SME

Opel Astra 2,0 Turbo

Prvý test novej Astry sa zmenil na nevšedný zážitok, pretože sme dostali do rúk verziu Turbo s prepĺňaným benzínovým motorom a príplatkovým podvozkom IDS Plus. Opel Astra patrí k najlepším automobilom nižšej strednej triedy a teraz dostal šancu ukázať sa

v plnej paráde. Nás však okrem jazdných výkonov zaujímala aj praktická stránka auta.

Tradícia pokračuje

Súčasná Astra opäť posunula latku dizajnu vyššie, hoci sa viditeľne odlišuje od svojej predchodkyne. Okrem 12-ročnej odolnosti karosérie proti prehrdzaveniu nás zaujala jej tuhosť. Masívne prahy dverí, ktoré mierne komplikujú nasadanie dozadu, výrazne zvyšujú odolnosť karosérie v náraze.Na zadných sedadlách s priemernou ponukou priestoru nám prekážal široký a vysoký stredový tunel. Potešili nás však odkladacie boxy vo dverách a sklápateľné operadlá rozdelené na tri časti. Po sklopení stredného najužšieho operadla sa pohodlne odvezú dvaja dospelí aj lyže. Šírka v oblasti ramien 137 cm stačí dvom dospelým alebo trom deťom.Súčasťou variabilnej zadnej časti je batožinový priestor obdivuhodného objemu 380 litrov. Nakladanie väčších predmetov komplikuje úzky vstupný otvor a vysoká nakladacia hrana. Do Astry sme v pohode zbalili víkendovú výbavu päťčlennej rodiny vrátane kočíka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V zajatí sivého plastu

Sivé plasty by nás neprekvapili v najlacnejšej Astre, od prémiovej verzie sme však čakali trochu viac. Mierne rozčarovanie z hranatého interiéru sa rozplynulo po zhodnotení dielenského spracovania a uchopení športového trojramenného volantu do rúk. Oslovilo nás prehľadné usporiadanie prístrojov a pohodlné sedenie za volantom. Interiér presviedča o svojich kvalitách postupne, až si vás napokon získa. Odpustiť mu však nemožno chýbajúce odkladacie priestory v okolí vodiča a malé boxy v predných dverách.Na rozdiel od "obyčajnej" Astry má verzia Turbo športový volant ideálneho tvaru, hliníkové pedále a výrazne tvarované sedadlá. Hoci ide o špičkovú motorizáciu, Opel ponúka Astru Turbo aj s nízkym stupňom vybavenia, ktorý si môže majiteľ dotvoriť podľa potreby. Preto mala skúšaná Astra adaptívne bi-xenónové svetlomety, šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, ale manuálne nastavovanie spätných zrkadiel a elektricky ovládané iba predné okná. Bi-xenónové natáčacie svetlomety sú pri jazde v noci výborné, stoja však 47 000 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Vynikajúci podvozok IDS plus

Kým interiér, vybavenie a úžitkové vlastnosti predstavujú bežný štandard, podvozok Astry je určite najlepší v triede už v základnej verzii. Za príplatok (40 000 Sk) ponúka výrobca podvozok IDS plus so systémom premenlivého nastavovania charakteristiky tlmičov CDC (continuous damping control). V praxi sa tlmiče v priebehu niekoľkých milisekúnd dokážu prispôsobiť kvalitnému asfaltu alebo hrboľatému povrchu. Karoséria sa v zákrutách nakláňa iba minimálne a na nerovnostiach auto neposkakuje vďaka premenlivej charakteristike tlmičov.Prepnutím do režimu "šport" pruženie citeľne stvrdne, riadenie stuhne a motor začne ostro reagovať na stlačenie plynového pedála. Z komfortného rodinného auta sa razom stane tvrdé športové náradie.Zážitok z podvozka bol ešte väčší ako z benzínového turbo-motora výkonu 125 kW (170 k). Výkon 170 k je slušný základ, ale skutočné potešenie vykúzli zrejme až silnejšia verzia (200 k). K cnostiam agregátu patrí slušný ťah v celom spektre otáčok a plechový zvuk.Priemerná spotreba sa v teste pohybovala od 8,5 do 13,8 l/100 km. Celkový priemer 11,2 l na 100 km znamená poriadny vietor v peňaženke. Cenová ponuka modelu Opel Astra Turbo (170 k) sa začína na 759 900 korunách.

SkryťVypnúť reklamu

V Astre Turbo dokázali konštruktéri skĺbiť moderné technológie a požiadavky na komfortné rodinné auto s vlastnosťami športového automobilu. Test nás presvedčil o tom, že Opel Astra patrí na technologický vrchol nižšej strednej triedy, hoci na niektoré užitočné drobnosti zabúda. V športovom móde tvrdý podvozok posádku trochu vytrasie, auto sa zmení na nepoznanie, vodič však dostane to, po čom túži: tuhé riadenie a rýchlu odozvu na plynový pedál. Podvozok by však "zniesol" viac ako zrýchlenie z 0 - 100 km/h za 8,9 s a maximum 217 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu