lom vicemajstra Slovenska. Neskôr ho priatelia a mechanici prehovorili, aby presedlal na BMW M3. Najprv z toho boli rozpaky z neznámeho zadného náhonu, ale v novozaloženom tíme Autoracing club Bratislava začínal i s týmto automobilom zbierať úspechy. V roku 1998 skončil v Zóne strednej Európy v triede N druhý. Miroslav Konopka však bol stále nespokojný a tak cez zimu prerobil svoje BMW na triedu A. V zóne strednej Európy mu potom patrilo 3. miesto, na Slovensku však nemal konkurenciu a získal titul majstra. Posledný rok bol však jeho najúspešnejší.
Je to dobrý pocit stáť po každých pretekoch na najvyššom stupni?
Máme hádam výborne postavené auto. Naozaj som s ním spokojný, lebo v tejto triede som v rámci celej strednej Európy konkurenciu nemal. Preto som sa vlastne nemusel zúčastniť na dvoch posledných podujatiach v Poznani a Zeltwegu. Bodov som mal aj bez toho dosť. Teoreticky som teda majster a pri srdci je to naozaj skvelý pocit.
Na to treba mať dobre pripravený výkonný automobil. Aj dobrých mechanikov.
Starajú sa oň moji mechanici. Túto sezónu boli obzvlášť výborní. Najmä preto polovica titulu patrí im. Dokázali aj nemožné. Napríklad po dvojitom salte na Pezinskej Babe mi ho za tri týždne dali komplet dokopy. Veľkou škodou je, že kým mnohí impotéri alebo automobilky podporujú športové aktivity svojej značky na Slovensku, importér BMW sa akosi záhadne nechce rozhýbať, a to ani nie v stránke finančnej podpory, ale logistickej či materiálnej. Preto som nútený všetky súčiastky zháňať v BMW Motosport Mníchov, kde som našiel serióznych partnerov, ktorí mi vždy vyšli promtne v ústrety.
Mníchovská automobilka má nové BMW M3. Nepomýšľate vymeniť staré za nové?
Neviem. Totiž ani spomínaný BMW Motosprot Mníchov nevie, či budú novú M3 homologovať na pretekárske účely. Motor vlastne zostal taký istý a tak asi necítia potrebu.
Na konci sezóny ste prevzali ocenenia za prvenstvo v Zóny stredná Európa. Čo robí automobilový jazdec, keď je teplota teplomera pod nulou?
Ja konkrétne podnikám, aby som sa na jar opäť mohol postaviť na štart. So sponzormi je to dnes veľmi ťažké, preto som veľmi rád, že som sa nemusel zúčastniť na dvoch posledných pretekoch. Každé podujatie je v zahraničí a celá organizácia, presuny stanu s pretekárskym autom, všetky poplatky nestoja málo peňazí.
Autor: mim