SME
Pondelok, 10. máj, 2021 | Meniny má ViktóriaKrížovkyKrížovky

Kia Cerato 1,6 LX

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porov

Kia Cerato patrí k novej generácii automobilov rozpínajúcej sa kórejskej automobilky Kia. Model Cerato s päťdverovou karosériou oslavuje práve rok od prvého predstavenia verejnosti na minuloročnom autosalóne v Ženeve a nás zaujímalo, čo ponúka v porovnaní s tvrdou konkurenciou v nižšej strednej triede.

Útok priestorom
Vzostup značky Kia cítiť už na prvý pohľad, pretože päťdverová karosérie má prepracované mnohé detaily, zaujímavo riešený predný spojler a celkom pekný bočný profil. Príjemne nás prekvapilo dielenské spracovanie a licovanie jednotlivých dielcov karosérie. Batožinový priestor objemu 345 l nepatrí medzi elitu, hoci jeho dobrou stránkou je rozmerný vstupný otvor a nakladacia hrana v prijateľnej výške. V základnom usporiadaní sedadiel je však batožinový priestor krátky, pretože Kia sa zamerala viac na pohodlie pasažierov na zadných sedadlách než na ich batožinu. Na podvozku s rázvorom náprav 261 cm však vznikol mimoriadne priestranný interiér. Na zadných sedadlách sa pohodlne usadia aj cestujúci s dlhými nohami a pasažierovi v strede nebude prekážať nízky stredový tunel. Cestovanie vzadu spríjemňujú sieťky v operadlách predných sedadiel a rozmerné bočné sklá s dobrým výhľadom von. Privítali by sme na dotyk príjemnejšie poťahy a lepšie tvarovanie zadných sedadiel. Pracovisko vodiča a celý prístrojový panel je vyriešený jednoducho a účelne. Nepraktické bolo jedine ovládanie palubného počítača tlačidlom na stredovej konzole a vadil nám plastový veniec volantu. Silnou stránkou Cerata sú odkladacie priestory, ľahké nastupovanie a veľké boxy vo dverách. Skrinka pred spolujazdcom neohúrila objemom, ale na druhej strane jej celý obsah je po otvorení dobre prístupný aj bez toho, aby sa spolujazdec musel zohnúť a hľadať roztratené veci. Veľmi prakticky je vyriešená lakťová opierka s integrovanou skrinkou tiež odkladací priestor pod stredovou konzolou s pogumovaným dnom. Cerato neohuruje najnovšími technológiami a elektronickými prvkami ako nemeckí lídri triedy, no páčil sa nám jeho priestranný interiér s množstvom odkladacích priestorov a prehľadnými prístrojmi. Na druhej strane v aute za viac ako pol milióna korún sa nám zdá manuálne ovládanie spätných zrkadiel smiešne. Dielenské spracovanie detailov a kvalita použitých plastov a interiér ako taký je v skutku silnou stránkou Cerata. Odhlučnenie od motora a aerodynamického hluky má však rezervy.

Podvozok v plienkach
Interiér a jeho priestorové riešenie môže poslúžiť ako vhodný príklad pre európskych konkurentov. Konštrukcia a naladenie podvozka za konkurenciou o niečo zaostáva. V prvom rade by sme privítali priamejší prevod riadenia a lepšie vedenie stopy v ostrých zákrutách. Isté rezervy má predná náprava aj v prenose výkonu na cestu. Podvozok poteší vodičov, ktorí si nepotrpia na jazdné vlastnosti a obľubujú mäkké pruženie. Páčili sa nám však brzdy a práca ABS na snehu. Náš ostrý pohľad na podvozok súvisí aj s cenou Cerata, ktorá sa približuje najlepším vozidlám v triede a tie majú podvozky na vysokej úrovni. Dynamické vlastnosti motora 1,6 16 V s výkonom 77 kW možno považovať za normálny stred v triede. Agregát reaguje prijateľne aj v nízkych otáčkach, akurát nám vadilo nastavenie manažmentu motora, pretože po ubratí plynu klesali otáčky veľmi pomaly. Maximálna rýchlosť 186 km/h a zrýchlenie z 0 –100 km/h za 11 sekúnd zodpovedajú kvalitám a schopnostiam podvozka. Na dosiahnutie výrobcom udávanej priemernej spotreby benzínu 7,0 l/100 km sme museli jazdiť vyslovene úsporne, pretože pri bežnom jazdení sa spotreba pohybovala nad osem litrovou hranicou (8,5 l/100 km).

Priestor boduje
Kia Cerato 1,6 LX v päťdverovom prevedení stojí 529 700 Sk a rozhodne nie je výrazne lacnejším automobilom než konkurencia. V cene je síce ABS a manuálna klimatizácia, ale iba čelné airbagy. Popri nevýraznom podvozku však ponúka praktický interiér a mimoriadne veľa miesta na sedenie. Kia Cerato nedokáže splniť kritériá vyslovených „autičkárov“ ale veľmi dobre poslúži rodinám, ktoré hľadajú auto nižšej strednej na každý deň za prijateľnú sumu.

Na snehu, sa prejavila slabšia trakcia prednej nápravy, pretože vnútorné koleso začalo prešmykovať v miernej zákrute priskoro. Navyše po ubratí plynu otáčky klesali pomaly a koleso sa ešte pár sekúnd pretáčalo. Menej skúseným vodičom pomôže trakčná kontrola, ktorá sa dodáva v kombinácii s naftovým motorom.

 

Priestor na zadných sedadlách vytvorený aj na úkor batožinového priestoru schová do vrecka mnoho automobilov tejto triedy. Jasným dôkazom je dostatok voľného priestoru okolo nôh a namerané hodnoty (šírka v oblasti lakťov 144 cm, šírka v oblasti ramien 140 cm, výška strechy nad zadným sedadlom 97,5cm).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  3. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  4. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  5. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  6. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  7. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  9. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  1. New financial contribution for meals vs. meal vouchers
  2. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  3. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  4. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  5. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  6. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku
  7. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  9. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  10. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 686
  2. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 646
  3. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 873
  4. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 906
  5. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 9 871
  6. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 8 807
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 271
  8. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 7 276
  9. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 6 306
  10. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 169
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská.

Vyšetrovateľ už vedie päť konaní.

4. máj

Slovensko je na covidovom automate v ružovej fáze.

9 h
Komentár Eduarda Žitňanského

Plán obnovy je pripravený tak, že prejde

Eduard Žitňanský

Administratíva čerpania by mala byť oveľa jednoduchšia.

4. máj

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

8. máj
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj