25. feb 2005 o 14:52
Mercedes-Benz B - klasse
Mercedes na jesennom autosalóne v Paríži rázne naznačil, že mieni vstúpiť do nižšej strednej triedy spôsobom jemu vlastným. Teda s automobilom, ktorý znamená posun vpred a konkurencii vyrazí dych.
Čas ukázal, že ak chce luxusná značka robiť vozidlá menších rozmerov, musí vymyslieť niečo tak podarené ako bol Mercedes A. Sériová verzia novej B triedy alebo Compact Sports Tourera využíva výhody sendvičovej koncepcie známej práve z Mercedesu A. Výhodou „sendviča je priestorovo úsporné usporiadanie motora a prevodovky, čiastočne vpredu a čiastočne pod podlahou karosérie. Takto mohli konštruktéri pri dĺžke karosérie 427 cm (nižšia stredná trieda) vytvoriť vnútorný priestor ako vo veľkej limuzíne. Pasažieri na zadných sedadlách profitujú z veľkého rázvoru kolies (278 cm), ktorý umožňuje dosiahnuť taký odstup sedačiek a priestor na kolená ako v triede S. Silnou stránkou sendvičovej konštrukcie B triedy je pasívna bezpečnosť, pretože posádka sedí o niečo vyššie ako v bežnom osobnom automobile a pri náraze sa motor s prevodovkou posúva do podlahy. Takto odoberá energiu nárazu a neohrozuje posádku. Sendvičová koncepcia je okrem toho výrazne výhodnejšia pri bočnom náraze, pretože pasažieri sedia asi o 20 centimetrov vyššie mimo zóny nárazu. Vďaka výškovo nastaviteľnému dnu batožinového priestoru, asymetricky delenej, sklopnej a demontovateľnej zadnej lavici sa Compact Sports Tourer niekoľkými pohybmi zmení z osobného vozidla na transportér. Objem nákladného priestoru sa v závislosti od polohy a stavu vymontovania sedačiek zvyšuje z 544 až na 2 245 litrov. Výrobca avizuje zaujímavé motorizácie hlavne z oblasti naftových motorov. Na špici programu vznetových motorov je B 200 CDI s výkonom 103 kW (140k) a krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba nemá ani pri takomto výkone a rozmeroch auta presiahnuť 5,6 l/100 km. Motory síce spĺňajú emisnú normu EU-4, napriek tomu výrobca ponúka (na želanie) bezúdržbový filter pevných častíc. Okrem šesťstupňovej mechanickej prevodovky je k dispozícii nová bezstupňová automatická prevodovka Autotronic. Medzi pozoruhodné novinky patrí elektromechanický posilňovač riadenia, nová generácia stabilizačného systému ESP a sériovo dodávaný systém tlmenia pruženia, ktorý pri bežnom štýle jazdy ponechá tlmičom komfortné nastavenie, ale pri dynamickom prejazde zákrut sa charakteristika podvozka pritvrdí. Sériové projekčné svetlomety možno na želanie vybaviť natáčacími bi-xenónovými výbojkami.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou