Peugeot 307 XT 1,6 HDi

Peugeot 307 sa krátko po svojom debute na ženevskom autosalóne v roku 2001 stal jedným z najžiadanejších automobilov nižšej strednej triedy. Časom sa však po jeho boku objavili mladší konkurenti, preto automobilka siahla po čiastočných modernizáciách a

Stále úspešný dizajn
Šikmá predná časť modelu 307 pripomínajúca minivan umožnila vytvoriť rozmerné čelné sklo a dobre presvetlený interiér. Nevýhodou tejto koncepcie je horší výhľad šikmo dopredu. Ak by sa Peugeot po štyroch rokoch rozhodol modifikovať vonkajší vzhľad, mohol by umiestniť spätné zrkadlá do rohu bočného okna, kde obyčajne bývajú a zrušiť tenký stĺpik, ktorý rozdeľuje bočné okno dverí na dve časti. V krajoch s dlhotrvajúcou zimou a častým snežením neodporúčame elektrické vyklápacie zrkadlá.

Keď auto počúva na slovo
Kombinácia použitých materiálov a farieb (béžová, čierna) dodáva interiéru vážnosť, aj keď imitácia dreva nepôsobí v autách tejto triedy až tak dôveryhodne. Na rozdiel od niektorých základných verzií modelu 307, v tomto luxusnejšom prevedení nás príjemne prekvapila kvalita dielenského spracovania a zmysel pre detail. Nadštandardne riešený interiér s príjemným čalúnením i tvarovaním sedadiel odporúčame manažérom a „obchodným cestujúcim“, ktorí strávia na cestách viac času ako v kancelárii. Napokon pre nich je navrhnuté aj vnútorné vybavenie s elektrickým ovládaním okien a spätných zrkadiel, automatickou klimatizáciou, navigačným systémom, tempomatom, CD meničom, zabudovaným telefónom a hlasovým ovládaním autorádia. Pri pohľade na farebný komunikačný displej, umiestnený na vrchu prístrojovej dosky, možno aspoň periférne sledovať dianie na ceste. Po vložení SIM karty do autorádia telefonujete bez spustenia rúk z volantu a stresu, že vás polícia nachytá s telefónom v ruke. Páčilo sa nám jednoduché prehľadávanie telefónneho zoznamu a posledných uskutočnených hovorov. Doručenú SMS správu systém po otvorení automaticky nahlas prečíta, a hoci je nastavený na angličtinu , každej správe sme rozumeli aj bez mäkčeňov a dĺžňov. Skúšaný druh komunikačného systému možno ovládať aj hlasom a ako celok (80 000Sk) určite prispieva k bezpečnosti zaneprázdneného vodiča. Škoda, že na Slovensku si nemôžeme vychutnať navigačný systém, prípadne funkciu SOS. Pri nehode alebo poruche stačí stlačiť symbol SOS a automobil vydá riadiacemu centru informáciu o svojej polohe. Jediné, čo systému možno chýba je viacsmerový ovládač niekde pri ručnej brzde. Drobné tlačidlá na autorádiu (cez ktoré sa ovláda) sa dajú zvládnuť aj hmatom, ale ruka vodiča je tak v neprirodzenej polohe.

Motor ako má byť
Pokiaľ ide o ovládanie, brzdy a podvozok, Peugeot predstavuje komfortnejšiu alternatívu k nemeckým konkurentom. Tí sú zase precíznejší vo vedení stopy v zákrutách. Samozrejmosťou pri tomto stupni vybavenia bol systém ABS i ESP. S jazdným vlastnosťami vyslovujeme spokojnosť, zvlášť keď je pod kapotou nový naftový motor 1,6 HDi. Z neveľkého objemu dokáže vysúkať výkon 80 kW (109k), ktorý bol donedávna stropom pre objemnejšie motory. Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri plnej akcelerácii vďaka funkcii „overboost“ krátkodobo stúpne na 260 Nm. S ohľadom na veľkosť zákonnej poistky a prevádzkové náklady je úplne zbytočné kupovať väčší motor 2,0 HDi, pretože aj s 1,6 HDi sme si vychutnali vysokú rýchlosť i dynamiku pri predbiehaní. K priemernej spotrebe udávanej výrobcom (4,9 l/100km) sme sa nedostali, ale spotrebu od 5,2 do 7,6 l/100km považujeme za veľmi priaznivú. Pokiaľ ide o zvukové prejavy a kultúru chodu zdá sa nám 1,6 HDi jemnejší a kultivovanejší ako väčší dvojliter. Peugeot 307 XS 1,6 HDi so slušnou výbavou stojí 701 700 Sk. Cena testovaného modelu však bola podstatne vyššia.

 

Miesto pre posádku, ponuka odkladacích priestorov a riešenie interiéru zodpovedá tej lepšej skupine vozidiel kompaktnej triedy. Šesť airbagov, ABS , ESP, tempomat, navigačný systém, hlasové ovládanie systému a zabudovaný telefón už ani zďaleka nie sú vyhradené pre luxusné automobily. K motoru 1,6 HDi by mal výrobca ponúknuť chudobnejšiu a lacnejšiu verziu.

 

Po aktivovaní tlačidla na páčke smeroviek systém čaká na hlasový povel vodiča v angličtine. Slovným príkazom možno zapnúť autorádio, prepínať stanice alebo aktivovať CD prehrávač a meniť poradie skladieb.

 

Jedinou nevýhodou inak priestranného batožinového priestoru (340 l) je nakladacia hrana umiestnená vysoko nad dnom kufra a užší vstupný otvor.

 

Ovládanie automatickej klimatizácie je riešené celkom zaujímavo ale odkladací panel je príliš nízko.

 

 

 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 976
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 958
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 317
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 891
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 535
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 971
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 206
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 074
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 594
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 3 166

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robil radikálnejšie reformy ako Mikloš: Nemali sme inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.