Honda CR-V s naftovým motorom

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený ..

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený pohon všetkých kolies Real Time 4WD. Honda CR-V sa od roku 1995 dodávala len s benzínovými motormi (2 l) aj napriek tomu, že konkurencia montovala do podobných modelov aj naftové motory. Tradičný výrobca benzínových motorov však tento nedostatok splatil najlepšie, ako mohol, pretože pod kapotu CR-V dal najnovší diesel 2,2 i-CTDi z modelu Accord. Jeden z najlepších naftových motorov súčasnosti sa vyznačuje unikátnou kultúrou chodu, vysokým výkonom 103 kW (140 k) a slušným krútiacim momentom 340 Nm. Po prvých pár kilometroch sme pocítili, že toto modelu CR-V chýbalo. Diesel dobre ťahá od nízkych otáčok, vnútorný hluk v kabíne je pritom takmer rovnaký ako pri benzínovom motore. S naftovým motorom sa ľahšie jazdí v kopcovitom teréne a po lesných cestách, pretože po spomalení a klesnutí otáčok sa aj bez podradenia ľahko rozbehne. Po prvých skúšobných kilometroch na zasneženom vidieku sa nám páčil aj prvý stupeň šesťstupňovej prevodovky, ktorý je vhodný (na rozdiel od iných SUV) aj na pomalú jazdu v teréne. K silným stránkam motora patrí nízka spotreba paliva - podľa výrobcu iba 6,7 l/100 km. Modernizácia CR-V zahŕňa okrem iného aj palubný počítač s ukazovateľom momentálnej a celkovej priemernej spotreby.


Rýchlejšia reakcia


Honda predstavila v prvej generácii modelu CR-V jednoduchý systém pohonu všetkých kolies určený skôr na bezpečné prekonanie zlých podmienok na ceste než na športovú jazdu. Za dobrých adhéznych podmienok boli v zábere iba predné kolesá a ak sa prešmykli, hydraulicko-mechanický systém pripojil do záberu zadné kolesá. Kým prvá verzia pohonu Real Time 4WD reagovala trochu oneskorene, novej medzinápravovej spojke stačí na pripojenie záberu zadných kolies iba rozdiel jednej otáčky kolesa medzi prednou a zadnou nápravou. Zlepšenie je oproti predchádzajúcej generácii citeľné a v spolupráci s trakčnou kontrolou (čiastočne nahrádza uzávierku) má vodič šancu pohnúť sa aj v ťažkých podmienkach. Výhodou systému Real Time 4WD je jednoduchý mechanický systém, ktorý vydrží bez údržby celú životnosť automobilu. V najpriestrannejšom interiéri tejto triedy pribudli hlavové airbagy a prístrojový panel s novou technológiou osvietenia. Hlavové vzduchové vankúše poskytujú ochranu pri bočnom náraze aj prevrátení vozidla. Špeciálny senzor RollOver aktivuje hlavové airbagy v momente, keď sa automobil začína prevracať a pre prípad viacnásobného prevrátenia ich drží nafúknuté niekoľko sekúnd. Predajné čísla v posledných rokoch ukazovali potrebu obohatenia modelu CR-V o niekoľko podstatných prvkov. Honda teda vyhovela potrebám zákazníka a prispôsobila svoju filozofiu tomu, čo sa v Európe nosí.

Honda CR-V s objemom batožinového priestoru 528 l, respektíve 1568 l, a s posuvnými zadnými sedadlami patrí k najlepšie využiteľným vozidlám svojej triedy. V porovnaní s inými SUV je na ceste mimoriadne komfortná.

Systém Real Time 4WD reaguje na pretáčajúce sa predné kolesá oveľa rýchlejšie, čo sme najlepšie pocítili na ujazdenom snehu. V extrémnych prípadoch mu pomáha stabilizačný systém VSA s integrovanou trakčnou kontrolou.



 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 578
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 515
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 11 808
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 775
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 946
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 804
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 612
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 4 730
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 071
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 062

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Krátka správa o stave preferencií

Z Fica už Smer veľa nevytiahne.

DOMOV

Zmenky Kočner skrýva. Prokurátor hovorí, že si poradia aj bez nich

Kočnerovi a Ruskovi hrozí 12 až 20 rokov.

Autorská strana Michala Havrana

Dno poslanca Blahu

Dno je, keď ťa prídu zavraždiť k tebe domov za to, že si napísal o našich ľuďoch.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.