Ženeva 1. marca (TASR) - Automobilka Audi, dcéra Volkswagenu (VW), chce po dobrom štarte do roku 2005 zrýchliť rast odbytu. "Chceme zreteľne zdynamizovať odbytové hodnoty, portfólio zákaziek je také dobré, že môžeme vychádzať z ďalšieho silného nárastu," povedal dnes Ralph Weyler, marketingový šéf automobilky, na autosalóne v Ženeve.
Podobné plány má aj v rámci amerického trhu, na ktorom vzrástli dodávky vozidiel Audi o takmer 10 %. O konkrétnej prognóze však Weyler nehovoril. Zatiaľ ešte nepadlo rozhodnutie o tom, či sa má v USA zriadiť výrobné stredisko. "V princípe by to mohlo byť nápomocné, avšak existujú aj iné scenáre, ktoré presne zmerajú možné nákladové výhody. Napríklad by bolo možné vyrábať Audi pre americký trh v Bratislave," uviedol Weyler. "Dôležité je, že sa znížia vstupné náklady," dodal.
Automobilke sa darilo predovšetkým vo februári. Spoločnosť predala v Európe s vylúčením Nemecka okolo 26 000 vozidiel, čím sa odbyt automobilov oproti rovnakému časovému obdobiu v roku 2004 zvýšil o 19 %. Len v Nemecku Audi predalo 16 800 vozidiel, čo predstavovalo nárast oproti februáru 2004 o 3 %. V USA vzrástol počet predaných automobilov o 16 % na 5 200 vozidiel. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.