SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Peugeot 307 XT 1,6 HDi

Peugeot 307 sa krátko po svojom debute na ženevskom autosalóne v roku 2001 stal jedným z najžiadanejších automobilov nižšej strednej triedy. Časom sa však po jeho boku objavili mladší konkurenti, preto automobilka siahla po čiastočných modernizáciách a

Stále úspešný dizajn
Šikmá predná časť modelu 307 pripomínajúca minivan umožnila vytvoriť rozmerné čelné sklo a dobre presvetlený interiér. Nevýhodou tejto koncepcie je horší výhľad šikmo dopredu. Ak by sa Peugeot po štyroch rokoch rozhodol modifikovať vonkajší vzhľad, mohol by umiestniť spätné zrkadlá do rohu bočného okna, kde obyčajne bývajú a zrušiť tenký stĺpik, ktorý rozdeľuje bočné okno dverí na dve časti. V krajoch s dlhotrvajúcou zimou a častým snežením neodporúčame elektrické vyklápacie zrkadlá.

Keď auto počúva na slovo
Kombinácia použitých materiálov a farieb (béžová, čierna) dodáva interiéru vážnosť, aj keď imitácia dreva nepôsobí v autách tejto triedy až tak dôveryhodne. Na rozdiel od niektorých základných verzií modelu 307, v tomto luxusnejšom prevedení nás príjemne prekvapila kvalita dielenského spracovania a zmysel pre detail. Nadštandardne riešený interiér s príjemným čalúnením i tvarovaním sedadiel odporúčame manažérom a „obchodným cestujúcim“, ktorí strávia na cestách viac času ako v kancelárii. Napokon pre nich je navrhnuté aj vnútorné vybavenie s elektrickým ovládaním okien a spätných zrkadiel, automatickou klimatizáciou, navigačným systémom, tempomatom, CD meničom, zabudovaným telefónom a hlasovým ovládaním autorádia. Pri pohľade na farebný komunikačný displej, umiestnený na vrchu prístrojovej dosky, možno aspoň periférne sledovať dianie na ceste. Po vložení SIM karty do autorádia telefonujete bez spustenia rúk z volantu a stresu, že vás polícia nachytá s telefónom v ruke. Páčilo sa nám jednoduché prehľadávanie telefónneho zoznamu a posledných uskutočnených hovorov. Doručenú SMS správu systém po otvorení automaticky nahlas prečíta, a hoci je nastavený na angličtinu , každej správe sme rozumeli aj bez mäkčeňov a dĺžňov. Skúšaný druh komunikačného systému možno ovládať aj hlasom a ako celok (80 000Sk) určite prispieva k bezpečnosti zaneprázdneného vodiča. Škoda, že na Slovensku si nemôžeme vychutnať navigačný systém, prípadne funkciu SOS. Pri nehode alebo poruche stačí stlačiť symbol SOS a automobil vydá riadiacemu centru informáciu o svojej polohe. Jediné, čo systému možno chýba je viacsmerový ovládač niekde pri ručnej brzde. Drobné tlačidlá na autorádiu (cez ktoré sa ovláda) sa dajú zvládnuť aj hmatom, ale ruka vodiča je tak v neprirodzenej polohe.

Motor ako má byť
Pokiaľ ide o ovládanie, brzdy a podvozok, Peugeot predstavuje komfortnejšiu alternatívu k nemeckým konkurentom. Tí sú zase precíznejší vo vedení stopy v zákrutách. Samozrejmosťou pri tomto stupni vybavenia bol systém ABS i ESP. S jazdným vlastnosťami vyslovujeme spokojnosť, zvlášť keď je pod kapotou nový naftový motor 1,6 HDi. Z neveľkého objemu dokáže vysúkať výkon 80 kW (109k), ktorý bol donedávna stropom pre objemnejšie motory. Maximálny krútiaci moment 240 Nm pri plnej akcelerácii vďaka funkcii „overboost“ krátkodobo stúpne na 260 Nm. S ohľadom na veľkosť zákonnej poistky a prevádzkové náklady je úplne zbytočné kupovať väčší motor 2,0 HDi, pretože aj s 1,6 HDi sme si vychutnali vysokú rýchlosť i dynamiku pri predbiehaní. K priemernej spotrebe udávanej výrobcom (4,9 l/100km) sme sa nedostali, ale spotrebu od 5,2 do 7,6 l/100km považujeme za veľmi priaznivú. Pokiaľ ide o zvukové prejavy a kultúru chodu zdá sa nám 1,6 HDi jemnejší a kultivovanejší ako väčší dvojliter. Peugeot 307 XS 1,6 HDi so slušnou výbavou stojí 701 700 Sk. Cena testovaného modelu však bola podstatne vyššia.

 

Miesto pre posádku, ponuka odkladacích priestorov a riešenie interiéru zodpovedá tej lepšej skupine vozidiel kompaktnej triedy. Šesť airbagov, ABS , ESP, tempomat, navigačný systém, hlasové ovládanie systému a zabudovaný telefón už ani zďaleka nie sú vyhradené pre luxusné automobily. K motoru 1,6 HDi by mal výrobca ponúknuť chudobnejšiu a lacnejšiu verziu.

 

Po aktivovaní tlačidla na páčke smeroviek systém čaká na hlasový povel vodiča v angličtine. Slovným príkazom možno zapnúť autorádio, prepínať stanice alebo aktivovať CD prehrávač a meniť poradie skladieb.

 

Jedinou nevýhodou inak priestranného batožinového priestoru (340 l) je nakladacia hrana umiestnená vysoko nad dnom kufra a užší vstupný otvor.

 

Ovládanie automatickej klimatizácie je riešené celkom zaujímavo ale odkladací panel je príliš nízko.

 

 

 

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Unikát medzi značkami. CUPRA
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 080
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 821
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 863
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 801
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 578
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 896
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 885
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 162
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 126
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 935

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Švejna
Béla Bugár.
Komentár Petra Schutza

Ramadán na prieskumy je ďalší koaličný idiotizmus

„Návrh“ je dokumentácia ovládnutia myslí konšpiračnou optikou.

Peter Schutz.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Ak sa mocní začnú báť svojich šašov, je s nimi koniec

V Moskve dali zavariť dvere na nepohodlnú výstavu.

Neprehliadnite tiež

Mazda predstavila svoj prvý elektromobil MX-30, poznáme jeho cenu

Popri elektromotore sa pod kapotou objaví aj Wankel.

Mazda MX-30

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.
Lancia Ypsilon