Citroen C6 - rozruch vo vyššej triede?

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentov

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentoval v Ženeve svoju predstavu o vyššej strednej triede. Jednou z predností Citroenu C6 sú vonkajšie rozmery, ktorými sa dotiahol až na Audi A6. V rázvore náprav a šírke karosérie prekonáva spomínaných troch konkurentov, čo sa logicky odrazilo na veľkosti vnútorného priestoru. Na základe krátkej obhliadky počas autosalónu v Ženeve môžeme potvrdiť, že na zadných sedadlách je naozaj veľa miesta v oblasti nôh aj ramien. Dizajn interiéru pôsobil trochu chladne a zvláštne. Možno preto, že pri jeho vyhotovení sa použili nábytkárske prvky, čoho dôkazom sú zaklápacie boxy vo dverách.


Kontroverzne opäť pôsobí prístrojový panel s malým displejom pri volante a veľkým centrálnym displejom nad stredovou konzolou. Citroen vždy bol, je a zrejme bude extravagantný a pri svojej najväčšej limuzíne automobilka skĺbila výnimočnosť s vážnosťou limuzíny. Bočný profil totiž pripomína kupé, ale dlhý predný previs, množstvo chrómu, koža a rozmerné sedadlá zase klasickú limuzínu. Úspech Citroenu C6 je postavený na komforte, odlišnostiach a nových prvkoch vybavenia. Na karosérii je vlastne zvláštne takmer všetko: tvar predných a zadných svetiel, bohaté zasklenie kabíny, úzke stĺpiky strechy, vyduté, nie vypuklé zadné okno, bezrámové protihlukové sklá v predných aj zadných dverách, zadné skupinové svetlá a v tejto triede prvýkrát použitý vysúvateľný zadný spojler. Hneď po uvedení na trh budú k dispozícii iba dva motory (benzín V6 3,0 a diesel V6 2,7 HDi) kombinované s automatickými šesťstupňovými prevodovkami.


Niektoré systémy zvyšujúce pohodlie i bezpečnosť cestovania už Citroen predstavil a otestoval v modeli C5. Ide najmä o systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu AFIL, tempomat s nastavením rýchlostného limitu, bi-xenónové natáčacie svetlomety alebo protihlukové a ťažko rozbitné bočné sklá. K najpozoruhodnejším novinkám limuzíny C6 patrí Head-up display, teda premietanie najdôležitejších údajov o jazde na čelné sklo, elektronická parkovacia brzda a deväť airbagov (vrátane kolenného airbagu pre vodiča). Elektricky ovládaná ručná brzda prispôsobuje silu brzdenia momentálnej situácii podľa toho, či stojí auto na rovine alebo v kopci. Komfort cestovania dôležitý pre túto triedu automobilov má zabezpečiť nový podvozok s viacprvkovým zavesením kolies - "multi-link" - a nové hydropneumatické pruženie. Citroen sa dal na neľahkú, ale lákavú cestu. Vstúpil totiž do triedy automobilov, kde sa dá získať prestíž, ale zároveň sa veľmi ťažko vracajú investície vložené do vývoja. Najmä, ak treba ubrať z predajných čísel veľkej trojky.

Hydropneumatické pruženie riadi elektronika a vodič si môže vybrať komfortný alebo športový režim. Systém však samočinne monitoruje povrch cesty a dokáže fungovať v 16 rôznych nastaveniach. Svetlú výšku vozidla nad cestou neustále kontrolujú snímače rozmiestnené pri kolesách, aby bola zachovaná rovnaká výška nad cestou bez ohľadu na zaťaženie auta a počet cestujúcich. Pri vysokej rýchlosti podvozok automaticky klesne, aby bola dosiahnutá lepšia stabilita a nižší odpor vzduchu. Na hrboľatej ceste možno podvozok mierne zodvihnúť. Systém pruženia si vyžaduje servis raz za päť rokov alebo každých 200 000 km.

Okrem veľkolepého priestoru vzadu sa v ponuke objavia elektricky posúvateľné a sklápateľné zadné sedadlá s oddeleným nastavovaním intenzity ventilácie. Cestujúci na pravom zadnom sedadle môže ovládačom pozdĺžne posúvať sedadlo predného spolujazdca tak, aby mal dostatok miesta na nohy.

Najdôležitejšie údaje o jazde - rýchlosť a dáta z navigačného systému - sa premietajú na čelné sklo. Vodič tak nemusí spúšťať zrak z cesty. Krátky pohľad na kontrolné prístroje totiž odpúta pozornosť od cesty na 0,5 s a tento čas teraz vodič venuje sledovaniu diania na ceste.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 005
  2. Vizuálny smog je problém 10 273
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 957
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 823
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 507
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 241
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 145
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 053
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 809
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 526