SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Opel Astra 2,0 Turbo

Prvý test novej Astry sa zmenil na nevšedný zážitok, pretože sme dostali do rúk verziu Turbo s prepĺňaným benzínovým motorom a príplatkovým podvozkom IDS Plus. Opel Astra patrí k najlepším automobilom nižšej strednej triedy a teraz dostal šancu ukázať sa

v plnej paráde. Nás však okrem jazdných výkonov zaujímala aj praktická stránka auta.

Tradícia pokračuje

Súčasná Astra opäť posunula latku dizajnu vyššie, hoci sa viditeľne odlišuje od svojej predchodkyne. Okrem 12-ročnej odolnosti karosérie proti prehrdzaveniu nás zaujala jej tuhosť. Masívne prahy dverí, ktoré mierne komplikujú nasadanie dozadu, výrazne zvyšujú odolnosť karosérie v náraze.Na zadných sedadlách s priemernou ponukou priestoru nám prekážal široký a vysoký stredový tunel. Potešili nás však odkladacie boxy vo dverách a sklápateľné operadlá rozdelené na tri časti. Po sklopení stredného najužšieho operadla sa pohodlne odvezú dvaja dospelí aj lyže. Šírka v oblasti ramien 137 cm stačí dvom dospelým alebo trom deťom.Súčasťou variabilnej zadnej časti je batožinový priestor obdivuhodného objemu 380 litrov. Nakladanie väčších predmetov komplikuje úzky vstupný otvor a vysoká nakladacia hrana. Do Astry sme v pohode zbalili víkendovú výbavu päťčlennej rodiny vrátane kočíka.

V zajatí sivého plastu

Sivé plasty by nás neprekvapili v najlacnejšej Astre, od prémiovej verzie sme však čakali trochu viac. Mierne rozčarovanie z hranatého interiéru sa rozplynulo po zhodnotení dielenského spracovania a uchopení športového trojramenného volantu do rúk. Oslovilo nás prehľadné usporiadanie prístrojov a pohodlné sedenie za volantom. Interiér presviedča o svojich kvalitách postupne, až si vás napokon získa. Odpustiť mu však nemožno chýbajúce odkladacie priestory v okolí vodiča a malé boxy v predných dverách.Na rozdiel od "obyčajnej" Astry má verzia Turbo športový volant ideálneho tvaru, hliníkové pedále a výrazne tvarované sedadlá. Hoci ide o špičkovú motorizáciu, Opel ponúka Astru Turbo aj s nízkym stupňom vybavenia, ktorý si môže majiteľ dotvoriť podľa potreby. Preto mala skúšaná Astra adaptívne bi-xenónové svetlomety, šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, ale manuálne nastavovanie spätných zrkadiel a elektricky ovládané iba predné okná. Bi-xenónové natáčacie svetlomety sú pri jazde v noci výborné, stoja však 47 000 korún.

Vynikajúci podvozok IDS plus

Kým interiér, vybavenie a úžitkové vlastnosti predstavujú bežný štandard, podvozok Astry je určite najlepší v triede už v základnej verzii. Za príplatok (40 000 Sk) ponúka výrobca podvozok IDS plus so systémom premenlivého nastavovania charakteristiky tlmičov CDC (continuous damping control). V praxi sa tlmiče v priebehu niekoľkých milisekúnd dokážu prispôsobiť kvalitnému asfaltu alebo hrboľatému povrchu. Karoséria sa v zákrutách nakláňa iba minimálne a na nerovnostiach auto neposkakuje vďaka premenlivej charakteristike tlmičov.Prepnutím do režimu "šport" pruženie citeľne stvrdne, riadenie stuhne a motor začne ostro reagovať na stlačenie plynového pedála. Z komfortného rodinného auta sa razom stane tvrdé športové náradie.Zážitok z podvozka bol ešte väčší ako z benzínového turbo-motora výkonu 125 kW (170 k). Výkon 170 k je slušný základ, ale skutočné potešenie vykúzli zrejme až silnejšia verzia (200 k). K cnostiam agregátu patrí slušný ťah v celom spektre otáčok a plechový zvuk.Priemerná spotreba sa v teste pohybovala od 8,5 do 13,8 l/100 km. Celkový priemer 11,2 l na 100 km znamená poriadny vietor v peňaženke. Cenová ponuka modelu Opel Astra Turbo (170 k) sa začína na 759 900 korunách.

V Astre Turbo dokázali konštruktéri skĺbiť moderné technológie a požiadavky na komfortné rodinné auto s vlastnosťami športového automobilu. Test nás presvedčil o tom, že Opel Astra patrí na technologický vrchol nižšej strednej triedy, hoci na niektoré užitočné drobnosti zabúda. V športovom móde tvrdý podvozok posádku trochu vytrasie, auto sa zmení na nepoznanie, vodič však dostane to, po čom túži: tuhé riadenie a rýchlu odozvu na plynový pedál. Podvozok by však "zniesol" viac ako zrýchlenie z 0 - 100 km/h za 8,9 s a maximum 217 km/h.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  2. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  3. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Volkswagen Passat: pár detailov, veľký výsledok
  8. „Vytvoriť miesto, ktoré si ľudia zamilujú, je vždy radosť“
  9. Život je len jeden: Máte ten svoj poistený správne?
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave
  1. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  2. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  5. V Žiari nad Hronom a okolí budete môcť využívať rýchly internet
  6. Zvolen a jeho okolie bude mať k dispozícii nový optický internet
  7. V Turčianskej kotline sa zavádza najmodernejšia optická sieť
  8. Preradiť na vyššiu rýchlosť budete môcť už aj v okolí Topoľčian
  9. Na Myjave sa zavádza najrýchlejší internet na trhu
  10. Kotrčiná Lúčka a Rajec sa budú môcť tešiť z nového internetu
  1. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 17 635
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 15 541
  3. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 13 790
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 615
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 119
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 158
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 963
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 7 188
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 114
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 7 087

Hlavné správy zo Sme.sk

Čižnár síce zbavil Trnku mlčanlivosti, ale odmieta ho stiahnuť

Kočnerova nahrávka je na expertíze, Trnku zbavili mlčanlivosti.

 Prokurátor Dobroslav Trnka.
Komentár šéfredaktorky

Kočner - Trnka: Ako sa baví šéf gangu s výpalníkom, ktorý začal pracovať na vlastnú päsť

Gorila je podobná trauma ako únos Kováča.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Nadácia zastavme korupciu

Tie isté osoby, hanba v zahraničí. Okolo sporov o deti sa dejú čudné náhody

Slovensku sa dostalo nezvyčajnej pozornosti viacerých krajín.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A je po trojkoalícii

Trubanova kauza Kiskovi prináša ovocie.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Hrdinský prokurátor Trnka

Málokto by sa dokázal Kočnerovi tak vzoprieť, ako hrdinský Dobroslav Trnka.

Neprehliadnite tiež

Euro NCAP: Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky

Seat Leon Black Limited je pekná bodka za jednou generáciou (test)

Čierne prvky a čalúnenie Alcantara navodzujú pocit exkluzivity.

Ilustračná fotografia.
Martin Winterkorn.