SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Peugeot 307 XT 1,6 HDi

Peugeot 307 sa krátko po svojom debute na ženevskom autosalóne v roku 2001 stal jedným z najžiadanejších automobilov nižšej strednej triedy. Časom sa však po jeho boku objavili mladší konkurenti, preto automobilka siahla po čiastočných modernizáciách a

Stále úspešný dizajn
Šikmá predná časť modelu 307 pripomínajúca minivan umožnila vytvoriť rozmerné čelné sklo a dobre presvetlený interiér. Nevýhodou tejto koncepcie je horší výhľad šikmo dopredu. Ak by sa Peugeot po štyroch rokoch rozhodol modifikovať vonkajší vzhľad, mohol by umiestniť spätné zrkadlá do rohu bočného okna, kde obyčajne bývajú a zrušiť tenký stĺpik, ktorý rozdeľuje bočné okno dverí na dve časti. V krajoch s dlhotrvajúcou zimou a častým snežením neodporúčame elektrické vyklápacie zrkadlá.

Keď auto počúva na slovo
Kombinácia použitých materiálov a farieb (béžová, čierna) dodáva interiéru vážnosť, aj keď imitácia dreva nepôsobí v autách tejto triedy až tak dôveryhodne. Na rozdiel od niektorých základných verzií modelu 307, v tomto luxusnejšom prevedení nás príjemne prekvapila kvalita dielenského spracovania a zmysel pre detail. Nadštandardne riešený interiér s príjemným čalúnením i tvarovaním sedadiel odporúčame manažérom a „obchodným cestujúcim“, ktorí strávia na cestách viac času ako v kancelárii. Napokon pre nich je navrhnuté aj vnútorné vybavenie s elektrickým ovládaním okien a spätných zrkadiel, automatickou klimatizáciou, navigačným systémom, tempomatom, CD meničom, zabudovaným telefónom a hlasovým ovládaním autorádia. Pri pohľade na farebný komunikačný displej, umiestnený na vrchu prístrojovej dosky, možno aspoň periférne sledovať dianie na ceste. Po vložení SIM karty do autorádia telefonujete bez spustenia rúk z volantu a stresu, že vás polícia nachytá s telefónom v ruke. Páčilo sa nám jednoduché prehľadávanie telefónneho zoznamu a posledných uskutočnených hovorov. Doručenú SMS správu systém po otvorení automaticky nahlas prečíta, a hoci je nastavený na angličtinu , každej správe sme rozumeli aj bez mäkčeňov a dĺžňov. Skúšaný druh komunikačného systému možno ovládať aj hlasom a ako celok (80 000Sk) určite prispieva k bezpečnosti zaneprázdneného vodiča. Škoda, že na Slovensku si nemôžeme vychutnať navigačný systém, prípadne funkciu SOS. Pri nehode alebo poruche stačí stlačiť symbol SOS a automobil vydá riadiacemu centru informáciu o svojej polohe. Jediné, čo systému možno chýba je viacsmerový ovládač niekde pri ručnej brzde. Drobné tlačidlá na autorádiu (cez ktoré sa ovláda) sa dajú zvládnuť aj hmatom, ale ruka vodiča je tak v neprirodzenej polohe.

Motor ako má byť
Pokiaľ ide o ovládanie, brzdy a podvozok, Peugeot predstavuje komfortnejšiu alternatívu k nemeckým konkurentom. Tí sú zase precíznejší vo vedení stopy v zákrutách. Samozrejmosťou pri tomto stupni vybavenia bol systém ABS i ESP. S jazdným vlastnosťami vyslovujeme spokojnosť, zvlášť keď je pod kapotou nový naftový motor 1,6 HDi. Z neveľkého objemu dokáže vysúkať výkon 80 kW (109k), ktorý bol donedávna stropom pre objemnejšie motory. Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri plnej akcelerácii vďaka funkcii „overboost“ krátkodobo stúpne na 260 Nm. S ohľadom na veľkosť zákonnej poistky a prevádzkové náklady je úplne zbytočné kupovať väčší motor 2,0 HDi, pretože aj s 1,6 HDi sme si vychutnali vysokú rýchlosť i dynamiku pri predbiehaní. K priemernej spotrebe udávanej výrobcom (4,9 l/100km) sme sa nedostali, ale spotrebu od 5,2 do 7,6 l/100km považujeme za veľmi priaznivú. Pokiaľ ide o zvukové prejavy a kultúru chodu zdá sa nám 1,6 HDi jemnejší a kultivovanejší ako väčší dvojliter. Peugeot 307 XS 1,6 HDi so slušnou výbavou stojí 701 700 Sk. Cena testovaného modelu však bola podstatne vyššia.

 

Miesto pre posádku, ponuka odkladacích priestorov a riešenie interiéru zodpovedá tej lepšej skupine vozidiel kompaktnej triedy. Šesť airbagov, ABS , ESP, tempomat, navigačný systém, hlasové ovládanie systému a zabudovaný telefón už ani zďaleka nie sú vyhradené pre luxusné automobily. K motoru 1,6 HDi by mal výrobca ponúknuť chudobnejšiu a lacnejšiu verziu.

 

Po aktivovaní tlačidla na páčke smeroviek systém čaká na hlasový povel vodiča v angličtine. Slovným príkazom možno zapnúť autorádio, prepínať stanice alebo aktivovať CD prehrávač a meniť poradie skladieb.

 

Jedinou nevýhodou inak priestranného batožinového priestoru (340 l) je nakladacia hrana umiestnená vysoko nad dnom kufra a užší vstupný otvor.

 

Ovládanie automatickej klimatizácie je riešené celkom zaujímavo ale odkladací panel je príliš nízko.

 

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 442
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 816
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 606
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 540
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 726
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 570
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 371
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 171
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept