SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Kia Cerato 1,6 LX

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porov

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porovnaní s tvrdou konkurenciou v nižšej strednej triede.

Útok priestorom
Vzostup značky Kia cítiť už na prvý pohľad, pretože päťdverová karosérie má prepracované mnohé detaily, zaujímavo riešený predný spojler a celkom pekný bočný profil. Príjemne nás prekvapilo dielenské spracovanie a licovanie jednotlivých dielcov karosérie. Batožinový priestor objemu 345 l nepatrí medzi elitu, hoci jeho dobrou stránkou je rozmerný vstupný otvor a nakladacia hrana v prijateľnej výške. V základnom usporiadaní sedadiel je však batožinový priestor krátky, pretože Kia sa zamerala viac na pohodlie pasažierov na zadných sedadlách než na ich batožinu. Na podvozku s rázvorom náprav 261 cm však vznikol mimoriadne priestranný interiér. Na zadných sedadlách sa pohodlne usadia aj cestujúci s dlhými nohami a pasažierovi v strede nebude prekážať nízky stredový tunel. Cestovanie vzadu spríjemňujú sieťky v operadlách predných sedadiel a rozmerné bočné sklá s dobrým výhľadom von. Privítali by sme na dotyk príjemnejšie poťahy a lepšie tvarovanie zadných sedadiel. Pracovisko vodiča a celý prístrojový panel je vyriešený jednoducho a účelne. Nepraktické bolo jedine ovládanie palubného počítača tlačidlom na stredovej konzole a vadil nám plastový veniec volantu. Silnou stránkou Cerata sú odkladacie priestory, ľahké nastupovanie a veľké boxy vo dverách. Skrinka pred spolujazdcom neohúrila objemom, ale na druhej strane jej celý obsah je po otvorení dobre prístupný aj bez toho, aby sa spolujazdec musel zohnúť a hľadať roztratené veci. Veľmi prakticky je vyriešená lakťová opierka s integrovanou skrinkou tiež odkladací priestor pod stredovou konzolou s pogumovaným dnom. Cerato neohuruje najnovšími technológiami a elektronickými prvkami ako nemeckí lídri triedy, no páčil sa nám jeho priestranný interiér s množstvom odkladacích priestorov a prehľadnými prístrojmi. Na druhej strane v aute za viac ako pol milióna korún sa nám zdá manuálne ovládanie spätných zrkadiel smiešne. Dielenské spracovanie detailov a kvalita použitých plastov a interiér ako taký je v skutku silnou stránkou Cerata. Odhlučnenie od motora a aerodynamického hluky má však rezervy.

Podvozok v plienkach
Interiér a jeho priestorové riešenie môže poslúžiť ako vhodný príklad pre európskych konkurentov. Konštrukcia a naladenie podvozka za konkurenciou o niečo zaostáva. V prvom rade by sme privítali priamejší prevod riadenia a lepšie vedenie stopy v ostrých zákrutách. Isté rezervy má predná náprava aj v prenose výkonu na cestu. Podvozok poteší vodičov, ktorí si nepotrpia na jazdné vlastnosti a obľubujú mäkké pruženie. Páčili sa nám však brzdy a práca ABS na snehu. Náš ostrý pohľad na podvozok súvisí aj s cenou Cerata, ktorá sa približuje najlepším vozidlám v triede a tie majú podvozky na vysokej úrovni. Dynamické vlastnosti motora 1,6 16 V s výkonom 77 kW možno považovať za normálny stred v triede. Agregát reaguje prijateľne aj v nízkych otáčkach, akurát nám vadilo nastavenie manažmentu motora, pretože po ubratí plynu klesali otáčky veľmi pomaly. Maximálna rýchlosť 186 km/h a zrýchlenie z 0 –100 km/h za 11 sekúnd zodpovedajú kvalitám a schopnostiam podvozka. Na dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby benzínu 7,0 l/100 km sme museli jazdiť vyslovene úsporne, pretože pri bežnom jazdení sa spotreba pohybovala nad osem litrovou hranicou (8,5 l/100 km).

Priestor boduje
Kia Cerato 1,6 LX v päťdverovom prevedení stojí 529 700 Sk a rozhodne nie je výrazne lacnejším automobilom než konkurencia. V cene je síce ABS a manuálna klimatizácia, ale iba čelné airbagy. Popri nevýraznom podvozku však ponúka praktický interiér a mimoriadne veľa miesta na sedenie. Kia Cerato nedokáže splniť kritériá vyslovených „autičkárov“ ale veľmi dobre poslúži rodinám, ktoré hľadajú auto nižšej strednej na každý deň za prijateľnú sumu.

Na snehu, sa prejavila slabšia trakcia prednej nápravy, pretože vnútorné koleso začalo prešmykovať v miernej zákrute priskoro. Navyše po ubratí plynu otáčky klesali pomaly a koleso sa ešte pár sekúnd pretáčalo. Menej skúseným vodičom pomôže trakčná kontrola, ktorá sa dodáva v kombinácii s naftovým motorom.

 

Priestor na zadných sedadlách vytvorený aj na úkor batožinového priestoru schová do vrecka mnoho automobilov tejto triedy. Jasným dôkazom je dostatok voľného priestoru okolo nôh a namerané hodnoty (šírka v oblasti lakťov 144 cm, šírka v oblasti ramien 140 cm, výška strechy nad zadným sedadlom 97,5cm).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  4. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  8. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  9. Mecom ide na zelenú
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  9. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  10. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 9 323
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 763
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 604
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 519
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 2 990
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 2 866
  7. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 606
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 465
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 220
  10. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 215
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavel Macko, generálporučík vo výslužbe.

NATO zvažuje vyslať tisíc vojakov aj na Slovensko.


2 h
Ukrajina žije vo vojne od roku 2014.

Diplomacia zatiaľ neuspela, Rusko môže zaútočiť kedykoľvek.


4 h
Skúška predstavenia

Pre menej ľudí hrajú divadlá lacnejšie predstavenia.


26. jan
Janne Ahonen.

Počas ZOH v Pekingu bude pôsobiť ako televízny expert.


SITA 26. jan

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


7 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


10 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan

Blogy SME

  1. Lukáš Ranik: Desiatkam tisíc domácností v panelákoch zdražie v januári teplo v priemere o 45%!
  2. Věra Tepličková: Když se podaří, co se dařit má, když rozkvete růže z poupěte...
  3. Ján Marton: Roľníci všetkých regiónov spojte sa. Pre záchranu vidieka a dostatku potravín.
  4. Peter Svoreň: Fenomén omikron a jeho dopad na svetovú ekonomiku
  5. Anna Milanová: Minulá Jeseň... 2021
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Porozmýšľajme o tom, ako rozmýšľame
  7. Martina Hilbertová: Odborníci: Aj deti treba chrániť pred koronavírusom. Priebeh môže byť ľahký, následky vážne
  8. Rudolf Pado: Ochranársky marazmus alebo všetky víťazstvá sú dočasné a všetky prehry trvalé
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 12 053
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 9 581
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 6 154
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 647
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 5 155
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: Epilóg – Zbohom, Anglicko 4 175
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 031
  8. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 013
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  7. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu