Divízia autobusov koncernu DaimlerChrysler vlani s obratom 3,1 miliardy EUR

Stuttgart 14. marca (TASR) - Nemecko-americký koncern DaimlerChrysler si minulý rok naďalej budoval pozíciu svetovej jednotky v oblasti výroby autobusov.

Šéf divízií Mercedes-Benz a Setra-Omnibus Wolfgang Dietz uviedol, že vlani sa ich obrat rovnako ako aj odbyt medziročne zvýšil o 20 %. V roku 2000 podiel spoločnosti na svetovom trhu vzrástol o 1 % na 19 %. Hlavný dôraz teraz koncern kladie na rozšírenie aktivít v oblasti výroby autobusov predovšetkým v Číne.

Obrat divízie autobusov oboch značiek vlani vzrástol z 2,6 na 3,1 miliardy EUR. Odbyt sa zvýšil z 23 000 na 27 500 vozidiel. Počet zamestnancov vzrástol o 9 % na 16 700. W. Dietz uviedol, že s výsledkom sú veľmi spokojní. Aktivity sa mohli rozvíjať predovšetkým na pozadí celkovo priaznivej situácií na trhu s autobusmi. Svetový trh v minulom roku vzrástol o 13 000 na 210 000 predaných autobusov. Dietz však nechcel rovnaký úspech predpovedať aj v tomto roku. "Netreba zabúdať, že sme prítomní aj na volatilných trhoch," uviedol na margo Turecka a Latinskej Ameriky.

V Turecku podnik vyrobil 2 400 autobusov a s podielom na trhu vo výške 45 % dosiahol nezvyčajne vysoký rast, najmä po tom, čo hospodárska kríza a silné zemetrasenie spôsobili masívny pokles produkcie. V Európe dosiahol podnik odbytový rekord autobusov nad 8 ton, a to 9 250 vozidiel, čo predstavuje zvýšenie o 15 %. Až 19 % novozaregistrovaných autobusov pripadlo na značku Mercedes a 9 % na značku Setra. Dietz zdôraznil, že v súvislosti so zrýchlenou koncentráciou v európskom autobusovom priemysle to považujú za veľký úspech. DaimlerChrysler je na tom v Európe podľa neho tak dobre, že nepotrebuje spolupracovať so žiadnym iným výrobcom. (1 EUR = 43,700 SKK)

* 3 mma zll

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 697
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 810
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 714
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 611
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 880
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 745
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 201
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.