SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Fiat Multipla JTD

Fiat Multipla patrí k najvýraznejším modelom tejto talianskej značky, pretože koncepcia šesťmiestneho minivanu je rovnako unikátna ako jeho vzhľad. Práve vonkajší vzhľad prvej generácie priniesol Multiple titul najškaredšieho auta svojej triedy. Najväčši

Citeľná zmena

Modernizácia je veľmi výrazná. Nová Multipla má s predchodkyňou spoločnú len siluetu šesťmiestnej kabíny. Predná maska už výraznejšie pripomína ostatné modely Fiat a modernizáciou prešli aj zadné svetlomety. Na druhej generácii Fiat jasne ukázal, že aj rodinné auto môže vyzerať dobre.


 

 

 

 

3+3

Koncepcia usporiadania šiestich sedadiel v dvoch radoch (3+3) je skôr výnimočná, ale veľmi praktická. Na rozdiel od rodinných vanov s tromi radmi sedadiel v Multiple je pri šesťmiestnom usporiadaní veľký batožinový priestor (430 l) a posádka nemusí absolvovať komplikované nastupovanie do tretieho radu sedadiel. Stredné zadné sedadlo sa dá posúvať tak, aby mal pasažier v strede za predným (stredným) sedadlom dostatok miesta na nohy. Dve krajné zadné sedadlá možno upevniť v dvoch ukotveniach v rozpätí 15 cm, a tak zväčšiť priestor na sedenie alebo batožinový priestor. Vyberanie zadných sedadiel s hmotnosťou 15 kg/kus zvládne aj menej zdatný človek, ale na ich opätovnú montáž do vozidla potrebuje cvik. Tajomstvo priestranného interiéru spočíva v šírke karosérie 187 cm.  Usporiadanie 3+3 je ideálne pre rodinu so štyrmi deťmi. Plnohodnotné stredné sedadlo medzi vodičom a spolujazdcom má trojbodový pás, je posúvateľné a má sklápateľné operadlo. Jediným nedostatkom na strednom sedadle vedľa vodiča je obmedzený priestor na nohy. Inak je komfort v kabíne na vysokej úrovni. Posádku okrem priestoru a dobre presklenej karosérie obklopuje množstvo odkladacích boxov, skriniek a iných priestorov. Multipla by mala dostať cenu za praktické využitie každého centimetra voľnej plochy. Dobrý výhľad von má nielen vodič, ale aj celé osadenstvo auta, čo poteší najmä deti.


Príjemná jazda


Na mieste vodiča nám imponoval dobrý výhľad do všetkých strán a výborné umiestnenie radiacej páky pri volante. Na rýchlomer i otáčkomer umiestnený v strede prístrojovej dosky sme si zvykli oveľa skôr než na nastavovanie výstupov kúrenia a ventilácie. Ovládanie autorádia na volante si vyžaduje dlhé prsty a vyšší tlak na jednotlivé tlačidlá. Ani umiestnenie autorádia v spodnej časti prístrojového panelu nie je ideálne.  Ovládanie auta na nás naozaj zapôsobilo a jazdným vlastnostiam so zreteľom na túto triedu nie je čo vytknúť. Naftový motor 1,9 JTD nás neohúril ani výkonom, ani kultúrou chodu, zato má priemernú spotrebu len 6,8 l/100 km. Výkon 81 kW (110 k), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a maximálna rýchlosť 170 km/h tomuto typu auta celkom pristanú.


Drží krok s dobou


Koncepcia karosérie vznikla ešte v roku 1998, ale vnútorné vybavenie a bezpečnosť šesťmiestneho minivanu bola vylepšená na súčasnú úroveň. Drahšia verzia Dynamic JTD (839 900 Sk) má v štandarde ABS, čelné a bočné airbagy, automatickú klimatizáciu, elektricky sklápateľné a ovládané zrkadlá, elektricky ovládané okná a elektrické nastavovanie výšky predných sedadiel. Zoznam príplatkového vybavenia je pomerne dlhý a ponúka takmer všetko, škoda však, že ESP sa dostalo až do zoznamu príplatkového vybavenia. Fiat Multipla patrila vždy k najlepším rodinným automobilom, teraz jej však nechýba ani dobrý vzhľad. Auto s dĺžkou karosérie nepresahujúcou štyri metre má veľkorysý vnútorný priestor a zaujímavé základné vybavenie v najlacnejšej verzii 1,6 16V Active (699 990 korún). Na výber sú však iba dva motory (benzín 1,6 a diesel 1,9 JTD) a dva stupne vybavenia.

 

Jazdné vlastnosti splnili očakávanie, úsporný naftový motor však mohol byť pružnejší. Verzia Dynamic má štandardne 15-palcové disky kolies z ľahkých zliatin a ABS. Za príplatok môže mať Multipla 17-palcové kolesá, systém ESP, navigačný systém, nezávislé kúrenie, DVD prehrávač s monitorom alebo veľké strešné okno.



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 326
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 546
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 199
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 181
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 172
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 855
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 381
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 824
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 400
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 337
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová.
Píše Janka Debrecéniová

„Spoločná zodpovednosť“ je ukážkou nezodpovednosti

Uznesenie vlády fakticky porušuje viacero základných práv a slobôd.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.

Koronavírus na Slovensku: Celoplošné testovanie sa podľa Čaputovej nestihne. Matoviča vyzvala prehodnotiť postihy (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 55 091 ľudí. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 212 obetí.

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom.

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N