SME
reklama

Fiat Multipla JTD

Fiat Multipla patrí k najvýraznejším modelom tejto talianskej značky, pretože koncepcia šesťmiestneho minivanu je rovnako unikátna ako jeho vzhľad. Práve vonkajší vzhľad prvej generácie priniesol Multiple titul najškaredšieho auta svojej triedy. Najväčši

Citeľná zmena

Modernizácia je veľmi výrazná. Nová Multipla má s predchodkyňou spoločnú len siluetu šesťmiestnej kabíny. Predná maska už výraznejšie pripomína ostatné modely Fiat a modernizáciou prešli aj zadné svetlomety. Na druhej generácii Fiat jasne ukázal, že aj rodinné auto môže vyzerať dobre.


 

 

 

 

3+3

Koncepcia usporiadania šiestich sedadiel v dvoch radoch (3+3) je skôr výnimočná, ale veľmi praktická. Na rozdiel od rodinných vanov s tromi radmi sedadiel v Multiple je pri šesťmiestnom usporiadaní veľký batožinový priestor (430 l) a posádka nemusí absolvovať komplikované nastupovanie do tretieho radu sedadiel. Stredné zadné sedadlo sa dá posúvať tak, aby mal pasažier v strede za predným (stredným) sedadlom dostatok miesta na nohy. Dve krajné zadné sedadlá možno upevniť v dvoch ukotveniach v rozpätí 15 cm, a tak zväčšiť priestor na sedenie alebo batožinový priestor. Vyberanie zadných sedadiel s hmotnosťou 15 kg/kus zvládne aj menej zdatný človek, ale na ich opätovnú montáž do vozidla potrebuje cvik. Tajomstvo priestranného interiéru spočíva v šírke karosérie 187 cm.  Usporiadanie 3+3 je ideálne pre rodinu so štyrmi deťmi. Plnohodnotné stredné sedadlo medzi vodičom a spolujazdcom má trojbodový pás, je posúvateľné a má sklápateľné operadlo. Jediným nedostatkom na strednom sedadle vedľa vodiča je obmedzený priestor na nohy. Inak je komfort v kabíne na vysokej úrovni. Posádku okrem priestoru a dobre presklenej karosérie obklopuje množstvo odkladacích boxov, skriniek a iných priestorov. Multipla by mala dostať cenu za praktické využitie každého centimetra voľnej plochy. Dobrý výhľad von má nielen vodič, ale aj celé osadenstvo auta, čo poteší najmä deti.


Príjemná jazda


Na mieste vodiča nám imponoval dobrý výhľad do všetkých strán a výborné umiestnenie radiacej páky pri volante. Na rýchlomer i otáčkomer umiestnený v strede prístrojovej dosky sme si zvykli oveľa skôr než na nastavovanie výstupov kúrenia a ventilácie. Ovládanie autorádia na volante si vyžaduje dlhé prsty a vyšší tlak na jednotlivé tlačidlá. Ani umiestnenie autorádia v spodnej časti prístrojového panelu nie je ideálne.  Ovládanie auta na nás naozaj zapôsobilo a jazdným vlastnostiam so zreteľom na túto triedu nie je čo vytknúť. Naftový motor 1,9 JTD nás neohúril ani výkonom, ani kultúrou chodu, zato má priemernú spotrebu len 6,8 l/100 km. Výkon 81 kW (110 k), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a maximálna rýchlosť 170 km/h tomuto typu auta celkom pristanú.


Drží krok s dobou


Koncepcia karosérie vznikla ešte v roku 1998, ale vnútorné vybavenie a bezpečnosť šesťmiestneho minivanu bola vylepšená na súčasnú úroveň. Drahšia verzia Dynamic JTD (839 900 Sk) má v štandarde ABS, čelné a bočné airbagy, automatickú klimatizáciu, elektricky sklápateľné a ovládané zrkadlá, elektricky ovládané okná a elektrické nastavovanie výšky predných sedadiel. Zoznam príplatkového vybavenia je pomerne dlhý a ponúka takmer všetko, škoda však, že ESP sa dostalo až do zoznamu príplatkového vybavenia. Fiat Multipla patrila vždy k najlepším rodinným automobilom, teraz jej však nechýba ani dobrý vzhľad. Auto s dĺžkou karosérie nepresahujúcou štyri metre má veľkorysý vnútorný priestor a zaujímavé základné vybavenie v najlacnejšej verzii 1,6 16V Active (699 990 korún). Na výber sú však iba dva motory (benzín 1,6 a diesel 1,9 JTD) a dva stupne vybavenia.

 

Jazdné vlastnosti splnili očakávanie, úsporný naftový motor však mohol byť pružnejší. Verzia Dynamic má štandardne 15-palcové disky kolies z ľahkých zliatin a ABS. Za príplatok môže mať Multipla 17-palcové kolesá, systém ESP, navigačný systém, nezávislé kúrenie, DVD prehrávač s monitorom alebo veľké strešné okno.



SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 344
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 882
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 215
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 797
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 838
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu