V distribúcii je už vyše polovica diaľničných známok objednaných na budúci rok

Bratislava 27. decembra (TASR) - V súčasnosti je v distribúcii už vyše polovica diaľničných známok na rok 2002. Štátny fond cestného hospodárstva (ŠFCH) ...

Bratislava 27. decembra (TASR) - V súčasnosti je v distribúcii už vyše polovica diaľničných známok na rok 2002. Štátny fond cestného hospodárstva (ŠFCH) objednal na budúci rok 1,840 milióna kusov týchto známok v nominálnej hodnote 1,261 miliardy Sk. Rezerva predstavuje 300 000 výtlačkov.

Ako pre TASR potvrdil riaditeľ ŠFCH Martin Križan, zvyšná časť diaľničných známok sa bude distribútorom uvoľňovať postupne, a to po vyúčtovaní a zaplatení predošlej. Súčasne to umožní kontrolovať priebežný skladový stav známok u jednotlivých odberateľov, ktorí preberú zodpovednosť za ich prípadný nedostatok.

Podľa zistenia Výskumného ústavu dopravného (VÚD), je optimálne, ak sa ročne vytlačí 2,5-krát viac známok, ako je ich skutočná potreba. Tú je však podľa M. Križana ťažké odhadnúť, nakoľko od budúceho roku dochádza k zmenám ich kategorickej a nominálnej stránky.

Pre motoristov s vozidlami nad 12 ton bude k dispozícií nová jednodňová známka v hodnote 200 Sk, z ktorej nechal ŠFCH vytlačiť vyše 100 tisíc kusov. Od nového roku súčasne dochádza k zlúčeniu hmotnostných kategórií od 1,5 tony do 3,5 tony do jednej s hornou hranicou 3,5 tony u 15-dňových ako aj ročných diaľničných známok.

Motoristická verejnosť zaplatí v roku 2002 za 15-dňové diaľničné známky do hmotnosti 3,5 tony 100 Sk, od 3,5 tony do 12 ton 600 Sk a nad 12 ton 1 200 Sk. Ročné známky do 3,5 tony budú stáť 600 Sk, od 3,5 tony do 12 ton 4 000 a nad 12 ton 8 000 Sk.

Egidu nad predajom diaľničných známok, ktorý je zabezpečený prostredníctvom pôšt, čerpacích staníc a predajných miest pri diaľniciach a v ich priľahlých oblastiach, preberie od budúceho roku Odbor spoplatnenia diaľnic a ciest rezortného ministerstva. Stane sa tak v dôsledku zrušenia ŠFCH. Samotný predaj bude sprevádzaný aj informačnou kampaňou v podobe materiálov o aktuálnom stave diaľničných trás, ktoré sa budú distribuovať spoločne so známkami. Náklady na ich tlač ako aj na výrobu známok predstavujú 8,7 milióna Sk. Výnosy z predaja sa očakávajú na úrovni približne 600 miliónov Sk.

V súčasnosti je na Slovensku približne 350 kilometrov ciest a diaľnic podliehajúcich spoplatneniu. Z toho diaľnice predstavujú 297 kilometrov a zvyšok sú dva úseky rýchlostnej cesty R1 z Bábu do Nitry a zo Zvolena do Banskej Bystrice. Ako potvrdil M. Križan, v prvej polovici budúceho roku sa počíta so spoplatnením časti R1 Budča - Šášovské podhradie a časti D1 Báb - Trnava.

Pre rok 2001 dosiahla výška objednávky známok 1,8 milióna kusov v hodnote 1,952 miliardy Sk, pričom kvôli ich prechodnému nedostatku v letných mesiacoch fond dodatočne vytlačil 400 tisíc kusov za 35,87 milióna Sk.

* sch zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 201
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 048
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 135
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 092
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 275
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 655
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 961
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 313
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 057
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 911

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.