Divízia autobusov koncernu DaimlerChrysler vlani s obratom 3,1 miliardy EUR

Stuttgart 14. marca (TASR) - Nemecko-americký koncern DaimlerChrysler si minulý rok naďalej budoval pozíciu svetovej jednotky v oblasti výroby autobusov.

Šéf divízií Mercedes-Benz a Setra-Omnibus Wolfgang Dietz uviedol, že vlani sa ich obrat rovnako ako aj odbyt medziročne zvýšil o 20 %. V roku 2000 podiel spoločnosti na svetovom trhu vzrástol o 1 % na 19 %. Hlavný dôraz teraz koncern kladie na rozšírenie aktivít v oblasti výroby autobusov predovšetkým v Číne.

Obrat divízie autobusov oboch značiek vlani vzrástol z 2,6 na 3,1 miliardy EUR. Odbyt sa zvýšil z 23 000 na 27 500 vozidiel. Počet zamestnancov vzrástol o 9 % na 16 700. W. Dietz uviedol, že s výsledkom sú veľmi spokojní. Aktivity sa mohli rozvíjať predovšetkým na pozadí celkovo priaznivej situácií na trhu s autobusmi. Svetový trh v minulom roku vzrástol o 13 000 na 210 000 predaných autobusov. Dietz však nechcel rovnaký úspech predpovedať aj v tomto roku. "Netreba zabúdať, že sme prítomní aj na volatilných trhoch," uviedol na margo Turecka a Latinskej Ameriky.

V Turecku podnik vyrobil 2 400 autobusov a s podielom na trhu vo výške 45 % dosiahol nezvyčajne vysoký rast, najmä po tom, čo hospodárska kríza a silné zemetrasenie spôsobili masívny pokles produkcie. V Európe dosiahol podnik odbytový rekord autobusov nad 8 ton, a to 9 250 vozidiel, čo predstavuje zvýšenie o 15 %. Až 19 % novozaregistrovaných autobusov pripadlo na značku Mercedes a 9 % na značku Setra. Dietz zdôraznil, že v súvislosti so zrýchlenou koncentráciou v európskom autobusovom priemysle to považujú za veľký úspech. DaimlerChrysler je na tom v Európe podľa neho tak dobre, že nepotrebuje spolupracovať so žiadnym iným výrobcom. (1 EUR = 43,700 SKK)

* 3 mma zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 863
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 380
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 881
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 677
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 353
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 843
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 332
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 698
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 839
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 089

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava