SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Citroen C6 - rozruch vo vyššej triede?

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentov

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentoval v Ženeve svoju predstavu o vyššej strednej triede. Jednou z predností Citroenu C6 sú vonkajšie rozmery, ktorými sa dotiahol až na Audi A6. V rázvore náprav a šírke karosérie prekonáva spomínaných troch konkurentov, čo sa logicky odrazilo na veľkosti vnútorného priestoru. Na základe krátkej obhliadky počas autosalónu v Ženeve môžeme potvrdiť, že na zadných sedadlách je naozaj veľa miesta v oblasti nôh aj ramien. Dizajn interiéru pôsobil trochu chladne a zvláštne. Možno preto, že pri jeho vyhotovení sa použili nábytkárske prvky, čoho dôkazom sú zaklápacie boxy vo dverách.


Kontroverzne opäť pôsobí prístrojový panel s malým displejom pri volante a veľkým centrálnym displejom nad stredovou konzolou. Citroen vždy bol, je a zrejme bude extravagantný a pri svojej najväčšej limuzíne automobilka skĺbila výnimočnosť s vážnosťou limuzíny. Bočný profil totiž pripomína kupé, ale dlhý predný previs, množstvo chrómu, koža a rozmerné sedadlá zase klasickú limuzínu. Úspech Citroenu C6 je postavený na komforte, odlišnostiach a nových prvkoch vybavenia. Na karosérii je vlastne zvláštne takmer všetko: tvar predných a zadných svetiel, bohaté zasklenie kabíny, úzke stĺpiky strechy, vyduté, nie vypuklé zadné okno, bezrámové protihlukové sklá v predných aj zadných dverách, zadné skupinové svetlá a v tejto triede prvýkrát použitý vysúvateľný zadný spojler. Hneď po uvedení na trh budú k dispozícii iba dva motory (benzín V6 3,0 a diesel V6 2,7 HDi) kombinované s automatickými šesťstupňovými prevodovkami.


Niektoré systémy zvyšujúce pohodlie i bezpečnosť cestovania už Citroen predstavil a otestoval v modeli C5. Ide najmä o systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu AFIL, tempomat s nastavením rýchlostného limitu, bi-xenónové natáčacie svetlomety alebo protihlukové a ťažko rozbitné bočné sklá. K najpozoruhodnejším novinkám limuzíny C6 patrí Head-up display, teda premietanie najdôležitejších údajov o jazde na čelné sklo, elektronická parkovacia brzda a deväť airbagov (vrátane kolenného airbagu pre vodiča). Elektricky ovládaná ručná brzda prispôsobuje silu brzdenia momentálnej situácii podľa toho, či stojí auto na rovine alebo v kopci. Komfort cestovania dôležitý pre túto triedu automobilov má zabezpečiť nový podvozok s viacprvkovým zavesením kolies - "multi-link" - a nové hydropneumatické pruženie. Citroen sa dal na neľahkú, ale lákavú cestu. Vstúpil totiž do triedy automobilov, kde sa dá získať prestíž, ale zároveň sa veľmi ťažko vracajú investície vložené do vývoja. Najmä, ak treba ubrať z predajných čísel veľkej trojky.

Hydropneumatické pruženie riadi elektronika a vodič si môže vybrať komfortný alebo športový režim. Systém však samočinne monitoruje povrch cesty a dokáže fungovať v 16 rôznych nastaveniach. Svetlú výšku vozidla nad cestou neustále kontrolujú snímače rozmiestnené pri kolesách, aby bola zachovaná rovnaká výška nad cestou bez ohľadu na zaťaženie auta a počet cestujúcich. Pri vysokej rýchlosti podvozok automaticky klesne, aby bola dosiahnutá lepšia stabilita a nižší odpor vzduchu. Na hrboľatej ceste možno podvozok mierne zodvihnúť. Systém pruženia si vyžaduje servis raz za päť rokov alebo každých 200 000 km.

Okrem veľkolepého priestoru vzadu sa v ponuke objavia elektricky posúvateľné a sklápateľné zadné sedadlá s oddeleným nastavovaním intenzity ventilácie. Cestujúci na pravom zadnom sedadle môže ovládačom pozdĺžne posúvať sedadlo predného spolujazdca tak, aby mal dostatok miesta na nohy.

Najdôležitejšie údaje o jazde - rýchlosť a dáta z navigačného systému - sa premietajú na čelné sklo. Vodič tak nemusí spúšťať zrak z cesty. Krátky pohľad na kontrolné prístroje totiž odpúta pozornosť od cesty na 0,5 s a tento čas teraz vodič venuje sledovaniu diania na ceste.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 563
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 729
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 425
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 408
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 845
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 988
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 472
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 446
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 241
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 102
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N