Citroen C6 - rozruch vo vyššej triede?

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentov

Vstup do spoločnosti vyššej triedy automobilov, kde roky kraľujú nemeckí prominenti Audi A6, BMW 5 a Mercedes E je odvážnym krokom. Prosperujúci koncern PSA je však taký rozpínavý, že projekt veľkého luxusného automobilu dostal zelenú a Citroen prezentoval v Ženeve svoju predstavu o vyššej strednej triede. Jednou z predností Citroenu C6 sú vonkajšie rozmery, ktorými sa dotiahol až na Audi A6. V rázvore náprav a šírke karosérie prekonáva spomínaných troch konkurentov, čo sa logicky odrazilo na veľkosti vnútorného priestoru. Na základe krátkej obhliadky počas autosalónu v Ženeve môžeme potvrdiť, že na zadných sedadlách je naozaj veľa miesta v oblasti nôh aj ramien. Dizajn interiéru pôsobil trochu chladne a zvláštne. Možno preto, že pri jeho vyhotovení sa použili nábytkárske prvky, čoho dôkazom sú zaklápacie boxy vo dverách.


Kontroverzne opäť pôsobí prístrojový panel s malým displejom pri volante a veľkým centrálnym displejom nad stredovou konzolou. Citroen vždy bol, je a zrejme bude extravagantný a pri svojej najväčšej limuzíne automobilka skĺbila výnimočnosť s vážnosťou limuzíny. Bočný profil totiž pripomína kupé, ale dlhý predný previs, množstvo chrómu, koža a rozmerné sedadlá zase klasickú limuzínu. Úspech Citroenu C6 je postavený na komforte, odlišnostiach a nových prvkoch vybavenia. Na karosérii je vlastne zvláštne takmer všetko: tvar predných a zadných svetiel, bohaté zasklenie kabíny, úzke stĺpiky strechy, vyduté, nie vypuklé zadné okno, bezrámové protihlukové sklá v predných aj zadných dverách, zadné skupinové svetlá a v tejto triede prvýkrát použitý vysúvateľný zadný spojler. Hneď po uvedení na trh budú k dispozícii iba dva motory (benzín V6 3,0 a diesel V6 2,7 HDi) kombinované s automatickými šesťstupňovými prevodovkami.


Niektoré systémy zvyšujúce pohodlie i bezpečnosť cestovania už Citroen predstavil a otestoval v modeli C5. Ide najmä o systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu AFIL, tempomat s nastavením rýchlostného limitu, bi-xenónové natáčacie svetlomety alebo protihlukové a ťažko rozbitné bočné sklá. K najpozoruhodnejším novinkám limuzíny C6 patrí Head-up display, teda premietanie najdôležitejších údajov o jazde na čelné sklo, elektronická parkovacia brzda a deväť airbagov (vrátane kolenného airbagu pre vodiča). Elektricky ovládaná ručná brzda prispôsobuje silu brzdenia momentálnej situácii podľa toho, či stojí auto na rovine alebo v kopci. Komfort cestovania dôležitý pre túto triedu automobilov má zabezpečiť nový podvozok s viacprvkovým zavesením kolies - "multi-link" - a nové hydropneumatické pruženie. Citroen sa dal na neľahkú, ale lákavú cestu. Vstúpil totiž do triedy automobilov, kde sa dá získať prestíž, ale zároveň sa veľmi ťažko vracajú investície vložené do vývoja. Najmä, ak treba ubrať z predajných čísel veľkej trojky.

Hydropneumatické pruženie riadi elektronika a vodič si môže vybrať komfortný alebo športový režim. Systém však samočinne monitoruje povrch cesty a dokáže fungovať v 16 rôznych nastaveniach. Svetlú výšku vozidla nad cestou neustále kontrolujú snímače rozmiestnené pri kolesách, aby bola zachovaná rovnaká výška nad cestou bez ohľadu na zaťaženie auta a počet cestujúcich. Pri vysokej rýchlosti podvozok automaticky klesne, aby bola dosiahnutá lepšia stabilita a nižší odpor vzduchu. Na hrboľatej ceste možno podvozok mierne zodvihnúť. Systém pruženia si vyžaduje servis raz za päť rokov alebo každých 200 000 km.

Okrem veľkolepého priestoru vzadu sa v ponuke objavia elektricky posúvateľné a sklápateľné zadné sedadlá s oddeleným nastavovaním intenzity ventilácie. Cestujúci na pravom zadnom sedadle môže ovládačom pozdĺžne posúvať sedadlo predného spolujazdca tak, aby mal dostatok miesta na nohy.

Najdôležitejšie údaje o jazde - rýchlosť a dáta z navigačného systému - sa premietajú na čelné sklo. Vodič tak nemusí spúšťať zrak z cesty. Krátky pohľad na kontrolné prístroje totiž odpúta pozornosť od cesty na 0,5 s a tento čas teraz vodič venuje sledovaniu diania na ceste.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  3. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  5. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  7. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  8. Rozhodujú činy!
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  10. Attract international investors for a reasonable price
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 12 703
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 10 922
  3. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 687
  4. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 9 091
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 7 412
  6. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 4 541
  7. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 4 108
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 594
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 3 286
  10. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka 2 994