SME

Špeciality zo Ženevy

Jarný autosalón v Ženeve rozkvitol všetkými automobilovými farbami vrátane koncepčných a superšportových automobilov. Výstavné plochy týchto firiem nie sú veľké, o to väčší je však záujem návštevníkov.

Automobily značky Spyker možno stretnúť v uliciach mondénnych miest, napríklad pred kasínom v Monte Carle. V dielňach značky prevažuje kusová výroba nad sériovou a ručná práca nad automatizovanou linkou. Spyker C8 Spyder T dostal nový motor a nádherný interiér pripomínajúci luxusný motorový čln. Motor objemu 4,2 l dosahuje výkon 331 kW (525 k) a Spyker C8 Spyder T s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4 s. Sympatický dvojmiestny roadster s vyklápacími dverami dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h.  

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

 

Dizajnérska dielňa Fenomenon oživila slávu legendárnej Lancie Stratos, ktorá v roku 1970 dobyla svet športových automobilov i rely súťaží. Na karosérii nového Stratosu, ktorý sa bude vyrábať v malých sériách od roku 2006, pracovalo desať profesionálnych dizajnérov a niekoľko konštruktérov. Pod zeleným kabátom sa ukrýva motor výkonu 425 k, šesťstupňová sekvenčná prevodovka a diferenciál zadnej nápravy so zvýšenou svornosťou.Nový Fenomenon Statos má ponúknuť vodičovi rovnaké potešenie ako športový rely špeciál z roku 1970. Na rozdiel od svojho predchodcu bude mať nový Stratos podporu brzdenia v núdzovej situácii, systém ABS, trakčnú kontrolu a hydraulický posilňovač riadenia.

Ekológia a takmer nulové emisie ovládli tohtoročnú expozíciu jedinej švajčiarskej automobilky Rinspeed. Tá sa okrem pretvárania (znetvorenia) dizajnu sériových vozidiel venuje aj konštrukcii vlastných automobilov. V súčasnosti Rinspeed vsadil na zemný plyn a čistý pohon budúcnosti. O reálnom využití zemného plynu mali návštevníkov autosalónu presvedčiť upravené automobily Ford Maverick a Opel Astra Caravan. Na demonštráciu sily čistého pohonu však Rinspeed použil športový automobil Rinspeed Senso. Vozidlo vážiace iba 1385 kg má pod kapotou 3,2-litrový boxer motor Porsche prispôsobený na zemný plyn. Ekológia a o 30 percent nižšie emisie v porovnaní s bežným automobilom neznamenajú stratu dynamiky, pretože Senso zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Po úpravách zostal výkon motora 250 k, ale výrazne sa znížila spotreba a tým aj náklady na pohonné hmoty o 30 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Volvo si získalo rešpekt a uznanie stavbou bezpečných automobilov v časoch, keď iné automobilky bezpečnosti ešte nevenovali dostatočnú pozornosť. Švédsky výrobca razí podobnú stratégiu aj v oblasti ekológie a dôraz na vzťah automobilu k prírode začal budovať už v roku 1972 konštrukciou automobilu Volvo VESC (Volvo Experimental Safety Car). Prvé auto s revolučným katalyzátorom a lambda sondou predstavilo Volvo už v roku 1976.  Po niekoľkých prototypoch založených na maximálnej bezpečnosti a vysokej environmentálnej úrovni (Volvo ECC, Volvo SCC) prichádza na rad ďalšia generácia automobilu budúcnosti pod názvom 3CC, ktorá naznačuje, ako by mohli vyzerať bezpečné a ekologické automobily zajtrajška. Aj napriek zameraniu na ekológiu a bezpečnosť má poskytnúť posádkam budúcnosti rovnaký pôžitok z jazdy ako dnes. Volvo 3CC bolo postavené pri príležitosti osláv desiateho výročia motora spaľujúceho metán technológiou Bi-Fuel. Zdá sa však, že Volvo sa venuje viac automobilovej budúcnosti než prítomnosti.  

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu