SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Peugeot 307 XT 1,6 HDi

Peugeot 307 sa krátko po svojom debute na ženevskom autosalóne v roku 2001 stal jedným z najžiadanejších automobilov nižšej strednej triedy. Časom sa však po jeho boku objavili mladší konkurenti, preto automobilka siahla po čiastočných modernizáciách a

Stále úspešný dizajn
Šikmá predná časť modelu 307 pripomínajúca minivan umožnila vytvoriť rozmerné čelné sklo a dobre presvetlený interiér. Nevýhodou tejto koncepcie je horší výhľad šikmo dopredu. Ak by sa Peugeot po štyroch rokoch rozhodol modifikovať vonkajší vzhľad, mohol by umiestniť spätné zrkadlá do rohu bočného okna, kde obyčajne bývajú a zrušiť tenký stĺpik, ktorý rozdeľuje bočné okno dverí na dve časti. V krajoch s dlhotrvajúcou zimou a častým snežením neodporúčame elektrické vyklápacie zrkadlá.

Keď auto počúva na slovo
Kombinácia použitých materiálov a farieb (béžová, čierna) dodáva interiéru vážnosť, aj keď imitácia dreva nepôsobí v autách tejto triedy až tak dôveryhodne. Na rozdiel od niektorých základných verzií modelu 307, v tomto luxusnejšom prevedení nás príjemne prekvapila kvalita dielenského spracovania a zmysel pre detail. Nadštandardne riešený interiér s príjemným čalúnením i tvarovaním sedadiel odporúčame manažérom a „obchodným cestujúcim“, ktorí strávia na cestách viac času ako v kancelárii. Napokon pre nich je navrhnuté aj vnútorné vybavenie s elektrickým ovládaním okien a spätných zrkadiel, automatickou klimatizáciou, navigačným systémom, tempomatom, CD meničom, zabudovaným telefónom a hlasovým ovládaním autorádia. Pri pohľade na farebný komunikačný displej, umiestnený na vrchu prístrojovej dosky, možno aspoň periférne sledovať dianie na ceste. Po vložení SIM karty do autorádia telefonujete bez spustenia rúk z volantu a stresu, že vás polícia nachytá s telefónom v ruke. Páčilo sa nám jednoduché prehľadávanie telefónneho zoznamu a posledných uskutočnených hovorov. Doručenú SMS správu systém po otvorení automaticky nahlas prečíta, a hoci je nastavený na angličtinu , každej správe sme rozumeli aj bez mäkčeňov a dĺžňov. Skúšaný druh komunikačného systému možno ovládať aj hlasom a ako celok (80 000Sk) určite prispieva k bezpečnosti zaneprázdneného vodiča. Škoda, že na Slovensku si nemôžeme vychutnať navigačný systém, prípadne funkciu SOS. Pri nehode alebo poruche stačí stlačiť symbol SOS a automobil vydá riadiacemu centru informáciu o svojej polohe. Jediné, čo systému možno chýba je viacsmerový ovládač niekde pri ručnej brzde. Drobné tlačidlá na autorádiu (cez ktoré sa ovláda) sa dajú zvládnuť aj hmatom, ale ruka vodiča je tak v neprirodzenej polohe.

Motor ako má byť
Pokiaľ ide o ovládanie, brzdy a podvozok, Peugeot predstavuje komfortnejšiu alternatívu k nemeckým konkurentom. Tí sú zase precíznejší vo vedení stopy v zákrutách. Samozrejmosťou pri tomto stupni vybavenia bol systém ABS i ESP. S jazdným vlastnosťami vyslovujeme spokojnosť, zvlášť keď je pod kapotou nový naftový motor 1,6 HDi. Z neveľkého objemu dokáže vysúkať výkon 80 kW (109k), ktorý bol donedávna stropom pre objemnejšie motory. Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri plnej akcelerácii vďaka funkcii „overboost“ krátkodobo stúpne na 260 Nm. S ohľadom na veľkosť zákonnej poistky a prevádzkové náklady je úplne zbytočné kupovať väčší motor 2,0 HDi, pretože aj s 1,6 HDi sme si vychutnali vysokú rýchlosť i dynamiku pri predbiehaní. K priemernej spotrebe udávanej výrobcom (4,9 l/100km) sme sa nedostali, ale spotrebu od 5,2 do 7,6 l/100km považujeme za veľmi priaznivú. Pokiaľ ide o zvukové prejavy a kultúru chodu zdá sa nám 1,6 HDi jemnejší a kultivovanejší ako väčší dvojliter. Peugeot 307 XS 1,6 HDi so slušnou výbavou stojí 701 700 Sk. Cena testovaného modelu však bola podstatne vyššia.

 

Miesto pre posádku, ponuka odkladacích priestorov a riešenie interiéru zodpovedá tej lepšej skupine vozidiel kompaktnej triedy. Šesť airbagov, ABS , ESP, tempomat, navigačný systém, hlasové ovládanie systému a zabudovaný telefón už ani zďaleka nie sú vyhradené pre luxusné automobily. K motoru 1,6 HDi by mal výrobca ponúknuť chudobnejšiu a lacnejšiu verziu.

 

Po aktivovaní tlačidla na páčke smeroviek systém čaká na hlasový povel vodiča v angličtine. Slovným príkazom možno zapnúť autorádio, prepínať stanice alebo aktivovať CD prehrávač a meniť poradie skladieb.

 

Jedinou nevýhodou inak priestranného batožinového priestoru (340 l) je nakladacia hrana umiestnená vysoko nad dnom kufra a užší vstupný otvor.

 

Ovládanie automatickej klimatizácie je riešené celkom zaujímavo ale odkladací panel je príliš nízko.

 

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 798
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 180
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 576
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 511
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 625
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 009
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 887
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 629
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 430
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 784
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.