KÚPIŤ 4X4 ZA KAŽDÚ CENU?

Porovnali sme 4x2 a 4x4

Pohon všetkých kolies 4x4 nie je dnes ničím výnimočným a okrem tradičných výrobcov osobných vozidiel s týmto typom pohonu (Audi, Subaru), ho ponúka takmer každá automobilka. Preto sa stále viac zákazníkov rozhoduje, či ostať pri jednej poháňanej nápra

Kúpiť 4x4 za každú cenu ?

Pohon všetkých kolies 4x4 nie je dnes ničím výnimočným a okrem tradičných výrobcov osobných vozidiel s týmto typom pohonu (Audi, Subaru), ho ponúka takmer každá automobilka. Preto sa stále viac zákazníkov rozhoduje, či ostať pri jednej poháňanej náprave alebo si priplatiť za 4x4. Pokiaľ si to vyžadujú sťažené prevádzkové podmienky, alebo záľuba v jazde po nespevnenom povrchu, voľba automobilu s pohonom všetkých kolies je jasná. Väčšina motoristov žijúcich v meste jazdí po odhrnutých a posypaných cestách, so snehom sa stretáva výnimočne a napriek tomu uvažuje o kúpe auta s pohonom všetkých kolies. Vozidlo 4x4 je však drahšie, má o niečo vyššiu spotrebu a horšie manévrovacie schopnosti v zúženom priestore.  V rukách skúseného vodiča dokáže 4x4 v zasneženej zákrute zázraky, ale naopak pri minimálnych skúsenostiach môže neopatrné narábanie s plynovým pedálom skomplikovať situáciu. Na voľnej ploche pripomínajúcej odhrnutý ale neposypaný sneh sme urobili porovnanie dvoch malých automobilov s rozdielnym typom pohonu. Cieľom porovnania nebola kritika pohonu 4x4, ale porovnanie vozidiel  v malých ostrých zákrutách, pripomínajúcich ulice mesta. V hlbokom snehu a sťažených podmienkach sa Suzuki Ignis 4x4 správal ako skutočný kamzík, nás však zaujímalo porovnanie na ceste. Výsledná voľba je vecou priorít a peňaženky. Potvrdilo sa nám však, že pohon jednej nápravy nemusí na snehu ťahať vždy za kratší koniec. Zvlášť na dobre udržiavaných zasnežených cestách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na kľukatej dráhe sa nám citeľne ľahšie ovládala Fiesta, pretože Ignis opisoval väčšiu trajektóriu a pri neopatrnom narábaní s plynom sme nestíhali točiť volantom. Najlepšie časy sme paradoxne dosiahli s pohonom jednej nápravy. Fiesta bola pri každom meraní o jednu až dve sekundy vpredu. Ignis doplatil na vyššie položené ťažisko a menšie kolesá. V pravouhlých zákrutách sa pohon všetkých kolies správal nedotáčavo.


V priamom zrýchlení bol pohon všetkých kolies v jasnej výhode, nehovoriac o jazde do kopca. Dobre rozložená hmotnosť a veľké kolesá Fiesty sa tiež nenechali zahanbiť. Predbiehanie na snehu bude bezpečnejšie so Suzuki.

 

 

Brzdná dráha bola vyrovnaná a vďaka systémom ABS sa správali obe autá stabilne. Pri brzdení v zákrute mal automobil s pohonom všetkých kolies väčší sklon k pretáčavému šmyku. Každý majiteľ vozidla 4x4 si musí uvedomiť, že hoci jeho vozidlo na snehu zrýchľuje oveľa lepšie ako auto s pohonom jednej nápravy, brzdný účinok je rovnaký.

 

 

 

 

Doplnené 14.02.2005 - Na základe reakcií čitateľov pre vysvetlenie dopĺňame: Cieľom článku nie je porovnanie konkrétnych dvoch automobilov ale reakcie vozidla s komerčným pohonom všetkých kolies, prípadne  len jednej nápravy na tú istú situáciu.  Obe vozidlá mali pneumatiky Dunlop WinterSport avšak rozdielneho rozmeru.  Pod horšími manévrovacími vlastnosťami v zúženom priestore myslíme  parkovanie.   

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  5. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 428
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 226
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 11 797
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 9 214
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 773
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 4 590
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 360
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 468
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 2 519
  10. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 352

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Nová ochrana osobných údajov umožní, aby na vás internet zabudol

Osobné údaje sú veľkou témou nielen pre firmy, ale aj pre ľudí.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Európska komisia vrhla granát, ktorý mení situáciu

Zbytočná administratíva bude zrejme údelom mnohých firiem.

DOMOV

Opozícia neuspela, ministerka Matečná zostáva vo funkcii

Za vyslovenie nedôvery hlasovalo len 60 poslancov zo 134 prítomných.

Neprehliadnite tiež

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory

Švédska automobilka sa sústredí na elektrifikáciu svojich modelov.

Pod Prístavným mostom havaroval linkový autobus

Kĺbová Karosa sa po zrážke s osobným autom skoro prevrátila do priekopy.

Peugeot Traveller Business VIP: Podarený útok na Multivan (test)

Šesťmiestna verzia je dobrým spoločníkom na veľké výlety aj pojazdnou kanceláriou.

Problémy s STK pokračujú, Érsek čiastočne ustúpi vodičom

Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.

Z Dacie Duster sa stala praktická dodávka do terénu

Dacia Duster Fiskal sa vracia aj v druhej generácii modelu, vymenila zadné sedadlá za nákladný priestor.