SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Majster v žltom (rozhovor s M. Konôpkom)

Pretekať Miroslav Konôpka začal v roku 1996. Učarovali mu cestné preteky automobilov. Obstaral si pretekárskeho Favorita, ktorý však nikdy nedošiel do cieľa. O rok nato mu Vojtěchov tím požičal Peugeota 306 v triede A, prišli aj úspechy a vyvrcholili titu

lom vicemajstra Slovenska. Neskôr ho priatelia a mechanici prehovorili, aby presedlal na BMW M3. Najprv z toho boli rozpaky z neznámeho zadného náhonu, ale v novozaloženom tíme Autoracing club Bratislava začínal i s týmto automobilom zbierať úspechy. V roku 1998 skončil v Zóne strednej Európy v triede N druhý. Miroslav Konopka však bol stále nespokojný a tak cez zimu prerobil svoje BMW na triedu A. V zóne strednej Európy mu potom patrilo 3. miesto, na Slovensku však nemal konkurenciu a získal titul majstra. Posledný rok bol však jeho najúspešnejší.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Je to dobrý pocit stáť po každých pretekoch na najvyššom stupni?

Máme hádam výborne postavené auto. Naozaj som s ním spokojný, lebo v tejto triede som v rámci celej strednej Európy konkurenciu nemal. Preto som sa vlastne nemusel zúčastniť na dvoch posledných podujatiach v Poznani a Zeltwegu. Bodov som mal aj bez toho dosť. Teoreticky som teda majster a pri srdci je to naozaj skvelý pocit.

Na to treba mať dobre pripravený výkonný automobil. Aj dobrých mechanikov.

Starajú sa oň moji mechanici. Túto sezónu boli obzvlášť výborní. Najmä preto polovica titulu patrí im. Dokázali aj nemožné. Napríklad po dvojitom salte na Pezinskej Babe mi ho za tri týždne dali komplet dokopy. Veľkou škodou je, že kým mnohí impotéri alebo automobilky podporujú športové aktivity svojej značky na Slovensku, importér BMW sa akosi záhadne nechce rozhýbať, a to ani nie v stránke finančnej podpory, ale logistickej či materiálnej. Preto som nútený všetky súčiastky zháňať v BMW Motosport Mníchov, kde som našiel serióznych partnerov, ktorí mi vždy vyšli promtne v ústrety.

Skryť Vypnúť reklamu

Mníchovská automobilka má nové BMW M3. Nepomýšľate vymeniť staré za nové?

Neviem. Totiž ani spomínaný BMW Motosprot Mníchov nevie, či budú novú M3 homologovať na pretekárske účely. Motor vlastne zostal taký istý a tak asi necítia potrebu.

Na konci sezóny ste prevzali ocenenia za prvenstvo v Zóny stredná Európa. Čo robí automobilový jazdec, keď je teplota teplomera pod nulou?

Ja konkrétne podnikám, aby som sa na jar opäť mohol postaviť na štart. So sponzormi je to dnes veľmi ťažké, preto som veľmi rád, že som sa nemusel zúčastniť na dvoch posledných pretekoch. Každé podujatie je v zahraničí a celá organizácia, presuny stanu s pretekárskym autom, všetky poplatky nestoja málo peňazí.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 309
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 852
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 204
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 400
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 867
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 835
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 983
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 768
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 382
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.
Ivan Kmotrík

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.