Poskytnúť koncept medzinárodne uznateľných kritérií predvýberu, prípravy a certifikovania inštruktorov pre výcvik vodičov automobilov je hlavnou ideou projektu, na realizácii ktorého sa zúčastňuje Združenie autoškôl (ZAŠ) SR.
Prešov 11. marca (TASR)Projekt sa má uzavrieť po troch rokoch práce v lete 2005 a v konečnom dôsledku má prispieť k zníženiu nehodovosti na cestách v krajinách Európskej únie.
Všetci 11 partneri v projekte z deviatich krajín Európy skončili dnes v Prešove jedno zo svojich posledných stretnutí. Uskutočnia sa už len vo Fínsku a v Grécku. Na nich sa majú už realizovať pilotné kurzy pre inštruktorov aj s použitím v rámci projektu vypracovaných tréningových materiálov.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Predseda ZAŠ a majiteľ prešovskej autoškoly Sabia Andrej Buday konštatoval, že ambíciou projektu je "pozrieť sa novým pohľadom na prípravu inštruktorov pre výcvik vodičov". Snaží sa dať nové smery tejto príprave a nové náplne. Chcú zlepšiť komunikačné schopnosti inštruktora, premeniť ho z technika, ktorý vyšiel z garáže, na psychológa, aby "vedel správne komunikovať a odhadnúť toho svojho žiaka, nájsť ten správny prístup".
Člen predsedníctva Dopravnej akadémie Bavorska Michael Möschel na margo toho, či budú v EÚ platiť jednotné smernice na prípravu inštruktorov, uviedol, že sa tak môže stať okolo roku 2010. Na ceste k zjednoteniu v tejto oblasti vidí ešte veľa prekážok, ale hlavnou výzvou pre ich odstránenie by mal byť cieľ, aby sa znížil o polovicu počet dopravných nehôd so smrteľnými následkami na európskych cestách.
V súčasnosti je v SR do 3200 inštruktorov, ktorí majú oprávnenie na výkon.
Pre ZAŠ ide o tretí projekt realizovaný s podporou eurofondov, ale doteraz najväčší. V roku 2002 ho prijala Európska komisia a zaradila do podporného programu Leonardo da Vinci.