v plnej paráde. Nás však okrem jazdných výkonov zaujímala aj praktická stránka auta.
Tradícia pokračuje
Súčasná Astra opäť posunula latku dizajnu vyššie, hoci sa viditeľne odlišuje od svojej predchodkyne. Okrem 12-ročnej odolnosti karosérie proti prehrdzaveniu nás zaujala jej tuhosť. Masívne prahy dverí, ktoré mierne komplikujú nasadanie dozadu, výrazne zvyšujú odolnosť karosérie v náraze.Na zadných sedadlách s priemernou ponukou priestoru nám prekážal široký a vysoký stredový tunel. Potešili nás však odkladacie boxy vo dverách a sklápateľné operadlá rozdelené na tri časti. Po sklopení stredného najužšieho operadla sa pohodlne odvezú dvaja dospelí aj lyže. Šírka v oblasti ramien 137 cm stačí dvom dospelým alebo trom deťom.Súčasťou variabilnej zadnej časti je batožinový priestor obdivuhodného objemu 380 litrov. Nakladanie väčších predmetov komplikuje úzky vstupný otvor a vysoká nakladacia hrana. Do Astry sme v pohode zbalili víkendovú výbavu päťčlennej rodiny vrátane kočíka.
V zajatí sivého plastu
Sivé plasty by nás neprekvapili v najlacnejšej Astre, od prémiovej verzie sme však čakali trochu viac. Mierne rozčarovanie z hranatého interiéru sa rozplynulo po zhodnotení dielenského spracovania a uchopení športového trojramenného volantu do rúk. Oslovilo nás prehľadné usporiadanie prístrojov a pohodlné sedenie za volantom. Interiér presviedča o svojich kvalitách postupne, až si vás napokon získa. Odpustiť mu však nemožno chýbajúce odkladacie priestory v okolí vodiča a malé boxy v predných dverách.Na rozdiel od "obyčajnej" Astry má verzia Turbo športový volant ideálneho tvaru, hliníkové pedále a výrazne tvarované sedadlá. Hoci ide o špičkovú motorizáciu, Opel ponúka Astru Turbo aj s nízkym stupňom vybavenia, ktorý si môže majiteľ dotvoriť podľa potreby. Preto mala skúšaná Astra adaptívne bi-xenónové svetlomety, šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, ale manuálne nastavovanie spätných zrkadiel a elektricky ovládané iba predné okná. Bi-xenónové natáčacie svetlomety sú pri jazde v noci výborné, stoja však 47 000 korún.
Vynikajúci podvozok IDS plus
Kým interiér, vybavenie a úžitkové vlastnosti predstavujú bežný štandard, podvozok Astry je určite najlepší v triede už v základnej verzii. Za príplatok (40 000 Sk) ponúka výrobca podvozok IDS plus so systémom premenlivého nastavovania charakteristiky tlmičov CDC (continuous damping control). V praxi sa tlmiče v priebehu niekoľkých milisekúnd dokážu prispôsobiť kvalitnému asfaltu alebo hrboľatému povrchu. Karoséria sa v zákrutách nakláňa iba minimálne a na nerovnostiach auto neposkakuje vďaka premenlivej charakteristike tlmičov.Prepnutím do režimu "šport" pruženie citeľne stvrdne, riadenie stuhne a motor začne ostro reagovať na stlačenie plynového pedála. Z komfortného rodinného auta sa razom stane tvrdé športové náradie.Zážitok z podvozka bol ešte väčší ako z benzínového turbo-motora výkonu 125 kW (170 k). Výkon 170 k je slušný základ, ale skutočné potešenie vykúzli zrejme až silnejšia verzia (200 k). K cnostiam agregátu patrí slušný ťah v celom spektre otáčok a plechový zvuk.Priemerná spotreba sa v teste pohybovala od 8,5 do 13,8 l/100 km. Celkový priemer 11,2 l na 100 km znamená poriadny vietor v peňaženke. Cenová ponuka modelu Opel Astra Turbo (170 k) sa začína na 759 900 korunách.
V Astre Turbo dokázali konštruktéri skĺbiť moderné technológie a požiadavky na komfortné rodinné auto s vlastnosťami športového automobilu. Test nás presvedčil o tom, že Opel Astra patrí na technologický vrchol nižšej strednej triedy, hoci na niektoré užitočné drobnosti zabúda. V športovom móde tvrdý podvozok posádku trochu vytrasie, auto sa zmení na nepoznanie, vodič však dostane to, po čom túži: tuhé riadenie a rýchlu odozvu na plynový pedál. Podvozok by však "zniesol" viac ako zrýchlenie z 0 - 100 km/h za 8,9 s a maximum 217 km/h.