Motorizmus: V Považskej Bystrici po 14 rokoch opäť motocyklová olympiáda

Po dlhých 14 rokoch bude Slovensko opäť dejiskom Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže.

Bratislava 15. marca (TASR) - Naposledy bolo dejiskom motocyklovej olympiády v roku 1991, predtým ešte v rokoch 1977 a 1982 a zakaždým bola jej centrom Považská Bystrica. V tomto roku sa tomuto mestu motocyklov dostalo tejto cti, teda už po štvrtý raz a stane sa tak v rámci jubilejného 80. ročníka a špičkoví súťažní jazdci tam budú bojovať o vavríny najlepších v dňoch 13.-18. septembra a organizačné zabezpečenie celého podujatia bude ležať na združení POBYS, ktoré má už s podobnými akciami dlhoročné skúsenosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Viete, Považská Bystrica máte pravdu, 1977, 1982, 1991 to boli tri šesťdenné medzinárodné motocyklové súťaže, ktoré sa zapísali do histórie enduro športu, ako veľmi kvalitne pripravené súťaže. Chceme opäť enduro vrátiť tam, kde ono patrí, t.j. klasickými traťami v okolí Považskej Bystrice, v okolí Javorníkov a Strážovskej hornatiny pripravujeme kvalitné, náročné, ale zjazdné trate pre jazdcov," odpovedal riaditeľ pretekov Peter Smižík na otázku, akú šesťdňovú pripravia, pričom na margo tratí povedal, že ich dĺžka by mala byť 1396 km a charakter tratí by mal okrem piesku pozostávať zo všetkých druhov, to znamená, že tam budú kamene, tráva, konáre a pod. Menší škrt cez rozpočet však robí organizátorom zatiaľ počasie a najmä sneh, ktorého na Strednom Slovensku a teda aj v okolí Považskej Bystrice, napadlo neúrekom. "No, táto oneskorená zima nás pribrzďuje v tom, že nemôžeme čistiť trate, ktoré máme síce vyhľadané, vieme kadiaľ kilometráž pôjde, vieme, ktoré výjazdy použijeme, ale metrový, meterdvadsať sneh bráni tomu, aby sme dnes vedeli urobiť výrub, alebo prieseky tratí, kadiaľ motocykle pôjdu. Takže táto dlhá zima nás do určitej miery zdržuje."

Slovensko ako organizátor využije domáce prostredie a na šesťdňovej postaví dva tímy v dvoch najvyšších súťažiach. "Samozrejme chceme obsadiť najvyššiu súťaž, to sú seniorské Trophy tímy, tam by sme chceli dať ozaj tých najlepších jazdcov, ktorí majú dostatok skúseností aj jazdeckého umenia," povedal prvý viceprezident SMF pre enduro a rely Peter Lazar a pokračoval: "S tým, že chceme využiť toto domáce prostredie a dať príležitosť aj mladým jazdcom, takže budeme obsadzovať aj juniorský Trophy tím, kde by mladí jazdci mohli získať prvé medzinárodné skúsenosti na tak ťažkom a významnom podujatí, ako je šesťdňová."

V histórii Slovenskej motocyklovej federácie by sa tak v Považskej Bystrici na štarť šesťdňovej postavili obidva tímy po španielskej Granade v roku 2000, len druhýkrát. V širšej nominácii pre seniorský Trophy tím sú Jaroslav Katriňák, Ivan Jakeš, Radek Matoška, Ján Hrehor, Zlato Novosád, Tomáš Bučenec, Štefan Svitko, Juraj Dózsa a Róbert Kapajčík, pričom poslední traja spĺňajú vekovú podmienku aj pre juniorský TT. Predseda organizačného výboru Peter Turányi naznačil, že v príprave ich čaká neľahká úloha, v ktorej sa bude treba vysporiadať s jednotlivými samosprávami ohľadne tratí. Situáciu im komplikuje aj výstavba diaľnice, ktorá sa dotýka aj známeho sverepeckého Kroscentra, v ktorom by sa mal uskutočniť záverečný motokros. Hoci o rozpočte príliš nechcel hovoriť, naznačil, že by mal byť vo výške 20 miliónov Sk. "Je to chúlostivá otázka, najmä, keď peňazí nie je veľa," uviedol P. Turányi na otázku, kde získať potrebné financie a dodal: "Rozpočet šesťdňovej je potrebné vykryť z troch zdrojov, jeden zdroj je štartovné, ktoré platia národné tímy, druhým zdrojom sú reklamní partneri podujatia, ktorí na tomto podujatí participujú, že ich ako organizátori odprezentujeme v rámci podujatia na vysokej úrovni a tretím zdrojom sú rôzne príspevky a dotácie z mesta Považská Bystrica, ako aj ministerstva školstva."

/k dispozícii sú zvukové záznamy/ go pb mf

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  2. Virtuálne sídlo v Bratislave
  3. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  4. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  6. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  7. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  8. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 541
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 753
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 241
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 485
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 322
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 490
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 965

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Roman Jančiga - Fórum

Kým sme boli pred sto rokmi

Rómovia nám najlepšie ukazujú našu minulosť v Uhorsku.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.