SME

Honda CR-V s naftovým motorom

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený ..

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený pohon všetkých kolies Real Time 4WD. Honda CR-V sa od roku 1995 dodávala len s benzínovými motormi (2 l) aj napriek tomu, že konkurencia montovala do podobných modelov aj naftové motory. Tradičný výrobca benzínových motorov však tento nedostatok splatil najlepšie, ako mohol, pretože pod kapotu CR-V dal najnovší diesel 2,2 i-CTDi z modelu Accord. Jeden z najlepších naftových motorov súčasnosti sa vyznačuje unikátnou kultúrou chodu, vysokým výkonom 103 kW (140 k) a slušným krútiacim momentom 340 Nm. Po prvých pár kilometroch sme pocítili, že toto modelu CR-V chýbalo. Diesel dobre ťahá od nízkych otáčok, vnútorný hluk v kabíne je pritom takmer rovnaký ako pri benzínovom motore. S naftovým motorom sa ľahšie jazdí v kopcovitom teréne a po lesných cestách, pretože po spomalení a klesnutí otáčok sa aj bez podradenia ľahko rozbehne. Po prvých skúšobných kilometroch na zasneženom vidieku sa nám páčil aj prvý stupeň šesťstupňovej prevodovky, ktorý je vhodný (na rozdiel od iných SUV) aj na pomalú jazdu v teréne. K silným stránkam motora patrí nízka spotreba paliva - podľa výrobcu iba 6,7 l/100 km. Modernizácia CR-V zahŕňa okrem iného aj palubný počítač s ukazovateľom momentálnej a celkovej priemernej spotreby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlejšia reakcia

Honda predstavila v prvej generácii modelu CR-V jednoduchý systém pohonu všetkých kolies určený skôr na bezpečné prekonanie zlých podmienok na ceste než na športovú jazdu. Za dobrých adhéznych podmienok boli v zábere iba predné kolesá a ak sa prešmykli, hydraulicko-mechanický systém pripojil do záberu zadné kolesá. Kým prvá verzia pohonu Real Time 4WD reagovala trochu oneskorene, novej medzinápravovej spojke stačí na pripojenie záberu zadných kolies iba rozdiel jednej otáčky kolesa medzi prednou a zadnou nápravou. Zlepšenie je oproti predchádzajúcej generácii citeľné a v spolupráci s trakčnou kontrolou (čiastočne nahrádza uzávierku) má vodič šancu pohnúť sa aj v ťažkých podmienkach. Výhodou systému Real Time 4WD je jednoduchý mechanický systém, ktorý vydrží bez údržby celú životnosť automobilu. V najpriestrannejšom interiéri tejto triedy pribudli hlavové airbagy a prístrojový panel s novou technológiou osvietenia. Hlavové vzduchové vankúše poskytujú ochranu pri bočnom náraze aj prevrátení vozidla. Špeciálny senzor RollOver aktivuje hlavové airbagy v momente, keď sa automobil začína prevracať a pre prípad viacnásobného prevrátenia ich drží nafúknuté niekoľko sekúnd. Predajné čísla v posledných rokoch ukazovali potrebu obohatenia modelu CR-V o niekoľko podstatných prvkov. Honda teda vyhovela potrebám zákazníka a prispôsobila svoju filozofiu tomu, čo sa v Európe nosí.

SkryťVypnúť reklamu

Honda CR-V s objemom batožinového priestoru 528 l, respektíve 1568 l, a s posuvnými zadnými sedadlami patrí k najlepšie využiteľným vozidlám svojej triedy. V porovnaní s inými SUV je na ceste mimoriadne komfortná.

Systém Real Time 4WD reaguje na pretáčajúce sa predné kolesá oveľa rýchlejšie, čo sme najlepšie pocítili na ujazdenom snehu. V extrémnych prípadoch mu pomáha stabilizačný systém VSA s integrovanou trakčnou kontrolou.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 735
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 324
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 334
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 861
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 856
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 466
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 887
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 120
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 863
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 483
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 975
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 280
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu