Návrat k legendárnym automobilom minulého storočia je stále aktuálny. Záleží iba na tvorcoch novodobej kópie, ako sa vysporiadajú s pretransformovaním hlavných tromfov predchodcu do dnešnej doby. Koncept Stratos vystavený na autosalóne v Ženeve naznačil , že znovuzrodenie Lancie Stratos je reálne.
Myšlienky obnoviť niekdajšiu slávu Stratosu sa ujal mladý automobilový dizajnér a jeden zo zakladateľov anglickej firmy Fenomenon, Christian Hrabalek. „Hrabi“, ako ho pozná svet priemyselného dizajnu, ktorý študuje na kráľovskej univerzite umenia v Kensigtone automobilový dizajn, v roku 2003 založil firmu Fenomenon spoločne so svojim obchodným priateľom a šéfdizajnérom Serge Procherom (navrhol Citroen Pluriel). Ich prvým dielom je Stratos vystavený na autosalóne v Ženeve. Lancia Stratos je podľa Hrabaleka zaujmavé auto a zaslúži si znovuzrodenie podobne ako Ford GT 40, VW Beetle a Mini.
Stratos 2005, väčší o 10 % v porovnaní s originálom, postavili v Parížskom štúdiu D3 – Prototyping, kde vznikli výstavné kusy ako Mini, BMW Z9 či Z8. Dvere nového Stratosu sa otvárajú smerom hore aj s polovicou čelného okna. Čelné a bočné sklo je vlastne zlúčené do jedného. Vodičovi tak pribudol v strede okna stĺpik, ale vďaka nemu sa zlepšil výhľad šikmo dopredu. V interiéri sú dve „škrupinové“ pretekárske sedadlá a miesto na odloženie prilby. Orientácia na automobilové rely súťaže, v ktorých Lancia Stratos dominovala, ostáva zachovaná. Fenomenon má dokonca pripravené bojové sfarbenie v štýle súťažného špeciálu. Podvozok a hlavný rám Stratosu 2005 pozostáva z hliníka a kompozitných materiálov. Vďaka hojnému využitiu karbónu a iných ultra ľahkých materiálov hmotnosť prototypu nepresahuje 950 kg. Dynamické vlastnosti hravo vyzerajúceho auta zodpovedajú super športovým automobilom. Za prednými sedadlami buráca motor Ferrari 360 V8 s výkonom 425 k a krútiacim momentom 373 Nm. Vozidlo so 6 stupňovou sekvenčnou prevodovkou a poháňanou zadnou nápravou zrýchľuje
z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť okolo 300 km/h. Vzhľadom na obrovský výkon má zadný diferenciál obmedzenú svornosť a brzdový systém dostal podporu brzdenia v núdzovej situácii a ABS. Na diskoch navrhnutých špeciálne pre toto auto sú obuté pneumatiky Goodyear Eagle F1 rozmeru 235/45 ZR18 (vpredu) a 315/40 ZR 19 (vzadu).
Prvá Lancia Stratos mala premiéru na autosalóne v Turíne v roku 1970 a v rokoch 1974, 1975, 1976 vyhrala majstrovstvá sveta v rely. Pôvodný model poháňal V6 motor Ferrari Dino s výkonom 195 k a hmotnosť Stratosu dosahovala iba 960 kg, kým Ferrari Dino vážilo až 1260 kg. Hmotnosť súťažnej verzie Lancia Stratos Gruppe 4 klesla na 880 kg a motor s tromi karburátormi Weber dosahoval výkon 270k. Cena Lancie Stratos na trhu s veteránmi sa pohybuje okolo 80 000 Eur.
Dizajnérska dielňa Fenomenon sa zaoberá návrhom dizajnu a kompletného inžinieringu nových automobilov určených pre okrajové segmenty v modelovej palete automobiliek. Stratos možno považovať za prvý impulz aj pre automobilku Lancia a jej smerovanie v budúcnosti.