Koncepčný automobil Opel Astra HPC (High Performance Concept) predstavený minulú jeseň v Paríži má svoje pokračovanie v podobe sériového modelu Opel Astra OPC. Superšportovú Astru postavili v dielňach špecializovaného oddelenia OPC (Opel Performance Center).
Novinka po technickej stránke vychádza z modelu Astra GTC. Bude mať však výkonnejší motor a výrazný športový styling karosérie. Motor technicky vychádza z preplňovaného dvojlitra 2,0 Turbo, ktorý má v Astre výkon 200 k, ale potreby modelu OPC ho naladili až na 176 kW (240 k). Konštruktéri dosiahli vyšší výkon vylepšením sacieho aj výfukového potrubia a doladením systému preplňovania. Napriek obrovskému výkonu a krútiacemu momentu 320 Nm Astra OPC zrýchľuje z 0 na 100 km/h "len" za sedem sekúnd a dosiahne rýchlosť vyše 240 km/h.
Vysokému výkonu prispôsobili aj interaktívny podvozok IDSPlus so systémom elektronickej regulácie tlmičov CDC (Continuous Damping Control). Astra OPC má v štandarde špeciálne osemnásťpalcové liate kolesá s pneumatikami 225/45 R18.
Súčasťou športového vzhľadu budiaceho rešpekt sú dobre viditeľné strmene kotúčových bŕzd v charakteristickej "OPC" modrej farbe. Vpredu sú ventilované kotúče s priemerom 321 mm, a vzadu 278 mm. V strohom interiéri zaujmú športové sedadlá Recaro v dvoch verziách čalúnenia a meracie prístroje v modrej farbe.
Nová Astra OPC bude na trh uvedená na jeseň 2005.