Citroën C5 2,0i a Citroën C5 Break 2,0 HDi

Citroën uviedol modernizovaný modelový rad C5 naraz v dvoch vyhotoveniach karosérie a s pestrou paletou motorov. Pre milovníkov pohodlných automobilov tak vznikla dilema: hatchback alebo kombi, benzín alebo diesel? Aj nám sa odpoveď hľadala veľmi ťažko.

Väčší a menší vagón

Zmena vzhľadu najviac prospela päťdverovému hatchbacku, ktorý už nevyzerá tak ťažkopádne ako predtým. C5 Break (kombi) je napohľad určite menej príťažlivé auto, vyzerá však majestátnejšie a robustnejšie ako limuzína (hatchback). Základný objem batožinového priestoru kombi je o 92 litrov väčší a oproti limuzíne má výhodu v nakladacej hrane umiestnenej v jednej rovine s dnom kufra. Využiteľnosť batožinového priestoru limuzíny je však taká dobrá, že kombi potrebujete iba pri prevoze väčšieho športového, prípadne pracovného náradia.

 

 

Ako v obývačke

Veľký vnútorný priestor a ľahké nastupovanie patrí k výrazným kladom C5. Zvažujúca sa strecha limuzíny je nad zadnými sedadlami o 4 cm nižšia ako v kombi. Jediný rozdiel v komforte sedenia medzi limuzínou a kombi teda pocítia vysokí pasažieri na zadných sedadlách. Tvarovanie primerane tuhých sedadiel pripomína kreslá v obývačke, ktoré v ostrých zákrutách poskytujú slabú bočnú oporu. Sedenie, kvalitné poťahové látky a pohodlie je na vysokej úrovni. Na pohodlí sa podieľa aj sériovo montovaná dvojzónová klimatizácia s rýchlym účinkom chladenia i kúrenia. V kombi nás príjemne prekvapil rýchly účinok kúrenia i napriek tomu, že pod kapotou bol diesel a vonku -24 stupňov. Citroën C5 je auto elektronického veku pripravené na najnovšie komunikačné systémy. Tomu žiaľ zodpovedá počet tlačidiel na stredovej konzole i menej prehľadné ovládanie. To sa týka aj nastavovania klimatizačnej sústavy. Vodič má však v tesnej blízkosti volantu jednoduché ovládanie autorádia a tempomatu. Interiér zrejme nepoteší športovo založených vodičov so zmyslom pre ostré línie. Citroën by mal dostať cenu za vykúzlenie pohody za volantom, pretože v tomto aute nemáte chuť lepiť sa niekomu na chrbát a ísť, čo to dá. Skôr sme sa tešili na pohodlnú a tichú "plavbu" krajinou. Kombi odporúčame športovcom, ktorí často vozia svojich dospelých kolegov na zadných sedadlách. Limuzína je typické manažérske vozidlo vhodné pre päťčlennú rodinu.


Vznášadlo

Jazdné vlastnosti podvozka s pružením Hydroactive II pripomínajú vznášadlo, pretože Citroën C5 sa jemne hojdá na nerovnostiach slovenských ciest. Skúšané verzie nemali nastaviteľnú tuhosť pre športovú jazdu, ale Citro¨en C5 dokáže v rýchlych zákrutách držať stopu a karoséria sa nenakláňa. S podvozkom, komfortom jazdy a brzdami sme boli spokojní, hoci vodič "necíti" cestu. V teste sme nenašli rozdiel v jazdných vlastnostiach limuzíny a kombi, pretože hydraulika eliminuje zaťaženie batožinového priestoru udržiavaním stálej svetlej výšky. Obe vozidlá mali sériovo montovaný systém ESP a ABS, takže na snehu sme si vychutnali bezpečnú jazdu. Okrem toho posádku štandardne chráni sedem airbagov vrátane nového kolenného vankúša.


Víťazom je...

Proti benzínovému agregátu 2,0 i 16V s výkonom 103 kW (143) stál iba o 3 kW slabší, ale o 83 000 korún drahší nafťák 2,0 HDi. Výkonové parametre oboch motorov sú porovnateľné, s minimálnym rozdielom v zrýchlení. V praxi sa nám zdal lepší výborne odhlučnený naftový motor s plynulým ťahom od nízkych otáčok. Benzín bol však kultivovanejší s dobrým priebehom výkonu. Za zváženie stojí rozdiel v spotrebe ale i nákupnej cene. Limuzína s benzínovým motorom 2,0i spotrebovala 8,9 l/100 km a kombi s naftovým motorom 7,2 l/100 km. Na vrátenie rozdielu v nákupnej cene vybavenia však musí diesel najazdiť 143 000 km, a to sa nám zdá priveľa.Naše sympatie si získalo luxusné kombi C5 Break 2,0 HDi Pack (1 052 900 Sk) s bohatším vybavením. V skutočnosti by sme sa rozhodli pre limuzínu C5 s benzínovým motorom a vybavením Pack (919 900 Sk).

 

Verzia Break mala nové bi-xenónové a natáčacie svetlomety, ktoré nám učarovali. Rozdiel oproti bežným svetlometom bol citeľný pri prejazde Šturca ale i v mestách a na neosvetlených križovatkách. Vrelo ich odporúčame aj keď vo verzii pack stoja 39 900 Sk.

 

Nastaviteľnú svetlú výšku podvozka možno využiť pri prejazde problematického miesta, vyhrabávaní sa zo snehového záveja.

 

 

 

 

 

Model Break (kombi) je dlhší o 10,4 cm, a z toho pramení väčšia a dobre prístupná úložná plocha s dĺžkou 109 cm (+9 cm) a šírkou 113 cm (-4 cm). V batožinovom priestore je tlačidlo, ktorým sa spúšťa podvozok do najnižšej polohy pri nakladaní ťažkých predmetov.

 

 

 

 

 

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  6. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  5. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  8. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  9. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  10. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 65 902
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 718
  3. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 874
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 851
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 8 623
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 6 365
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 812
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 906
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 742
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 2 789

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Odborník: Máme dôkazy, že Mayovia zmizli zo dňa na deň

Slovák Milan Kováč hovorí o veľkom objave.

PÍŠE GWYNNE DYER

V Saudskej Arábii sa hrá o tróny

Za korunným princom už stojí len kráľ.

SVET

Ebola zasiahla miliónové mesto, umierajú aj lekári

Zdravotníkom sa podarilo zachrániť život novorodeného dievčatka.

DOMOV

Kiska priniesol Bezákovi dar od pápeža Františka

Pápež odovzdal Kiskovi počas audiencie dar pre Bezáka.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si desať tipov na vianočné darčeky pre motoristov

Vybrali sme praktické aj zábavné kúsky.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.