Citroen priniesol do Ženevy dve svetové premiéry v úplne odlišných segmentoch. Miniautomobil C1 spolu so svojimi súrodencami Peugeotom 107 a Toyotou Aygo patrí k najmodernejším malým automobilom súčasnosti. Interiér malých trojičiek je približne rovnaký, karosérie sú však výrazne odlišné. Citroen šokoval zadnými dverami končiacimi sa až na rohu karosérie. Zboku teda Citroen C1 vyzerá ako trojdverový, pritom ide o päťdverový automobil. Pre Toyotu Aygo budú typické nové benzínové motory, pre Peugeot 107 zase naftové a špecialitou Citroenu robotizovaná prevodovka Sensodrive. Luxusný Citroen C6 ohúril návštevníkov vnútorným priestorom a vybavením, novými technológiami a doslova dizajnovou revolúciou v inak konzervatívnej triede. Najvýraznejšou technickou novinkou v CitroĎne C6 je projekcia údajov na čelnom skle. Luxusný Citroen poháňajú dva šesťvalcové motory - benzínový V6 motor 3,0 i s výkonom 155 kW (215 k) a nový naftový šesťvalec 2,7 HDi V6 s takmer rovnakým výkonom 150 kW (208 k). Posádke odpadá starosť s radením, oba motory sú vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Ford okrem Focusu ST a Focusu sedan predstavil zaujímavú štúdiu SAV - Sport Active Vehicle, ktorou chce vytvoriť novú triedu vozidiel na voľný čas i prácu. Špecifikom sú zadné pohyblivé sedadlá umiestnené na špeciálnych koľajniciach. Vozidlo má tri rady sedadiel a interiér oplýva chladnými materiálmi. Ford SAV dokazuje, že rodinný jednopriestorový automobil môže vyzerať i jazdiť športovo. Vonkajšie rozmery Fordu SAV sú niekde medzi Mondeom a veľkými MPV. Po úspechu Focusu C max možno očakávať veľmi zaujímavé vozidlo v úplne novej triede.
Časy, keď bol autosalón v Ženeve exhibíciou európskych automobiliek, sú už dávno preč, pretože spleť zaujímavých noviniek priniesli do Ženevy automobilky z USA, Japonska, ale aj Kórejského polostrova. Progresívna Kia predstavila Európe nové Rio, upútala aj prototypom športového kabrioletu KCV 3 s pevnou skladacou strechou.
Nissan sa stále výraznejšie orientuje na terénne a športovo úžitkové automobily SUV. Okrem svetovej premiéry nového modelu Navara, ktorý poznáme aj pod označením Pick up, Nissan predstavil športovo úžitkový automobil budúcnosti pod názvom Zaroot Concept. Automobil má špeciálne výklopné dvere, ktoré uľahčujú nasadanie, pretože na karosérii chýba stredný B stĺpik, ktorý býva medzi prednými a zadnými dverami.
Honda Civic Concept naznačuje, ako bude vyzerať budúca generácia modelu Civic. Japonský výrobca sľubuje, že nový Civic narobí v kompaktnej triede poriadny vietor a stanoví nový štandard. Nový Civic sa bude vyrábať v anglickom meste Swindon a na jeho pohon bude slúžiť aj moderný diesel i-CTDi s výkonom 140 k a krútiacim momentom 140 Nm. Za 33 rokov sa vyrobilo a predalo 16 miliónov kusov modelu Civic.
Peugeot 407 coupé rozšíril modelový rad 407 o ďalšiu karosársku verziu. Dizajn dvojdverového kupé vznikol v materskom centre Peugeotu. V porovnaní s limuzínou vyzerá kupé agresívnejšie a má nové reflektory, zmenený predný a mierne modifikovaný zadný nárazník. V interiéri dominuje koža, klasické analógové meracie prístroje pripomínajú skutočné budíky. Peugeot 407 coupé po technickej stránke vychádza z limuzíny a súčasne prezentuje silu naftových motorov Hdi. V rozpore s tradíciou športových automobilov Peugeotu 407 coupé totiž na pohon slúži nie benzínový, ale naftový motor 2,7 V6 Hdi s výkonom 150 kW (210 k) a krútiacim momentom 440 Nm.
Renault stále odkladá premiéru nového Clia a namiesto malého automobilu na každý deň predstavil štúdiu mestského auta budúcnosti nazvanú ZOÉ. Trojmiestne autíčko má pri minimálnych vonkajších rozmeroch ponúknuť maximálne využiteľný priestor. Vďaka asymetrickému umiestneniu zadného sedadla na pravej strane ostalo za vodičom miesto na batožinu. Nasadanie dozadu je úplne bezproblémové, pretože široké bočné dvere sa otvárajú dozadu špeciálnym mechanizmom a podobne ako štúdia SUV od Nissanu ani ZOÉ nemá stredný B stĺpik. Na pohon prototypu slúži malý benzínový motor objemu 1,2 litra. Vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom dosahuje vykon 73 kW/100 k. Zoe nie je v žiadnom prípade malé auto pre chudobných, ale malá luxusná bomba na štyroch kolesách priemerom 18 palcov.
Tradiční výrobcovia superšportových a exotických automobilov v Ženeve doslova explodovali. V záplave noviniek vyčnievali známe karosárske dielne ako Pininfarina či Bertone. Pininfarina spolupracoval s automobilkou Maserati na tvorbe automobilu Birdcage 75. Superšportový automobil s vyklápateľnou prednou kapotou (vrátane strechy a čelného skla) postavili na podvozku Maserati. Prevládajúcim materiálom je karbon, ušľachtilé kovy a laminát. Špeciálny brzdový systém od firmy Brembo má skrotiť výkon motora 700 k. Svetelnú techniku Maserati Birdcage 75 dodáva Osram a komunikačné technológie Motorola.
Mercedes na jesennom autosalóne v Paríži rázne naznačil, že do nižšej strednej triedy mieni vstúpiť spôsobom jemu vlastným. Teda s automobilom, ktorý znamená posun vpred a konkurencii vyrazí dych. Čas ukázal, že ak chce luxusná značka robiť vozidlá menších rozmerov, musí vymyslieť niečo také podarené, ako bol Mercedes A. Sériová verzia novej B triedy alebo Compact Sports Tourera využíva výhody sendvičovej koncepcie známej práve z Mercedesu A. Výhodou sendviča je úsporné usporiadanie motora a prevodovky, čiastočne vpredu a čiastočne pod podlahou karosérie. Vďaka výškovo nastaviteľnému dnu batožinového priestoru, asymetricky delenej sklopnej a demontovateľnej zadnej lavici sa Compact Sports Tourer niekoľkými pohybmi zmení z osobného auta na transportér. Objem nákladného priestoru sa v závislosti od polohy a stavu vymontovania sedačiek zvyšuje z 544 až na 2245 litrov. Výrobca avizuje zaujímavé motorizácie hlavne z oblasti naftových motorov. Na špici programu vznetových motorov je B 200 CDI s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba nemá ani pri takomto výkone a rozmeroch auta presiahnuť 5,6 l/100 km.