Automobily značky Spyker možno stretnúť v uliciach mondénnych miest, napríklad pred kasínom v Monte Carle. V dielňach značky prevažuje kusová výroba nad sériovou a ručná práca nad automatizovanou linkou. Spyker C8 Spyder T dostal nový motor a nádherný interiér pripomínajúci luxusný motorový čln. Motor objemu 4,2 l dosahuje výkon 331 kW (525 k) a Spyker C8 Spyder T s ním zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4 s. Sympatický dvojmiestny roadster s vyklápacími dverami dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h.
Dizajnérska dielňa Fenomenon oživila slávu legendárnej Lancie Stratos, ktorá v roku 1970 dobyla svet športových automobilov i rely súťaží. Na karosérii nového Stratosu, ktorý sa bude vyrábať v malých sériách od roku 2006, pracovalo desať profesionálnych dizajnérov a niekoľko konštruktérov. Pod zeleným kabátom sa ukrýva motor výkonu 425 k, šesťstupňová sekvenčná prevodovka a diferenciál zadnej nápravy so zvýšenou svornosťou.Nový Fenomenon Statos má ponúknuť vodičovi rovnaké potešenie ako športový rely špeciál z roku 1970. Na rozdiel od svojho predchodcu bude mať nový Stratos podporu brzdenia v núdzovej situácii, systém ABS, trakčnú kontrolu a hydraulický posilňovač riadenia.
Ekológia a takmer nulové emisie ovládli tohtoročnú expozíciu jedinej švajčiarskej automobilky Rinspeed. Tá sa okrem pretvárania (znetvorenia) dizajnu sériových vozidiel venuje aj konštrukcii vlastných automobilov. V súčasnosti Rinspeed vsadil na zemný plyn a čistý pohon budúcnosti. O reálnom využití zemného plynu mali návštevníkov autosalónu presvedčiť upravené automobily Ford Maverick a Opel Astra Caravan. Na demonštráciu sily čistého pohonu však Rinspeed použil športový automobil Rinspeed Senso. Vozidlo vážiace iba 1385 kg má pod kapotou 3,2-litrový boxer motor Porsche prispôsobený na zemný plyn. Ekológia a o 30 percent nižšie emisie v porovnaní s bežným automobilom neznamenajú stratu dynamiky, pretože Senso zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Po úpravách zostal výkon motora 250 k, ale výrazne sa znížila spotreba a tým aj náklady na pohonné hmoty o 30 percent.
Volvo si získalo rešpekt a uznanie stavbou bezpečných automobilov v časoch, keď iné automobilky bezpečnosti ešte nevenovali dostatočnú pozornosť. Švédsky výrobca razí podobnú stratégiu aj v oblasti ekológie a dôraz na vzťah automobilu k prírode začal budovať už v roku 1972 konštrukciou automobilu Volvo VESC (Volvo Experimental Safety Car). Prvé auto s revolučným katalyzátorom a lambda sondou predstavilo Volvo už v roku 1976. Po niekoľkých prototypoch založených na maximálnej bezpečnosti a vysokej environmentálnej úrovni (Volvo ECC, Volvo SCC) prichádza na rad ďalšia generácia automobilu budúcnosti pod názvom 3CC, ktorá naznačuje, ako by mohli vyzerať bezpečné a ekologické automobily zajtrajška. Aj napriek zameraniu na ekológiu a bezpečnosť má poskytnúť posádkam budúcnosti rovnaký pôžitok z jazdy ako dnes. Volvo 3CC bolo postavené pri príležitosti osláv desiateho výročia motora spaľujúceho metán technológiou Bi-Fuel. Zdá sa však, že Volvo sa venuje viac automobilovej budúcnosti než prítomnosti.