SME

Citroën C5 2,0i a Citroën C5 Break 2,0 HDi

Citroën uviedol modernizovaný modelový rad C5 naraz v dvoch vyhotoveniach karosérie a s pestrou paletou motorov. Pre milovníkov pohodlných automobilov tak vznikla dilema: hatchback alebo kombi, benzín alebo diesel? Aj nám sa odpoveď hľadala veľmi ťažko.

Väčší a menší vagón

Zmena vzhľadu najviac prospela päťdverovému hatchbacku, ktorý už nevyzerá tak ťažkopádne ako predtým. C5 Break (kombi) je napohľad určite menej príťažlivé auto, vyzerá však majestátnejšie a robustnejšie ako limuzína (hatchback). Základný objem batožinového priestoru kombi je o 92 litrov väčší a oproti limuzíne má výhodu v nakladacej hrane umiestnenej v jednej rovine s dnom kufra. Využiteľnosť batožinového priestoru limuzíny je však taká dobrá, že kombi potrebujete iba pri prevoze väčšieho športového, prípadne pracovného náradia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

 

 

Ako v obývačke

Veľký vnútorný priestor a ľahké nastupovanie patrí k výrazným kladom C5. Zvažujúca sa strecha limuzíny je nad zadnými sedadlami o 4 cm nižšia ako v kombi. Jediný rozdiel v komforte sedenia medzi limuzínou a kombi teda pocítia vysokí pasažieri na zadných sedadlách. Tvarovanie primerane tuhých sedadiel pripomína kreslá v obývačke, ktoré v ostrých zákrutách poskytujú slabú bočnú oporu. Sedenie, kvalitné poťahové látky a pohodlie je na vysokej úrovni. Na pohodlí sa podieľa aj sériovo montovaná dvojzónová klimatizácia s rýchlym účinkom chladenia i kúrenia. V kombi nás príjemne prekvapil rýchly účinok kúrenia i napriek tomu, že pod kapotou bol diesel a vonku -24 stupňov. Citroën C5 je auto elektronického veku pripravené na najnovšie komunikačné systémy. Tomu žiaľ zodpovedá počet tlačidiel na stredovej konzole i menej prehľadné ovládanie. To sa týka aj nastavovania klimatizačnej sústavy. Vodič má však v tesnej blízkosti volantu jednoduché ovládanie autorádia a tempomatu. Interiér zrejme nepoteší športovo založených vodičov so zmyslom pre ostré línie. Citroën by mal dostať cenu za vykúzlenie pohody za volantom, pretože v tomto aute nemáte chuť lepiť sa niekomu na chrbát a ísť, čo to dá. Skôr sme sa tešili na pohodlnú a tichú "plavbu" krajinou. Kombi odporúčame športovcom, ktorí často vozia svojich dospelých kolegov na zadných sedadlách. Limuzína je typické manažérske vozidlo vhodné pre päťčlennú rodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Vznášadlo

Jazdné vlastnosti podvozka s pružením Hydroactive II pripomínajú vznášadlo, pretože Citroën C5 sa jemne hojdá na nerovnostiach slovenských ciest. Skúšané verzie nemali nastaviteľnú tuhosť pre športovú jazdu, ale Citro¨en C5 dokáže v rýchlych zákrutách držať stopu a karoséria sa nenakláňa. S podvozkom, komfortom jazdy a brzdami sme boli spokojní, hoci vodič "necíti" cestu. V teste sme nenašli rozdiel v jazdných vlastnostiach limuzíny a kombi, pretože hydraulika eliminuje zaťaženie batožinového priestoru udržiavaním stálej svetlej výšky. Obe vozidlá mali sériovo montovaný systém ESP a ABS, takže na snehu sme si vychutnali bezpečnú jazdu. Okrem toho posádku štandardne chráni sedem airbagov vrátane nového kolenného vankúša.

SkryťVypnúť reklamu

Víťazom je...

Proti benzínovému agregátu 2,0 i 16V s výkonom 103 kW (143) stál iba o 3 kW slabší, ale o 83 000 korún drahší nafťák 2,0 HDi. Výkonové parametre oboch motorov sú porovnateľné, s minimálnym rozdielom v zrýchlení. V praxi sa nám zdal lepší výborne odhlučnený naftový motor s plynulým ťahom od nízkych otáčok. Benzín bol však kultivovanejší s dobrým priebehom výkonu. Za zváženie stojí rozdiel v spotrebe ale i nákupnej cene. Limuzína s benzínovým motorom 2,0i spotrebovala 8,9 l/100 km a kombi s naftovým motorom 7,2 l/100 km. Na vrátenie rozdielu v nákupnej cene vybavenia však musí diesel najazdiť 143 000 km, a to sa nám zdá priveľa.Naše sympatie si získalo luxusné kombi C5 Break 2,0 HDi Pack (1 052 900 Sk) s bohatším vybavením. V skutočnosti by sme sa rozhodli pre limuzínu C5 s benzínovým motorom a vybavením Pack (919 900 Sk).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Verzia Break mala nové bi-xenónové a natáčacie svetlomety, ktoré nám učarovali. Rozdiel oproti bežným svetlometom bol citeľný pri prejazde Šturca ale i v mestách a na neosvetlených križovatkách. Vrelo ich odporúčame aj keď vo verzii pack stoja 39 900 Sk.

 

Nastaviteľnú svetlú výšku podvozka možno využiť pri prejazde problematického miesta, vyhrabávaní sa zo snehového záveja.

 

 

 

 

 

Model Break (kombi) je dlhší o 10,4 cm, a z toho pramení väčšia a dobre prístupná úložná plocha s dĺžkou 109 cm (+9 cm) a šírkou 113 cm (-4 cm). V batožinovom priestore je tlačidlo, ktorým sa spúšťa podvozok do najnižšej polohy pri nakladaní ťažkých predmetov.

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu