SME
Nedeľa, 23. január, 2022 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Honda CR-V s naftovým motorom

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený ..

Honda CR-V patrí k stáliciam trhu športovo-úžitkových automobilov SUV strednej veľkosti. Po nedávnej modernizácii vzhľadu prišlo na rad druhé, oveľa dôležitejšie vylepšenie. Honda CR-V dostala konečne naftový motor, stabilizačný systém VSA a vylepšený pohon všetkých kolies Real Time 4WD. Honda CR-V sa od roku 1995 dodávala len s benzínovými motormi (2 l) aj napriek tomu, že konkurencia montovala do podobných modelov aj naftové motory. Tradičný výrobca benzínových motorov však tento nedostatok splatil najlepšie, ako mohol, pretože pod kapotu CR-V dal najnovší diesel 2,2 i-CTDi z modelu Accord. Jeden z najlepších naftových motorov súčasnosti sa vyznačuje unikátnou kultúrou chodu, vysokým výkonom 103 kW (140 k) a slušným krútiacim momentom 340 Nm. Po prvých pár kilometroch sme pocítili, že toto modelu CR-V chýbalo. Diesel dobre ťahá od nízkych otáčok, vnútorný hluk v kabíne je pritom takmer rovnaký ako pri benzínovom motore. S naftovým motorom sa ľahšie jazdí v kopcovitom teréne a po lesných cestách, pretože po spomalení a klesnutí otáčok sa aj bez podradenia ľahko rozbehne. Po prvých skúšobných kilometroch na zasneženom vidieku sa nám páčil aj prvý stupeň šesťstupňovej prevodovky, ktorý je vhodný (na rozdiel od iných SUV) aj na pomalú jazdu v teréne. K silným stránkam motora patrí nízka spotreba paliva - podľa výrobcu iba 6,7 l/100 km. Modernizácia CR-V zahŕňa okrem iného aj palubný počítač s ukazovateľom momentálnej a celkovej priemernej spotreby.


Rýchlejšia reakcia


Honda predstavila v prvej generácii modelu CR-V jednoduchý systém pohonu všetkých kolies určený skôr na bezpečné prekonanie zlých podmienok na ceste než na športovú jazdu. Za dobrých adhéznych podmienok boli v zábere iba predné kolesá a ak sa prešmykli, hydraulicko-mechanický systém pripojil do záberu zadné kolesá. Kým prvá verzia pohonu Real Time 4WD reagovala trochu oneskorene, novej medzinápravovej spojke stačí na pripojenie záberu zadných kolies iba rozdiel jednej otáčky kolesa medzi prednou a zadnou nápravou. Zlepšenie je oproti predchádzajúcej generácii citeľné a v spolupráci s trakčnou kontrolou (čiastočne nahrádza uzávierku) má vodič šancu pohnúť sa aj v ťažkých podmienkach. Výhodou systému Real Time 4WD je jednoduchý mechanický systém, ktorý vydrží bez údržby celú životnosť automobilu. V najpriestrannejšom interiéri tejto triedy pribudli hlavové airbagy a prístrojový panel s novou technológiou osvietenia. Hlavové vzduchové vankúše poskytujú ochranu pri bočnom náraze aj prevrátení vozidla. Špeciálny senzor RollOver aktivuje hlavové airbagy v momente, keď sa automobil začína prevracať a pre prípad viacnásobného prevrátenia ich drží nafúknuté niekoľko sekúnd. Predajné čísla v posledných rokoch ukazovali potrebu obohatenia modelu CR-V o niekoľko podstatných prvkov. Honda teda vyhovela potrebám zákazníka a prispôsobila svoju filozofiu tomu, čo sa v Európe nosí.

Honda CR-V s objemom batožinového priestoru 528 l, respektíve 1568 l, a s posuvnými zadnými sedadlami patrí k najlepšie využiteľným vozidlám svojej triedy. V porovnaní s inými SUV je na ceste mimoriadne komfortná.

Systém Real Time 4WD reaguje na pretáčajúce sa predné kolesá oveľa rýchlejšie, čo sme najlepšie pocítili na ujazdenom snehu. V extrémnych prípadoch mu pomáha stabilizačný systém VSA s integrovanou trakčnou kontrolou.



 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 779
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 047
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 855
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 3 415
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 359
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 3 122
  7. Marrákeš je červená perla Maroka 2 807
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 640
  9. Mecom ide na zelenú 2 068
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 391
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demonštranti držia fotografie zavraždenej novinárky Daphne Caruanovej-Galiziovej.

Prečo by sa Slovensko nemalo inšpirovať ostrovným štátom.


30. dec
Zuzana Kepplová.

Keď hlavný záujem je nenavoziť.


3 h
Riaditeľ INEKO Dušan Zachar

Reforma na krátko prinesie i problémy.


20. jan

V januári 2017 sme sa dozvedeli, že Andrej Danko si od ministra obrany nechal prideliť titul kapitána.


Neprehliadnite tiež

Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan

Blogy SME

  1. Lea Linerová: Keď vás umlčí demokracia
  2. Věra Tepličková: Čo dôležité sme sa dnes v jednej z diskusných relácií dozvedeli?
  3. Rudolfa Vallová: Nezakrývajme si ďalej svoje oči
  4. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy
  5. Michal Šustek: Riešenia udržateľnosti dôchodkového systému (zníženie zodpovednosti štátu 1-3/9) - 3. časť
  6. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  7. Miro Koseček: Homofóbia v cirkvách raz skončí
  8. Martina Meriačová: Svetelný cestovateľ
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 116
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 11 719
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 091
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 870
  5. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 009
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 478
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 442
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 877
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu