SME
Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

Kia Cerato 1,6 LX

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porov

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porovnaní s tvrdou konkurenciou v nižšej strednej triede.

Útok priestorom
Vzostup značky Kia cítiť už na prvý pohľad, pretože päťdverová karosérie má prepracované mnohé detaily, zaujímavo riešený predný spojler a celkom pekný bočný profil. Príjemne nás prekvapilo dielenské spracovanie a licovanie jednotlivých dielcov karosérie. Batožinový priestor objemu 345 l nepatrí medzi elitu, hoci jeho dobrou stránkou je rozmerný vstupný otvor a nakladacia hrana v prijateľnej výške. V základnom usporiadaní sedadiel je však batožinový priestor krátky, pretože Kia sa zamerala viac na pohodlie pasažierov na zadných sedadlách než na ich batožinu. Na podvozku s rázvorom náprav 261 cm však vznikol mimoriadne priestranný interiér. Na zadných sedadlách sa pohodlne usadia aj cestujúci s dlhými nohami a pasažierovi v strede nebude prekážať nízky stredový tunel. Cestovanie vzadu spríjemňujú sieťky v operadlách predných sedadiel a rozmerné bočné sklá s dobrým výhľadom von. Privítali by sme na dotyk príjemnejšie poťahy a lepšie tvarovanie zadných sedadiel. Pracovisko vodiča a celý prístrojový panel je vyriešený jednoducho a účelne. Nepraktické bolo jedine ovládanie palubného počítača tlačidlom na stredovej konzole a vadil nám plastový veniec volantu. Silnou stránkou Cerata sú odkladacie priestory, ľahké nastupovanie a veľké boxy vo dverách. Skrinka pred spolujazdcom neohúrila objemom, ale na druhej strane jej celý obsah je po otvorení dobre prístupný aj bez toho, aby sa spolujazdec musel zohnúť a hľadať roztratené veci. Veľmi prakticky je vyriešená lakťová opierka s integrovanou skrinkou tiež odkladací priestor pod stredovou konzolou s pogumovaným dnom. Cerato neohuruje najnovšími technológiami a elektronickými prvkami ako nemeckí lídri triedy, no páčil sa nám jeho priestranný interiér s množstvom odkladacích priestorov a prehľadnými prístrojmi. Na druhej strane v aute za viac ako pol milióna korún sa nám zdá manuálne ovládanie spätných zrkadiel smiešne. Dielenské spracovanie detailov a kvalita použitých plastov a interiér ako taký je v skutku silnou stránkou Cerata. Odhlučnenie od motora a aerodynamického hluky má však rezervy.

Podvozok v plienkach
Interiér a jeho priestorové riešenie môže poslúžiť ako vhodný príklad pre európskych konkurentov. Konštrukcia a naladenie podvozka za konkurenciou o niečo zaostáva. V prvom rade by sme privítali priamejší prevod riadenia a lepšie vedenie stopy v ostrých zákrutách. Isté rezervy má predná náprava aj v prenose výkonu na cestu. Podvozok poteší vodičov, ktorí si nepotrpia na jazdné vlastnosti a obľubujú mäkké pruženie. Páčili sa nám však brzdy a práca ABS na snehu. Náš ostrý pohľad na podvozok súvisí aj s cenou Cerata, ktorá sa približuje najlepším vozidlám v triede a tie majú podvozky na vysokej úrovni. Dynamické vlastnosti motora 1,6 16 V s výkonom 77 kW možno považovať za normálny stred v triede. Agregát reaguje prijateľne aj v nízkych otáčkach, akurát nám vadilo nastavenie manažmentu motora, pretože po ubratí plynu klesali otáčky veľmi pomaly. Maximálna rýchlosť 186 km/h a zrýchlenie z 0 –100 km/h za 11 sekúnd zodpovedajú kvalitám a schopnostiam podvozka. Na dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby benzínu 7,0 l/100 km sme museli jazdiť vyslovene úsporne, pretože pri bežnom jazdení sa spotreba pohybovala nad osem litrovou hranicou (8,5 l/100 km).

Priestor boduje
Kia Cerato 1,6 LX v päťdverovom prevedení stojí 529 700 Sk a rozhodne nie je výrazne lacnejším automobilom než konkurencia. V cene je síce ABS a manuálna klimatizácia, ale iba čelné airbagy. Popri nevýraznom podvozku však ponúka praktický interiér a mimoriadne veľa miesta na sedenie. Kia Cerato nedokáže splniť kritériá vyslovených „autičkárov“ ale veľmi dobre poslúži rodinám, ktoré hľadajú auto nižšej strednej na každý deň za prijateľnú sumu.

Na snehu, sa prejavila slabšia trakcia prednej nápravy, pretože vnútorné koleso začalo prešmykovať v miernej zákrute priskoro. Navyše po ubratí plynu otáčky klesali pomaly a koleso sa ešte pár sekúnd pretáčalo. Menej skúseným vodičom pomôže trakčná kontrola, ktorá sa dodáva v kombinácii s naftovým motorom.

 

Priestor na zadných sedadlách vytvorený aj na úkor batožinového priestoru schová do vrecka mnoho automobilov tejto triedy. Jasným dôkazom je dostatok voľného priestoru okolo nôh a namerané hodnoty (šírka v oblasti lakťov 144 cm, šírka v oblasti ramien 140 cm, výška strechy nad zadným sedadlom 97,5cm).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 027
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 300
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 215
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 375
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 640
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 139
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 044
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pásku strihá trojica Pellegrini, Kollár, Obický a primátor Ragan.

Vranovská športová hala stála 1,6 milióna eur.


4 h
Tréner Craig Ramsay na lavičke slovenskej reprezentácie.

Tréner vysvetlil stiahnutie Pospíšila.


2 h
Týždeň Petra Schutza

Podvodníci s ropou a s „pomocou rodinám“.


19. máj
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Anna Zemanová: Ruské tanky narazili
  2. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...6. Ľavica aj pravica s maslom na hlave.
  3. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  6. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  7. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  8. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 247
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 104
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 744
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 847
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 964
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 144
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 953
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu