Ich ceny sa však väčšinou pohybujú mierne nad priemernou hodnotou 25 krajín, hoci sú aj výnimky.
Ako vyplýva z dnes zverejnenej pravidelnej správy Európskej komisie (EK), ktorá porovnáva ceny automobilov v EÚ, na Slovensku je zo všetkých krajín najdrahší obľúbený Opel Astra. Predáva sa za 15 290 eur (cena pred zdanením), čo je takmer o 27 % viac, ako je jeho priemerná cena v únii.
Pre porovnanie v susednom Česku zaplatia ľudia za novú Astru 14 690 eur, ale v najlacnejšom Dánsku len 10 392 eur. V Nemecku, ktoré je inak najdrahším trhom, stojí Opel Astra 13 565 eur.
Najdrahší je na Slovensku aj Opel Corsa, ktorý stojí 9 928 eur (117,9 % priemeru). V Čechách stojí Corsa len 8 610 eur, v najlacnejšom Estónsku 8 015 eur.
Slovensko má však aj "svoje" najlacnejšie vozidlá. Mazda 2 u nás stojí 8 715 eur, čo je najmenej zo všetkých krajín (93,7 % priemernej ceny). Najviac za Mazdu 2 pýtajú vo Švédsku (10 608 eur) a Nemecku (10 509 eur). Najlacnejšie sú tiež v SR Seaty - Ibiza a Cordoba.
U väčšiny vozidiel sa však ceny na Slovensku pohybujú v rozpätí od 95 do 115 % priemernej ceny. Za najlacnejšie krajiny pre kúpu nového auta označuje správa Estónsko a Fínsko, najdrahšími sú Nemecko, Rakúsko a mimo eurozóny Británia.
Pravidelná správa EK obsahuje na vyše 200 stranách cenové tabuľky všetkých predávaných automobilov vo všetkých členských štátoch k EÚ k 1. novembru 2004. Hoci ceny vo vnútri únie sa postupne zbližujú, obyvateľom mnohých krajín sa stále oplatí kúpiť auto v zahraničí.