Citeľná zmena
Modernizácia je veľmi výrazná. Nová Multipla má s predchodkyňou spoločnú len siluetu šesťmiestnej kabíny. Predná maska už výraznejšie pripomína ostatné modely Fiat a modernizáciou prešli aj zadné svetlomety. Na druhej generácii Fiat jasne ukázal, že aj rodinné auto môže vyzerať dobre.
3+3
Koncepcia usporiadania šiestich sedadiel v dvoch radoch (3+3) je skôr výnimočná, ale veľmi praktická. Na rozdiel od rodinných vanov s tromi radmi sedadiel v Multiple je pri šesťmiestnom usporiadaní veľký batožinový priestor (430 l) a posádka nemusí absolvovať komplikované nastupovanie do tretieho radu sedadiel. Stredné zadné sedadlo sa dá posúvať tak, aby mal pasažier v strede za predným (stredným) sedadlom dostatok miesta na nohy. Dve krajné zadné sedadlá možno upevniť v dvoch ukotveniach v rozpätí 15 cm, a tak zväčšiť priestor na sedenie alebo batožinový priestor. Vyberanie zadných sedadiel s hmotnosťou 15 kg/kus zvládne aj menej zdatný človek, ale na ich opätovnú montáž do vozidla potrebuje cvik. Tajomstvo priestranného interiéru spočíva v šírke karosérie 187 cm. Usporiadanie 3+3 je ideálne pre rodinu so štyrmi deťmi. Plnohodnotné stredné sedadlo medzi vodičom a spolujazdcom má trojbodový pás, je posúvateľné a má sklápateľné operadlo. Jediným nedostatkom na strednom sedadle vedľa vodiča je obmedzený priestor na nohy. Inak je komfort v kabíne na vysokej úrovni. Posádku okrem priestoru a dobre presklenej karosérie obklopuje množstvo odkladacích boxov, skriniek a iných priestorov. Multipla by mala dostať cenu za praktické využitie každého centimetra voľnej plochy. Dobrý výhľad von má nielen vodič, ale aj celé osadenstvo auta, čo poteší najmä deti.
Príjemná jazda
Na mieste vodiča nám imponoval dobrý výhľad do všetkých strán a výborné umiestnenie radiacej páky pri volante. Na rýchlomer i otáčkomer umiestnený v strede prístrojovej dosky sme si zvykli oveľa skôr než na nastavovanie výstupov kúrenia a ventilácie. Ovládanie autorádia na volante si vyžaduje dlhé prsty a vyšší tlak na jednotlivé tlačidlá. Ani umiestnenie autorádia v spodnej časti prístrojového panelu nie je ideálne. Ovládanie auta na nás naozaj zapôsobilo a jazdným vlastnostiam so zreteľom na túto triedu nie je čo vytknúť. Naftový motor 1,9 JTD nás neohúril ani výkonom, ani kultúrou chodu, zato má priemernú spotrebu len 6,8 l/100 km. Výkon 81 kW (110 k), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a maximálna rýchlosť 170 km/h tomuto typu auta celkom pristanú.
Drží krok s dobou
Koncepcia karosérie vznikla ešte v roku 1998, ale vnútorné vybavenie a bezpečnosť šesťmiestneho minivanu bola vylepšená na súčasnú úroveň. Drahšia verzia Dynamic JTD (839 900 Sk) má v štandarde ABS, čelné a bočné airbagy, automatickú klimatizáciu, elektricky sklápateľné a ovládané zrkadlá, elektricky ovládané okná a elektrické nastavovanie výšky predných sedadiel. Zoznam príplatkového vybavenia je pomerne dlhý a ponúka takmer všetko, škoda však, že ESP sa dostalo až do zoznamu príplatkového vybavenia. Fiat Multipla patrila vždy k najlepším rodinným automobilom, teraz jej však nechýba ani dobrý vzhľad. Auto s dĺžkou karosérie nepresahujúcou štyri metre má veľkorysý vnútorný priestor a zaujímavé základné vybavenie v najlacnejšej verzii 1,6 16V Active (699 990 korún). Na výber sú však iba dva motory (benzín 1,6 a diesel 1,9 JTD) a dva stupne vybavenia.
Jazdné vlastnosti splnili očakávanie, úsporný naftový motor však mohol byť pružnejší. Verzia Dynamic má štandardne 15-palcové disky kolies z ľahkých zliatin a ABS. Za príplatok môže mať Multipla 17-palcové kolesá, systém ESP, navigačný systém, nezávislé kúrenie, DVD prehrávač s monitorom alebo veľké strešné okno.