Honda CR-V s naftovým motorom

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený ..

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený pohon všetkých kolies Real Time 4WD. Honda CR-V sa od roku 1995 dodávala len s benzínovými motormi (2 l) aj napriek tomu, že konkurencia montovala do podobných modelov aj naftové motory. Tradičný výrobca benzínových motorov však tento nedostatok splatil najlepšie, ako mohol, pretože pod kapotu CR-V dal najnovší diesel 2,2 i-CTDi z modelu Accord. Jeden z najlepších naftových motorov súčasnosti sa vyznačuje unikátnou kultúrou chodu, vysokým výkonom 103 kW (140 k) a slušným krútiacim momentom 340 Nm. Po prvých pár kilometroch sme pocítili, že toto modelu CR-V chýbalo. Diesel dobre ťahá od nízkych otáčok, vnútorný hluk v kabíne je pritom takmer rovnaký ako pri benzínovom motore. S naftovým motorom sa ľahšie jazdí v kopcovitom teréne a po lesných cestách, pretože po spomalení a klesnutí otáčok sa aj bez podradenia ľahko rozbehne. Po prvých skúšobných kilometroch na zasneženom vidieku sa nám páčil aj prvý stupeň šesťstupňovej prevodovky, ktorý je vhodný (na rozdiel od iných SUV) aj na pomalú jazdu v teréne. K silným stránkam motora patrí nízka spotreba paliva - podľa výrobcu iba 6,7 l/100 km. Modernizácia CR-V zahŕňa okrem iného aj palubný počítač s ukazovateľom momentálnej a celkovej priemernej spotreby.


Rýchlejšia reakcia


Honda predstavila v prvej generácii modelu CR-V jednoduchý systém pohonu všetkých kolies určený skôr na bezpečné prekonanie zlých podmienok na ceste než na športovú jazdu. Za dobrých adhéznych podmienok boli v zábere iba predné kolesá a ak sa prešmykli, hydraulicko-mechanický systém pripojil do záberu zadné kolesá. Kým prvá verzia pohonu Real Time 4WD reagovala trochu oneskorene, novej medzinápravovej spojke stačí na pripojenie záberu zadných kolies iba rozdiel jednej otáčky kolesa medzi prednou a zadnou nápravou. Zlepšenie je oproti predchádzajúcej generácii citeľné a v spolupráci s trakčnou kontrolou (čiastočne nahrádza uzávierku) má vodič šancu pohnúť sa aj v ťažkých podmienkach. Výhodou systému Real Time 4WD je jednoduchý mechanický systém, ktorý vydrží bez údržby celú životnosť automobilu. V najpriestrannejšom interiéri tejto triedy pribudli hlavové airbagy a prístrojový panel s novou technológiou osvietenia. Hlavové vzduchové vankúše poskytujú ochranu pri bočnom náraze aj prevrátení vozidla. Špeciálny senzor RollOver aktivuje hlavové airbagy v momente, keď sa automobil začína prevracať a pre prípad viacnásobného prevrátenia ich drží nafúknuté niekoľko sekúnd. Predajné čísla v posledných rokoch ukazovali potrebu obohatenia modelu CR-V o niekoľko podstatných prvkov. Honda teda vyhovela potrebám zákazníka a prispôsobila svoju filozofiu tomu, čo sa v Európe nosí.

Honda CR-V s objemom batožinového priestoru 528 l, respektíve 1568 l, a s posuvnými zadnými sedadlami patrí k najlepšie využiteľným vozidlám svojej triedy. V porovnaní s inými SUV je na ceste mimoriadne komfortná.

Systém Real Time 4WD reaguje na pretáčajúce sa predné kolesá oveľa rýchlejšie, čo sme najlepšie pocítili na ujazdenom snehu. V extrémnych prípadoch mu pomáha stabilizačný systém VSA s integrovanou trakčnou kontrolou.



 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  3. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  4. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  5. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 75 964
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 228
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 103
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 597
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 245
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 239
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 523
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 717
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 613
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 599