikačné systémy. Tomu žiaľ zodpovedá počet tlačidiel na stredovej konzole i menej prehľadné ovládanie. To sa týka aj nastavovania klimatizačnej sústavy. Vodič má však v tesnej blízkosti volantu jednoduché ovládanie autorádia a tempomatu. Interiér zrejme nepoteší športovo založených vodičov so zmyslom pre ostré línie. Citroën by mal dostať cenu za vykúzlenie pohody za volantom, pretože v tomto aute nemáte chuť lepiť sa niekomu na chrbát a ísť, čo to dá. Skôr sme sa tešili na pohodlnú a tichú "plavbu" krajinou. Kombi odporúčame športovcom, ktorí často vozia svojich dospelých kolegov na zadných sedadlách. Limuzína je typické manažérske vozidlo vhodné pre päťčlennú rodinu.


Vznášadlo

Jazdné vlastnosti podvozka s pružením Hydroactive II pripomínajú vznášadlo, pretože Citroën C5 sa jemne hojdá na nerovnostiach slovenských ciest. Skúšané verzie nemali nastaviteľnú tuhosť pre športovú jazdu, ale Citro¨en C5 dokáže v rýchlych zákrutách držať stopu a karoséria sa nenakláňa. S podvozkom, komfortom jazdy a brzdami sme boli spokojní, hoci vodič "necíti" cestu. V teste sme nenašli rozdiel v jazdných vlastnostiach limuzíny a kombi, pretože hydraulika eliminuje zaťaženie batožinového priestoru udržiavaním stálej svetlej výšky. Obe vozidlá mali sériovo montovaný systém ESP a ABS, takže na snehu sme si vychutnali bezpečnú jazdu. Okrem toho posádku štandardne chráni sedem airbagov vrátane nového kolenného vankúša.


Víťazom je...

Proti benzínovému agregátu 2,0 i 16V s výkonom 103 kW (143) stál iba o 3 kW slabší, ale o 83 000 korún drahší nafťák 2,0 HDi. Výkonové parametre oboch motorov sú porovnateľné, s minimálnym rozdielom v zrýchlení. V praxi sa nám zdal lepší výborne odhlučnený naftový motor s plynulým ťahom od nízkych otáčok. Benzín bol však kultivovanejší s dobrým priebehom výkonu. Za zváženie stojí rozdiel v spotrebe ale i nákupnej cene. Limuzína s benzínovým motorom 2,0i spotrebovala 8,9 l/100 km a kombi s naftovým motorom 7,2 l/100 km. Na vrátenie rozdielu v nákupnej cene vybavenia však musí diesel najazdiť 143 000 km, a to sa nám zdá priveľa.Naše sympatie si získalo luxusné kombi C5 Break 2,0 HDi Pack (1 052 900 Sk) s bohatším vybavením. V skutočnosti by sme sa rozhodli pre limuzínu C5 s benzínovým motorom a vybavením Pack (919 900 Sk).

 

Verzia Break mala nové bi-xenónové a natáčacie svetlomety, ktoré nám učarovali. Rozdiel oproti bežným svetlometom bol citeľný pri prejazde Šturca ale i v mestách a na neosvetlených križovatkách. Vrelo ich odporúčame aj keď vo verzii pack stoja 39 900 Sk.

 

Nastaviteľnú svetlú výšku podvozka možno využiť pri prejazde problematického miesta, vyhrabávaní sa zo snehového záveja.

 

 

 

 

 

Model Break (kombi) je dlhší o 10,4 cm, a z toho pramení väčšia a dobre prístupná úložná plocha s dĺžkou 109 cm (+9 cm) a šírkou 113 cm (-4 cm). V batožinovom priestore je tlačidlo, ktorým sa spúšťa podvozok do najnižšej polohy pri nakladaní ťažkých predmetov.

 

 

 

 

 

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  8. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 097
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 956
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 359
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 817
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 571
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 704
  7. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 612
  8. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 405
  9. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 151
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 066
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pamätník osloboditeľom v Jelšave.

Nemusíme pripomínať, že nočný vlk a zajac je pôvodom kriminálny gang.

5. máj
Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

25m
Ministerka spravodlivosti Mária Kolíková.

S nápadom na odvolávanie Kolíkovej prišiel Fico.

4 h

Projekt Vystrihaj sa Slovensko funguje piaty rok.

18 h

Neprehliadnite tiež

Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

12 h
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj
Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

5. máj
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj