SEPANG 21. marca (SITA, AFP) - Španiel Fernando Alonso, ktorý vyhral v nedeľu v Malajzii druhé podujatie seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, by sa podľa mienky viacerých odborníkov mohol stať tohto roku najmladším majstrom sveta v histórii efjednotky. Tím Renault zatiaľ vyhral prakticky bez problémov obidva tohtoročné preteky a dvadsaťtriročný Alonso (nar. 29. júla 1981) má na čele priebežného poradia šampionátu šesťbodový náskok pred tímovým kolegom Giancarlom Fisichellom (Alonso 16 - Fisichella 10). V pohári konštruktérov získal Renault 26 bodov, druhá Toyota ich má na svojom konte iba 12. "Ak budeme naďalej pracovať tak ako doteraz a budeme sa stále zlepšovať, môže sa nám to podariť. Nevidím žiadny dôvod, prečo by sa to nemohlo stať realitou. Máme naozaj skvelý tím. Pre mňa osobne je to fantastický pocit, že som prvým Španielom, ktorý vedie v seriáli majstrovstiev sveta," uviedol po pretekoch v Sepangu Alonso. Rodáka z Ovieda ako nového šampióna chváli aj šéf inžinierov Renaultu Paty Symonds, ktorý pomohol k dvom titulom majstra sveta aj Michaelovi Schumacherovi (1994 a 1995) v tíme Benneton, ktorý bol predchodcom Renaultu. "Fernando zajazdil skvelé preteky, rovnako ako v Austrálii. Vie naplno využiť potenciál, ktorý má k dispozícii - svoj talent, výborný motor a takisto skvelé pneumatiky. A čo je hlavné - nerobí chyby. Práve takéto kvality potrebuje niekto, kto sa chce stať šampiónom," vyhlásil Symonds.
Nespokojnosť zatiaľ vládne v majstrovskom tíme Ferrari, no obhajca titulu a sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher ostáva napriek neuspokojivým výsledkom pokojný. "Vieme ako máme analyzovať tieto preteky a myslím si, že sa z nich poučíme. Určite začneme vyhrávať aj my," vyjadril sa Nemec, ktorý zatiaľ získal do hodnotenia iba dva body za siedme miesto v Malajzii. M. Schumachera zatiaľ neznepokojujú ani výborné výsledky tímu Renault. "Renault má pred nami nepochybne náskok, no musím zopakovať, že sezóna pozostáva z devätnástich pretekov. Podľa mňa tie najťažšie máme práve za sebou. Ak by sa situácia nezmenila ani na ďalších piatich podujatiach, potom by to už začalo byť kritické. Momentálne po dvoch pretekoch je situácia ťažká, no nie beznádejná. Nemáme dôvod na radosť, no ani na frustráciu. Jediné, čo môžeme je akceptovať výsledky a už v Bahrajne sa pokúsiť zlepšiť. Som si istý, že naše nové auto bude rýchlejšie," povedal držiteľ takmer všetkých historických rekordov formuly 1. Ferrari by malo svoj nový model auta predstaviť pravdepodobne až na prvej európskej Veľkej cene v Imole. Vedenie tímu z Maranella zatiaľ nie je spokojné ani s pneumatikami Bridgestone, aj keď otvorene ešte svojho dodávateľa nekritizujú. "Myslím si, ža aj naši partneri musia rozmýšľať nad tým, čo môžeme za pár nasledujúcich týždňov zmeniť. V súčasnosti to totiž nie je úplne dobré," vyjadril sa diplomaticky technický riaditeľ Ferrari Ross Brawn.
to;de;xo