Peugeot 307 XT 1,6 HDi

Peugeot 307 sa krátko po svojom debute na ženevskom autosalóne v roku 2001 stal jedným z najžiadanejších automobilov nižšej strednej triedy. Časom sa však po jeho boku objavili mladší konkurenti, preto automobilka siahla po čiastočných modernizáciách a

Stále úspešný dizajn
Šikmá predná časť modelu 307 pripomínajúca minivan umožnila vytvoriť rozmerné čelné sklo a dobre presvetlený interiér. Nevýhodou tejto koncepcie je horší výhľad šikmo dopredu. Ak by sa Peugeot po štyroch rokoch rozhodol modifikovať vonkajší vzhľad, mohol by umiestniť spätné zrkadlá do rohu bočného okna, kde obyčajne bývajú a zrušiť tenký stĺpik, ktorý rozdeľuje bočné okno dverí na dve časti. V krajoch s dlhotrvajúcou zimou a častým snežením neodporúčame elektrické vyklápacie zrkadlá.

Keď auto počúva na slovo
Kombinácia použitých materiálov a farieb (béžová, čierna) dodáva interiéru vážnosť, aj keď imitácia dreva nepôsobí v autách tejto triedy až tak dôveryhodne. Na rozdiel od niektorých základných verzií modelu 307, v tomto luxusnejšom prevedení nás príjemne prekvapila kvalita dielenského spracovania a zmysel pre detail. Nadštandardne riešený interiér s príjemným čalúnením i tvarovaním sedadiel odporúčame manažérom a „obchodným cestujúcim“, ktorí strávia na cestách viac času ako v kancelárii. Napokon pre nich je navrhnuté aj vnútorné vybavenie s elektrickým ovládaním okien a spätných zrkadiel, automatickou klimatizáciou, navigačným systémom, tempomatom, CD meničom, zabudovaným telefónom a hlasovým ovládaním autorádia. Pri pohľade na farebný komunikačný displej, umiestnený na vrchu prístrojovej dosky, možno aspoň periférne sledovať dianie na ceste. Po vložení SIM karty do autorádia telefonujete bez spustenia rúk z volantu a stresu, že vás polícia nachytá s telefónom v ruke. Páčilo sa nám jednoduché prehľadávanie telefónneho zoznamu a posledných uskutočnených hovorov. Doručenú SMS správu systém po otvorení automaticky nahlas prečíta, a hoci je nastavený na angličtinu , každej správe sme rozumeli aj bez mäkčeňov a dĺžňov. Skúšaný druh komunikačného systému možno ovládať aj hlasom a ako celok (80 000Sk) určite prispieva k bezpečnosti zaneprázdneného vodiča. Škoda, že na Slovensku si nemôžeme vychutnať navigačný systém, prípadne funkciu SOS. Pri nehode alebo poruche stačí stlačiť symbol SOS a automobil vydá riadiacemu centru informáciu o svojej polohe. Jediné, čo systému možno chýba je viacsmerový ovládač niekde pri ručnej brzde. Drobné tlačidlá na autorádiu (cez ktoré sa ovláda) sa dajú zvládnuť aj hmatom, ale ruka vodiča je tak v neprirodzenej polohe.

Motor ako má byť
Pokiaľ ide o ovládanie, brzdy a podvozok, Peugeot predstavuje komfortnejšiu alternatívu k nemeckým konkurentom. Tí sú zase precíznejší vo vedení stopy v zákrutách. Samozrejmosťou pri tomto stupni vybavenia bol systém ABS i ESP. S jazdným vlastnosťami vyslovujeme spokojnosť, zvlášť keď je pod kapotou nový naftový motor 1,6 HDi. Z neveľkého objemu dokáže vysúkať výkon 80 kW (109k), ktorý bol donedávna stropom pre objemnejšie motory. Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri plnej akcelerácii vďaka funkcii „overboost“ krátkodobo stúpne na 260 Nm. S ohľadom na veľkosť zákonnej poistky a prevádzkové náklady je úplne zbytočné kupovať väčší motor 2,0 HDi, pretože aj s 1,6 HDi sme si vychutnali vysokú rýchlosť i dynamiku pri predbiehaní. K priemernej spotrebe udávanej výrobcom (4,9 l/100km) sme sa nedostali, ale spotrebu od 5,2 do 7,6 l/100km považujeme za veľmi priaznivú. Pokiaľ ide o zvukové prejavy a kultúru chodu zdá sa nám 1,6 HDi jemnejší a kultivovanejší ako väčší dvojliter. Peugeot 307 XS 1,6 HDi so slušnou výbavou stojí 701 700 Sk. Cena testovaného modelu však bola podstatne vyššia.

 

Miesto pre posádku, ponuka odkladacích priestorov a riešenie interiéru zodpovedá tej lepšej skupine vozidiel kompaktnej triedy. Šesť airbagov, ABS , ESP, tempomat, navigačný systém, hlasové ovládanie systému a zabudovaný telefón už ani zďaleka nie sú vyhradené pre luxusné automobily. K motoru 1,6 HDi by mal výrobca ponúknuť chudobnejšiu a lacnejšiu verziu.

 

Po aktivovaní tlačidla na páčke smeroviek systém čaká na hlasový povel vodiča v angličtine. Slovným príkazom možno zapnúť autorádio, prepínať stanice alebo aktivovať CD prehrávač a meniť poradie skladieb.

 

Jedinou nevýhodou inak priestranného batožinového priestoru (340 l) je nakladacia hrana umiestnená vysoko nad dnom kufra a užší vstupný otvor.

 

Ovládanie automatickej klimatizácie je riešené celkom zaujímavo ale odkladací panel je príliš nízko.

 

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  2. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  3. 4 body úspechu realizácie stavby
  4. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  9. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na vianočné darčeky!
  10. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 71 286
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 746
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 11 123
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 193
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 4 165
  6. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 930
  7. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 3 768
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 622
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 056
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 2 751

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ruskovi prihára aj pri zmenkách. Zatiaľ komentuje len objednávku vraždy

Bývalý šéf Markízy má viac ako rok na nohe sledovací náramok.

Autorská strana Matúša Krčmárika

Už je čas nechať Britov ísť

Zmeniť môžeme len to, ako sa budeme k sebe správať. A to sa buduje práve teraz, keď sa hovorí o rozchode.

DOMOV

Mimovládky sa ozývajú, že Bránik ich obral o peniaze

Známy bloger tvrdí, že ide o pomstu ľudí, ktorých si znepriatelil.

Neprehliadnite tiež

Chcete sa v aute zohriať čo najrýchlejšie? Vypnite kúrenie

Na začiatku minimalizujte únik tepla z motorového priestoru.