Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený pohon všetkých kolies Real Time 4WD. Honda CR-V sa od roku 1995 dodávala len s benzínovými motormi (2 l) aj napriek tomu, že konkurencia montovala do podobných modelov aj naftové motory. Tradičný výrobca benzínových motorov však tento nedostatok splatil najlepšie, ako mohol, pretože pod kapotu CR-V dal najnovší diesel 2,2 i-CTDi z modelu Accord. Jeden z najlepších naftových motorov súčasnosti sa vyznačuje unikátnou kultúrou chodu, vysokým výkonom 103 kW (140 k) a slušným krútiacim momentom 340 Nm. Po prvých pár kilometroch sme pocítili, že toto modelu CR-V chýbalo. Diesel dobre ťahá od nízkych otáčok, vnútorný hluk v kabíne je pritom takmer rovnaký ako pri benzínovom motore. S naftovým motorom sa ľahšie jazdí v kopcovitom teréne a po lesných cestách, pretože po spomalení a klesnutí otáčok sa aj bez podradenia ľahko rozbehne. Po prvých skúšobných kilometroch na zasneženom vidieku sa nám páčil aj prvý stupeň šesťstupňovej prevodovky, ktorý je vhodný (na rozdiel od iných SUV) aj na pomalú jazdu v teréne. K silným stránkam motora patrí nízka spotreba paliva - podľa výrobcu iba 6,7 l/100 km. Modernizácia CR-V zahŕňa okrem iného aj palubný počítač s ukazovateľom momentálnej a celkovej priemernej spotreby.
Rýchlejšia reakcia
Honda predstavila v prvej generácii modelu CR-V jednoduchý systém pohonu všetkých kolies určený skôr na bezpečné prekonanie zlých podmienok na ceste než na športovú jazdu. Za dobrých adhéznych podmienok boli v zábere iba predné kolesá a ak sa prešmykli, hydraulicko-mechanický systém pripojil do záberu zadné kolesá. Kým prvá verzia pohonu Real Time 4WD reagovala trochu oneskorene, novej medzinápravovej spojke stačí na pripojenie záberu zadných kolies iba rozdiel jednej otáčky kolesa medzi prednou a zadnou nápravou. Zlepšenie je oproti predchádzajúcej generácii citeľné a v spolupráci s trakčnou kontrolou (čiastočne nahrádza uzávierku) má vodič šancu pohnúť sa aj v ťažkých podmienkach. Výhodou systému Real Time 4WD je jednoduchý mechanický systém, ktorý vydrží bez údržby celú životnosť automobilu. V najpriestrannejšom interiéri tejto triedy pribudli hlavové airbagy a prístrojový panel s novou technológiou osvietenia. Hlavové vzduchové vankúše poskytujú ochranu pri bočnom náraze aj prevrátení vozidla. Špeciálny senzor RollOver aktivuje hlavové airbagy v momente, keď sa automobil začína prevracať a pre prípad viacnásobného prevrátenia ich drží nafúknuté niekoľko sekúnd. Predajné čísla v posledných rokoch ukazovali potrebu obohatenia modelu CR-V o niekoľko podstatných prvkov. Honda teda vyhovela potrebám zákazníka a prispôsobila svoju filozofiu tomu, čo sa v Európe nosí.
Honda CR-V s objemom batožinového priestoru 528 l, respektíve 1568 l, a s posuvnými zadnými sedadlami patrí k najlepšie využiteľným vozidlám svojej triedy. V porovnaní s inými SUV je na ceste mimoriadne komfortná.
Systém Real Time 4WD reaguje na pretáčajúce sa predné kolesá oveľa rýchlejšie, čo sme najlepšie pocítili na ujazdenom snehu. V extrémnych prípadoch mu pomáha stabilizačný systém VSA s integrovanou trakčnou kontrolou.