Citroen C6 - rozruch vo vyššej triede?

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentov

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentoval v Ženeve svoju predstavu o vyššej strednej triede. Jednou z predností Citroenu C6 sú vonkajšie rozmery, ktorými sa dotiahol až na Audi A6. V rázvore náprav a šírke karosérie prekonáva spomínaných troch konkurentov, čo sa logicky odrazilo na veľkosti vnútorného priestoru. Na základe krátkej obhliadky počas autosalónu v Ženeve môžeme potvrdiť, že na zadných sedadlách je naozaj veľa miesta v oblasti nôh aj ramien. Dizajn interiéru pôsobil trochu chladne a zvláštne. Možno preto, že pri jeho vyhotovení sa použili nábytkárske prvky, čoho dôkazom sú zaklápacie boxy vo dverách.


Kontroverzne opäť pôsobí prístrojový panel s malým displejom pri volante a veľkým centrálnym displejom nad stredovou konzolou. Citroen vždy bol, je a zrejme bude extravagantný a pri svojej najväčšej limuzíne automobilka skĺbila výnimočnosť s vážnosťou limuzíny. Bočný profil totiž pripomína kupé, ale dlhý predný previs, množstvo chrómu, koža a rozmerné sedadlá zase klasickú limuzínu. Úspech Citroenu C6 je postavený na komforte, odlišnostiach a nových prvkoch vybavenia. Na karosérii je vlastne zvláštne takmer všetko: tvar predných a zadných svetiel, bohaté zasklenie kabíny, úzke stĺpiky strechy, vyduté, nie vypuklé zadné okno, bezrámové protihlukové sklá v predných aj zadných dverách, zadné skupinové svetlá a v tejto triede prvýkrát použitý vysúvateľný zadný spojler. Hneď po uvedení na trh budú k dispozícii iba dva motory (benzín V6 3,0 a diesel V6 2,7 HDi) kombinované s automatickými šesťstupňovými prevodovkami.


Niektoré systémy zvyšujúce pohodlie i bezpečnosť cestovania už Citroen predstavil a otestoval v modeli C5. Ide najmä o systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu AFIL, tempomat s nastavením rýchlostného limitu, bi-xenónové natáčacie svetlomety alebo protihlukové a ťažko rozbitné bočné sklá. K najpozoruhodnejším novinkám limuzíny C6 patrí Head-up display, teda premietanie najdôležitejších údajov o jazde na čelné sklo, elektronická parkovacia brzda a deväť airbagov (vrátane kolenného airbagu pre vodiča). Elektricky ovládaná ručná brzda prispôsobuje silu brzdenia momentálnej situácii podľa toho, či stojí auto na rovine alebo v kopci. Komfort cestovania dôležitý pre túto triedu automobilov má zabezpečiť nový podvozok s viacprvkovým zavesením kolies - "multi-link" - a nové hydropneumatické pruženie. Citroen sa dal na neľahkú, ale lákavú cestu. Vstúpil totiž do triedy automobilov, kde sa dá získať prestíž, ale zároveň sa veľmi ťažko vracajú investície vložené do vývoja. Najmä, ak treba ubrať z predajných čísel veľkej trojky.

Hydropneumatické pruženie riadi elektronika a vodič si môže vybrať komfortný alebo športový režim. Systém však samočinne monitoruje povrch cesty a dokáže fungovať v 16 rôznych nastaveniach. Svetlú výšku vozidla nad cestou neustále kontrolujú snímače rozmiestnené pri kolesách, aby bola zachovaná rovnaká výška nad cestou bez ohľadu na zaťaženie auta a počet cestujúcich. Pri vysokej rýchlosti podvozok automaticky klesne, aby bola dosiahnutá lepšia stabilita a nižší odpor vzduchu. Na hrboľatej ceste možno podvozok mierne zodvihnúť. Systém pruženia si vyžaduje servis raz za päť rokov alebo každých 200 000 km.

Okrem veľkolepého priestoru vzadu sa v ponuke objavia elektricky posúvateľné a sklápateľné zadné sedadlá s oddeleným nastavovaním intenzity ventilácie. Cestujúci na pravom zadnom sedadle môže ovládačom pozdĺžne posúvať sedadlo predného spolujazdca tak, aby mal dostatok miesta na nohy.

Najdôležitejšie údaje o jazde - rýchlosť a dáta z navigačného systému - sa premietajú na čelné sklo. Vodič tak nemusí spúšťať zrak z cesty. Krátky pohľad na kontrolné prístroje totiž odpúta pozornosť od cesty na 0,5 s a tento čas teraz vodič venuje sledovaniu diania na ceste.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  4. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  5. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  10. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  1. Do we have "Sagans" in language education?
  2. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  5. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  6. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  7. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Realitná činnosť ako podnikanie
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 22 331
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 019
  3. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 13 578
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 12 200
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 807
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 717
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 226
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 599
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 586
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 693

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Hrádza proti extrémizmu sa rozpadla (píše Michal Havran)

Fašisti na nič iné nečakali

EKONOMIKA

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami.

DOMOV

Novinára, ktorého žaloval Paška za ohováranie, oslobodia

Súd mu za článol vymeral podmienku 18 mesiacov a zákaz činnosti.

Neprehliadnite tiež

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť. Štát tiež zníži pokuty a umožní rozšíriť počet staníc.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.