SME

Kráľovské kombi Audi A6 Avant

Audi si na túto jar naplánovalo odvetu pre konkurenčné kombi BMW 5 a Mercedes E v podobe kombi A6 Avant. Kombi karoséria sa vo vyššej strednej triede zameriava okrem úžitkových vlastností na imidž a jazdné vlastnosti porovnateľné s prestížnou limuzínou.

Tomu zodpovedá motorizácia aj ponúknuté technológie pod kapotou.

Vyššia stredná trieda narastá do nezvyklých rozmerov a majestátne Audi A6 Avant dlhé takmer päť metrov (493 cm) je toho dôkazom. Nielen v dĺžke, ale aj v šírke prekonáva oboch konkurentov. K priestrannému interiéru patrí veľký batožinový priestor s objemom 565 l, sklápateľné zadné sedadlá a množstvo prvkov na uchytenie batožiny prípadne športového náradia. Audi A6 Avant sa bude vyrábať so šiestimi motormi, z toho tri budú naftové agregáty TDI, zvyšok ponuky tvoria benzínové motory. V tejto veľkolepej ponuke je jediný štvorvalec 2,0 TDI s výkonom 103 kW (140 k). Väčší šesťvalec 2,7 TDI dosahuje výkon 132 kW (180 k) a na vrchole naftových motorov bude agregát 3,0 TDI s výkonom 165 kW (225 k) a s krútiacim momentom 450 Nm. Benzínové motory začínajú na šesťvalci 2,4 s výkonom 130 kW (177 k). Stred tvorí motor s technológiou priameho vstreku benzínu 3,2 FSI s výkonom 184 kW (250 k). Najvýkonnejšie kombi bude poháňať motor 4,2 V8 s výkonom 246 kW (335 k). Luxusné kombi dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,2 s.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Výrobca tvrdí, že motor v zmiešanom režime spotrebuje iba 11,7 l/100 km. Na výber budú 6-stupňové manuálne alebo automatické prevodovky (Multitronic a Tiptronic) a pohon predných alebo všetkých kolies (Quattro). Už základná verzia A6 Avant bude obsahovať stabilizačný systém ESP poslednej generácie, dažďový a svetelný senzor, dvojzónovú klimatizáciu, informačný systém MMI a elektromechanickú parkovaciu brzdu. V príplatkovom vybavení je vzduchové pruženie, natáčacie bi-xenónové svetlomety, adaptívny tempomat s radarovou kontrolou vzdialenosti od pomalšieho vozidla.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 15 117
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 475
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 8 222
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 140
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 101
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 362
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 283
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 1 779
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Katka Želinská: Hĺbky a hlbiny
  2. Martin Sečkár: Sklenený Strop
  3. Ivan Čáni: Danko mohol ruinovať štátne rozpočty viac ako Hlas SD trinástymi dôchodkami.
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik písal čurillovcom o strachu z inšpekcie
  5. Jakub Cipko: Je právo na výhradu vo svedomí len konzervatívny strašiak?
  6. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal.
  7. Miroslav Hagara: Hybridná vojna Ruska v praxi
  8. Irena Šimuneková: Pohorie Tríbeč vo farbách jesene - Uhliská
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 15 003
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 844
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 451
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 263
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 072
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 780
  7. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 5 095
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 051
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu